بی ام وتسلامرسدس بنز

درگ بی‌ام‌و i7 M70 و تسلا مدل X پلد با مرسدس S63، برق در برابر پلاگین‌هیبرید

آیا مرسدس S کلاس پلاگین‌هیبریدی در مسابقهٔ درگ در برابر دو خودروی تمام الکتریکی قدرتمند شانسی خواهد داشت؟

درحالی‌که ب‌ام‌و در نسل جدید سدان پرچم‌دار سری ۷ خود نسخهٔ تمام الکتریکی را هم با نام i7 ارائه کرده، مرسدس مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. این شرکت بجای ساخت S کلاس تمام الکتریکی، مدل مجزای EQS را به بازار عرضه کرده ولی این به معنای عدم بهره‌مندی سدان پرچم‌دار اشتوتگارتی‌ها از نیروی برق و باطری نیست زیرا نسخهٔ پرچم‌دار این ماشین یعنی S63 AMG به قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی مجهز شده است. قوای محرکهٔ این سدان پرچم‌دار آلمانی از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در عقب تشکیل شده است که مجموعاً ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

از سوی دیگر، قوی‌ترین نسخهٔ ب‌ام‌و سری ۷، مدل تمام الکتریکی i7 M70 است. دو موتور الکتریکی این خودرو مجموعاً ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند که بسیار از مرسدس کمتر است. در این جمع سدان‌های لوکس آلمانی اما یک کراس‌اوور الکتریکی آمریکایی هم حضور دارد. تسلا مدل X پلد با سه موتور الکتریکی که ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نئون متر گشتاور دارند، قوی‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود ولی جالب اینکه مدل X با وجود فرم شاسی‌بلند و باطری‌های ۱۰۰ کیلووات ساعتی، با وزن ۲۴۷۲ کیلوگرم سبک‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود. این در حالی است که S63 هیبریدی نزدیک به ۲.۵ تن وزن دارد. شرایط ب‌ام‌و اما با وزن ۲۷۰۰ کیلوگرمی از همه بدتر است.

سه خودرو ابتدا در مسابقات رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت به مصاف هم می‌روند. ازآنجایی‌که در رولینگ اول تسلا به‌راحتی رقبای آلمانی را مغلوب کرد، در رولینگ دوم دو نفر سرنشین به مدل X اضافه شدند تا شرایط نزدیک‌تر شود. بااین‌حال، بازهم تسلا برنده شد هرچند که این بار اختلاف با مرسدس کمتر بود. در مسابقهٔ درگ هم همین نتیجه تکرار شد و درحالی‌که مدل X زودتر از همه به خط پایان رسید، i7 با اختلاف آخر شد.

مقایسه مشخصات فنی

مرسدس S63 E Performance ب‌ام‌و i7 M7 تسلا مدل X پلد
قوای محرکه ۴ لیتری V8 توئین توربو هیبرید الکتریکی دو موتوره الکتریکی سه موتوره
قدرت ۸۰۰ اسب بخار ۶۶۰ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار
گشتاور ۱۴۳۰ نیوتن متر ۱۱۰۰ نیوتن متر ۱۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک تک سرعته تک سرعته
وزن ۲۴۹۵ کیلوگرم ۲۷۰۰ کیلوگرم ۲۴۷۲ کیلوگرم
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
قیمت ۱۸۷,۳۵۰ دلار ۱۶۹,۶۷۵ دلار ۹۶,۶۳۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    تا چند سال پیش فقط ۱۵۰۰ نیوتون مختص هایپر کار ها بود ولی الان سدان های لوکس زیر ۲۰۰ هزار دلار این قدرتو تولید میکنن

    موافقم 15
    مخالفم 2
  2. BMW is GOD

    ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (353 ديدگاه)

    ♥️♥️❤️دوستان عید همه مبارک❤️♥️♥️
    🌹🌹🌹انشالله سال ۱۴۰۴ بهترین سال زندگیتون باشه و به تمام آرزوهاتون در این سال برسید🌹🌹🌹

    موافقم 18
    مخالفم 2
  3. nima.jdm

    ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1031 ديدگاه)

    حتی اگه مرسدس تو درگ ببازه ولی فقط سیلندرش میارزه به اون دوتا

    موافقم 19
    مخالفم 7
    1. سهیل

      ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (277 ديدگاه)

      موضوع اینه که همیشه داره میبازه. نه تو فقط تو سرعت. بلکه تو فروش به بی ام و. تو کیفیت به لکزز. تو اصالت به تویوتا. تو زیبایی به حتی ماشینهای چینی

      موافقم 3
      مخالفم 4
  4. Saman

    ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    تسلا همیشه پیروز ✌️

    موافقم 5
    مخالفم 7
  5. پیام

    ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2262 ديدگاه)

    انتخابم بنز هست

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا