مازراتی گریکاله تروفئو با ۵۳۰ اسب بخار قدرت به مصاف بامو X4 M کامپتیشن با ۵۱۰ اسب بخار قدرت رفته تا شاید بتواند کراساوور باواریایی را به زیر بکشد.
برای کسانی که به دنبال یک کراساوور کوپهٔ پرفورمنس هستند، بامو X4 M کامپتیشن به لطف هندلینگ عالی و پیشرانهٔ چشمگیر، یکی از بهترین گزینهها محسوب میشود. بااینحال، مازراتی با کراساوور جدید وارد این بخش شده تا ژرمنها را به چالش بکشد. این خودرو گریکاله تروفئو است که بر پایهٔ نسخهٔ تکاملیافتهٔ پلتفرم آلفارومئو استلویو ساخته شده است. البته گریکاله در پیشرانه کاملاً با پسرعموی ایتالیایی خود متفاوت بوده و از پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی جدید و اختصاصی مازراتی استفاده میکند.
این همان پیشرانهای است که در سوپرکار MC20 استفاده میشود اما اینجا ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد تا گریکالهٔ ۲۱۱۰ کیلوگرمی به حرکت درآید. از سوی دیگر، زیر کاپوت X4 M پیشرانهٔ جذاب S58 بامو قرار گرفته که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند قدرت این کراساوور آلمانی از رقیب ایتالیایی کمتر است اما با وزن ۲۰۱۰ کیلوگرم، دقیقاً صد کیلوگرم سبکتر است که اختلاف زیادی خواهد بود.
در این ویدئو دو درگ از حالت سکون برگزار میشود که اولی با خرابکاری رانندهٔ بامو در لانچ همراه است و این به قیمت شکست کراساوور باواریاییها تمام میشود. در دومین درگ اما X4 لانچ بسیار بهتری داشته با ثبت زمان ۱۱.۴ ثانیه در مقابل ۱۱.۶ ثانیه، رقیب را مغلوب میکند. سپس نوبت به مسابقهٔ رولینگ میرسد. آیا در اینجا گریکاله میتواند ناکامی قبلی را جبران کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
بامو X4 M کامپتیشن | مازراتی گریکاله تروفئو | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۱۰ کیلوگرم | ۲۱۱۰ کیلوگرم |
HOSSEINK3
۴ خرداد ۱۴۰۲آنقدر بی تصلط بودن توی راننده عجیبه و بی ارزش میدونم این تست رو !!
Mercede kaviani
۴ خرداد ۱۴۰۲با سلام وتشکر از مطلب عالی شما
مازراتی گریکاله تروفئو طراحی زیباتر و حفط ارزش بهتر حفط می کند و خاص تر هم است نبست به بی ام دبلیو دارد
با تشکر فروان مرسده دایانا کاویانی
(Saeed(peugeot
۴ خرداد ۱۴۰۲ای جونم به این مازراتی …..نیزه دار ایتالیایی داره کم کم برمیگرده به دوران اوجش ….
یه برند منحصربفرد و خاص
R/T
۴ خرداد ۱۴۰۲بنظرم راننده بی ام و بد عمل کرد
huc
۴ خرداد ۱۴۰۲صد در صد مازراتی
Siyavash
۴ خرداد ۱۴۰۲درگ جالبی نبود..جفت راننده ها نمیتونستن که هم زمان لانچ کنن یا رولینگ هم نتونستن هم زمان از یه مسیر شروع کنن..کلا این کانال برایه درگ ضعیف عمل میکنن چه از نظر راننده چه انتخاب ماشین..
BMW
۴ خرداد ۱۴۰۲انتخابم بی ام و هست انگار اصلا راننده بی ام و جون نداشت
Tesla
۴ خرداد ۱۴۰۲راننده ب ام و بنده خدا فلج مغزی چیزی بود !! ( یه پیر زن ۸۰ ساله میاوردن ، از این بهتر لانچ میزد ) 🤣😒👎👎
Tesla
۴ خرداد ۱۴۰۲کلا درگ های این کانال رو من قبول ندارم ، چون نه راننده حرفه ای میاره و نه محل تستش مناسبه ، این درگ رو اگه امثال : موتورترند ، کاراندرایور و یا heritagey برگزار میکردن ، بدون شک x4 با اختلاف زیادی برنده میشد چون مازاراتی و کلا ماشین های ایتالیایی بر خلاف ژرمن ها لانچ ضعیفی دارن ( البته باز هم : لامبورگینی رو نباید یه برند ایتالیایی در نظر گرفت چون همه چیزش رو از پلتفرم و شاسی گرفته تا موتور و گیربکس ، آلمانی ها براش میسازن و هیچ ربطی به ایتالیا نداره ، به هر حال زیر مجموعه اسپرت ساز فولکس واگن هست ) و کلا مهندسی پیشرفته و قدرتمندی مثل آمریکا و آلمان ندارن
R/T
۴ خرداد ۱۴۰۲حتی فراری هم مهندسی پیشرفته نداره؟؟
Tesla
۵ خرداد ۱۴۰۲در مقایسه با تسلا کبیر یا پورشه ، قطعا هیچ حرفی برای گفتن نداره
علی
۴ خرداد ۱۴۰۲باید ببینی اون کانال تو رو قبول داره یا نه
Tesla
۵ خرداد ۱۴۰۲تو رو که با سه تا دیدگاه قطعا قبول نداره ( بچه برو پای درست امتحانا شروع شده ) 🤣🤣🤣
MASOUD 0099
۵ خرداد ۱۴۰۲ایتالیا مهندسی پیشرفته نداره بچه سالایی که اینجا کامنت میزارن حد و مرز ندارن و حتی زورشون میاد یه نیم نگاهی به تاریخ بندازن. نمردیم و جاروبرقی ساز تسلا رو جز خودروساز حساب کردن. خیلی دوست دارین لامبورگینیو آلمانی حساب کنین…
MP
۴ خرداد ۱۴۰۲یعنی جفت راننده ها اگه بجای پا و دست سم هم داشتن باید بهتر لانچ میکردن!
Soldat der waffen ss
۵ خرداد ۱۴۰۲اون آدمی که وسط وایساده باژد با دست یا پرچم فرمان شروع بده ولی اون یارو مثل خیار اون وسط وایساده بود هیچ کاری نمیکرد واسه همین راننده ها بد عمل کردن.هرچند کلا تیمش غیر حرفه ای بود.کلا هرکی از جاش بلند میشه و امکان تهیه چندتا ماشین داره تست درگ درست میکنه و فیلمشو تو یوتیوب میزاره جای اینکه راننده حرفه ای یکار بگیره هم خودش میشینه پشت فرمون،حالا خوبه ماشینهای الان فقط احتیاج دارن که پاتو بزاری رو گاز و بری اگه سوپرکارهای قدیمی رو تست درگ میگرفتن که باید کلاج میگرفتن و دنده عوض میکردن و انوقت نتایجشون دیگه اصلا قابل استناد نبود.تو این درگ هم دو خودرو به نظرم کاملا توانایی حرکتی مشابهی داشتن و اول و دوم شدنشون به خاطر عملکرد دیرتر رانندشون بود
Lamberto
۵ خرداد ۱۴۰۲ایتالیا مهندسی پیشرفته نداره بچه سالایی که اینجا کامنت میزارن حد و مرز ندارن و حتی زورشون میاد یه نیم نگاهی به تاریخ بندازن. نمردیم و جاروبرقی ساز تسلا رو جز خودروساز حساب کردن. خیلی دوست دارین لامبورگینیو آلمانی حساب کنین تو خواب ببینی هویت لامبورگینی تغییر کنه و مهندس های کارخونه لامبورگینی اکثرا ایتالیایی هستن