تیونر آلمانی Manhart جزییات تازه ای از پکیج تقویتی MH1 خود را برای کوچک ترین M ب ام و منتشر کرده است؛ همان هاچبکی که مشتریان آمریکایی را برای همیشه در حسرت خود گذاشت . . . !
این پکیج که نخستین بار در نمایشگاه Essen 2013 رونمایی شده بود، هم برای نسخه های دیفرانسیل عقب و هم برای مدل های xDrive قابل سفارش است. در قسمت فنی، تیونر توانسته قدرت انجین ۳.۰ لیتری TwinPower Turbo شش سیلندر خطی M135i را که در حالت استاندارد ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد را به اعداد زیر برساند:
- Stage 1 با قدرت ۳۹۰ اسب بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن متر.
- Stage 2 با قدرت ۴۰۵ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر.
اما سایر تغییرات اعمال شده بر روی M135i عبارتند از:
- دیسک ترمز برمبو ۳۸۰×۳۲ میلیمتری جلو و ۳۵۶×۳۲ میلیمتری عقب.
- کالیپرهای مشکی رنگ ۸ پیستونی جلو، ۴ پیستونی عقب.
- رینگ های ۱۹ اینچی Concave One اختصاصی تیونر.
- تایرهای Super Sport میشلین با سایز ۲۲۵/۳۵ در جلو و ۲۵۵/۳۰ در عقب.
- کیت کربنی بدنه.
- تعلیق Clubsport ساخت KW.
- دیفرانسیل Quaife.
- تریم جدید کابین.
Zonda R
۲ فروردین ۱۳۹۳@.F
سری 1 جدید امیدوارم بزودی عرضه بشه
اصلا طراحیه این ماشین در حد bmw نیست
جدیدش طراحیش واقعا بهتره
امین
۲ فروردین ۱۳۹۳منظورتون از “جدیدش” چیه ؟ شما کجا دیدینش که میگید قشنگتره ؟
تا اونجایی که من یادمه بی ام و فعلا هیچ برنامه ای برای نسل بعدی سری 1 نداره!
سری 7 و X6 در اولویت بروزرسانی هستن
Zonda R
۳ فروردین ۱۳۹۳@.F
امین عزیز
1.اینکه سری 1 دیگه تولید نمیشه
همین طور که میدونی سری 2
جایگزینش شده منم منظورم همون بوده
2.تو عکس و مجلات و سایتهای خودرو دیدم
matin
۲ فروردین ۱۳۹۳تیبا آپشنال می خورتش
مک میسل
۲ فروردین ۱۳۹۳جمع و جور……..خوبه!!!!!!!!!!!!!
حمادی
۲ فروردین ۱۳۹۳عالی ولی پشتش خوب در نیومده
احمدرضا بی ام و
۲ فروردین ۱۳۹۳عالیه
رضا
۲ فروردین ۱۳۹۳از نمای کنار زیاد جالب نیست چون کاپوت بلند به هاچ بک نمیاد .ببینین
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ فروردین ۱۳۹۳درسته اما توضیح ب ام و افزایش فاصله بین دو محور برای بالا بردن هندلینگ و ارائه یه rwd تمام عیار بوده.از طرفی چون ب ام و عادت داره موتور رو جایی میذاره که پشت چرخ جلو میاد و حتی بعضی وقتا نصفش میره زیر شیشه و پشت داشبورد تا به بهترین تقسیم وزن ممکن برسه ، برای همین احتیاج داره با کشیدن کاپوت و در نتیجه دور کردن محور جلو تا حد امکان فضای پشت چرخ جلو رو بزرگ کنه تا موتورهای قوی تری روش جا بشه و مجبور نشن برای استفاده از موتورهای بزرگتر ، موتور رو بیارن جلوتر و دماغه ماشین رو سنگین کنن.این همون دلیلیه که رقبایی مثل audi a3 و گلف رو مجبور میکنه به چهار سیلندر اکتفا کنن.البته در مجموع قبول دارم ظاهر این ماشین بحث برانگیز بود از اول، اما اینی که شما میگین دلیل فنی داره ، عشقی کاپوت رو بلند نگرفتن.
رضا
۳ فروردین ۱۳۹۳قبول دارم دارم حمید جان.این مسایل رو هم میدونستم
از لحاظ ظاهری گفتم وگرنه از لحاظ فنی و عملکرد کی میتونه از bmw و کلا آلمان ایراد بگیره؟!!
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ فروردین ۱۳۹۳رضا جان به هر حال شما اگه بخوای یه چیزی به دست بیاری باید یه چیزی رو از دست بدی . اینجا هم تاکید ب ام و این بوده که یه هاچ بک دف عقب با بهترین تقسیم وزن و فاصله محور زیاد بسازیم که روی پیست هیچ هاچ بکی حریفش نباشه . حالا کاپوتش بلند شد شد . اینجوریه دیگه
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۲ فروردین ۱۳۹۳هاچ بک دف عقب 405 اسبی !!! یعنی … بگذریم الان میگن متعصبه !
یه پسل باهوش
۳ فروردین ۱۳۹۳دوستان قیمت سری یک بی ام وی چقدر هست ؟
البت اینو نمی گم منظورم معمولیشه؟
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ فروردین ۱۳۹۳از 22 هزار یورو شروع میشه
یه پسل باهوش
۳ فروردین ۱۳۹۳خیلی ممنون حمید جان
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ فروردین ۱۳۹۳خواهش میکنم.
amin
۳ فروردین ۱۳۹۳کی توی عکس دوم 206 اوراقی رو دید؟؟؟
hero
۳ فروردین ۱۳۹۳آفرین به دقتت!
hero
۳ فروردین ۱۳۹۳ب ام و باید تو طراحی سری ها تنوع ایجاد کنه همه مدلاش یه شکلن
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۳ فروردین ۱۳۹۳از اون حرفاست اینم . کجای 1 به بقیه شبیهه ؟ حتی سری 2 که کوپه همین کلاس حساب میشه زمین تا آسمون با این فرق داره . جلوش مثل اینه یا عقبش ؟ رو چه حسابی این حرفو میزنی شما ؟
hero
۴ فروردین ۱۳۹۳دوست من سلام
نمیخوام باهات کل کل کنم ولی با این شباهت های اساسی سری ها و معرفی سری 2و4 واقعا مشتری دچار تردید و سردرگمی میشه
مثلا کسی که برای خرید کلاس ای بنز میره دقیقا میدونه برای چی و چه
کاربردی اون ماشین رو میخواد ولی در مورد ب ام و سری 1با2 و سری 3 با 4 با هم درگیری دارن
اگه سری 3 زبون داشت به سری 4 میگفت اگه من هستم پس چرا تو هستی؟
آیا بهتر نبود از نظر کاربردی سریهای 2و4 با 1و3و5 متفاوت بودن؟
شکی نیست که از نظر فنی برند ب ام و یکه تازه
ولی از لحاظ بازاریابی و طراحی هدف مشخصی رو دنبال نمیکنه
مثلا سری 1 با هدف زنده کردن یاد مدل 2002 و قابل خریداری برای همه اقشار متوسط معرفی شد حتی جوانان ایرانی و حتی خودم فکر میکردیم میتونیم بالاخره
صاحب ب ام و بشیم
ولی الان میبینیم که نه ظاهرش به 2002 شباهتی داره نه قیمتش
و آرزوی ما هم بر باد رفت
ب ام و با معرفی 2و4 در آینده ای نزدیک محبوبیت 1و3و5 رو به چالش خواهد کشید و این اصلا به نفع ب ا م و نیست
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۴ فروردین ۱۳۹۳دوست عزیز 3 سدانه و استیشن . 4 کوپه و کانورتیبل ، مگه بنز e رو کوپه و سدان تولید نمیکنه ؟ از نظر شما کاربرد سدان و کوپه یکیه ؟ عجب !!! سری 2 کوپه و کانوره کاربرد کوپه با هاچ بک یکیه ؟ عجب !!! 2002 جد سری 3 هست در واقع سری 3 جایگزین 2002 شد پس سری 4 در حال حاضر 2002 عصر ماست . کی گفته هدف از سری 1 یاد 2002 بوده ؟ مگه 2002 هاچ بکه ؟ هدف از سری یک اضافه کردن هاچ بک بود که ب ام و نداشت و میخواست یکه تازی رو از گلف بگیره 2002 چیه ؟ چی میگی شما ؟ جمله شما :
آیا بهتر نبود از نظر کاربردی سریهای 2و4 با 1و3و5 متفاوت بودن؟
نمردیم و کاربرد ب ام و 2 با ب ام و 5 یکی شد !!! پناه بر خدا ! شما هم اگه فکر میکردید صاحب ب ام و میشید و نشدید به جای ب ام و بهتره از بازار ارز و گمرک و باندبازی ها انتقاد کنی .
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۵ فروردین ۱۳۹۳شما حرف منو نپیچون . من کی گفتم کاربرد کانور با کوپه کاملا متفاوته ؟(هرچند یکی هم نیست)شما عین جمله منو بذار بعد روش بحث کن. تکلیف اینارو مشخص کن :
((مثلا سری 1 با هدف زنده کردن یاد مدل 2002 و قابل خریداری برای همه اقشار متوسط معرفی شد.))
این جمله رو از کجا آوردی که میخوای تاریخ ب ام و رو به من آموزش بدی ؟ ب ام و واسه یاد 2002 که کوپه بود یه هاچ بک ارائه کرد ؟ چقدر از ب ام و میدونی؟
شما:
((آیا بهتر نبود از نظر کاربردی سریهای 2و4 با 1و3و5 متفاوت بودن؟))
شما که میگی کاربرد سری 2 با سری 5 یکیه کاربرد 4 با 5 یکیه 2 کوپه با 1 هاچ بک یکیه . 4 با 3 درگیری داره ؟ اول 4 بود (سری سه در ابتدا کوپه بود)از نسل دوم به بعد که سی و اندی سال ازش میگذره به دلیل استقبال خانوادگی از سری سه مدل سدان اضافه شد حالا کوپه اسمش شده 4 همین . شما بعد از چهل سال موفقیت سری 3 در کلاس خودش به این نتیجه رسیدی که 3 کوپه (سری 4) با 3 سدان درگیره ! طوری حرف میزنی که انگار تا حالا 4 نداشتیم.4 همون 2002 که نیم قرن قدمتشه شما اصلا ب ام و رو میشناسی ؟ سری 2 الان به بازار نیومده نسل اول 1 هم کوپه داشت حالا اسمش شده 2 ، درگیری داره ؟ عین جملت:
((سری 3 با 4 با هم درگیری دارن))
بعد از 7 نسل هیچ کس نفهمید شما به این نتیجه رسیدی ؟؟؟ آفرین!
جملت :
((ب ام و با معرفی 2و4 در آینده ای نزدیک محبوبیت 1و3و5 رو به چالش خواهد کشید و این اصلا به نفع ب ا م و نیست))
بعد از 50 سال سری 4 و نسلها سری 5 تولید کردن الان سری 4 محبوبیت 5 رو کم میکنه ؟ چرا تا حالا نکرده؟شما که معنی کاربرد رو به نظر میرسه خیلی خوب میدونی و سنگ ژاپن هم به سینه میزنی به من بگو کاربرد کرولا با کمری چه فرقی میکنه کمری با آریون چه فرقی میکنه یا کاربرد fj و لندکروزر و لندکروزر پرادو و rav4 و هایلندر و فورچونر و … چه فرقی با هم دارن ؟ (متفاوتن ولی اگر به شباهت باشه ژاپنی ها خیلی شبیه ترن کپی برابر اصل همدیگن)منتظر جوابت درمورد اظهار نظرهای بی پایه راجع به فلسفه سری 1 و 2002 و درگیری سری 4 (با 50 سال سابقه به تشخیص شما دیروز تا حالا درگیر شده) و .. هستم .
hero
۵ فروردین ۱۳۹۳ببخشید ها ناراحت نشی ها ولی مثل اینکه شما معنی کلمه کاربرد رو نمیدونی
شما اول معنی این کلمه رو یاد بگیرید بعد من با شما یه بحث مفصل خواهم داشت برات یه مثال میزنم: کاربرد هایلوکس با جی تی 86!
در ضمن دوست گرامی کانور با کوپه کاربردشون یکیه فقط مشتری با پرداخت پول بیشتر آپشن باز شدن سقف رو بهش اضافه میکنه
اون رودستره که کاربردش با کوپه تفاوت داره مثل ب ام و زی فور
شما یه اشتباه دیگه تون اینه که فکر میکنی یه 4 در نمیتونه کوپه باشه
مثلا کلاس سی ال اس بنز یا سری 6 چهار دره ولی اسمش کوپه است
هی من میخوام بحث نکنم آخر منو وارد چه بحثایی میکنی
داشت یادم میرفت!
بدون ماشین ژاپنی هرگز
احسان(احسان سابق)
۳ فروردین ۱۳۹۳ظاهرش زیاد دلنشین نیست اما از لحاظ فنی با این کوچولو اصلا نمیشه شوخی کرد
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۳ فروردین ۱۳۹۳بسمه تعالی
قیافه ای کاملا اسپرتی و خوشگلی داره،فقط عقبش اونجوری که باید میشد نیست ولی در کل قشنگه
افزایش طول محور جلو و عقبش هم به جذابیتش خیلی کمک کرده.