در این درگ جذاب، نسلهای قبلی کوپههای اسپرت بامو، مرسدس و آئودی به همراه سدان اسپرت لکسوس با موتورهای تنفس طبیعی V8 به مصاف هم رفتهاند.
بسیاری از ما علاقهمندان به خودرو، از ماشینهای جدید امروزی چندان خوشمان نمیآید. کوچکسازی پیشرانهها، استفادهٔ گسترده از توربوشارژر و فراگیری مدلهای هیبریدی و الکتریکی باعث کاهش جذابیت خودروهای جدید شده و دیگر خبری از غرش موتورهای حجیم V8 نیست. به همین دلیل، دیدن مسابقهٔ درگ بین خودروهای اسپرت یکی دو نسل قبل میتواند جذاب باشد. سم کارلیجن در جدیدترین ویدئوی درگ خود، همین کار را انجام داده و سه خودروی لوکس اسپرت متعلق به حدود پانزده سال پیش را گرد هم جمع کرده تا یاد دوران خوش گذشته را زنده کند.
قدیمیترین عضو این جمع، بامو M3 نسل E92 است که در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۷ معرفی شد. این اولین و آخرین نسل M3 بود که به پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی مجهز شد. این موتور ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند تا M3 ضعیفترین عضو گروه لقب گیرد. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. خودروی بعدی مرسدس C63 نسل W204 است که نقطهٔ مقابل بامو خواهد بود زیرا قویترین و جدیدترین ماشین در این مسابقه بهحساب میآید. هرچند C63 کوپه نسل W204 در سال ۲۰۱۱ به بازار آمد اما نمونهٔ حاضر در این درگ، از نسخهٔ ادیشن ۵۰۷ است که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ معرفی شد. در این نسخه، خروجی موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی M156 جذاب مرسدس به ۵۰۷ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرد. C63 هم محرک عقب است و از گیربکس هفت سرعته اتوماتیک استفاده میکند.
سومین آلمانی این جمع نسل اول آئودی RS5 است که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ رونمایی شد. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار دارد که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برخلاف دیگر خودروهای این جمع، RS5 از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد. در انتها هم به تنها ژاپنی این گروه میرسیم که برخلاف سه خودروی دیگر، سدان است. لکسوس IS F که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۷ معرفی شد، از یک موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۲۳ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. برخلاف رقبای آلمانی که موتورهای V8 خود را کنار گذاشتهاند، نسل کنونی سدان کامپکت لکسوس در مدل IS500 هنوز از همین موتور ۵ لیتری استفاده میکند.
در این ویدئو، ازآنجاییکه مرسدس C63 با اختلاف از همه قویتر است، ابتدا سه خودروی دیگر به مصاف هم میروند و کوپهٔ اشتوتگارتی رقابت رقبا را به تماشا مینشیند و سپس در انتها در برابر رقیب اصلی خود یعنی بامو M3 قرار میگیرد. رقابت جذاب بین این چهار خودروی اسپرت را در ویدئوی زیر تماشا کنید و از غرش گوشنواز موتورهای V8 تنفس طبیعی لذت ببرید.
مقایسه مشخصات فنی
بامو M3 | مرسدس C63 | آئودی RS5 | لکسوس IS F | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 | ۴.۲ لیتری V8 | ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۵۰۷ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار | ۴۲۳ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۶۱۰ نیوتن متر | ۴۳۰ نیوتن متر | ۵۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب | چهارچرخ | عقب |
𝐀𝐥𝐢
۲۱ آذر ۱۴۰۳چقدر جذابن هر چهارتاشون
hosen
۲۱ آذر ۱۴۰۳چقدر تقابل جذابی بود
این c63 نسل w204 هنوزم که هنوزه حرف ها واسه گفتن داره
JaMsHiD-B
۲۱ آذر ۱۴۰۳هنوز موقعی میشنوم یکی میگه مثل بنز فلان کار رو انجام بده C63 W204 میاد تو ذهنم
فوق العادس این ماشین
حجم موتورش و گشتاور رو نگاه میکنی وحشت میکنی
دو برابر خاوره گستاورش
Sina
۲۱ آذر ۱۴۰۳فقط تو تخت گاز جرمی پشت فرمون C63 black series لاستیک دود میکرد
محمدهادی
۲۱ آذر ۱۴۰۳آئودی باید اینجوری باشه
این رخ آئودی جذابه🔥🔥
چقدر اون جلوپنجره ی سرتاسری با طراحی چراغ ها هماهنگ و با ابهت بود
علی
۲۲ آذر ۱۴۰۳آئودی انگار نه انگار 15 سال پیش طراحی شده
آنقدر جذاب و طراحی ماندگاری داره که گویی مدل 2024 هست چقدر هماهنگ و دلنوازه
لکسوس چقدر بد طراحی شده
آرین
۲۲ آذر ۱۴۰۳اصلاااااا
لکسوس رو من عاشقشم
محمدهادی
۲۱ آذر ۱۴۰۳کاش دنیا تو ۲۰۱۵ متوقف میشد
رخ و استایل ماشینارو ببین
همشون ساده و شیک و اسپرت
چقد باحالن
اون سی کلاس ای ام جی رو ببین با اون خم زیبای شیشه عقبش
اون بیمر ام ۳ رو ببین
اصن تمومه دیگه،هیچ حرفی نمیمونه
مسیر خودرویی امروز اشتباست
از مسیر خارج شده
Taha Ayoobi
۲۱ آذر ۱۴۰۳من خودم بازه بین 2008 تا 2015 رو خیلی دوست دارم،
این بازه رو نسبی گفتم ولی درکل بعد از عوض شدن طراحی های کلاسیک و قبل از طراحی های مدرن چراغ باریک خیلی عالیه.
الانا 70 درصد طراحی ها چرت شده.
علی
۲۲ آذر ۱۴۰۳آفرین بنز رو میبینی انگار میخواد آسفالت رو بشکافه چهره خشن و و زیبایی نفس گیر گلگیرها رو ببین مثل یه ورزشکار حرفه ای عضلانی هست
آئودی انگار از آسمان ها اومده و. انگار مال امسال هست بقدری هماهنگ طراحی شده
بی ام و زیباترین بی ام و تا به امروز
Galant.VR4(JDM)
۲۱ آذر ۱۴۰۳هر چهارتاشون عالی مینواختن لذت رانندگی با V8 بدون محدودیت
مهردادکمال
۲۱ آذر ۱۴۰۳بی ام و و مرسدس اون نسل کیلومترها از نسل کنونی قشنگترن
محمدامین
۲۱ آذر ۱۴۰۳جذاب ترین c63 ای که تا به حال ساخته شده همینه اولین و اخرین
Siyavash
۲۱ آذر ۱۴۰۳بعد از این نسل که همشون v8 تنفس طبیعی بودن.دیگه همشون یه نوعی خراب کردن..یکه از نظر طراحی یکی از نظر موتور که شد ۴سیلندر هیبرید..آخرین نسل لات هایه واقعی بودن همشون زیبا و خوش صدا..
الف.ی
۲۱ آذر ۱۴۰۳فقط استایل آئودی رو ببینید اول ویدیو 🔥
علی
۲۲ آذر ۱۴۰۳واووووو آئودی انگار امروز طراحی شده. تا دنیا هست قدیمی نخواهد شد مثل جواهر هست
وی
۲۱ آذر ۱۴۰۳همشون فوق العادن ولی بیمر باز هم نشون داد با قدرت کمتر رقبا رو حریفه از نظر منe92از معدود ماشیناییه که طراحی بیرونیش بی نقصه
به نسبت مرسدس بنز 4 سال قدیمی تر بود و صدو هفت اسب بخار کمتر داشت ولی اختلاف تو درگ خیلی کمتر از این اعداد بود
علی
۲۲ آذر ۱۴۰۳بنز رو میبینی انگار میخواد آسفالت رو پاره کنه چهره خشن و و زیبایی نفس گیر گلگیرها رو ببین مثل یه ورزشکار حرفه ای عضله دم کرده و خیز برداشته
آئودی انگار از آسمان ها اومده و. انگار مال امسال هست بقدری هماهنگ طراحی شده که نمیشه ازش چشم برداشت
بی ام و رو ببین زیباترین بی ام و ایی هست که تا به امروزساخته شده ب ام و یعنی این مدل
Haj mahdi
۲۳ آذر ۱۴۰۳اینجور ماشین های رو تاریخ دگر نمی بیند!
M power
۲۴ آذر ۱۴۰۳یاد گذشته ها بخیر
AMIR
۲۴ آذر ۱۴۰۳واقعا همشون عالی بودن و نهایت مهندسی بودن رو نشون میدادن ولی من خودم c63 رو خیلی دوست دارم ❤👌