کادیلاک CT4-V بلکوینگ و بامو M3 هردو با حدود ۴۷۰ اسب بخار قدرت، انتقال قدرت محرک عقب و گیربکس دستی به مصاف یکدیگر رفتهاند.
هرچند شاید کادیلاک CT4-V بلکوینگ هیجان CT5-V بلکوینگ را نداشته باشد اما این ماشین هم سدان هیجانانگیزی است که پلتفرم مشترکی با شورلت کامارو دارد و زیر کاپوت یک موتور V6 توئین توربو را پنهان کرده است؛ اما آیا CT4-V بلکوینگ حریف اصلیترین رقیب خود و موفقترین سدان این کلاس یعنی بامو M3 خواهد شد؟ سم کارلیجن درگی ترتیب داده است تا به این سوال پاسخ دهد.
هردو خودروی حاضر در این درگ محرک عقب بوده و از گیربکسهای دستی استفاده میکنند. روی کادیلاک یک گیربکس شش سرعتهٔ ساخت ترمک نصب شده و نیروی موتور بامو توسط گیربکس ZF منتقل میشود. این یعنی در اینجا ضعیفترین و ارزانترین نسخهٔ M3 به مصاف CT4 رفته است زیرا این سدان آلمانی در نسخهٔ قویتر کامپتیشن، نسخهٔ چهارچرخ محرک xDrive و نسخهٔ اتوماتیک با گیربکس هشت سرعته هم ارائه میشود؛ بنابراین، پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی S58 بامو در این نسخه ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و باید وزنی ۱۷۴۲ کیلوگرمی را حرکت دهد.
از سوی دیگر، CT4-V بلکوینگ از پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 توئین توربوی LF4 استفاده میکند که اولین بار در سال ۲۰۱۶ در ATS-V ارائه شد اما در بلکوینگ کمی قویتر شده و ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین، کادیلاک قدرت یکسانی با رقیب آلمانی داشته و از گشتاور بیشتری بهره میبرد. وزن این سدان آمریکایی هم با ۱۷۴۷ کیلوگرم همسطح M3 است تا همهچیز برای برگزاری یک رقابت منصفانه برابر باشد. البته باید توجه داشت که به دلیل دستی بودن گیربکس خودروها، مهارت رانندهها هم میتواند در نتیجهٔ این درگها تأثیر داشته باشد. با این توضیح، سراغ تماشای رقابت جذاب این دو سدان اسپرت میرویم.
مقایسه مشخصات فنی
بیامو M3 | کادیلاک CT4-V بلکوینگ | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۷۳ اسب بخار | ۴۷۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۴۲ کیلوگرم | ۱۷۴۷ کیلوگرم |
قیمت | ۷۵,۲۹۵ دلار | ۶۲,۸۹۰ دلار |
شاهرخ
۸ تیر ۱۴۰۲آیا شماهم مثل من فکر میکنین اینا رانندگیشون بده؟
چون والا تو شهر کوچیک ما با پژو بهتر از اینا دنده عوض میکنن
یارو انگار داشت به کامیون دنده میداد قشنگ با هربار دنده عوض کردنش یک ثانیه ماشین عقب میفتاد
Dan
۸ تیر ۱۴۰۲ب ام و سواره تعویض دندش خوب بود اون یارو کادیلاک سواره انگار با دستی زیاد آشنایی نداره
امیر
۸ تیر ۱۴۰۲داداش جالبه بدونی که : بیش تر از ۸۶ درصد آمریکایی ها و کانادایی ها ، رانندگی با ماشین دنده ای و بلد نیستن و اون ۱۴ درصد بقیه هم امثال همین راننده های توی ویدئو هستن !!! پسر بچه های ۱۶ ساله ایرانی بهتر از اینا دنده عوض میکردن !! کلا درگ گذاشتن با گیربکس دستی کار هر کسی نیست ( برای اینکار باید خیلی حرفه ای و با تجربه باشی )
MehdiTurbo
۸ تیر ۱۴۰۲چون اونجا با قیمتی که ما پول ۲۰۶ دنده ای میدیم اونا یه ماشین اقتصادی خوب اتوماتیک میخرن تو ایرانم اگه این وضعیت بود مام همین بودیم این دلیلش راننده حرفه ای بودن ایرانیا نیس مال شرایط اقتصادی افتضاحی که داریم نه هوش توانایی تو دنده عوض کردن
سر چه چیزایی که خودمون الکی نمیبریم بالا
یارو تو امریکا شرکت میزنه مثل منصوری و … ما افتخار میکنیم
تو ناسا کار میکنه ما حس غرور افتخار میکنیم
جازه بازیگری میگیره تا قبل بد بیراه میگفتیم ما افتخار میکنیم
حالا خودمون تو زندگیمان هیچ کاری نکردیما اصلا چون نکردیم سر این چیزا افتخار میکنیم
....
۸ تیر ۱۴۰۲دقیقا اینا اصلا بلد نیستن سریع دنده بدن
JEEP
۸ تیر ۱۴۰۲دقیقا سوال منم همینه چرا از پتانسیل این ماشینا حداکثر قدرت استفاده نمیکنن شاید چون دوربین از دور اینطوری نشون میده حس نمیکنیم ویدیو هایی که از ماشینای آمریکایی من میبینم مخصوصا قدیمیا مثل جت میره جاده رو میکنه
توربو شارژ
۸ تیر ۱۴۰۲درود… اگر تا دور موتور مجاز نزدیک به حداکثر تعویض دنده توسط ct4 انجام میشد نتیجه این نبود
محمدهادی
۹ تیر ۱۴۰۲یه شش ماه این ماشین دست اون یارو باشه فککنم کامل باید بره اوراقی
واقعا خیلی خشن بی دلیل با دسته دنده رفتار میکنه
حتی صدای ضربه های دسته دنده بر جایگاه گیربکسش کاملا تو فیلم میوفته
ببینن توروخدا کیا دارن واسه ما کلیپ پرمیکنن!…
فرشاد
۸ تیر ۱۴۰۲مهندسی ینی چی؟
ینی ژرمن کار
تازهحجم موتور بیمر کمتر هم بود
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۲هر موقع سدان های آلمانی تونستن به سرعت بالای ۳۲۰ مثل کادیلاک و دوج برسن اون موقع بیا بگو مهندسی آلمانی فعلا مهندسی آمریکایی حرف اول رو میزنه در ضمن مثل اینکه متن رو خوب نخوندی تو خود متن اشاره شده که خیلی به مهارت راننده ها ربط داره
بی خیال اسم 2
۸ تیر ۱۴۰۲آها حالا بی ام و برد به مهارت راننده بود
ولی حالا اگه کادیلاک می زد می گفتن مهندسی آمریکایی
والا که سریع ترین سدان ها دست اروپاس
هر وقت هم آمریکایی ها تونستن سدانی بسازن که بی ام و M5 cs رو شکست داد تو بیا بگو مهندسی آمریکایی
Amir Machine
۸ تیر ۱۴۰۲حالا کاری به این بحثای بچگانهای که راه میندازین ندارم ولی…
تو پیست ویرجینیا، CT5-V بلک وینگ با اختلاف یه ثانیه M5 CS رو زد…
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۲هر موقع یه شرکت اروپایی تونست خودش سریع ترین سدان رو بسازه اون موقع بگو دست اروپاییاست دوج به تنهایی این کار رو انجام بده جدا از اون حتی با همکار هم، بازهم نتونستن به قدرت موتور فوق العاده دوج برسن🤣🤣🤣 در ضمن همیشه شما ها سعی میکنین اروپا رو اول نشون بدین نمونش همون داستان کیفیت که دوج اول شده😂😂😂
بی خیال اسم
۹ تیر ۱۴۰۲Amir Machine
داداش پاسخ دادی بعد می گی کاری به بحثتون ندارم
اگه بر این باشه
تو درگ رولینگ شتاب هم مقایسه کنیم بعد نیست
باز حرف های تکراریت سوشیانت😂
سوشیانت
۹ تیر ۱۴۰۲کی به کی میگه حرف هات تکراری خودت صبح تا شب داری حرف تکراری میزنی😂 پرفورمنس شامل قدرت شتاب و سرعت میشه تو سرعت و قدرت که شما اروپایی فن ها هیچ وقت حرفی برای گفتن نداشتین تو شتاب هم که دوج دیمون صد و هفتاد صفرتاصدی زد که اروپا تو خواب هم نمیتونه ببینه🤣🤣🤣
Amir Machine
۹ تیر ۱۴۰۲بی خیال اسم
درگ و رولینگ؟!!
تواناییهای یه ماشین تو پیست بهتر مشخص میشه یا درگ؟!
بعدم متوجه تفاوت یه ماشین AWD با ماشینی که 670 اسبو فقط به چرخای عقب تحویل میده هستی؟!
اگه به درگه که تسلا پلد تو درگ هاگرتی M5 CS رو نقطه کرد، پس الان پلد بهترین سدان دنیاس؟
بی خیال اسم
۱۲ تیر ۱۴۰۲امیر داداش اون بیشتر برای یک سوپر اسپورت یا اسپرت هست که عیار یک ماشین رو در پیست نشون می ده
این ماشین بیشتر خانوادگی هست
و شما حتی مقایسه موتور ترند نگاه کنید M5 cs اول شد و سی تی ۵ دوم
تسلا هم برقی هست و بحثش جدا
فرشاد
۸ تیر ۱۴۰۲بزار حدقل دوروز از رده بندی سرعت سدان که پدال گذاشته بود بگذره بعد دروغ درنگ سرهم کن
از ده تا هش تاش یوروپ بود اولی هم بنتلی یود حتی با موتور ژرمن اروپا یه کشور نی
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۲چرا باید بگذره من که مثل امثال شما فرار نمیکنم از چیزی، همون موقع هم جوابت رو دادم گفتم هر وقت یه کمپانی اروپایی به تنهایی تونست به سرعت دوج برسه اون موقع بگو اروپا اوله
Alireza
۸ تیر ۱۴۰۲سوشیانت یه سرچ کن تو اینترنت ،رانندگی با سرعت 330 کیلومتر با بی ام وه، اونوقت می فهمی مهندسی المانی یعنی چی⚡⚡⚡💪💪💪💪🇩🇪
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۲خود بی ام و گفته سرعت رو، رو ۳۰۵ محدود کرده بعد میگی ۳۳۰؟! اون ها تیون شدن
فرشاد
۸ تیر ۱۴۰۲محدود کرده ینی چی؟ینی یه موتور با بیشتر از شونصد اسب میتونه بیشتر از اینا را بره ربطی به مهندسی و دوج و بیمر اینا هم نداره
سوشیانت
۹ تیر ۱۴۰۲خب این خودش یه ضعفه که محدود کرده
محمدهادی
۹ تیر ۱۴۰۲سوشیانت وجدانا الان اگر نتیجه فیل چیز دیگری بود جور دیگه یی نمینوشتی؟؟
نه،خدایی؟
محمد
۸ تیر ۱۴۰۲چه وضع دنده دادنه ، اگه با گیربکس دستی مشکل دارید حداقل بدید یکی که بلده ازش استفاده کنه آزمایش نهایی رو انجام بده
زیزیگولو
۸ تیر ۱۴۰۲هیچی مثل گیربکس دستی نمیشه
موافقم👍
مخالفم👎
R/T
۸ تیر ۱۴۰۲👍
Kf
۸ تیر ۱۴۰۲👍
امیر
۸ تیر ۱۴۰۲کادیلاک 👍
بی ام و 👎
خودم کادیلاک
نویدی
۸ تیر ۱۴۰۲فقط آلمانی حریف آلمانی میشه😉
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۲تو توهم شما ها آره ولی تو واقعیت فقط آمریکایی حریف آمریکایی میشه
پیام رحمانی
۸ تیر ۱۴۰۲چرا ماشینای آلمانی نسبت به بقیه گرونترن
دلیلشا ببین👆
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۲هیچ دلیل خاصی نداره کادیلاک و دوج با قیمت کمتر پرفورمنس بهتری نسبت به آلمانی های الکی گرون دارن در ضمن اول متن رو بخون بعد واسه خودت نتیجه گیری کن تو متن گفته به مهارت راننده خیلی ربط داره
بی خیال اسم 2
۸ تیر ۱۴۰۲آروم باش هیچ اشکالی نداره
انشالله دفعه های بعدی
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۲واسه من که اشکالی نداره ولی واسه شما ها خیلی حرص داره که حتی تو خود متن گفت به مهارت راننده ها خیلی بستگی داره حالا برو یه لیوان آب بخور نفس عمیق هم یادت نره
RS
۸ تیر ۱۴۰۲bmw رو تا پنچر نکنی نمیشه تو درگ بگیریش
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۲ولی همون بی ام و رو اگه در برابر دوج با چهار تا چرخ پنچر هم بذاری باز به دوج نمیرسه
محمدهادی
۹ تیر ۱۴۰۲حقیقت کاملا از نوع رویا پردازیت مشخص شد
خخخ
محمدهادی
۹ تیر ۱۴۰۲بابا اصن فقط منحصر به این فیلم نیست که
دیگه برای همه معروفه که
بی ام و همیشه در درگ و شتاب برنده ست
اینم از بلک وینگ تون…
سوشیانت
۹ تیر ۱۴۰۲هر وقت بی ام و تونست از اون تاپ اسپید ۳۰۵ مسخرش بیاد بیرون اون وقت با بلک وینگ مقایسش کن در ضمن تو بحث شتاب و درگ که بی ام و آرزوشه با دوج مقایسه شه ولی حتی در حدی نیست که مقایسه بشه
محمدهادی
۹ تیر ۱۴۰۲اصن من کاری با نتیجه درگ نداشتم
بی ام و که همیشه اکثر موقه ها برنده ست
فقط به صدای نعره ی موتور بی ام و گوش فرا بدید
اینه که خطرناکه!
R/T
۸ تیر ۱۴۰۲هردو خوبن
Sepehrg
۸ تیر ۱۴۰۲اساطیر دنده عوض کردنو تو کامنتا مشاهده میفرمایید
مازیار
۸ تیر ۱۴۰۲اثبات عینی و مطلق برتری مهندسی آلمانی در شرایطی تقریبا مساوی (بدون در نظر گرفتن حجم و گشتاور کمتر بی ام و)
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۲واقعا آدم میتونه چند روز به این نتیجه گیری ها و اثبات هاتون بخنده مهارت راننده چه ربطی به مهندسی داره😂
مازیار
۸ تیر ۱۴۰۲آره بابا می دونم
اگه راننده امریکایی ناشی نبود حتما می برد مثل هزار تا درگ قبلش
مازیار
۸ تیر ۱۴۰۲فقط اینو نمی دونم
که امریکا با اون همه قدرت و ثروت و نفوذی که داره چرا نمی تونه چند تا راننده وارد واسه درگ دست و پا کنه که ماشیناش اینطور چپ و راست نقطه نشن
سوشیانت
۸ تیر ۱۴۰۲یعنی الان انتظار داری دوج برای هر مسابقه ی درگی که قراره برگزار بشه راننده بفرسته😐😐😐 میگم کامنت هاتون خنده داره برای همینه😂🤣😂
مازیار
۸ تیر ۱۴۰۲نه انتظار ندارم دوج راننده بفرسته چون راننده اش باید از مریخ بیاد
خیلی دوست داری امریکایی رو بالا بکشی اما همیشه نتیجه عکس میده، باور کن امریکایی هیچ نیازی به این توجیهات غیر منطقی نداره
راجع به خنده هم بزار بقیه قضاوت کنن کی حرفش خنده داره از جمله همون امریکایی فنی که ازت خواسته بود اگه ممکنه از دوج طرفداری نکنی!
سوشیانت
۹ تیر ۱۴۰۲میشه یکیش رو مثال بزنی که کی نتیجه عکس داشت همیشه اعداد و ارقام شتاب و سرعت و قدرت میگن آمریکایی بهتره چه بخوای چه نخوای اعداد دروغ نمیگن در ضمن برای من مهم نیست که دیگران چی فکر میکنن چون واقعیت با تفکر دیگران عوض نمیشه
سوشیانت
۹ تیر ۱۴۰۲میشه یکیش رو مثال بزنی که کی نتیجه عکس داشت همیشه اعداد و ارقام شتاب و سرعت و قدرت میگن آمریکایی بهتره چه بخوای چه نخوای اعداد دروغ نمیگن در ضمن برای من مهم نیست که دیگران چی فکر میکنن چون واقعیت با تفکر دیگران عوض نمیشه
آقای همساده
۸ تیر ۱۴۰۲لامصب یجوری دنده میده ماشینه دردش نگیره
BMW
۸ تیر ۱۴۰۲خوب دنده عوض نمیشد تو ویدیو مخصوصا کادیلاک ولی بی ام و رو وافعا باهاش عشق کردم باید بی ام ت رو از کار بندازی اگه بخوای برنده بشی که کار آسونی نیست
amine
۸ تیر ۱۴۰۲اون مرده که توی کادیلاک نشسته بود یکم دیلِی داشت 😂
Kamy
۸ تیر ۱۴۰۲دقت کردین اونام جلو ماشیناشون چیز میز آویزون میکنن😁
مجتبی .
۹ تیر ۱۴۰۲خب ایناها جواداشونن
حسن
۸ تیر ۱۴۰۲تنها اشکال مهمی که داشت این بود که راننده ها را با هم عوض نکردن وگرنه همه چی عالی بود .
حسن
۸ تیر ۱۴۰۲اصل مهم در درگ دنده ای عوض کردن راننده هاست اگه دقت کنید تفاوت فاصله در درگها کاملا مشهوده و این یعنی راننده هم مهمه باید راننده ها هر کدوم با هر خودرو دو بار رانندگی میکردن .
هر چند تو این ویدئو ب ام و برده و باید بهش تبریک گفت.
حسین دهمرد
۸ تیر ۱۴۰۲طرف یجوری رکورد کامنتا رو زده انگار صاحب کادیلاکه. حالا چند صدم ثانیه اینور اونور مهمه مگه؟
خخخ
۸ تیر ۱۴۰۲کادیلاک عالی مینوازد
اصالت کادیلاک حرف اولو میزنه
آلمانی باز
۹ تیر ۱۴۰۲حالا بازم خودت میدونیا ولی اگه من بودم جلو M3 حرف از اصالت نمیزدم…
M/D
۹ تیر ۱۴۰۲الان اگه یه راننده ایرانی با نیسان ماکسیما a33 دنده ای تو این درگ حضور پیدا می کرد این دو تا رو با خاک یکسان می کرد
اینا رانندگی بلدن؟😂🤣
اگه یه روز بنا به دلایلی مجبور شدن ماشین گیربکس دنده ای بگیرن و باهاش سفر برن موقعی که به مقصد برسند فکر کنم تازه به دنده ۵ رسیده باشند
کلا جماعت اونها راحت طلبن
مثل ما نیستند مجبور باشن هر چی که شد سوار شن
حمیدرضا
۹ تیر ۱۴۰۲ماشالا امریکن کارز ماشالا اصالت ماشالا تَوَهُم 🤪
Javad
۱۲ تیر ۱۴۰۲ماشاالله سوشیانت یه طوری تعصب آمریکا رو میکشه که خود آمریکایی هاهم اینقدر تعصبش رو نمیکشن😂😂
ابوالفضل
۱۲ تیر ۱۴۰۲لانچ و تعویض دنده راننده کادیلاک خیلی بد بود
عملکرد راننده بی ام و خیلی بهتر بود
اگر جای راننده ها عوض میشد نتیجه متفاوت می بود