در این رقابت، قویترین نسخهٔ سدانهای پرچمدار مرسدس، آئودی و بامو به مصاف هم رفتهاند تا ببینیم در ۴۰۰ متر کدامیک سریعتر خواهد بود.
این سه خودرو از سه نوع قوای محرکهٔ مختلف استفاده میکنند. آئودی S8 پیشرانهای تمام بنزینی دارد. این همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای گروه فولکسواگن است که در اینجا ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. S8 همچنین با وزن ۲۳۲۵ کیلوگرم، سبکترین عضو گروه بهحساب میآید. مرسدس S63 جدید نیز از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی نسل قبلی استفاده میکند اما این موتور که M177 نام دارد، در اینجا با یک موتور الکتریکی در عقب خودرو همراه است که مجموع خروجی را به ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتن متر گشتاور میرساند.
این سدان پلاگینهیبریدی، از یک گیربکس دو سرعته برای موتور الکتریکی عقب و یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک برای پیشرانهٔ V8 استفاده میکند و مثل آئودی خودرویی چهارچرخ محرک است ولی با وزن ۲۵۹۵ کیلوگرم، کمی از رقیب انگولشتاتی سنگینتر است. در آخر هم به عضو تمام الکتریکی گروه یعنی بامو i7 M70 میرسیم که از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. ازآنجاییکه i7 سدانی تمام الکتریکی است، تعجبی ندارد که با ۲۸۰۸ کیلوگرم، بیشترین وزن را در بین سه خودرو داشته باشد.
عجیب اینکه در مسابقهٔ درگ، آئودی S8 با وجود کمترین قدرت، بهترین لانچ را داشت اما همانطور که انتظار میرفت، لانچ بهتر برای مقابله با سدانهای بسیار قویتر مرسدس بامو کافی نبود و آئودی آخر شد درحالیکه مقام اول به مرسدس S63 رسید. در مسابقهٔ رولینگ هم S8 نتوانست جایگاهی بهتر از آخر کسب کند اما این بار رقابت بین مرسدس و بامو بسیار نزدیک بود و در پایان S63 با اختلاف چند سانتیمتر پیروز شد. بااینحال، سدان پرچمدار اشتوتگارت نشان داد که هنوز هم ترکیب پیشرانهٔ بنزینی و برقی بر قوای محرکهٔ تمام الکتریکی برتری دارد.
مقایسه مشخصات فنی
بامو i7 M70 | مرسدس S63 E Performance | آئودی S8 | |
پیشرانه | الکتریکی دو موتوره | ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبرید | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۶۰ اسب بخار | ۸۰۰ اسب بخار | ۵۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۱۰۰ نیوتن متر | ۱۴۳۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۸۰۸ کیلوگرم | ۲۵۹۵ کیلوگرم | ۲۳۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۸,۵۰۰ دلار | ۱۸۲,۲۵۰ دلار | ۱۲۳,۴۰۰ دلار |
هراکلیوس
۳۰ مرداد ۱۴۰۳مرسی بنز دوست داشتنی
hosen
۳۰ مرداد ۱۴۰۳رخ بی ام و رو با آئوی و بنز که رقیبشم هستن مقایسه کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید
به قول یکی از دوستان باید طراحای بی ام و رو اعدام کنن!
Kiarash
۳۰ مرداد ۱۴۰۳واقعا خودرو های آلمانی مثل نسل های قبلشون دیگه جذاب نیستن 🥲
Taha Ayoobi
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ولی من که حالم از بی ام و به هم میخورد عاشق M5 جدید شدم
جرمی کلارکسون
۳۱ مرداد ۱۴۰۳طاها داش همون هنسی ماموت بهتره M5 جدید ول کن 😐💔
سهیل
۳۰ مرداد ۱۴۰۳بی ام و کلا تو یه لول دیگست. سری ۷ یا XM برای مخاطب عادی ساخته نشده. هدف جلب حداکثر توجه دیگران هست. معمولا خریدارهای این ماشینها نسبتا فخر فروش و جاه طلب هستند. بی ام و با بازاریابی کاملا هوشمندانه و درست نیاز این طیف رو برآورده میکنه. ۳ سال دیگه طراحی بنز و بقیه کمپانی ها هم همین میشه و این بی ام و هست که مثل همیشه سکاندار و پرفروش ترین خودرو لوکس دنیاست. گذشته از اون الان نسل جدید اینفلوئنسر ها همگی جوان و اورریتد هستند و مسلما طراحی های تکراری و پیرمردی رو نمیپسندن.
و صد البته درک این مسایل برای ایرانی های عزیز که چشمشون به طراحی های منسوخ عادت کرده دشواره.
froG-driVer
۳۰ مرداد ۱۴۰۳من یکی که عاشق طراحی xm ام
سهیل
۳۰ مرداد ۱۴۰۳Me too ❤️
علی
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اول بیایید کلمه لوکس رو تعریف کنیم. بعدش ببینیم. بی ام و. با کیفیت ساخت بسیار پایین اصلا لوکس حساب میشه یا نه
لوکس واقعی بنز و آئودی هست
سهیل
۳۱ مرداد ۱۴۰۳انشالا قسمت بشه شما هم یکبار بی ام و رو چه از نزدیک و چه از روی عکس زیارت کنید
JaMsHiD_R1988
۳۱ مرداد ۱۴۰۳معمولا طرفدار XM
افراد رنگین کمانی ، افرادی که کمبود توجه و مشکل پول نداشتن برای خرید رولز رویس برای خودنمایی ندارن هستند
این سری از افراد ، یا آنقدر متعصب بی ام و هستن که حتی از کیا بی ام و نما با موتور سه سیلندر و دف جلو طرفداری میکنن یا آنقدر افسوس میخورن برای بی ام و که میان به زور و از سر اجبار طرفداریشو میکنن
MH
۲ شهریور ۱۴۰۳آخه مرد حساب عکس پژو گذاشتی رو پروفایلت بعد میای درمورد BMW حرف میزنی
JaMsHiD_R1988
۳۱ مرداد ۱۴۰۳خاص و چشم نما برای رولز رویس ریث و کادیلاک اسکالید و مرسدس S کلاس هست
البته اینم خاص و چشم نماست چون از بس زشت و وقیحه و کسی جز متعصب بی ام و و یه کارمند از این خوشش نمیاد
من هم پورشه کاین سوار شدم هم سری هفت نسل قبل بی ام و هم سری E کلاس فیس لیفت نسل قبل
بی ام و در برابر پورشه و مرسدس یه تیکه آش.غال جلوه میداد
نه راحتی و کیفیت و حس اشراف زادگی بنز رو داشت
نه مثل پورشه اسپرت بود و سواری میداد و لاکچری بود
JaMsHiD_R1988
۳۱ مرداد ۱۴۰۳امروز نیم ساعت رفتم اینستا ، دوازده تا پست از M5 جدید دیدم
من نمیدونم کدوم افکار منسوخ شده
درسته که ماشینامون منسوخ شده
ولی دیگه مسخره بازی در نیار
افکار چیزی نیست که منسوخ بشه
MH
۲ شهریور ۱۴۰۳ادمی که مثل تو کامل توضیح میده یعنی آدم عاقلی هست
SLS
۳۰ مرداد ۱۴۰۳hosen@
نه آخه داش گناه دارن
آخه همشون یا فلج هستن یا سکته مغذی کردن…
froG-driVer
۳۰ مرداد ۱۴۰۳موتوترند نوشت،
کانسپت تکساخت قیمت گذاری نشده فورد متعلق به سال ۱۹۷۹ در آتش سوزی تریلر حامل،نابود شد.😐😐😐
JaMsHiD_R1988
۳۰ مرداد ۱۴۰۳☠️
نانو
۳۰ مرداد ۱۴۰۳بااین حساب اوسید ایر بی ام و میخوره
mosafer
۳۰ مرداد ۱۴۰۳بی ام و رو اگر از نزدیک ببینید اینقدر بد نشون نمی ده که تو فیلم و عکس میبینیم..خوشتون میاد
BMZ
۳۰ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا من از نزدیکم دیدمش ولی همچنان زشت بود
این نسل از سری هفت فقط از دور قشنگه ، از فاصله خیلی دور ، طوری که اصلا نشه دیدش
amir
۳۰ مرداد ۱۴۰۳بی ام و های نسل جدید قشنگن در صورتی که چشم بند ببندی
JaMsHiD_R1988
۳۰ مرداد ۱۴۰۳آئودی🇩🇪
پورشه🇩🇪
مرسدس🇩🇪
فولکس واگن🇩🇪
بی ام و🏳️🌈
Bmw
۳۰ مرداد ۱۴۰۳اینو خوب اومدی 🤣🤣🤣
JaMsHiD_R1988
۳۱ مرداد ۱۴۰۳باجنبه ترین بی ام و فن خاور میانه :
Bmw
۳۱ مرداد ۱۴۰۳نه داداش حقیقتو گفتی طراحیو جدید بی ام و به دل نمیشینه ولی مشکل همون آدمایی هستن که عکس پرچمشونو جلوی بی ام و گذاشتی احتمالا همونا خریدار بی ام و های جدید هستن
JaMsHiD_R1988
۳۱ مرداد ۱۴۰۳دقیقا درست میگی داداش👍👌
کسی جز اونا خریدار اینا نیست مگر اینکه عاشق تاریخچه بی ام و باشه که از بس افسوس بخوره که خودشو با زشتی اینا وفق بده
Dark Knight
۳۰ مرداد ۱۴۰۳نسل جدید s63 واقعا خواستنی هست ، فکرشو بکن پشت فرمان این هیولا ۸۰۰ اسبی توی اتوبان چه کار هایی میشه در نهایت راحتی و لوکس بودن کرد 🔥
همایون
۳۰ مرداد ۱۴۰۳بنز واقعا غوله و همه چی تموم مرسدس اینجا واقعا گل کاشته.ولی اس ایت خیلی ناامید کنندست در حالی که یه زمانی نماد سدانهای لوکس پرفورمنس بود و واسه همه شاخ و شونه میکشید.بیمر هم با اینکه نمیتونم کتمان کنم که کابینشو خیلی دوست دارم ولی خوب نیست مخصوصا این نسخه برقی تو رولینگ هم راننده بیمر زرنگی کرد و زودتر از راننده بنز گاز داد ولی بازم باختش
نکته جالب در مورد این سدانها اینه که وقتی خریدی باید یه حالی بکنی باهاشون و خیلی زود بفروشی قبل از اینکه نسل جدیدشون بیاد وگرنه ضررهای هنگفت میکنی و اصلا خریدشون سرمایه گذاری به حساب نمیاد البته این راجع به تمام سدانهای لوکس صدق میکنه حتی بنتلی و رولزرویس هم همینطور هستن برخلاف سوپرکارهایی مثل فراری و پورشه که خریدشون سرمایه گذاری به حساب میاد مخصوصا ۹۱۱ لعنتی
نی نی
۳۰ مرداد ۱۴۰۳بازم یه بهونه برای خالی کردن جیب مردم آلمان مجلل اگه برای جیب مردم نقشه کشیدی اول برای جیب خودت نقشه بکش هه !
الف.ی
۳۰ مرداد ۱۴۰۳بالاخره یه درگ درست حسابی تخصصی تو پدال دیدیم
ورای اون درگای تفریحی مت واتسون
چقدر تست و بررسی اول ویدیو قشنگ بود
نی نی
۳۰ مرداد ۱۴۰۳چقد هم آلمانی پرستا جو دادن جو الکی جو از روی تعصب جو بزرگنمایی یه گنده لات مست هه هه هه هه هه هه هه لش واتسون از خودروسازا پول میگیره
نی نی
۳۰ مرداد ۱۴۰۳یه لایک هم دادم به هوا رفت هه
M power
۳۱ مرداد ۱۴۰۳منکه از درگشون خوشم نیومد چون موتوراشون تو یه سری قرار نمیگیرن پس بنظرم این درگ منطق نداره
علی
۳۱ مرداد ۱۴۰۳آئودی قدرت خیلی کمی داره نسبت به رقبا
ولی کیفیت ساخت بسیار بسیار بالا طراحی ماندگار و همیشه ناز هست
بنز هم توی این کلاس پادشاه هست وسلام میشه درمورد این جواهر یه کتاب پونصد صفحه ای نوشت
بی ام و هم مثل همیشه بی کیفیت و زشت و حالا هم با موتور جاروبرقی اومده دیگه افتضاح شده خیلی هنر کنه باطری و موتور هاش پنج سال دوام بیاره
car lover
۲ شهریور ۱۴۰۳جای پانامرا خالیه اونم تقریبا سگمنتش با اینا یکیه