بی ام و

بی ام و XM منهارت؛ هیولای مخوف آلمانی با 900 اسب بخار قدرت!

شرکت تیونینگ منهارت جزئیات پروژه جدید خود یعنی بی‌ام‌و XM را اعلام کرد. این شاسی‌بلند خبرساز از کیت کامل بدنه و ارتقای فنی بهره می‌برد و ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد.


با اینکه بی‌ام‌و XM لیبل نیازمند قدرت اضافی نیست اما منهارت نظر دیگری دارد. کیت بدنه جدید این شرکت باعث شده برخی ایرادات ظاهری خودروی موردبحث رفع شود و درعین‌حال ظرفیت کامل قوای محرکه آن نیز آزاد گردد. با توجه به تغییرات رخ داده، بی‌ام‌و XM منهارت ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد هرچند این فقط بخشی از بهبودهای قوی‌ترین خودروی تاریخ M به شمار می‌رود.

این خودرو که MHXM 900 نام دارد به کیت پاور باکس MH ترونیک منهارت مجهز شده تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۹ نیوتون متر بر گشتاور آن اضافه شود. این تیونر مشهور می‌تواند قدرت تولیدی پیشرانه را بنا به درخواست مالک و با استفاده از کیت‌های مرحله ۲ و ۳ بیشتر هم کند هرچند قدرت نهایی این کیت‌ها اعلام نشده است. به منظور بهبود عملکرد قوای محرکه، سیستم اگزوز XM نیز ارتقا یافته هرچند مشتریان امکان انتخاب اگزوز آکراپوویچ یا سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ را نیز دارند.

به منظور بهبود ظاهر بی‌ام‌و XM، منهارت ارتفاع خودرو را با فنرهای H&R کاهش داده است. رینگ‌های مشکی براق ۲۴ اینچی نیز بر ابهت خودرو افزوده‌اند. همچنین با درخواست مشتری می‌توان کیت ترمز جدید را نیز نصب کرد. همان‌طور که می‌دانید XM لیبل خودروی سبک‌وزنی نیست بنابراین منهارت از فیبر کربن برای کیت بدنه استفاده کرده و این متریال در بخش‌هایی همچون اسپویلر جلو، ورودی‌های هوای سپر، فریم جلوپنجره، کاپوت، رکاب‌های جانبی، اسپویلر سقف و صندوق، دیفیوزر عقب و… وجود دارد. بدنه نیز پوشش خاکستری مات را به خود گرفته تا هماهنگی خوبی با سایر بخش‌ها داشته باشد.

منهارت کابین را نیز با متریال کامپوزیت روی پانل درها، داشبورد، فرمان و کنسول مرکزی تزئین کرده است. همانند اکثر پروژه‌های این تیونر، قیمت بی‌ام‌و XM موردبحث اعلام نشده اما باید گفت برخی قطعات به ویژه سیستم اگزوز امکان انتخاب در کشوری همچون آلمان را ندارند. بی‌شک پروژه موردبحث جذابیت‌های زیادی دارد و بی‌صبرانه منتظریم دست‌پخت جدید منهارت یعنی بی‌ام‌و M5 را ببینیم چراکه از قوای محرکه پلاگین هیبرید مشترک با XM استفاده می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    چیز ببخشید… هنوزم زشته با عرض معذرت!

    موافقم 28
    مخالفم 29
    1. 18:45

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (673 ديدگاه)

      عسل باباست😘😍

      موافقم 16
      مخالفم 8
    2. پیرمرد قدیمی

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (195 ديدگاه)

      من متوجه نمیشم، باتوجه به آمار فروش XM و انتقاد منفی تعدادی از خریداران و طرفداران بابت جلو پنجره این نسخه، چرا ( بی ام و ) تصمیمی در از نو طراحی کردنش نداره؟
      همین شرکت منهارت با تغییر بیشتر در کیت میتونست جلو و عقب ماشین رو زیباتر کنه، ظرافت ببخشه.

      موافقم 15
      مخالفم 5
    3. سامان

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (52 ديدگاه)

      آلمانی باشکوه.
      کاش تحریم رو بزارن کنار بیان ایران .
      ما قدر مهندسی آلمانی رو می دونیم.
      امریکایی نمی خره ما خریدارشیم

      موافقم 21
      مخالفم 7
      1. توحید

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (35 ديدگاه)

        آفرین
        باید طلا گرفت حرفت رو
        “ما قدر مهندسی آلمانی رو میدونیم”
        داستان دقیقا همینه
        ماها خیلی هامون متاسفانه فقط از رو اخبار و فضای مجازی تصمیم میگیریم
        یه مثال ساده بگم البته به آلمان ربطی نداره و مربوط به ژاپنه
        خودم که روزهای اول نیسان مورانو رو دیدم (تو مجلات) یا نیسان جوک رو
        و اینهمه انتقاد نسبت به طراحی هاشون بود
        بعید میدونستم حتی یه دونه هم تو ایران فروش داشته باشه
        ولی بعد از اینکه وارد بازار ایران شد دیدم که با چه استقبال زیادی روبرو شد
        نه تنها بی ام و XM
        بلکه هر مدلی که تو دنیا با بی مهری مواجه شده رو بیارن ایران، ملت به چشماشون میکشن (البته به جز چینی های عزیز، که حتی اونها هم دیگه دوره سعی و خطاشون رو گذروندن و دارن وارد دوره بلوغ میشن)
        چرا؟
        چونکه ما هنوز تو مسائل اولیه ای همچون ایمنی، مصرف سوخت، سیسیتم های کمک کننده در رانندگی موندیم وصنعت خودرو سازی مون اینها رو نتونسته هندل کنه
        پس دیگه محلی از اعراب نمیمونه که بخوایم با طراحی های جدید و نامانوس (دقت کنین که نگفتم زشت چونکه به شدت سلیقه ای میشه) سرناسازگاری داشته باشیم
        ما دنبال ابتدایی ترین چیزها تو ماشین ها میگردیم
        مثال بارزش هم میشه ال90

        موافقم 12
        مخالفم 2
        1. پیرمرد قدیمی

          ۱۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (195 ديدگاه)

          حرفتون درسته، درکل همه چیز برمیگرده به سلیقه و اون ذهنیتی که از خودرو سازان محبوب تو جامعه ما وجود داره ( البته به لطف مسئولین حرام خوار که ملت رو از خودرو های وارداتی با قیمت جهانی محروم کردن + درآمد پایین با تورم بالا ) هرچقدر هم اشکال داشته باشه
          چون بی ام و هست تو ایران اونی که وضع مالی خوبی داره خریداره.

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. سامان

          ۱۵ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (52 ديدگاه)

          خوب یه بخش مهمی از عقب ماندگی صنعت خودرو به خاطر مسائل سیاسیه.
          نمی دونم اروپا تا کی می خواد بله قربانگو آمریکا باقی بمونه.
          آمار تولید رنو رو بعد از تحریم ها نگاه کنید تقریبا نصف شده.
          از تحریم ها فقط چین سود برد. امار صادراتش به روسیه دیوانه کنندس

          موافقم 3
          مخالفم 1
    4. amirkhanzadeh

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      فقط موتورشو من می خوام بقیش no
      موتورشو بذاری تو این bmw های قدیمی
      یک شاسی تغییر بدی یه هلو در میاد

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. پیرمرد قدیمی

        ۱۵ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (195 ديدگاه)

        برادر زیادی اهل Restomod است 😁

        موافقم 4
        مخالفم 1
    5. Mhosein

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (33 ديدگاه)

      خوشگله ولی با اینکه خودم بنزو ببشتر از بی ام و دوست دارم اما واقعا این ماشین خیلی با ابهته

      موافقم 5
      مخالفم 2
    6. net

      ۱۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3410 ديدگاه)

      طراحی بیرونی این ماشین جز بدترینهای بی ام و هست

      موافقم 7
      مخالفم 6
  2. amirboss

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (763 ديدگاه)

    همه دارن دست به دست هم میدن XM چهارتا بیشتر بفروشه.

    موافقم 13
    مخالفم 11
  3. Amirsh

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    وای خدا چرا این اینقد زشته
    طبق چه اصلی اینو طراحی کردن واقن ؟
    کاری با فنیش ندارم ولی این لکه ننگه تیم طراحی بی ام وس ، به جا اینکه دوباره بزکش کنن بهتره اصلن بوشو بالا نیارن که همچین چیزی ساختن تا بلکه به فراموشی سپرده بشه

    موافقم 5
    مخالفم 14
  4. Mr wrong

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    بی ام و باید بخش طراحی شو بده دست منهارت

    موافقم 1
    مخالفم 3
  5. FcmZ

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چشمها را باید شست ——- جور دیگر باید دید
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    لعنتی هنوزم خیلی افتضاحه.

    موافقم 9
    مخالفم 7
  6. Mohammad hasan

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    نسخه استاندارد این عتیقه خودش خیلی قشنگ و با تناسب و سبک و پر شتابه حالا منهارتم اومده عین اتوبوس پاکستانی درش اورده

    این چیه خدا وکیلی یه جعبه سنگین زشت بی ریخت

    موافقم 3
    مخالفم 6
  7. سهیل

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    هیولا نباید زیبا باشه. هیولا هیولاست. واسه له کردن رقبا.

    موافقم 7
    مخالفم 4
  8. مهردادکمال

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2004 ديدگاه)

    نمیدونم چرا مردم xm رو دوست ندارن. فوق العاده خاص و پر ابهته. چند سال بعد که دیگه تولید نشه مردم قدرشو خواهند دونست

    موافقم 7
    مخالفم 3
  9. Taha Ayoobi

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4401 ديدگاه)

    همچنان زشت
    بیشتر عقبش

    موافقم 1
    مخالفم 3
  10. رامتین

    ۱۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3266 ديدگاه)

    جلوش خوبه ولی عقب همچنان ناموزون. بابا گرافیک داخل چراغهای عقب را تغییر بده دیگه. دو خط موازی LED حداقل استفاده کن. براحتی میشه تغییر را ایجاد کرد!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. علی منصوری

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (413 ديدگاه)

    خوشم میاد از این تیونینگ ، خیلی شلوغ و پلوغ نمیکنه، منهارت همون اصالت حفظ می‌کنه و میشه گفت ارتقا میده ماشینو

  12. shetab-car

    ۱۸ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (236 ديدگاه)

    یکم جذاب تر شده اما همچنان به ب ام و نمی خوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا