طبق سنت همیشگی بیامو، تست داینوی M4 CSL نشان میدهد قدرت واقعی این خودرو بیشتر از ارقام اعلامی سازنده است.
تا جایی که به یاد داریم ژرمنها خروجی واقعی نیروگاههای آهنین خود را کمتر از حد واقعی اعلام کردهاند. پیشرانه S58 نصب شده در M4 CSL نیز بدون سورپرایز خاصی چنین وضعیتی دارد. شرکت تیونینگ Evolve اتوموتیو با بررسی این سوپر اسپرت جذاب در تست داینو به قدرت واقعی پیشرانه ۶ سیلندر خطی بیامو پی برده است. خود بیامو میگوید این پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند.
اما این M4 CSL خاکستری رنگ با سقف تولید ۱۰۰۰ دستگاهی قدرت بیشتری نسبت به ادعای بیامو تولید میکند. در واقع خروجی واقعی پیشرانه به ۵۸۲.۳ اسب بخار و ۷۰۱ نیوتون متر در میللنگ میرسد که نسبت به مشخصات فنی رسمی خودرو اختلاف ۳۹.۳ اسب بخار و ۵۱ نیوتون متر را نشان میدهد. شرکت یاد شده همچنین دادههای تست داینوی قبلی با M3 کامپتیشن G80 را با خودروی استوک و دیفرانسیل عقب M4 CSL نسل G81 مقایسه کرده است. این مقایسه باعث تعجب خواهد شد زیرا M3 موردبحث ۵۲۹.۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۱ نیوتون متر گشتاور تولید میکند که ۲۶.۶ اسب بخار و ۵۲.۳ نیوتون متر بیشتر از اعلام رسمی بیامو است.
۵۰ خریدار خوششانس در ادامه خواهند توانست M4 جدید با قدرت بالاتر را خریداری کنند. ما درباره مدل 3.۰ CSL صحبت میکنیم که از قویترین پیشرانه ۶ سیلندر تاریخ بیامو استفاده میکند. ژرمنها میگویند این نیروگاه آهنین ۵۵۳ اسب بخار قدرت تولید میکند اما مشتاقیم تست داینوی آن را نیز مشاهده کنیم. از آنجایی که خودروی موردبحث بجای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مدل CSL از گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده میکند بنابراین گشتاور خروجی به خاطر مسائل دوام و قابلیت اطمینان به ۵۵۰ نیوتون متر محدود شده است.
اگر به دنبال خرید M3 یا M4 جدید باشید باید منتظر نسخه فیس لیفت با قدرت بیشتر باشید. همچنین مدلهای کامپتیشن قرار است به سیستم چهار چرخ محرک xDrive مجهز شوند. این مدلها بنا به گفته بیامو ۵۰۳ اسب بخار قدرت دارند اما شاید با اندکی تغییرات بتوانند ۱۵ اسب بخار قدرت تولید کنند و خروجی نهایی آنها به ۵۱۸ اسب بخار برسد. قرار است نسخههای بهروز M3 و M4 در اواسط سال جاری میلادی رونمایی شوند.
حسین
۲۴ دی ۱۴۰۲این بده!
NAVID@@98
۲۴ دی ۱۴۰۲پراید بده😘
این خوبه بابا هر چی میخواد اعلام کنن فقط دستمون بهش برسه بقیش هر چی اعلام کنه با من لذت رانندگیش بامن 😜😘🙅
Puriya
۲۴ دی ۱۴۰۲ببخشید که ماشین نه تنها ضعیف تر از رقم اعلامی نیست
بلکه قوی تر از اون هم است
ینی ۲۰۰ هزار تا که کار بکنه تازه قدرتش میاد رو حد اعلامی😂
دلم میخواست این امریکایی هارم رو داینو میبردن
Mercedes-Benz
۲۴ دی ۱۴۰۲این موضوع بدی نیست چون ژرمن ها شتاب رو هم زمانشو بیشتر میگن
Mercedes-Benz
۲۴ دی ۱۴۰۲ببخشید اتوموتیو یعنی چی؟؟؟
ارش
۲۴ دی ۱۴۰۲معنی خودرویی میده یعنی هر چیزی که مربوط به خودرو باشه
Mercedes-Benz
۲۴ دی ۱۴۰۲طراحی بدنه فرم جذابی داره عالیه🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪
۲۴ دی ۱۴۰۲سلطان هست💜
-امیرحسین
۲۴ دی ۱۴۰۲سلطان همیشه سلطانه❤
چیزی از ارزش هاش کم نمیشه.
مرسدس❤بی ام و.
Mercedes-Benz
۲۴ دی ۱۴۰۲پورشه و آیودی چی پس
؟؟؟
𝐀𝐥𝐢
۲۴ دی ۱۴۰۲سلیقه ها متفاوته
amir
۲۴ دی ۱۴۰۲نام اصلی این بی ام و
گنگعلی باواریان زاده
ARIAN
۲۴ دی ۱۴۰۲حالا ما پارس رو حساب کنیم صد اسب داره که واقعیش میشه نود اسب گاز سوز میشه هشتاد اسب. گاز سوز با کولر در سربالایی ایذه میشه 40 اسب با پنج سرنشین میشه دوازده قاطر بی بخار شَل😂😂😂
Sam
۲۹ دی ۱۴۰۲وای پاره شدم😂😂
Siyavash
۲۴ دی ۱۴۰۲هیولا واقعی💯💯
corvette
۲۴ دی ۱۴۰۲این سری حرکات باعث میشن تا طرفدار های ماشین هایی که قدرت رو کمتر از واقعیت اعلام میکنن
بیان بگن : سبحان الله . با این قدرت کم چه کار ها که نمیکنه . و بعد لو رفتن اینکه قدرت بیشتری وجود داره بگن : چقدر سطح مهندسی این شرکت بالاس . قدرت حتی بیشتر چیزیه که خودشون فکر میکنن
این حرکت که ( قدرت کمتر از واقعیت اعلام بشه ) در دهه های مختلف توسط خودرو ساز های مختلف انجام شده
و به هیچ وجه با این حرکت حال نمیکنم
گرچه بی ام و M4 CSL خیلی ماشین خوبیه
Zahid AMG. 2005
۲۴ دی ۱۴۰۲من عاشق ام ۴ هستم خیلی ماشین پر قدرت و خوبی هست طراحیش بشدت عالی هست 🥹🥹🥹
BMW
۲۴ دی ۱۴۰۲کار ندارم ولی طرح های نسل قبل خدا بود این خوبه نمیگم بده قدرتش واقعا خاص و درجه یکه ولی خوب به عنوان یه فن خدایی طراحی های نیل حدید داره تر تر میشه نه که فقط بی ام و بیشتر شرکت هه هم همین طور هستند😅🥲
𝐀𝐥𝐢
۲۴ دی ۱۴۰۲دمش گرم .تو محصولات کنونی بی ام و یکی عاشق اینم یکی هم m8 خیلی و فوق العادن
javad-bmw
۲۴ دی ۱۴۰۲اصالت خالص
راستگویی خالص
هیچ دلیلی نداره قدرت اعلامی رو کمتر بگه ولی انقدر ماخوذ به حیا هستش اینجوری میکنن.
جالبه که یه سری ها روی کاغذ ۱۹۵ اسب بخار قدرت میدن بعد سوارش که میشی درحال جون کندن هستش مثلا لاماری.
فندق
۲۴ دی ۱۴۰۲ماشین مونتاژی نخرید توروخدا از داخلی هم بهتره بنظرم
وارداتی باشه خوبه از خود چین میاد (وارداتی های خوب نه مزخرف) مثل گک امپو
داخلی ها هم چون خودشون میسازن و سالها این پلتفرم هارو ساختن از برن
ولی مونتاژی ها رو اصلا عرضه مونتاژ درست درمون ندارن ، گند میزنن بهشون (ده بار گفتم نمونه بارزش پنج ستاره ایمنی فونیکس fx تو استرالیا یه طرف و باز نشدن ایربگش تو تهران!طرف دیگه)
فندق
۲۵ دی ۱۴۰۲ببخشید این کامنت اشتباهی اینجا اومد ، زیر یک پست دیگه فرستاده بودم
مجتبی .
۲۴ دی ۱۴۰۲یکبار دوستی توضیح دادن که شاید بی ام و قدرت تولیدی رو سر چرخها اعلام میکنه که قدری از سر میل لنگ کمتره.
Drifter
۲۴ دی ۱۴۰۲بگید فقط من نیستم که از این نوع جلو پنجره bmw نفرت دارم ، بگید شما هم بدتون میاد 😔
بهنام
۲۴ دی ۱۴۰۲Drifter
نه تنها جلوپنجره ، چراغ های جلو و عقب، خط پنجره، اوورهنگ های کشیده اش هم مثل اجداد خودش دلربا نیست.
ehsan
۲۴ دی ۱۴۰۲اسب های واقعی رو فقط المانیا ارائه میدن.بنز.بیمر.ارباب حلقه ها🐎
JaMsHiD
۲۴ دی ۱۴۰۲یه سری سه جدید برای رفت و آمد خیابونی یکی هم این برا پیست
(تو خواب اینو ببینی😂💔)
رامتین
۲۴ دی ۱۴۰۲خوشم میاد بی ام و چنین دیدگاهی داره. در حالیکه بنظرم ماشینهای داخلی خودمون را تست داینو ببریم اعداد واقعی کمتر خواهند بود.
فندق
۲۴ دی ۱۴۰۲مقایسه هیچ کشور و هیچ برندی با آلمان و غول هاش جایز نیست
میخواد ژاپن باشه یا چین و کره یا آمریکا و انگلیس! همشون خوبن ولی آلمان یه لیگ دیگست!
راست میگن که آلمانیا یا کاری رو انجام نمیدن یا به بهترین شکل انجامش میدم و حد وسط ندارن!
🇩🇪>>>>>>🇺🇲🇨🇳🇯🇵🇰🇷🇬🇧
AMG GT R
۲۴ دی ۱۴۰۲اسب های آلمانی با اسب های بقیه دنیا فرق داره بیمر کمتر اعلام نکرده
blackwing
۲۵ دی ۱۴۰۲یدونه M4 CLS تو نمایشگاه CV Auto دوبی ( که عابد رنگآمیز مدیر اونجاست ) دیدم ، خیلی خفن بود ، با اینکه جلوپنجره بزرگ سری ۴ هرکار کردم باز به دلم ننشست ، ولی با اسپک CSL و خط خطوط بدنه و طراحی خشنی که داره ، به نظرم خیلی جذابیت زیادی داره