شرکت تیونینگ منهارت جزئیات پروژه جدید خود یعنی بیامو XM را اعلام کرد. این شاسیبلند خبرساز از کیت کامل بدنه و ارتقای فنی بهره میبرد و ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
با اینکه بیامو XM لیبل نیازمند قدرت اضافی نیست اما منهارت نظر دیگری دارد. کیت بدنه جدید این شرکت باعث شده برخی ایرادات ظاهری خودروی موردبحث رفع شود و درعینحال ظرفیت کامل قوای محرکه آن نیز آزاد گردد. با توجه به تغییرات رخ داده، بیامو XM منهارت ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد هرچند این فقط بخشی از بهبودهای قویترین خودروی تاریخ M به شمار میرود.
این خودرو که MHXM 900 نام دارد به کیت پاور باکس MH ترونیک منهارت مجهز شده تا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۹ نیوتون متر بر گشتاور آن اضافه شود. این تیونر مشهور میتواند قدرت تولیدی پیشرانه را بنا به درخواست مالک و با استفاده از کیتهای مرحله ۲ و ۳ بیشتر هم کند هرچند قدرت نهایی این کیتها اعلام نشده است. به منظور بهبود عملکرد قوای محرکه، سیستم اگزوز XM نیز ارتقا یافته هرچند مشتریان امکان انتخاب اگزوز آکراپوویچ یا سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ را نیز دارند.
به منظور بهبود ظاهر بیامو XM، منهارت ارتفاع خودرو را با فنرهای H&R کاهش داده است. رینگهای مشکی براق ۲۴ اینچی نیز بر ابهت خودرو افزودهاند. همچنین با درخواست مشتری میتوان کیت ترمز جدید را نیز نصب کرد. همانطور که میدانید XM لیبل خودروی سبکوزنی نیست بنابراین منهارت از فیبر کربن برای کیت بدنه استفاده کرده و این متریال در بخشهایی همچون اسپویلر جلو، ورودیهای هوای سپر، فریم جلوپنجره، کاپوت، رکابهای جانبی، اسپویلر سقف و صندوق، دیفیوزر عقب و… وجود دارد. بدنه نیز پوشش خاکستری مات را به خود گرفته تا هماهنگی خوبی با سایر بخشها داشته باشد.
منهارت کابین را نیز با متریال کامپوزیت روی پانل درها، داشبورد، فرمان و کنسول مرکزی تزئین کرده است. همانند اکثر پروژههای این تیونر، قیمت بیامو XM موردبحث اعلام نشده اما باید گفت برخی قطعات به ویژه سیستم اگزوز امکان انتخاب در کشوری همچون آلمان را ندارند. بیشک پروژه موردبحث جذابیتهای زیادی دارد و بیصبرانه منتظریم دستپخت جدید منهارت یعنی بیامو M5 را ببینیم چراکه از قوای محرکه پلاگین هیبرید مشترک با XM استفاده میکند.
amir
۱۵ مهر ۱۴۰۳چیز ببخشید… هنوزم زشته با عرض معذرت!
18:45
۱۵ مهر ۱۴۰۳عسل باباست😘😍
پیرمرد قدیمی
۱۵ مهر ۱۴۰۳من متوجه نمیشم، باتوجه به آمار فروش XM و انتقاد منفی تعدادی از خریداران و طرفداران بابت جلو پنجره این نسخه، چرا ( بی ام و ) تصمیمی در از نو طراحی کردنش نداره؟
همین شرکت منهارت با تغییر بیشتر در کیت میتونست جلو و عقب ماشین رو زیباتر کنه، ظرافت ببخشه.
سامان
۱۵ مهر ۱۴۰۳آلمانی باشکوه.
کاش تحریم رو بزارن کنار بیان ایران .
ما قدر مهندسی آلمانی رو می دونیم.
امریکایی نمی خره ما خریدارشیم
توحید
۱۵ مهر ۱۴۰۳آفرین
باید طلا گرفت حرفت رو
“ما قدر مهندسی آلمانی رو میدونیم”
داستان دقیقا همینه
ماها خیلی هامون متاسفانه فقط از رو اخبار و فضای مجازی تصمیم میگیریم
یه مثال ساده بگم البته به آلمان ربطی نداره و مربوط به ژاپنه
خودم که روزهای اول نیسان مورانو رو دیدم (تو مجلات) یا نیسان جوک رو
و اینهمه انتقاد نسبت به طراحی هاشون بود
بعید میدونستم حتی یه دونه هم تو ایران فروش داشته باشه
ولی بعد از اینکه وارد بازار ایران شد دیدم که با چه استقبال زیادی روبرو شد
نه تنها بی ام و XM
بلکه هر مدلی که تو دنیا با بی مهری مواجه شده رو بیارن ایران، ملت به چشماشون میکشن (البته به جز چینی های عزیز، که حتی اونها هم دیگه دوره سعی و خطاشون رو گذروندن و دارن وارد دوره بلوغ میشن)
چرا؟
چونکه ما هنوز تو مسائل اولیه ای همچون ایمنی، مصرف سوخت، سیسیتم های کمک کننده در رانندگی موندیم وصنعت خودرو سازی مون اینها رو نتونسته هندل کنه
پس دیگه محلی از اعراب نمیمونه که بخوایم با طراحی های جدید و نامانوس (دقت کنین که نگفتم زشت چونکه به شدت سلیقه ای میشه) سرناسازگاری داشته باشیم
ما دنبال ابتدایی ترین چیزها تو ماشین ها میگردیم
مثال بارزش هم میشه ال90
پیرمرد قدیمی
۱۵ مهر ۱۴۰۳حرفتون درسته، درکل همه چیز برمیگرده به سلیقه و اون ذهنیتی که از خودرو سازان محبوب تو جامعه ما وجود داره ( البته به لطف مسئولین حرام خوار که ملت رو از خودرو های وارداتی با قیمت جهانی محروم کردن + درآمد پایین با تورم بالا ) هرچقدر هم اشکال داشته باشه
چون بی ام و هست تو ایران اونی که وضع مالی خوبی داره خریداره.
سامان
۱۵ مهر ۱۴۰۳خوب یه بخش مهمی از عقب ماندگی صنعت خودرو به خاطر مسائل سیاسیه.
نمی دونم اروپا تا کی می خواد بله قربانگو آمریکا باقی بمونه.
آمار تولید رنو رو بعد از تحریم ها نگاه کنید تقریبا نصف شده.
از تحریم ها فقط چین سود برد. امار صادراتش به روسیه دیوانه کنندس
amirkhanzadeh
۱۵ مهر ۱۴۰۳فقط موتورشو من می خوام بقیش no
موتورشو بذاری تو این bmw های قدیمی
یک شاسی تغییر بدی یه هلو در میاد
پیرمرد قدیمی
۱۵ مهر ۱۴۰۳برادر زیادی اهل Restomod است 😁
Mhosein
۱۵ مهر ۱۴۰۳خوشگله ولی با اینکه خودم بنزو ببشتر از بی ام و دوست دارم اما واقعا این ماشین خیلی با ابهته
net
۱۵ مهر ۱۴۰۳طراحی بیرونی این ماشین جز بدترینهای بی ام و هست
amirboss
۱۵ مهر ۱۴۰۳همه دارن دست به دست هم میدن XM چهارتا بیشتر بفروشه.
Amirsh
۱۵ مهر ۱۴۰۳وای خدا چرا این اینقد زشته
طبق چه اصلی اینو طراحی کردن واقن ؟
کاری با فنیش ندارم ولی این لکه ننگه تیم طراحی بی ام وس ، به جا اینکه دوباره بزکش کنن بهتره اصلن بوشو بالا نیارن که همچین چیزی ساختن تا بلکه به فراموشی سپرده بشه
Mr wrong
۱۵ مهر ۱۴۰۳بی ام و باید بخش طراحی شو بده دست منهارت
FcmZ
۱۵ مهر ۱۴۰۳چشمها را باید شست ——- جور دیگر باید دید
.
.
.
.
.
.
لعنتی هنوزم خیلی افتضاحه.
Mohammad hasan
۱۵ مهر ۱۴۰۳نسخه استاندارد این عتیقه خودش خیلی قشنگ و با تناسب و سبک و پر شتابه حالا منهارتم اومده عین اتوبوس پاکستانی درش اورده
این چیه خدا وکیلی یه جعبه سنگین زشت بی ریخت
سهیل
۱۵ مهر ۱۴۰۳هیولا نباید زیبا باشه. هیولا هیولاست. واسه له کردن رقبا.
مهردادکمال
۱۵ مهر ۱۴۰۳نمیدونم چرا مردم xm رو دوست ندارن. فوق العاده خاص و پر ابهته. چند سال بعد که دیگه تولید نشه مردم قدرشو خواهند دونست
Taha Ayoobi
۱۵ مهر ۱۴۰۳همچنان زشت
بیشتر عقبش
رامتین
۱۵ مهر ۱۴۰۳جلوش خوبه ولی عقب همچنان ناموزون. بابا گرافیک داخل چراغهای عقب را تغییر بده دیگه. دو خط موازی LED حداقل استفاده کن. براحتی میشه تغییر را ایجاد کرد!
علی منصوری
۱۸ مهر ۱۴۰۳خوشم میاد از این تیونینگ ، خیلی شلوغ و پلوغ نمیکنه، منهارت همون اصالت حفظ میکنه و میشه گفت ارتقا میده ماشینو
shetab-car
۱۸ مهر ۱۴۰۳یکم جذاب تر شده اما همچنان به ب ام و نمی خوره