آیا مرسدس S کلاس پلاگینهیبریدی در مسابقهٔ درگ در برابر دو خودروی تمام الکتریکی قدرتمند شانسی خواهد داشت؟
درحالیکه بامو در نسل جدید سدان پرچمدار سری ۷ خود نسخهٔ تمام الکتریکی را هم با نام i7 ارائه کرده، مرسدس مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. این شرکت بجای ساخت S کلاس تمام الکتریکی، مدل مجزای EQS را به بازار عرضه کرده ولی این به معنای عدم بهرهمندی سدان پرچمدار اشتوتگارتیها از نیروی برق و باطری نیست زیرا نسخهٔ پرچمدار این ماشین یعنی S63 AMG به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی مجهز شده است. قوای محرکهٔ این سدان پرچمدار آلمانی از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در عقب تشکیل شده است که مجموعاً ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
از سوی دیگر، قویترین نسخهٔ بامو سری ۷، مدل تمام الکتریکی i7 M70 است. دو موتور الکتریکی این خودرو مجموعاً ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند که بسیار از مرسدس کمتر است. در این جمع سدانهای لوکس آلمانی اما یک کراساوور الکتریکی آمریکایی هم حضور دارد. تسلا مدل X پلد با سه موتور الکتریکی که ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نئون متر گشتاور دارند، قویترین خودروی این رقابت محسوب میشود ولی جالب اینکه مدل X با وجود فرم شاسیبلند و باطریهای ۱۰۰ کیلووات ساعتی، با وزن ۲۴۷۲ کیلوگرم سبکترین عضو گروه محسوب میشود. این در حالی است که S63 هیبریدی نزدیک به ۲.۵ تن وزن دارد. شرایط بامو اما با وزن ۲۷۰۰ کیلوگرمی از همه بدتر است.
سه خودرو ابتدا در مسابقات رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت به مصاف هم میروند. ازآنجاییکه در رولینگ اول تسلا بهراحتی رقبای آلمانی را مغلوب کرد، در رولینگ دوم دو نفر سرنشین به مدل X اضافه شدند تا شرایط نزدیکتر شود. بااینحال، بازهم تسلا برنده شد هرچند که این بار اختلاف با مرسدس کمتر بود. در مسابقهٔ درگ هم همین نتیجه تکرار شد و درحالیکه مدل X زودتر از همه به خط پایان رسید، i7 با اختلاف آخر شد.
مقایسه مشخصات فنی
مرسدس S63 E Performance | بامو i7 M7 | تسلا مدل X پلد | |
قوای محرکه | ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبرید | الکتریکی دو موتوره | الکتریکی سه موتوره |
قدرت | ۸۰۰ اسب بخار | ۶۶۰ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۳۰ نیوتن متر | ۱۱۰۰ نیوتن متر | ۱۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | تک سرعته | تک سرعته |
وزن | ۲۴۹۵ کیلوگرم | ۲۷۰۰ کیلوگرم | ۲۴۷۲ کیلوگرم |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
قیمت | ۱۸۷,۳۵۰ دلار | ۱۶۹,۶۷۵ دلار | ۹۶,۶۳۰ دلار |
Ali
۳۰ اسفند ۱۴۰۳تا چند سال پیش فقط ۱۵۰۰ نیوتون مختص هایپر کار ها بود ولی الان سدان های لوکس زیر ۲۰۰ هزار دلار این قدرتو تولید میکنن
BMW is GOD
۳۰ اسفند ۱۴۰۳♥️♥️❤️دوستان عید همه مبارک❤️♥️♥️
🌹🌹🌹انشالله سال ۱۴۰۴ بهترین سال زندگیتون باشه و به تمام آرزوهاتون در این سال برسید🌹🌹🌹
nima.jdm
۳۰ اسفند ۱۴۰۳حتی اگه مرسدس تو درگ ببازه ولی فقط سیلندرش میارزه به اون دوتا
سهیل
۳۰ اسفند ۱۴۰۳موضوع اینه که همیشه داره میبازه. نه تو فقط تو سرعت. بلکه تو فروش به بی ام و. تو کیفیت به لکزز. تو اصالت به تویوتا. تو زیبایی به حتی ماشینهای چینی
Saman
۳۰ اسفند ۱۴۰۳تسلا همیشه پیروز ✌️
پیام
۳۰ اسفند ۱۴۰۳انتخابم بنز هست