نسل جدید مرسدس C63 که به خاطر استفاده از پیشرانهٔ ۴ سیلندر هیبریدی با انتقادات زیادی مواجه شد، آیا میتواند با پیروزی در برابر رقبای اصلی خود پاسخ منتقدان را بدهد؟
مرسدس در C63 جدید بجای آن موتور V8 جذاب از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی روی محور عقب استفاده کرده است. پیشرانهٔ بنزینی بهتنهایی ۴۷۶ اسب بخار قدرت تولید میکند و موتور الکتریکی هم ۲۰۴ اسب بخار به آن میافزاید تا مجموع خروجی به ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور برسد. بااینحال، به دلیل همین قوای محرکهٔ پیچیده، C63 بسیار سنگین شده است و ۲۱۹۰ کیلوگرم وزن دارد. قیمت این خودرو در آمریکا از ۸۵ هزار دلار آغاز میشود.
بامو M3 اصلیترین رقیب C63 محسوب میشود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو استفاده میکند که ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. ازآنجاییکه در M3 خبری از سیستم هیبریدی نیست، با وزن ۱۸۶۵ کیلوگرم بسیار از مرسدس سبکتر است. قیمت M3 کامپتیشن xDrive در آمریکا از ۸۶,۴۷۵ دلار شروع میشود.
در آخر هم به ضعیفترین و قدیمیترین عضو گروه یعنی آئودی RS4 کامپتیشن میرسیم. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با تنها ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. RS4 هرچند کمترین قدرت را دارد اما با وزن ۱۷۴۵ کیلوگرم، سبکترین استیشن این جمع تمام آلمانی هم محسوب میشود.
همانطور که انتظار میرفت، در مسابقهٔ درگ مرسدس بنز برنده شد و بامو و آئودی به ترتیب در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتند. بااینحال، زمانی که گیربکس دو سرعتهٔ عقب C63 در حال تعویض دنده از یک به دو است، وقفهٔ عجیبی در تحویل نیرو ایجاد میشود که این باعث نزدیک شدن M3 شد و اگر این مسابقهای ۸۰۰ متری بود، حتی با وجود ۱۷۰ اسب بخار قدرت کمتر، مطمئناً بامو پیروز میشد. پس از سه مسابقهٔ درگ، بهترین زمان مرسدس ۱۱.۵ ثانیه بود و M3 تنها ۰.۱ ثانیه با آن فاصله داشت درحالیکه آئودی این کار را در ۱۱.۹ ثانیه انجام داد.
سپس چند مسابقهٔ رولینگ ۸۰۰ متری بین سه خودرو برگزار شد که در همهٔ آنها مرسدس دو رقیب را در گردوغبار خود رها کرد؛ بنابراین، C63 جدید هرچند شاید هیجان مدل V8 قبلی را نداشته باشد اما قطعاً در پرفورمنس حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
مقایسه مشخصات فنی
بامو M3 کامپتیشن | آئودی RS4 کامپتیشن | مرسدس C63 AMG | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توئین توربو | ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبرید |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار | ۶۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر | ۱۰۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۶۵ کیلوگرم | ۱۷۴۵ کیلوگرم | ۲۱۹۰ کیلوگرم |
قیمت | ۸۸,۸۰۰ پوند | ۸۴,۶۰۰ پوند | ۹۹,۷۵۰ پوند |
راستگو
۱۴ خرداد ۱۴۰۳مرسدس اسب بخار خیلی بیشتری داشت
A
۱۴ خرداد ۱۴۰۳مرسدس خیلی گرون و سنگینه دست کم ۴۵۰ کیلو از آئودی سنگین تره انتخابم بی ام و با وزن و قیمت کمتر و موتور ۶ سیلندر و پرفورمنس تقریبا مشابه بنز
ALI.S
۱۵ خرداد ۱۴۰۳داداش خیلی مشابه بود😂
در هر حالتی باخت😂
S
۱۵ خرداد ۱۴۰۳کاربر A شماها واقعا فازتون چیه ؟ مرسدس هم وزنش بیشتر بود هم اینکه 4 سیلندره بعد میگی مشابه بود؟؟؟ مرسدس تو هر حالتی بیمر نابود کرد بعد میگی مشابه بود؟؟؟ 😂 😂 😂 جمع کنین این بهونه های مسخرتون…
Sadra
۱۵ خرداد ۱۴۰۳حاجی من به شخصه از این کار مرسدس بدم اومده موتور ۸ سیلندر رو با ۴ سیلندر عوض کرده و هیتر این c63 بودم
ولی هم رولینگ رو برد
هم درگ رو برد
هم تست ترمز رو برد
واقعا به قول خود مت واتسون که توی ویدیو میگه تکنلوژی کار کرد واقعا کار کرده
Deco
۱۵ خرداد ۱۴۰۳اما ۴۰۰ کیلو نسبت به بقیه وزنش بیشتر بود
Sadra
۱۵ خرداد ۱۴۰۳اینی که میگی تهش توی پیست بدرد بخوره
به قران من bmw فنم ولی اگر ۴۰۰ کیلو سبک تره چرا هم درگ رو باخت و تست ترمز؟
هرچی که باشه این ۴۰۰ کیلو سبک تر بودن باید توی ترمز گیری کمکش میکرد
Iman
۱۴ خرداد ۱۴۰۳من فکر میکنم اگه آئودی rs5 یا rs6 تو این درگ میبود عادلانه تر میشد
Kurosh33
۱۴ خرداد ۱۴۰۳به قیمتاشونم توجه کن
آریا
۱۴ خرداد ۱۴۰۳آئودی rs6 هم قیمت اینا نیست!
Mohammad
۱۴ خرداد ۱۴۰۳یه سوال از اساتید آلمانی
مگه مرسدس قبلا باحجم موتور روی نسخه ها رواغلب مدل ها نامگذاری نمیکرد ؟ مثلا موتور ۵۰۰۰سی سی میشد s۵۰۰ و۳۵۰۰ میشد s۳۵۰ و…. بیشتر مدل ها همینطور
حالا این برای من سواله چرا تو سال های قبل از ۲۰۱۵ موتور ۸سیلندر۶۲۰۰سی سی(موتورM156مرسدس) رو روی هر ماشینی میذاشتن کد۶۳میذاشتن روش مثلا g۶۳ یاc۶۳ یا cls۶۳ ، مگه نباید ۶۲میبود؟ یه رقم بالاتر معنی خاصی داره ؟نشون دهنده گشتاور هست؟ هرکسی میدونه بگه ، ممنون
Taha Ayoobi
۱۴ خرداد ۱۴۰۳تا جایی که من میدونم، مدل های AMG، عدد سن شرکت AMG رو میذارن روش.
یعنی مثلا CLA 45، به عنوان سالگرد 45 سالگی AMG میشه 45.
یه همچین چیزی.
A
۱۴ خرداد ۱۴۰۳برای این که قبلا قوی ترین موتور های مرسدس ۶/۳ لیتر بود و برای همین الان مرسدس از این عدد برای قوی ترین مدل هاش استفاده می کنه
عادل
۱۴ خرداد ۱۴۰۳با این همه اختلاف قدرت،باز هم ب زور برنده شد
Kurosh33
۱۴ خرداد ۱۴۰۳مرسدس بنز اشتباه بزرگی کرد که موتور ۸ سیلندر رو با یک چهار سیلندر عوض کرد چون رقیباش هم ازش خوش صدا ترن هم ارزون تر ولی مرسدس بنز صدای ماشین و سبکی شو به قدرت ترجیح داده.
Kurosh33
۱۴ خرداد ۱۴۰۳چون شخصا از هیبرید هایی که خیلی توشون موتور های بنزینی کوچیک و ضعیف شدن و بیشتر کار رو موتور های برقی میکنن خوشم نمیاد.
به نظرم ام ۳ بهترین مشخصات و قیمت رو داره هم خوش صداس هم نسبت به مرسدس گرون و مثل اون هیبریدی و بد صدا هم نیست.
و از ایودی هم بهتره چون نه مثل اون کم قدرت و قدیمی نیست.
البته منظورم از کم قدرت نسبت به این ماشین ها بود.
khashayar0
۱۴ خرداد ۱۴۰۳مهمترین مسئله دوام و هندلینگه حالا ۰.۱ ثانیه سریعتر باشی به نظرم اهمیتی نداره حداقل در این کلاس خودرویی.
ALI.S
۱۵ خرداد ۱۴۰۳دوام رو که مدتی باید بگذره.
ولی اگر توی مسابقههایی که انجام شد دقت کنید، مرسدسبنز مسیر مستقیمتری رو داشت میرفت.
انحرافهای بیمر و آئودی دیده میشد و مشخص بود.
Sadra
۱۵ خرداد ۱۴۰۳با شما موافقم پس یک جورایی میشه گفت مرسدس ارزش بیشتری داره توی این سه تا ماشین
Taha Ayoobi
۱۴ خرداد ۱۴۰۳من انتخابم آئودی
Ali
۱۴ خرداد ۱۴۰۳M3 قدرتش رو به ۶۰۰ و گشتاور رو به ۷۰۰ هم برسونه میگیرتش
پیام۲
۱۴ خرداد ۱۴۰۳اگه این آئودی هم نره تو تیر برق آئودی
آریا
۱۴ خرداد ۱۴۰۳اگه اون آهنگه رو نگیری نمیره
amirmohammadja79
۱۴ خرداد ۱۴۰۳مرسدس🔥
18:45
۱۴ خرداد ۱۴۰۳M3///
کیومرث
۱۴ خرداد ۱۴۰۳چه تو درگ چه تو پیست وحتی در معابر شهری بی ام و حریف بنز نخواهد شد.
BMW
۱۴ خرداد ۱۴۰۳گود👍👍
Payamx6
۱۴ خرداد ۱۴۰۳M3 بهترین گزینه هست چون با کوچکترین تغییرات تا 700 الی 800 whpازش قدرت میشه گرفت وبهترین شتاب و سرعت رو میتونی ازش بگیری
S
۱۴ خرداد ۱۴۰۳قبلنم گفتم الانم میگم خدارو شکر این موضوع به یه سری متعصب ثابت شد با این کلیپ که c63 جدید از m3 قویتره. تو درگ های قبلی عادلانه نبود چون همیشه نسخه c43 میاوردن ولی با اومدن c63 همه چیز تغییر کرد از اولم گفتم هیچ کدومه اینا حریف c63 جدید نمیشن
علی
۱۵ خرداد ۱۴۰۳مرسدس لوکس تر و سریع تر. از بی ام و
بی ام و خدایی محصولاتش بی کیفیت هست
هم آئودی هم بنز. همیشه بهتر و باکیفیت ساخت بالاتری دارن
علی
۱۵ خرداد ۱۴۰۳آئودی. همیشه بهترین بوده. هم از بی ام و هم بنز
آئودی هم زیباست هم اسپرت تره
علی
۱۵ خرداد ۱۴۰۳۱ وای این آئودی چقدر. جذابه .
۲ مرسدس لوکس تر و سریع تر.
آئودی چهره جذاب و اسپرت تر و بی نقص .
۳ بی ام و زشت و بی کیفیت
i love Deutschland
۱۶ خرداد ۱۴۰۳آئودی با اون چراغاش و رقص رینگش عجب دلبری میکنه!! صرف نظر از قیمت و پرفورمنس، انتخاب من آئودی هس بی شک
محصولات آئودی در بحث کیفیت و دوام یک سر و گردن بالاتر از رقباش هستنئد.