بامو M850i کانورتیبل و مرسدس AMG SL55 هردو خودروهای روباز لوکس و اسپرت آلمانی هستند اما در نبرد رودررو، کدامیک برتر خواهد بود؟
نام SL نهتنها در تاریخ مرسدس بلکه در کل جهان خودروهای اسپرت یکی از قابلاحترامترین نامها محسوب میشود. این محصول پرچمدار اشتوتگارت که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۵۴ و مدل زیبای ۳۰۰ SL گالوینگ بازمیگردد، با شش نسل از طراحیهای چشمگیر که استانداردی در زمینهٔ تجمل محسوب میشدند، همواره یکی از نمادهای طراحی در خودروهای اسپرت بوده است. بااینحال، SL در نسل هفتم خود مسیر کمی متفاوتی را در پیش گرفته زیرا در این نسل، مرسدس توسعهٔ SL را به AMG سپرده است.
بنابراین، آیا این به معنای وحشیتر شدن SL است یا اینکه AMG کوتاه آمده و ویژگیهایی که پیشینیان SL را به خودروهای اسپرت مطلوبی تبدیل کرده بودند را حفظ کرده است؟ البته مرسدس تنها برند آلمانی نیست که یک مدل روباز اسپرت و درعینحال راحت تولید میکند و در سبد بامو هم M850i کانورتیبل همین نقش را ایفا میکند. شاید این ماشین در ظاهر ساده به نظر برسد اما زیر کاپوت قلب قدرتمندی دارد. حال ما این دو روباز لوکس آلمانی را گرد هم آوردهایم تا ببینیم کدامیک بهترین است.
مرسدس AMG SL55
SL55 با قیمت ۱۴۷,۴۷۵ پوند مطمئناً خودروی گرانی است ولی مرسدس هر آنچه که از پرفورمنس تکنولوژیهای مجلل میدانسته را در این ماشین ارائه کرده است. رنگ زیبای قرمز پاتاگونیا بهعنوان یک آپشن ۱,۶۰۰ پوندی هم قیمت خودروی آزمایشی ما را به ۱۴۹,۰۷۵ پوند رسانده است.
ویژگیهای فنی
نسل هفتم SL از معماری کاملاً جدیدی با ساختار آلومینیومی و کامپوزیتی بهره میبرد که با نسل قبلی و هیچکدام از دیگر محصولات مرسدس هیچ اشتراکی ندارد. در این نسل استحکام پیچشی بدنه ۱۸ درصد نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده و در جلو از تعلیق پنج اتصالی کاملاً جدیدی استفاده شده است. همچنین برای اولین بار SL بهصورت استاندارد در تمام نسخهها به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. در سینهٔ SL55 یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد درحالیکه در نسخهٔ SL63 همین موتور ۵۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکند.
روی جاده
هنگام رانندگی، SL از خود شخصیتی دوگانه و نامطمئن نشان میدهد. البته بدون شک این خودروی توانمندی است اما نه آنقدر راحت است که مثل یک گرند تورر باشد و نه هیجان خودروهای اسپرت را ارائه میکند. بااینحال، ویژگی برجستهٔ SL55 موتور V8 خیرهکنندهٔ آن است. این موتور شتاب صفرتاصد عالی ۳.۹ ثانیهای را فراهم میکند و به لطف گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک با پاسخگویی بالا و ذخیرهٔ عظیم گشتاور، قدرت همیشه در دسترس خواهد بود. کشش سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد خودرو هم فوقالعاده است و حالا میتوان در شرایط زمستانی هم از همهٔ تواناییهای SL استفاده کرد.
یکی از نقاط ضعف SL اما سواری آن است که حتی با قرار دادن کمکفنرها در نرمترین حالت، خودرو هیچگاه در هیچ مسیری بهجز جادهای کاملاً هموار بدون تکان نخواهد بود؛ اما روی آسفالت مناسب، خودرو با کنترل خوب حرکات بدنه و تعادل شاسی، عملکرد بهتری را به نمایش میگذارد. البته از یک جایی به بعد، وزن ۱۹۷۰ کیلوگرمی ماشین خود را نشان میدهد. بااینحال، فرمان تیز و دقیق SL بخشی از این وزن را پنهان میکند و باعث میشود خودرو کمی چابکتر از بامو احساس شود. یکی از بزرگترین نقاط قوت مرسدس پایداری در سرعتهای بالا است بهگونهای که حتی در سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت هم رانندگی مطمئنی دارد هرچند که سروصدای لاستیکها قابلتوجه خواهد بود.
کارایی
در رودسترهایی مثل این همیشه بین فضای داخلی و پرفورمنس معامله میشود و مرسدس در SL جدید مطمئناً روی دومی تمرکز کرده است. این خودرو در جلو فوقالعاده مجلل است اما صندلیهای عقب آن تقریباً غیرقابل استفاده خواهد بود. البته مرسدس این ماشین را یک ۲+۲ میداند اما با توجه به صندلیهای بسیار کوچک عقب، این توصیف خیلی خوشبینانه است. حتی با وجود رانندهای میان قامت در جلو، در عقب هیچ فضای پایی وجود نخواهد داشت که این در کنار پشتیهای کاملاً عمودی باعث میشود این صندلیها فقط برای قرار دادن کیف و چمدان مناسب باشند. صندوق بار هم با حجم ۲۱۳ لیتر شاید خیلی کوچک نباشد اما دهانهٔ آن بسیار کوچک بوده و قرار دادن چمدانهای بزرگ در آن میتواند مشکلساز باشد.
بامو M850i کانورتیبل
هرچند M850i با قیمت پایهٔ ۱۱۹,۲۰۰ پوند روی کاغذ ارزانتر از مرسدس است اما لیست بسیار طولانی آپشنها بهسرعت قیمت آن را افزایش میدهند. خودرویی که در اینجا میبینید ۱۵ هزار پوند آپشن دارد که قیمت کل را با ۱۳۴,۲۰۰ پوند بسیار به مرسدس نزدیک میکند.
ویژگیهای فنی
سری ۸ در اوایل سال ۲۰۲۲ فیسلیفت میاندورهای خود را تجربه کرد که تغییراتی مثل بازنگری در طراحی سپر جلو و نورپردازی جلوپنجره را به همراه داشت. در بخش فنی اما 850i نسبت به قبل تغییری نداشته و همچنین از همان موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که نهتنها حجم بیشتری دارد بلکه در قدرت و گشتاور هم نسبت به موتور ۴ لیتری مرسدس برتر است. این موتور با ۵۳۰ اسب بخار قدرت، ۵۵ اسب بخار قویتر از مرسدس است اما حداکثر این قدرت از دور ۵,۵۰۰ تا ۶ هزار rpm ارائه میشود که از مرسدس با ۵ تا ۶ هزار rpm محدودتر است. بااینحال، گشتاور ۷۵۰ نیوتن متری موتور بامو نهتنها ۵۰ نیوتن متر از رقیب بیشتر از بلکه در بازهٔ گستردهتر دور موتور از ۱,۸۰۰ تا ۴,۶۰۰ rpm ارائه میشود درحالیکه این بازه برای SL از ۲ هزار تا ۴,۵۰۰ rpm است.
روی جاده
درحالیکه SL بهطور دقیق جایگاه خود را پیدا نکرده، بامو بدن شک یک گرند تورر راحت و آرام است. راحتی سواری بزرگترین تفاوت بین این دو خودرو است. سری ۸ حتی با وجود کمی شخصیت اسپرتی، روی جادههایی که مرسدس تکانهای زیادی از خود بروز میدهد، بسیار نرم همچون قایق روی آب حرکت میکند. سری ۸ هرچند خودروی بزرگتری است و با طول ۴,۸۵۱ میلیمتر ۱۴۶ میلیمتر کشیدهتر از SL است اما به لطف فرمان نسبتاً سبک و تعویض دندههای نرم گیربکس، احساس ناخوشایندی ندارد. البته همین نرمی باعث میشود M850i برای رانندگیهای تهاجمی چندان جذاب نباشد اما در عوض برای دیگر مواقع خودروی راحتی است.
سری ۸ همچنین تعادل جذابی در هندلینگ دارد که رانندگی در دندههای شش یا هفت را بسیار لذتبخش میکند. در مسیر مستقیم، کشش موتور بامو بیامان است و هرچند شاید بهاندازهٔ مرسدس سریع نباید اما خیلی هم کندتر نیست و در رانندگیهای روزمره متوجه اختلاف ۰.۲ ثانیهای M850i با SL55 نخواهید شد. البته در حالتهای رانندگی اسپرتتر، گیربکس بامو کمی تنبل میشود و با هر افزایش دنده خودرو را عقب میاندازد. بهطورکلی، در M850i پرفورمنس، ثبات و راحتی همه بهوفور پیدا میشوند و آرامش فوقالعادهای را در مسافتهای طولانی فراهم میکنند. با این ماشین اگر سرعت را روی ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت نگه دارید حتی میتوانید به مصرف سوخت حدود ۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر برسید.
شاسی
درحالیکه SL از ابتدا بهعنوان یک کانورتیبل طراحی شده است، سری ۸ کانورتیبل بر اساس نسخهٔ کوپه ساخته شده است؛ بنابراین، برای جبران کاهش استحکام ناشی از حذف سقف خودرو، بامو شاسی سری ۸ را تقویت کرده است. ازجملهٔ این تغییرات میتوان به استفاده از میلههای پیچشی برای محکمتر کردن سیستم تعلیق دو جناقی جلو اشاره کرد. این تغییرات به همراه اضافهوزن مکانیسم سقف تاشو باعث شده نسخهٔ کانورتیبل ۱۲۰ کیلوگرم از همتای کوپه سنگینتر شود.
نتیجه
مقام اول: بامو M850i کانورتیبل
پشت فرمان سری ۸ طولی نمیکشد که میفهمیم بامو قصد ساخت یک گرند تورر بینقارهای را داشته است. این یک خودروی چهارنفرهٔ راحت است که در بزرگراه فوقالعاده راحت خواهد بود. بااینحال، شاسی M850i بیش از آنچه انتظار میرفت توانایی دارد و موتور آن دستکمی از مرسدس ندارد. هنگامیکه اختلاف قیمت را هم در نظر میگیریم، بامو برندهٔ این رقابت میشود.
مقام دوم: مرسدس AMG SL55
همانطور که از یک محصول AMG انتظار میرود، SL55 از پیشرانهٔ فوقالعاده و پرفورمنس خیرهکنندهای برخوردار است. مرسدس یک کروزر عالی برای مسافتهای طولانی است ولی بااینحال، نه آنقدر راحت است که با خودروهایی مثل سری ۸ رقابت کند و نه آنقدر هیجانانگیز است که بتوان آن را یک ماشین اسپرت واقعی در نظر گرفت. البته طبیعی است که مجذوب ظاهر و صدای جذاب SL شوید اما در این خودرو نقصهایی هم وجود دارد.
مقایسه مشخصات فنی
مرسدس AMG SL55 | بامو M850i کانورتیبل | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۴۷۵ اسب بخار | ۵۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۹ ثانیه | ۴.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت | ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۲ لیتر ترکیبی | ۱۰.۹ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۹۲ گرم در هر کیلومتر | ۲۴۹ گرم در هر کیلومتر |
ظرفیت باک | ۸۰ لیتر | ۶۸ لیتر |
طول | ۴,۷۰۵ میلیمتر | ۴,۸۵۱ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۱۵ میلیمتر | ۱,۹۰۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۳۵۴ میلیمتر | ۱,۳۴۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۰۰ میلیمتر | ۲,۸۲۲ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۹۷۰ کیلوگرم | ۲۱۲۵ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۲۱۳ لیتر | ۳۵۰ لیتر |
دایرهٔ چرخش | ۱۲.۴ متر | ۱۱.۶ متر |
قیمت پایه | ۱۴۷,۴۷۵ پوند | ۱۱۹,۲۰۰ پوند |
قیمت تستشده | ۱۴۹,۰۷۵ پوند | ۱۳۴,۲۰۰ پوند |
mercedes
۱۸ اسفند ۱۴۰۱مرسدس رو انتخاب میکنم
هرچند نظر شخصی و سلیقه ای هست ولی حس میکنم مرسدس اصالت دار تره.
آدمو یاد300selمیندازه
پیام
۱۸ اسفند ۱۴۰۱قطعا همیشه بنز! جوابش کاملا معلومه. بنز چیزایی زده که بی ام و بهش فکر هم نکرده!
علی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱اصالت یعنی بنز !!! اما اگه جوان باشی و پولدار و دنبال … بازی ، معلومه که بی ام و !!!
محمدهادی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱بابا بخدا اصن کلمه اصالت شونم در مقابل حضرت BMW معنایی نداره
انگار مثلا بی ام و یه شبه مثل کره یی ها با اختلاف ۱۰۰سال از مرسدس پدیدار شده…
خخخخ
بذارید اصالت رو براتون بهتر معنا کنم
هر خودرو سازی که قبل تر از ۱۹۶۰ تولید داشته الان دارای سطح کلاسیک شده و اصالت
اصن وجود اصالت با وجود خودروی کلاسیک حدود سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ تعریف میشه
نه فقط ۱۹۰۰
دست بردارید دیگه ازین بازی با کلمه ی کثیف اصالت
بنزیا رسما درمورد بقیه فکرمیکنن بجز خودشون بقیه از پشت کوه اومدن!
سپهر
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ماشینای المانی همشون با اصالت و با پرستیژن
عادل
۱۹ اسفند ۱۴۰۱بی ام و چرا مقامی نداره؟؟پیست نورنبرگ ..فرمول یک ..بوژی کش ..افرودی..بهترین سدان مایباخ و اس کلاس …چی برای خود آش درست میکنی😂😂بچه جون اطلاعاتت ببر بالا
Dian
۱۸ اسفند ۱۴۰۱البته جوان ها هم سلیقه خودشونو دارن دلیلی نداره که به سلایق دیگران احترام نذاریم
net
۱۸ اسفند ۱۴۰۱در حال حاضر طراحی داخلی و بیرونی بی ام و سری ۸ روباز ، زیباترین ماشین روباز اسپرت کوپه جهان هست
محمدهادی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱داداش دست بردار
لا اقل دیگه در مقابل BMW ازین کلمه ی چیپ با اصالت تر استفاده نکنید
ینی شماها معیار انتخابتون برنیگرده به ۱۹۲۰ میلادی که میگی با اصالت تره؟؟؟
انگار مثلا بی ام و ۱۹۴۰ یا ۱۹۵۰ یا ۱۹۶۰ میلادی وجود نداشته و مرسدس اونموقه بوده پس مرسدس با اصالت تره!!
خخخ
من توجه تو جلب میکنم به ویژگی های بسیار منطقی تر و جذاب تر
دعوا سر فعالیت در سالهای ۱۹۱۰ یا اصن ۱۹۰۰ میلادی رو کنار بذار
باوجود وزن بیشتر،حجپ بالاتر و قدرت بالاتر میزان مصرف بهینه تر موتور BMW رو ملاحظه کن
فکمیکنن تا همینجای کار کافی باشه
دیگه به بقیه ش ادامه نمیدم
بسم اله رحمان رحیم: خدانگهدار🙏
mercedes
۱۸ اسفند ۱۴۰۱نظر شخصی خودم رو گفتم
ضمنا مرسدس خودروسازی رو یاد دنیا داد.
S
۱۹ اسفند ۱۴۰۱در جواب به محمد هادی. آره با حجم بالاتر و قدرت بالاتر تو شتاب و سرعت باخته منظورت این بود دیگه؟ یعنی واقعا نمیبینی تو شتاب و سرعت sl55 قویتره اونم با قدرت کمتر؟ یا خودت میزنی به یه راه دیگه؟😂 بهتره بری یبار دیگه لیست آخر متن که مقایسه کرده رو بخونی دوباره برادر 😂 البته الان دیگه بهونتون وزن بیشتر شده شما همیشه کلن یه بهونه ای دارین برا باختاتون 😂
ممد ژانگولر
۱۸ اسفند ۱۴۰۱کیفیت ساخت فقط بی ام وه
ولی بنز عشقه با اون سابقه ساخت ماشینهای دوست داشتنی اول و آخر انتخابم مرسدس بنز 👌
زیزیگولو
۱۸ اسفند ۱۴۰۱یه چیزی رو از خیلیا شنیدم و نظر شخصی خودمم همینه …… بنز رانندگی نرمتری داره ولی بی ام و تندو تیز تره
فقط انگلستان
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ولی این حرف یه حرف کلی هستش و اینجا بی ام و نرم تره
من مازراتی گرن توریسمو جدید رو به اینا ترجیح میدم.
زیزیگولو
۱۸ اسفند ۱۴۰۱با احترام به نظر شما ولی من مخالفم چون بنز رانندگی نرمتری داره
علی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱مقاله رو خوندی اصلا ؟ تاکید کرده که اینجا توی این تست ب ام و نرم تر و رانندگی راحت تری داره اینجا حداقل بنز خشک تر هست
MASOUD 0099
۱۸ اسفند ۱۴۰۱بنز 🔥🔥🔥🔥🔥
AMG
۱۸ اسفند ۱۴۰۱عشق است بنز ، عشق است سری SL
مخصوصا SL 65
POUYAN
۱۸ اسفند ۱۴۰۱من اصلا متوجه نمیشم که هدف مرسدس از ساخت این SL جدید چی بوده
نه یه گرند تورر کامل و درست حسابیه
نه یه خودرو اسپرت برجسته هستش
نه قیمت معقول و درستی داره.
به جز سلیقه،دیگه هیچ دلیل منطقی وجود نداره که یه نفر SL جدید رو به بی ام و سری ۸ یا پورشه ۹۱۱ ترجیح بده.
SL یه افسانست ولی این یکی جانشین خلفی نیست.
رامتین
۱۸ اسفند ۱۴۰۱مرسدس متوجه شده نمیتونه رقیبی برای نسخه کروک سری 8 داشته باشه. خصوصا m8 کامپتیشن که از نظر شتاب، رعب آوره. یه زمانی بنز S کوپه (کانورتیبل) داشت که اونهم از رده خارج کرد. AMG GT سدان هم که کروک نیست. CLE هم قراره تولید کنه که فکر نمیکنم به سری 8 پایه برسه چه رسد به M8. شاید فقط بنتلی رقیبی برای M8 باشه.
BMW/M-POWER
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ربطی به تونستن یا نتونستن نداره اشتیاق مردم نسبت به کانورتیبل ها داره روز به روز کمتر میشه
تا چند سال آینده هم حضور بی ام و توی این کلاس کمرنگ تر میشه حالا یکی زودتر یکی دیرتر
وگرنه نسخه ی فول s class coupe عملا هییییچ رقیبی نداشت
S
۱۸ اسفند ۱۴۰۱دوست عزیز من فکر کنم شما درست مقالرو نخوندی برو مشخصات فنیشون بخون ببین کدوم از لحاظ عملکرد بهتره. Sl هم تو شتاب قویتره هم تاپ اسپید با اینکه اسب بخارش و گشتاورش پایینترم هست یبار دیگه مقالرو بخون…
R/T
۱۸ اسفند ۱۴۰۱نظر من هردو جزو بهترینا هستن
رامین
۴ فروردین ۱۴۰۲👏👏👏👏
مازیار
۱۸ اسفند ۱۴۰۱بنز و بی ام و از ازل تا ابد رقابت دارن و اگر هم بی ام و بهتر باشه _ که در موارد زیادی همینطور بوده _ از زیر سایه نام بنز خارج نمیشه
رامین
۴ فروردین ۱۴۰۲کاملا موافقم گل گفتید
BMW/M-POWER
۱۸ اسفند ۱۴۰۱مهم نیست پدر خودروسازی دنیا انتخاب بشه یا پرافتخارترین انجین ساز دنیا مهم اینه فقط آلمانی باشه
کلا سگمنت کارنوتیبل یا کابریولت زیاد طرفدار نداره مثل گذشته و مردم ازش فاصله گرفتن
ولی بهترین این سگمنت s class coupe w222 بود که مثل نسخه ی سدان خودش سلطان بی چون و چرای کابریولت ها بود
مانی
۱۹ اسفند ۱۴۰۱گل گفتی
چه بیرونی،چه درونی هردو محشر
فروشش کم بود که نسبت به فروش بنتلی در نظر بگیری خوب بود
اما خوب برای مرسدس به صرفه نبود،بازار بی ذوق باعث زود رفتنش شد
GMA
۱۸ اسفند ۱۴۰۱سوال همیشگی: بنز یا بیامو؟
جواب همیشگی: هرکدوم رو انتخاب کنی ضرر نکردی!
sepehrg
۱۸ اسفند ۱۴۰۱بین این دو ماشین اینجا کاملا به سود bmw
Hamid
۱۸ اسفند ۱۴۰۱با احترام به هر دو بردند, توی این کلاس پورشه ۹۱۱ gts.
نویدی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱رقابت همیشگی و نتیجه همیشگی!
AkoBahrami
۱۸ اسفند ۱۴۰۱دوستان اگر یه کم عمیق تر به این موضوع فکر کنید متوجه میشد که تاریخ معرفی ب ام و سری 8 خیلی خیلی قدیمی تر از بنز SL هستش …
با وصف قدیمی بودن تونسته اینجوری بنز رو شکست بده …
این نکته خیلی مهیه که نباید نادیده گرفت …
ارش
۱۸ اسفند ۱۴۰۱زیبایی خیره کننده مرسدس کفایت میکنه
Poria
۱۸ اسفند ۱۴۰۱اگه حق انتخاب داشتم
ترجیح میدم پشت یه مرسدس بنز بشینم تا یه ب ام و
علی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱هیچکدوم انتخاب برند اول آلمان پورشه 😍
MohammaD
۱۸ اسفند ۱۴۰۱اتفاقاً این رنج قیمت پورشه کاررا s 2+2 خیلی انتخاب خوبی هست بنظرم . البته اگه کسی از نظر نرمی و راحتی توقعش بالا نباشه
S
۱۸ اسفند ۱۴۰۱مرسدس اینجا با اسب بخار و گشتاور پایینتر هم شتابش بیشتره هم تاپ اسپیدش. صد در صد sl 55 بهتره
Monster 765lt
۱۸ اسفند ۱۴۰۱وزن؟؟
نزدیک به 200 کیلو بنز سبک تر هست
برعکس تمام دوستان انتخاب من در اینجا بی ام و هستش
چون دیگه چیزی به اسم اصالت در صنعت خودرویی جایی نداره و بی ام و عالی عمل کرده
بین این دو برند یکسری مدل های بنز رو خیلی میپسندم نسبت به بی ام و… و بلعکس
اینجا انتخابم بی ام و
S
۱۸ اسفند ۱۴۰۱من نمیدونم این دوستان بیمر باز ما عملکرد بهتره بنز اینجا نمیبینن که بازم یه سریا اومدن میگن عملکرد فنی bmw بهتره؟ اصلا لیست مقایسرو آخر متن خوندین؟؟؟ sl هم شتابش بهتره هم تاپ اسپیدش بعد چجوری یه سری از دوستان میگن bmw عملکردش بهتره ؟؟؟
Bmwgg6
۱۸ اسفند ۱۴۰۱به قبل از 2015 ماشین های بی ام و خیلی دوستشون دارم و بنز همینطور
ولی نمیدونم چرا از چراغ های بزرگ و جلوپنجره عاقلانه رسیدیم به چراغ های باریک و تیز و جلو پنجره عظیم
خیلی زشت شدن
محمد
۱۸ اسفند ۱۴۰۱چرا همیشه حق بنز رو میخورن
اولا تو این مقایسه باسد از بنز اس ال ۶۳ استفاده میشد
درسته که در بخش های مقایسه ای که بی ام و برنده شد خیلی ربطی به بحث قدرت و سرعت نداشت اما اس ال ۶۳ رو در همون بخش ها هم براحتی پیروز میدان میشد چون سوای قدرت و سرعت،کارایی و هندلینگ و آپشن های اون بحدی بود که براحتی بی ام دبلیو رو پشت سر بذاره
متاسفانه در بحث مقایسه ماشین ها اولین پارامتری رو که در نظر میگیرند قیمت ماشین هست که خب کسی که عاشق بنز باشه و بخواد بنز سوار شه و از همه مهتر بخواد بهترین ماشین دنیا رو سوار شه این مقدار اضافه تر رو هم میده (برای کسی که ۱۵۰هزاردلار پرداخت کرده حدود۴۰تا بالاتر خیلی سخت نیست)
من از بچگی مجله ماشین میخوندم تو همون مقایسه ها هم اکثرا بنزهای ۴ سیلندر در مقابل بی ام دبلیو ۶ سیلندر قرار میگرفت فقط به علت اینکه از نظر قیمت مقایسه منصفانه باشه
MohammaD
۱۸ اسفند ۱۴۰۱M850 جوری خوبه که انگار داره به زبان بی زبانی میگه من از m8 و آلپینا b8 ارزنده تر هستم ( ارزش خرید بیشتر نسبت به قیمت ) و شما نیازی به اونا ندارید . SL هم این نسل فقط SL63 و در کل دوران SL65 سری بلک
علی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱با سلام
یادمه اون زمانها که مجله ماشین چاپ می شد،اخر این مجله سوال و جوابها بود که مردم با نامه برا این مجله می فرستادن و مجله جواب می داد.البته اونی هم که پاسخ می داد معمولا جناب آقای کیوان بی هاشمی بودن یکی از قدیمی ترین و با معلومات ترین نویسنده این مجله.یکی سوال کرده بود که آیا در مقایسه ماشینها سلیقه نویسنده هم هست یا خیر ؟ایشون نوشته بود قطعا سلیقه نویسنده حاکم هست بر مقایسه.این مقاله یکی از تیپ مقالاتی هست که صحت گفته های ایشون رو تایید می کنه.اینجا تو مقاله بخونی میگی خب ساخته مرسدس بهتره ولی تو نتیجه گیری نوشته ب ام و ….شایدم منظور نویسنده این بوده که کدام ماشین گرند تور تری هست؟؟؟شاید این جوابش درست تر بود !!!!!!
سپهر
۱۹ اسفند ۱۴۰۱سلیقه اییه جفتشون عالین
King's BenZ
۲۰ اسفند ۱۴۰۱واقعا سخته انتخاب بین این دوتا (البته منظورم تو یه کشور آزاد و سالم بودن سیستم اونجا یا با پیش شرط آقازاده بودن در ج.ا)
JaMsHiD
۲۳ اسفند ۱۴۰۱داداش خیلی جرعت داری
دمت گرم
Omid
۲۰ اسفند ۱۴۰۱Bmw قطعا بهتره شما ها با نیم ثانیه سرعتتون شاد باشید ما با ابهت و صدا ماشین کیفیت بدنه طراحی ماشین کیت بدنه راه اسپرت کردن ماشین با جای آپگرید زیاد ماشین بعد بیایین بگین اسالت بنز آخه یکیتون اون موقع بوده که انقد از اثالت صحبت میکنید
JaMsHiD
۲۳ اسفند ۱۴۰۱دوتا سلطان که هر کدوم طرفدار های بسیاری داره
با احترام به ب ام و کبیر و بزرگوار مخصوصا انجین s57 هشت سیلندر ب ام و
انتخابم با کلی کلنجار رفتن مرسدس بنز هست
homayoun
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ماکه سوار هیچکدوم نشدیم ولی ظاهرا اینکه بنز نمیخواست با amgSL وارد محدوده amgGT بشه کار دستش داده چون وقتی کارو داده دسته بازوی پرفورمنس یعنی خودرویی وحشی میخواد پس راحتیه همیشگی بنز نسبت به bmw باید قربانی بشه ولی چون قرار نیست قدرت موتور از GT بیشتر باشه نمیتونه با رقبای هم قیمت خودش رقابت کنه ۴۷۵ اسب واسه خودرویی که قراره اسپرت باشه و صدوپنجاه هزارتا قیمت داره واقعا کمه حتی نسخه ۶۳ هم نسبت به رقبای هم قیمت خیلی ضعیفتره وقتی قراره وارد محدوده حکم فرمایی پورشه۹۱۱ بشی باید اسب بخار خیلی بیشتری داشتی باشی تا بتونی پا به پاش بیای که اصلا اینطور نیست یعنی ۹۱۱ هم سریعتره هم پرفورمنس بهتری داره هم راحتتره.این اتفاق واسه نسخه سدان GT هم افتاد و با اون قیمت نتونست انتقام Eکلاس رو بگیره و تو تمام درگها با M5Cs بازنده بود.حالا خدا رحم کنه بعدشو چون مدیران جدید خونه تکونی اساسی میخوان بکنن که به نظرم یه جورایی ناشی از غروره بیش از حده یعنی به جای رقابت با بقیه میخوان دنبال جدا کردن بنز هستن یه جوری میخوان بگن ما تافته جدا بافته ایم و زشته واشمون تو بازار هاچ بکهای پرفورمنس با bmw و آئودی رقابت کنیم
M48
۴ فروردین ۱۴۰۲هر کسی یه نظری داره….. راجب به قدمت و اصالت و برند و غیره…. طرز فکر هر کسی قابل احترام هستش… قشنگی دنیا به همین اختلاف سلیقه هستش……. خب بله مرسدس توی خیلی از چیزا حرف اول رو میزنه…. مثلا جی کلاس که هیچ وقت bmw بهش دست پیدا نمیکنه…. پس نظرات مختلفی وجود داره….. ولی به نظر من توی این مقایسه جای 911 خالی بود….😊