شرکت تیونینگ منهارت از بی ام و سری ۸ خود که به پیشرانه قدرتمند M5 E39 مجهز شده رونمایی کرد.
بی ام و هرگز بهصورت رسمی نسخه M سری ۸ نسل E31 را تولید نکرده است. البته نسخهای پیشتولیدی از این خودرو با پیشرانه ۱۲ سیلندر توسط مهندسان بی ام و توسعه یافت هرچند این خودرو نتوانست راهی خط تولید شود. منهارت به عنوان یکی از سرشناسترین تیونرهای محصولات باواریا تصمیم گرفته تفسیر خود از سری ۸ را حدود ۳۵ سال بعد ارائه کند. این خودرو به پیشرانه ۸ سیلندر بی ام و M5 نسل E39 مجهز شده است. منهارت میگوید:
از همان اولین روزهای تأسیس کمپانی، ما به دنبال ارتقای محصولات بی ام و با پیشرانههای مدرنتر و قویتری بودیم تا بتوانیم نسخه استاندارد کارخانهای را کاملاً بهبود بخشیم.
به این ترتیب دیگر خبری از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵ لیتری مدل ۸۵۰i با قدرت ملایم ۳۰۰ اسب بخار نیست و بجای آن نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری M5 E39 قرار دارد. این پیشرانه که با کد S62B50 شناخته میشود قدرت ۴۱۴ اسب بخاری تولید میکند و یک سیستم اگزوز جدید از جنس فولاد ضدزنگ نیز علاوه بر بهبود انتقال گازهای خروجی به ارائه صدایی جذابتر کمک میکند. منهارت برای بهبود قدرت توقف خودرو هم سیستم ترمز جدیدی را در نظر گرفته است. در بخش جلو دیسک بزرگتر ۳۶۰ میلیمتری با کالیپرهای ۴ پیستونه قرار دارد و دامپرهای بسیار خوب بیلشتین B6 نیز با فنرهای کم ارتفاع H&R همراه شدهاند. ظاهراً تمامی قطعات اکسل بی ام و سری ۸ منهارت نیز به عنوان بخشی از تیونینگ آن بهبود یافتهاند.
از نظر طراحی ظاهری باید به رکابهای جانبی جدید، آینهبغلهای M و اسپویلر لبه صندوق کوچک اشاره کرد. در داخل کابین هم شاهد پوشش سرتاسری چرم اعلا به همراه دوخت متفاوت، فرمان جدید با پوشش آلکانترا و… هستیم. البته رینگهای ۲۰ اینچی این خودرو باب میل همه نخواهد بود و شاید برخی افراد به دنبال تعویض آنها با نمونههای بهتری باشند. در خاتمه باید گفت منهارت تنها ۵ دستگاه از سری ۸ خود را تولید خواهد کرد و اگرچه قیمت آنها منتشر نشده اما انتظار میرود بهای بالایی داشته باشند.
علی جردن
۳ خرداد ۱۴۰۳منهارت چی میشد چندتا دکمه روی فرمان نصب می کردی ؟
۳ خرداد ۱۴۰۳داش مگه پرایده
امیر
۴ خرداد ۱۴۰۳پراید اصلا دکمه داره روی فرمونش
MehdiTurbo
۳ خرداد ۱۴۰۳دلم ماشینای اون زمان میخواد تا2012 و 2014 هم خوبن بعضیاشون عالین مثل وایپر و کوروت و موستانگ بی ام سری 6 و … اون زمان
اینو بیشتر دلم میخواد تا بنز و بی ام و های جدید کاش صفرش تولید میشد
حتی پژوها اصل فرانسوی اون زمان نه اینا که تو ایران بوده
الان خیلی بی روح همه چی
عیب نداره پیشرانه اش برقی باشه ولی همین کابین و با دنده تولید شه
Kurosh33
۳ خرداد ۱۴۰۳ولی به نظره من موتور قبلیش بهتر بود
BMW
۳ خرداد ۱۴۰۳میگم کمربند های ایمنی صندلی های جلو یه خورده عجیب نیست
اخه به نظر میرسه به صندلی متصله نه ستون ماشین
cyrus-az
۳ خرداد ۱۴۰۳واقعا یکی از آرزوهام اینه که ماشین های قدیمی رو با تکنولوژی روز ادغام کنم، طراحی قدیم خیلی جذاب تر و متنوع تر از طراحی های تقریبا یکنواخت امروزی هستن، با یه موتور جدید و تکنولوژی به روزتر هم سواری بهتری میشه گرفت هم از دیدن ماشین لذت برد.
علی جردن
۳ خرداد ۱۴۰۳از نظر شما سری ۸ از i8 زیباتره ؟
امیر محمد
۳ خرداد ۱۴۰۳اگه از من بپرسید طراحی های جدید هیچ روحی ندارن . فقط با قدیمی ها میشه لذت ماشین روندن رو تجربه کرد . جدیدا دیگه عین گوشی ان
۳ خرداد ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/Manhart-Performance-E31-M8-12-1.webp
چقدر خوشگله الله وکیلی
BMW
۳ خرداد ۱۴۰۳بدنش چقدر زیباست👌👌
علی
۳ خرداد ۱۴۰۳عالیه
M power
۴ خرداد ۱۴۰۳عاشقتم لعنتی
سید عارف کیوان
۵ خرداد ۱۴۰۳خدا کنه در آینده موفق بشم ثروتمند بشم بتونم فقط یک ماشین داشته باشم شبیه این مدل های کلاسیک قدیمی خدای ماشین خدای طراحی ساده عین زندگی همه ماشین های دنیا رو بهم بدن با یکی از این ها عوض نمیکنم مهارت جون مادربزرگ ات بیشتر تولید من من میخوام درآینده از اینا بخرم جون ننه بزرگ مادربزرگ ات تورو خدا
Amir
۶ خرداد ۱۴۰۳زانتیا؟😂😂