درگ کادیلاک CT4-V بلکوینگ و بیامو M3، تقابل قدرت یکسان و گیربکس دستی
هرچند شاید کادیلاک CT4-V بلکوینگ هیجان CT5-V بلکوینگ را نداشته باشد اما این ماشین هم سدان هیجانانگیزی است که پلتفرم مشترکی با شورلت کامارو دارد و زیر کاپوت یک موتور V6 توئین توربو را پنهان کرده است؛ اما آیا CT4-V بلکوینگ حریف اصلیترین رقیب خود و موفقترین سدان این کلاس یعنی بامو M3 خواهد شد؟ سم کارلیجن درگی ترتیب داده است تا به این سوال پاسخ دهد.
هردو خودروی حاضر در این درگ محرک عقب بوده و از گیربکسهای دستی استفاده میکنند. روی کادیلاک یک گیربکس شش سرعتهٔ ساخت ترمک نصب شده و نیروی موتور بامو توسط گیربکس ZF منتقل میشود. این یعنی در اینجا ضعیفترین و ارزانترین نسخهٔ M3 به مصاف CT4 رفته است زیرا این سدان آلمانی در نسخهٔ قویتر کامپتیشن، نسخهٔ چهارچرخ محرک xDrive و نسخهٔ اتوماتیک با گیربکس هشت سرعته هم ارائه میشود؛ بنابراین، پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی S58 بامو در این نسخه 473 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و باید وزنی 1742 کیلوگرمی را حرکت دهد.
از سوی دیگر، CT4-V بلکوینگ از پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 توئین توربوی LF4 استفاده میکند که اولین بار در سال 2016 در ATS-V ارائه شد اما در بلکوینگ کمی قویتر شده و 472 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین، کادیلاک قدرت یکسانی با رقیب آلمانی داشته و از گشتاور بیشتری بهره میبرد. وزن این سدان آمریکایی هم با 1747 کیلوگرم همسطح M3 است تا همهچیز برای برگزاری یک رقابت منصفانه برابر باشد. البته باید توجه داشت که به دلیل دستی بودن گیربکس خودروها، مهارت رانندهها هم میتواند در نتیجهٔ این درگها تأثیر داشته باشد. با این توضیح، سراغ تماشای رقابت جذاب این دو سدان اسپرت میرویم.
مقایسه مشخصات فنی
بیامو M3 | کادیلاک CT4-V بلکوینگ | |
پیشرانه | 3.0 لیتری I6 توئین توربو | 3.6 لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | 473 اسب بخار | 472 اسب بخار |
گشتاور | 550 نیوتن متر | 600 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دستی | 6 سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | 1742 کیلوگرم | 1747 کیلوگرم |
قیمت | 75,295 دلار | 62,890 دلار |