بی ام و

تست داینوی M4 CSL با قدرتی بیشتر از ارقام اعلامی بی ام و!

طبق سنت همیشگی بی‌ام‌و، تست داینوی M4 CSL نشان می‌دهد قدرت واقعی این خودرو بیشتر از ارقام اعلامی سازنده است.

تا جایی که به یاد داریم ژرمن‌ها خروجی واقعی نیروگاه‌های آهنین خود را کمتر از حد واقعی اعلام کرده‌اند. پیشرانه S58 نصب شده در M4 CSL نیز بدون سورپرایز خاصی چنین وضعیتی دارد. شرکت تیونینگ Evolve اتوموتیو با بررسی این سوپر اسپرت جذاب در تست داینو به قدرت واقعی پیشرانه ۶ سیلندر خطی بی‌ام‌و پی برده است. خود بی‌ام‌و می‌گوید این پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

اما این M4 CSL خاکستری رنگ با سقف تولید ۱۰۰۰ دستگاهی قدرت بیشتری نسبت به ادعای بی‌ام‌و تولید می‌کند. در واقع خروجی واقعی پیشرانه به ۵۸۲.۳ اسب بخار و ۷۰۱ نیوتون متر در میل‌لنگ می‌رسد که نسبت به مشخصات فنی رسمی خودرو اختلاف ۳۹.۳ اسب بخار و ۵۱ نیوتون متر را نشان می‌دهد. شرکت یاد شده همچنین داده‌های تست داینوی قبلی با M3 کامپتیشن G80 را با خودروی استوک و دیفرانسیل عقب M4 CSL نسل G81 مقایسه کرده است. این مقایسه باعث تعجب خواهد شد زیرا M3 موردبحث ۵۲۹.۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۱ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند که ۲۶.۶ اسب بخار و ۵۲.۳ نیوتون متر بیشتر از اعلام رسمی بی‌ام‌و است.

۵۰ خریدار خوش‌شانس در ادامه خواهند توانست M4 جدید با قدرت بالاتر را خریداری کنند. ما درباره مدل 3.۰ CSL صحبت می‌کنیم که از قوی‌ترین پیشرانه ۶ سیلندر تاریخ بی‌ام‌و استفاده می‌کند. ژرمن‌ها می‌گویند این نیروگاه آهنین ۵۵۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما مشتاقیم تست داینوی آن را نیز مشاهده کنیم. از آنجایی که خودروی موردبحث بجای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مدل CSL از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند بنابراین گشتاور خروجی به خاطر مسائل دوام و قابلیت اطمینان به ۵۵۰ نیوتون متر محدود شده است.

اگر به دنبال خرید M3 یا M4 جدید باشید باید منتظر نسخه فیس لیفت با قدرت بیشتر باشید. همچنین مدل‌های کامپتیشن قرار است به سیستم چهار چرخ محرک xDrive مجهز شوند. این مدل‌ها بنا به گفته بی‌ام‌و ۵۰۳ اسب بخار قدرت دارند اما شاید با اندکی تغییرات بتوانند ۱۵ اسب بخار قدرت تولید کنند و خروجی نهایی آن‌ها به ۵۱۸ اسب بخار برسد. قرار است نسخه‌های به‌روز M3 و M4 در اواسط سال جاری میلادی رونمایی شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2954 ديدگاه)

    این بده!

    موافقم 4
    مخالفم 51
    1. NAVID@@98

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (842 ديدگاه)

      پراید بده😘

      این خوبه بابا هر چی میخواد اعلام کنن فقط دستمون بهش برسه بقیش هر چی اعلام کنه با من لذت رانندگیش بامن 😜😘🙅

      موافقم 33
    2. Puriya

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (570 ديدگاه)

      ببخشید که ماشین نه تنها ضعیف تر از رقم اعلامی نیست
      بلکه قوی تر از اون هم است
      ینی ۲۰۰ هزار تا که کار بکنه تازه قدرتش میاد رو حد اعلامی😂
      دلم میخواست این امریکایی هارم رو داینو میبردن

      موافقم 42
      مخالفم 5
    3. Mercedes-Benz

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      این موضوع بدی نیست چون ژرمن ها شتاب رو هم زمانشو بیشتر میگن

      موافقم 26
      مخالفم 1
    4. Mercedes-Benz

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      ببخشید اتوموتیو یعنی چی؟؟؟

      1. ارش

        ۲۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (83 ديدگاه)

        معنی خودرویی میده یعنی هر چیزی که مربوط به خودرو باشه

    5. Mercedes-Benz

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      طراحی بدنه فرم جذابی داره عالیه🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪

      موافقم 20
      مخالفم 1
  2. ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (5001 ديدگاه)

    سلطان هست💜

    موافقم 28
    مخالفم 4
  3. -امیرحسین

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    سلطان همیشه سلطانه❤
    چیزی از ارزش هاش کم نمیشه.
    مرسدس❤بی ام و.

    موافقم 31
    مخالفم 3
    1. Mercedes-Benz

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      پورشه و آیودی چی پس
      ؟؟؟

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. 𝐀𝐥𝐢

        ۲۴ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1593 ديدگاه)

        سلیقه ها متفاوته

  4. amir

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3674 ديدگاه)

    نام اصلی این بی ام و
    گنگعلی باواریان زاده

    موافقم 40
    مخالفم 6
  5. ARIAN

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    حالا ما پارس رو حساب کنیم صد اسب داره که واقعیش میشه نود اسب گاز سوز میشه هشتاد اسب. گاز سوز با کولر در سربالایی ایذه میشه 40 اسب با پنج سرنشین میشه دوازده قاطر بی بخار شَل😂😂😂

    موافقم 36
    مخالفم 2
    1. Sam

      ۲۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      وای پاره شدم😂😂

  6. Siyavash

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (867 ديدگاه)

    هیولا واقعی💯💯

    موافقم 14
  7. corvette

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    این سری حرکات باعث میشن تا طرفدار های ماشین هایی که قدرت رو کمتر از واقعیت اعلام میکنن
    بیان بگن : سبحان الله . با این قدرت کم چه کار ها که نمیکنه . و بعد لو رفتن اینکه قدرت بیشتری وجود داره بگن : چقدر سطح مهندسی این شرکت بالاس . قدرت حتی بیشتر چیزیه که خودشون فکر میکنن

    این حرکت که ( قدرت کمتر از واقعیت اعلام بشه ) در دهه های مختلف توسط خودرو ساز های مختلف انجام شده

    و به هیچ وجه با این حرکت حال نمیکنم

    گرچه بی ام و M4 CSL خیلی ماشین خوبیه

    موافقم 18
    مخالفم 15
  8. Zahid AMG. 2005

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    من عاشق ام ۴ هستم خیلی ماشین پر قدرت و خوبی هست طراحیش بشدت عالی هست 🥹🥹🥹

    موافقم 11
    مخالفم 1
  9. BMW

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1499 ديدگاه)

    کار ندارم ولی طرح های نسل قبل خدا بود این خوبه نمیگم بده قدرتش واقعا خاص و درجه یکه ولی خوب به عنوان یه فن خدایی طراحی های نیل حدید داره تر تر میشه نه که فقط بی ام و بیشتر شرکت هه هم همین طور هستند😅🥲

  10. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1593 ديدگاه)

    دمش گرم .تو محصولات کنونی بی ام و یکی عاشق اینم یکی هم m8 خیلی و فوق العادن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. javad-bmw

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    اصالت خالص
    راستگویی خالص
    هیچ دلیلی نداره قدرت اعلامی رو کمتر بگه ولی انقدر ماخوذ به حیا هستش اینجوری میکنن.
    جالبه که یه سری ها روی کاغذ ۱۹۵ اسب بخار قدرت میدن بعد سوارش که میشی درحال جون کندن هستش مثلا لاماری.

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. فندق

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (718 ديدگاه)

      ماشین مونتاژی نخرید توروخدا از داخلی هم بهتره بنظرم
      وارداتی باشه خوبه از خود چین میاد (وارداتی های خوب نه مزخرف) مثل گک امپو
      داخلی ها هم چون خودشون میسازن و سالها این پلتفرم هارو ساختن از برن
      ولی مونتاژی ها رو اصلا عرضه مونتاژ درست درمون ندارن ، گند میزنن بهشون (ده بار گفتم نمونه بارزش پنج ستاره ایمنی فونیکس fx تو استرالیا یه طرف و باز نشدن ایربگش تو تهران!طرف دیگه)

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. فندق

        ۲۵ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (718 ديدگاه)

        ببخشید این کامنت اشتباهی اینجا اومد ، زیر یک پست دیگه فرستاده بودم

  12. مجتبی .

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1221 ديدگاه)

    یکبار دوستی توضیح دادن که شاید بی ام و قدرت تولیدی رو سر چرخها اعلام میکنه که قدری از سر میل لنگ کمتره.

    موافقم 11
  13. Drifter

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بگید فقط من نیستم که از این نوع جلو پنجره bmw نفرت دارم ، بگید شما هم بدتون میاد 😔

    موافقم 4
    مخالفم 17
    1. بهنام

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (907 ديدگاه)

      Drifter
      نه تنها جلوپنجره ، چراغ های جلو و عقب، خط پنجره، اوورهنگ های کشیده اش هم مثل اجداد خودش دلربا نیست.

      موافقم 2
      مخالفم 12
  14. ehsan

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    اسب های واقعی رو فقط المانیا ارائه میدن.بنز.بیمر.ارباب حلقه ها🐎

    موافقم 13
    مخالفم 2
  15. JaMsHiD

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2953 ديدگاه)

    یه سری سه جدید برای رفت و آمد خیابونی یکی هم این برا پیست
    (تو خواب اینو ببینی😂💔)

  16. رامتین

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    خوشم میاد بی ام و چنین دیدگاهی داره. در حالیکه بنظرم ماشینهای داخلی خودمون را تست داینو ببریم اعداد واقعی کمتر خواهند بود.

  17. فندق

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (718 ديدگاه)

    مقایسه هیچ کشور و هیچ برندی با آلمان و غول هاش جایز نیست
    میخواد ژاپن باشه یا چین و کره یا آمریکا و انگلیس! همشون خوبن ولی آلمان یه لیگ دیگست!
    راست میگن که آلمانیا یا کاری رو انجام نمیدن یا به بهترین شکل انجامش میدم و حد وسط ندارن!
    🇩🇪>>>>>>🇺🇲🇨🇳🇯🇵🇰🇷🇬🇧

    موافقم 18
    مخالفم 6
  18. AMG GT R

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    اسب های آلمانی با اسب های بقیه دنیا فرق داره بیمر کمتر اعلام نکرده

    موافقم 11
    مخالفم 3
  19. blackwing

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1322 ديدگاه)

    یدونه M4 CLS تو نمایشگاه CV Auto دوبی ( که عابد رنگ‌آمیز مدیر اونجاست ) دیدم ، خیلی خفن بود ، با اینکه جلوپنجره بزرگ سری ۴ هرکار کردم باز به دلم ننشست ، ولی با اسپک CSL و خط خطوط بدنه و طراحی خشنی که داره ، به نظرم خیلی جذابیت زیادی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا