مرسدسبنز EQE +350
درواقع EQE نسخه ارزانتر و کوچکتر EQS محسوب میشود و انتظار میرود قیمت پایینتر آن نسبت به برادر بزرگترش باعث برتری آن در بحث فروش شود. این خودرو از همان پلتفرم EVA2 که متعلق به EQS است استفاده میکند. EQE قابلیتهایی مانند سیستم تعلیق بادی، ضریب آیرودینامیکی فوقالعاده فرمانپذیری چرخهای عقب تا ده درجه را مستقیماً از برادر بزرگتر خود به ارث برده. مرسدسبنز قصد دارد در آینده EQE را نسخههای جدیدی از EQE را به بازار عرضه کند؛ زیرا اکنون فقط نسخه ۳۵۰+ قابل سفارش است. این نسخه قادر به تولید ۲۸۸ اسب بخار قدرت و انتقال آن به چرخهای عقب است.
بیامو i4 eDrive40
هدف بیامو از تولید این خودرو ایجاد رقابت با تسلا مدل ۳ بود. صندوق عقب بزرگ (که با خواباندن صندلیهای عقب بسیار بزرگتر میشود.) و سیستم اطلاعات سرگرمی بسیار کاربردی مواردی هستند که در نگاه اول بیش از هر چیز توجهمان را جلب میکند. بیامو i4 eDrive40 قادر به تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت است. اما اگر به قدرت بیشتر، سامانه چهارچرخ محرک و ظاهر اسپرتتر نیاز دارید، میتوانید نسخه eDrive50 همین خودرو را سفارش دهید. البته با سفارش پکیج M اسپرت i4 eDrive40 میتوانید همزمان از پیشرانه و مشخصات فنی eDrive40 و ظاهر اسپرت eDrive50 بهره ببرید. این خودرو در داخل و خارج (بهخصوص کابین) اشتراکات زیادی با سری ۴ بنزینی دارد.
مقایسه
ابعاد بزرگتر EQE نسبت به i4 باعث شده تا فضای کابین آن (مخصوصاً ردیف عقب) بسیار بزرگتر از رقیبش باشد. البته این ابعاد بزرگ باعث شده تا EQE بیش از ۲۰۰ کیلوگرم سنگینتر از i4 باشد. اما طراحان EQE با ابعاد بزرگتر هم نتوانستند صندوق عقب بزرگتری نسبت به i4 خلق کنند؛ زیرا صندوق این مرسدس تقریباً ۴۰ لیتر کوچکتر از رقیبش است.
مرسدسبنز EQE توانسته ۵ ستاره ایمنی کامل را از سازمان یورو انکپ دریافت کند درحالیکه بیامو i4 ۴ توانسته ۴ ستاره ایمنی را از آن خود کند.
اطلاعات کاتالوگ این دو خودرو به ما میگویند که شتاب صفر تا صد i4 eDrive40 حدود ۰.۸ ثانیه سریعتر از شتاب ۶.۴ ثانیه EQE است. همچنین رانندگی طولانیمدت در جادههای کوهستانی رشته کوه آلپ به ما ثابت کرد که وزن کمتر و قدرت بیشتر بیامو نسبت به EQE واقعاً محسوس است. در واقع i4 بهراحتی EQE را در بخش شتاب و کشش میبلعد! هر دو خودرو مورد تست ما قابلیت تولید صدای مصنوعی موتور احتراق داخلی را از بلندگوها را دارند. این صدای تولید شده توسط بلندگوها هیچگاه شبیه صدای یک موتور ۶ یا ۸ سیلندر واقعی نمیشود؛ اما حداقل میتواند برای سرنشینان کمی سرگرمی ایجاد کند. به دلیل برقی بودن پیشرانه این دو خودرو، راننده میتواند هر زمان که بخواهد در آنی از ثانیه از تمام قدرت خودرو استفاده کند. همین موضوع سبب شده در پیچهای تند (مخصوصاً زمانی که جاده مرطوب است) با کمی گاز دادن خودرو از مسیر اصلی منحرف شود. البته سیستمهای کمکی راننده هیچگاه اجازه نمیدهند که کنترل خودرو کاملاً از دست برود.
در کل اگر بخواهیم بین هندلینگ این دو خودرو یکی را انتخاب کنیم بدون شک هندلینگ EQE انتخاب ماست. فرمانپذیری چرخهای عقب این مرسدسبنز باعث شده تا با وجود جرم بیشتر نسبت به رقیبش هندلینگ بهتری ارائه دهد. این قابلیت در مسیرهای شهری نیز بسیار کاربردی است زیرا میتواند، شعاع گردش را از ۱۲.۵ به ۱۰.۵ متر کاهش دهد که از این لحاظ شبیه به i4 است. عملکرد ترمزها در هر دو خودرو ضعیفتر از چیزی بود که انتظار داشتیم؛ اما ترمزها در بیامو به طرز محسوسی بهتر از EQE ارزیابی میشود.
لذت رانندگی با بیامو i4 eDrive40 مانند دیگر ساختههای این برند، نسبت به رقیب اشتوتگارتی بسیار بیشتر است. اما طبق معمول بنز سواری بسیار راحتتری نسبت به رقیب مونیخی خود ارائه میدهد.
مرسدسبنز EQE با شارژ کامل در بهترین حالت میتواند مسافتی ۶۴۰ کیلومتری را طی کند درحالیکه i4 eDrive40 حدود ۵۰ کیلومتر عقبتر، از حرکت میایستند. سیستم خودران EQE هیچگاه مانند برادر بزرگترش یعنی EQS نمیشود؛ اما به طرز محسوسی از بیامو i4 eDrive40 پیشرفتهتر است.
اما در بحث قیمت این i4 است که برگ برنده را دارد. i4 eDrive40 در نسخه پایه حدوداً ۶۵ هزار دلار قیمت دارد که در صورت سفارش برخی از امکانات مانند پکیج M اسپرت حدود ۷۸ هزار دلار قیمت میخورد. همچنین نسخه قدرتمند xDrive M50 این بیامو بیش از ۸۸ هزار دلار قیمت دارد.
برخلاف بیامو، خریداران EQE حق انتخاب چندانی ندارند؛ زیرا این خودرو فعلاً با همین مشخصات فنی و همین موتور به بازار عرضه میشود. با این حساب خریداران باید بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار دلار برای خرید این مرسدسبنز کنار بگذارند که اصلاً رقم کمی نیست.
جمعبندی
بیامو i4 eDrive40 نسبت به EQE بسیار مقرونبهصرفهتر و چابکتر است؛ اما در بخش راحتی سواری، فضای کابین، امکانات رفاهی و… هیچگاه بهپای مرسدسبنز EQE نمیرسد.
MASOUD 0099
۲۰ بهمن ۱۴۰۱BMW i4
Radmehr (ایتالیایی فن متعصب)
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ّبی شک بنز
امیررضا
۲۰ بهمن ۱۴۰۱جفتش جفتش 🗿
Pouyan
۲۰ بهمن ۱۴۰۱چند نفرتون باهام موافقین؟
طراحی بیرونی ماشینای برقی مرسدس فاجعست مخصوصا EQE
Pouyan
۲۰ بهمن ۱۴۰۱طراحی بیرونی ماشینای برقی مرسدس فاجعست مخصوصا EQE ،به هیچ وجه قابل دفاع نیست.
چند نفرتون باهام موافقین؟
TESLA
۲۰ بهمن ۱۴۰۱قطعا مرسدس 😎🇩🇪🇩🇪🔥🔥🔥
علی جردن
۲۰ بهمن ۱۴۰۱انتخاب من هیچکدوم
نه به خودروی برقی
Alan.r
۲۰ بهمن ۱۴۰۱EQE رو ترجیح میدم دلیلش هم تو مقاله به صورت کامل ذکر شده
البته اگه این مقدار پول رو داشتم هرگز سراغ ماشین برقی نمیرفتم
hssn
۲۰ بهمن ۱۴۰۱حالا جدا از همه مباحث فنی یچیزی خیلی چشممو گرفت
اون جلوپنجره مضحکی که توی سری ۴ همه ازش انتقاد میکردیم اینجا سه هیچ از کل طراحی EQE جلوتره.
❤BMW❤
۲۰ بهمن ۱۴۰۱بیشک بیامو
واسه طراحی بهتر ، شتاب بهتر ، قدرت بیشتر ، باحالتر ، و لوکستر
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/eqei4_13.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/eqei4_12.jpg
مانی
۲۲ بهمن ۱۴۰۱این بیمر از بنز لوکستره؟؟؟؟جدی نمیگی ها؟
با اون ۲تا تبلتش که از بنزهای ۲۰۱۲ کپی کرده
GMA
۲۰ بهمن ۱۴۰۱تو این رنج قیمت لوسید ایر از هر رقیبی سرتره
به هر دو ترجیحش میدیم
https://www.pedal.ir/american/lucid-air-pure-touring/
MohammaD
۲۰ بهمن ۱۴۰۱در عجبم از دیس لایک های کامنت شما ….. حرف یه سری از عزیزان چیه من نمیدونم واقعا !! لوسید از تسلا S هم دو سر و گردن بالاتره چه برسه به اینا
ارین صاحب جمعی
۲۰ بهمن ۱۴۰۱خیلی آدم باید قدرت استنباط کمی داشته باشه که ۳۰۰ هزار دلار که پول یک میباخه رو بده به لوسید که نه برند معتبریه و اینکه از لای درش صدای باد گوش ادمو پاره میکنه
MohammaD
۲۱ بهمن ۱۴۰۱بنا به سابقه شما در اظهار فضل ، ترجیح میدم باهاتون بحثی نکنم …
ضمنا حداقل لینک داخل کامنت کاربر GMA رو باز کن بعد 200 هزارتا بزار رو قیمت
ارین صاحب جمعی
۲۰ بهمن ۱۴۰۱البته وقتی شما برات کابین بنز و لوسید یکیه و هیچ تفاوتی از لحاظ کیفیت ندارن بایدم این حرفو بزنی
GMA
۲۱ بهمن ۱۴۰۱آرین صاحب جمعی
درسته که کابین EQE لوکس تر از لوسید هست به نظر شما،ولی من هر بررسی از EQE, EQS و SL جدید خوندم نوشته شده بود کیفیت کابین اون چیزی نیست که در کابین محصولات مرسدس دیده میشد و درخور یک بنز نیست.
GMA
۲۰ بهمن ۱۴۰۱دوست عزیز خب ممکنه اکثر دوستان مخالف باشن و بنز و بی ام و را به لوسید ترجیح بدن ولی نمیشه که ازشون بازخواست کرد چرا لوسید دوست ندارند..امر سلیقه ای هست گویا
MohammaD
۲۱ بهمن ۱۴۰۱بله جناب حرفتون درسته
منم سلیقه ای تحمیل نکردم
منتها فقط برام سوال شده بود چون کامنتهای سابق که دوستان در رابطه با لوسید و رقبا گذاشته بودن بشدت با تعداد لایک ها و دیس لایک های کامنت شما تناقض داشت
و ضمن اینکه تست و بررسی ها هم نظر شما رو تصدیق می کنن
ارین صاحب جمعی
۲۱ بهمن ۱۴۰۱بحث مخالفت نیست بحث سر پولیه که داری برای ماشین میدی شما تقریبا داری پول یک میباخ میدی ولی یک ماشین برقی میخری که نه معتبره نه نمایندگی آنچنانی داره و تازه دو ساله اومده تو بازار
علی جردن
۲۱ بهمن ۱۴۰۱شما در عجب شرایط خودمون باش که ماشین چینی برچسب قیمت میلیاردی داره. آخه چانگان دانگ فانگ فیدیلیتی اینا پول اسم عجیبشون رو می گرن یا چی ؟؟؟؟؟
MohammaD
۲۱ بهمن ۱۴۰۱میشه شما دیگه دست از سر من برداری ؟!
Arshia m3csl
۲۰ بهمن ۱۴۰۱بنز چوب کاری داخلش حس کلاسیکی داره و طراحی رترو مانندی داره توش که جالبه و بیرونش هم یک کمی یلد آور بنز های کلاس e دهه ۹۰ هست خیلی مدرنه و رترو ریزی هم داره انتخابم eqe
نویدی
۲۰ بهمن ۱۴۰۱««لذت رانندگی با بیامو i4 eDrive40 مانند دیگر ساختههای این برند، نسبت به رقیب اشتوتگارتی بسیار بیشتر است. اما طبق معمول بنز سواری بسیار راحتتری نسبت به رقیب مونیخی خود ارائه میدهد.»»
لذت رانندگی چیزیه که یه ماشین باز از ماشینش میخواد.
MohammaD
۲۰ بهمن ۱۴۰۱اگه پای ماشین بازی در میونه چرا اصن برقی انتخاب بشه ؟! خودمونی این متن این میشه که با i4 حوصلتون کمتر سر میره ولی تو eqs آسایش تضمین شده تره .
علی جردن
۲۱ بهمن ۱۴۰۱مطمئن باش هردوی این خودروها واسه بازار ایرانی ها لذت بخش و هیجان انگیزتره ماهایی که از پارس ۲۰ سال پیش اوج آسایش رو داریم و باهاش مثل گنگسترها رانندگی می کنیم و لذت می بریم با i4 & EQS تشنج می کنیم
نویدی
۲۱ بهمن ۱۴۰۱گل گفتی
homayoun
۲۱ بهمن ۱۴۰۱چه کرده بنز با طراحی خارجی این EQE که بیمر با اون جلو پنجره بزرگ که همه فاجعه خطابش میکردن اینجا یه سروگردن از بنز زیباتره.تو فضای داخلی هر دو زیبا هستن البته نظر خودم رو بنز مخصوصا تو این نسخه که نمای چوب جای هایپراسکرین مدل رده بالاتر رو گرفته واقعا طراحیش دلنشین شده البته قدرت کمتر و قیمت بالاتر هم تیر خلاص رو میزنه به بنز خصوصا که در اصل در آینده بیمر i5 رقیب این کلاس بنز خواهد بود.واسه من که طرفدار بنزم امیدوارم بنز یکم رو زیبایی خودروهای برقیش کار کنه و البته قدرت موتور رو بالا ببره تا با رقبای هم قیمت بتدنه رقابت کنه
Hamilton1970
۲۱ بهمن ۱۴۰۱کاش میشد همه برقی نشن
نمیگم کاش کلا برقی نباشه. باشه ولی همه برقی نباشن. هم برقی هم بنزینی هم دیزل هم هیبرید هم هیدروژن همه اینها باشن که یکنواخت نشه خودروها و متنوع باشه قوای محرکه. باور کنین حس خوبیه که چند روز مغزت درگیر این باشه که ماشین جدیدم برقی باشه یا هیبرید یا بنزینی یا دیزل یا هرچیز دیگه ای
کیانوش
۲۱ بهمن ۱۴۰۱قطعا بنز دلیل اصلیشم کابین خیلی خیلی زشت این بی ام دبلیو هست خصوصا رو دری هاش چرا اینجوریه یاد این سازه های ماکرونی بچه های دانشگاه می افته ادم چه خبرته بی ام و