وبسایت CarEdge خودروهایی با بیشترین هزینه سرویس و نگهداری را معرفی کرده است. امسال فهرست مذکور با تولیدات برندهای رم، پورشه، بیامو، مرسدس بنز و لندرور، تکمیل شد.
در امریکا موسسات متنوعی برای تست و بررسی خودروها یا دیگر وسایل نقلیه وجود دارند. تقریبا تمامی این مراکز، مثل Kelley Blue Book و Edmonds و Jd Power و CarEdge مستقل از دولت ایالات متحده هستند. هزینههای شرکتهای مذکور از طریق حق اشتراک دریافتی که مردم یا فروشندگان خودرو میپردازند؛ تامین میشود. جزئیات مربوط به طول عمر قطعات فنی، بهترین مراکز فروش لوازم یدکی با قیمت مناسب و بسیاری دیگر اطلاعات مورد نیاز خودروهای بازار امریکا، به این شکل در دسترس علاقهمندان قرار میگیرند.
تازهترین فهرست منتشر شده از CarEdge، بررسی ۲۰ خودروی پرفروش امریکا با بیشترین هزینه تعمیر را نشان میدهد. این آمار، مربوط به بازهزمانی در سال اول، میانگین سالهای بعد و مجموع ۱۰ سال هستند. مطابق معمول، برندهای لوکس آلمانی، شامل پورشه و مرسدس و بیامو، پرخرجترینها را تشکیل میدهند. لندرور نیز سه خودرو از فهرست ۲۰ مدل را دارد اما در کمال تعجب، بدترین عملکرد هزینهای مربوط به وانتهای رم ۲۵۰۰ و ۵۵۰۰ است.
۲۰- پورشه پانامرا
چهاردر مشهور پورشه با آستانه قیمت ۹۵ هزار دلار فروخته میشود. پانامرا برای عامهی مردم امریکا، نسخهای بزرگتر و جادارتر از ۹۱۱ را تداعی میکند که البته قیمت مشابه دارد. طی سالهای اخیر، پانامرا با دو نوع بدنهی کوپه چهاردر و توریسمو اسپرت واگن تولید شده است. پیشرانهی پلاگین هیبرید و تجهیزات سفارشی، قیمت گرانترین پانامرا استاندار را به ۲۱۰ هزار دلار میرساند.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۶۶۵ | ۲,۹۶۳ | ۱۶,۵۳۱ | ۴۵ درصد |
۱۹- مرسدس بنز G کلاس
شاسیبلند اصیل مرسدس بنز، چندان بزرگ و پهنپیکر نیست اما یکی از گرانترین خودروهای تولیدی شرکت سازنده محسوب میشود. کیفیت رانندگی و ارزش برند G کلاس، آستانه قیمت ۱۴۰ هزار دلاری آنرا توجیح میکند. نسخهی AMG G63 نیز با هزینه خرید ۱۸۰ تا ۳۵۰ هزار دلار، مشتریان پرتعداد دارد.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۷۲۱ | ۲,۸۹۸ | ۱۶,۵۶۱ | ۴۲.۷ درصد |
۱۸- لندرور رنجرور ولار
در سبد لندرور، ولار محبوبیت بسیار بالایی دارد. این محصول، نسخهی اسپرت و اندازه متوسط از شاسیبلند پهنپیکر رنجرور محسوب میشود. آستانه قیمت ولار ۶۳ هزار دلار است و در گرانترین مدل استاندارد، ۸۵ هزار دلار هزینه خرید دارد.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۵۸۸ | ۳,۱۲۰ | ۱۶,۷۵۵ | ۴۹.۶ درصد |
۱۷- لندرور رنجرور اسپرت
دیگر محصول لندرور با ابعاد مشابه ولار اما قیمت گرانتر، به نام رنجرور اسپرت فروخته میشود. برای ارزانترین مدل این خودرو، بودجهی ۸۵ هزار دلاری نیاز است. رنجرور اسپرت پلاگین هیبرید اتوبیوگرافی، ۱۲۳ هزار دلار قیمت دارد. صورت هزینههای این خودرو، مشابهت با ولار را نشان میدهد.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۶۱۱ | ۳,۱۴۳ | ۱۶,۹۸۹ | ۴۹.۶ درصد |
۱۶- بیامو X1
کوچکترین کراساور بیامو، بیش از شاسیبلند لوکس رنجرور ولار، هزینه تعمیر -نگهداری دارد. آستانه قیمت X1 ۴۰ هزار دلار است و همراه تجهیزاتی اضافی با پیشرانه M35i به قیمت ۵۰ هزار دلار فروخته میشود. باوجود هزینه نگهداری بالا، بیامو X1 یکی از بهترین خودروهای دنیا در کلاس شاسیبلندهای لوکس کوچک است.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۵۵۵ | ۳,۳۴۱ | ۱۷,۵۱۶ | ۵۴.۶ درصد |
۱۵- بیامو X2
در کمال تعجب، X2 نسبت به X1 ابعاد کوچکتری دارد اما به لطف طراحی بدنهی خاص خود، حس اسپرت بیشتری به مخاطب میدهد. برای خریدار بازار جهانی، قیمت ارزانترین بیامو X2 نسبت به X1، حدود ۲ هزار دلار کمتر است. هزینهی نگهداری این خودروها نیز تفاوت چندانی ندارد.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۵۶۳ | ۳,۳۵۰ | ۱۷,۶۰۲ | ۵۴.۶ درصد |
۱۴- رم ۱۵۰۰
به عقیدهی کارشناسان CarEdge و آماری که آنها در اختیار داشتهاند؛ هزینه تعمیر و نگهداری رم ۱۵۰۰ بیش از رقبای ساخت فورد و شورولت است. وانت دوج، یکی از محبوبترین پیکاپهای بازار امریکا محسوب میشود و آستانه قیمت ۴۰ هزار دلار دارد.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۵۶۷ | ۳,۳۶۲ | ۱۷,۶۷۷ | ۵۴.۸ درصد |
۱۳- بیامو X3
دیگر کراساور کامپکت بیامو نیز نسبت به رقبای ساخت مرسدس بنز و آئودی، پرخرجتر است. ارزانترین X3 حدود ۴۷ هزار دلار قیمت دارد و برای X3M جدید ۷۵ هزار دلار پرداخت میشود. این خودروها نیز در کلاس لوکس کوچک، امتیازات بالا و نقدهای مثبت از رسانههای مختلف دارند.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۵۷۴ | ۳,۳۶۱ | ۱۷,۷۷۱ | ۵۴.۶ درصد |
۱۲- مرسدس بنز متریس
ونها معمولا برای مصارف تجاری و عمومی استفاده میشوند. به همین دلیل، هزینه نگهداری انواع ون برای خریداران بسیار مهم است. ظاهرا ون اندازه متوسط مرسدس بنز متریس، یکی از پرخرجترین نمونههای دنیا در کلاس خود محسوب میشود. آستانه قیمت این خودرو در بازار امریکا، ۴۳ هزار دلار است.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۵۸۲ | ۳,۴۵۴ | ۱۸,۰۴۵ | ۵۶.۷ درصد |
۱۱- بیامو X6
شاسیبلند کوپهی بیامو، رقیب پورشه کاین کوپه و مرسدس GLE کوپه است. ظاهرا X6 در سالهای اخیر، محبوبیت گذشته را ندارد و کاهش فروش را تجربه میکند. ارزانترین مدل این خودرو به قیمت ۷۵ هزار دلار فروخته میشود و برای خرید نسخهی X6M به بودجهی ۱۲۸ هزار دلاری نیاز است.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۶۱۸ | ۳,۴۰۴ | ۱۸,۱۴۸ | ۵۴.۶ درصد |
۱۰- لندرو رنجرور
شاسیبلند پهنپیکر لندرور، محبوبیت زیادی در خارج بریتانیا دارد و مورد توجه افراد متمول است. ارزانترین رنجرور به قیمت ۱۱۰ هزار دلار فروخته میشود و نسخههای سفارشی با امکانات اضافی تا ۳۰۰ هزار دلار ارزشگذاری شدهاند. آستانه قیمت قویترین مدل رنجرور از سری P615 به ۲۱۰ هزار دلار میرسد.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۷۳۵ | ۳,۲۶۷ | ۱۸,۲۲۸ | ۴۹.۶ درصد |
۹- پورشه ۹۱۱
رانندگی روزانه با مشهورترین خودروی دودر ساخت آلمان، پرهزینه است. ارزانترین پورشه ۹۱۱ در بازار جهانی، ۱۱۰ هزار دلار قیمت دارد و معمولا با آپشنهای اضافی خریداری میشود. آستانه قیمت مدلهای توربو و GT3 از ۹۱۱ امروزی، حدود ۱۷۵ هزار دلار است.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۷۸۰ | ۳,۲۰۸ | ۱۸,۲۳۱ | ۴۷.۶ درصد |
۸- بیامو X5
نگهداری از باسابقهترین کراساور بیامو، بیش از X6 هزینه دارد. امروزه برای ارزانترین X5 نیاز به ۶۶ هزار دلار است و برای X5M حدود ۱۲۴ هزار دلار پرداخت میشود. پرخرج بودن کراساور بیامو X5 نسبت به شاسی بلند پهنپیکر لندرور، عجیب به نظر میرسد.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۶۴۲ | ۳,۴۲۸ | ۱۸,۳۸۹ | ۵۴.۶ درصد |
۷- بیامو X7
رکوردزنی خودروهای بیامو در هزینههای تعمیر و نگهداری، برای شاسیبلند لوکس این شرکت آلمانی نیز وجود دارد. آستانه قیمت ۸۰ هزار دلار برای X7 چندان عجیب نیست اما خرجهای جانبی این خودرو نسبت به رقبای ساخت مرسدس بنز و کادیلاک، جالب توجه است.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۶۵۸ | ۳,۴۴۴ | ۱۸,۵۵۰ | ۵۴.۶ درصد |
۶- مرسدس بنز اسپرینتر
ظاهرا نمیتوان ونهای مرسدس بنز را بهصرفه و مناسب سرویسدهی بلندمدت دانست. فهرست هزینههای جانبی برای اسپرینتر، فراتر از انتظار است و قطعا مصارف باربری عمومی را پاسخ نمیدهد. ارزانترین مرسدس بنز اسپرینتر در بازار جهانی، حدود ۶۰ هزار دلار قیمت دارد.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۶۲۱ | ۳,۵۱۳ | ۱۸,۶۳۴ | ۵۶.۷ درصد |
۵- بیامو X6M
کارشناسان CarEdge برای X6M ردیف بودجهی جداگانه تعیین کردهاند. ظاهرا رانندگی با پیشرانهی قدرتمند ۶۱۷ اسب بخار برای این شاسیبلند کوپه، هزینههای سنگین تعمیر و تعویض لوازم یدکی دارد. این مدل با آستانه قیمت ۱۲۸ هزار دلار فروخته میشود.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۶۹۳ | ۳,۴۷۹ | ۱۸,۹۰۰ | ۵۴.۶ درصد |
۴- رم پرومستر
عجیبتر از هزینههای جانبی مرسدس بنز اسپرینتر، رانندگی پرخرج با رم پرومستر است. ون ۴۵ هزار دلاری دوج، فروش بسیار خوبی در امریکا دارد اما طی ۱۰ سال استفاده برای مالک، حدود ۲۰ هزار دلار، هزینه تعمیر و نگهداری ایجاد میکند.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۶۲۱ | ۳,۸۴۵ | ۱۹,۸۷۰ | ۶۳.۲ درصد |
۳- پورشه ماکان
فهرست هزینههای سنگین برای پورشه ماکان نیز عجیب به نظر میرسد؛ چراکه این کراساور، چندان پهنپیکر و سنگین نیست؛ همچنین پیشرانهی حیرتانگیز با قدرت فراتر از انتظار نیز ارائه نمیکند. خرید ارزانترین ماکان، همراه پیشرانه ۲۶۰ ساب بخار، ۶۰ هزار دلار هزینه دارد. ماکان S هفتاد هزار دلاری، ۳۷۰ اسب بخار قدرت ارائه میدهد.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۶۷۹ | ۳,۷۸۶ | ۲۰,۱۳۷ | ۶۰.۹ درصد |
۲- پورشه کاین
نایب قهرمان خودروهای پرخرج بازار امریکا، شاسیبلند پورشه است. در کمال تعجب، رانندگی طولانیمدت با کاین، بیش از تولیدات مرسدس بنز و بیامو هزینه دارد. سالها قبل، خودروهای پورشه به دلیل بهرهگیری از قطعات ساخت فولکسواگن، کمخرجتر از رقبا محسوب میشدند اما امروزه، برند لوکس آلمانی برای خرید بسیاری از لوازم یدکی، هزینهی سنگین طلب میکند.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۷۲۱ | ۳,۸۲۷ | ۲۰,۵۵۲ | ۶۰.۹ درصد |
۱- رم ۲۵۰۰ و ۵۵۰۰
در صدر جدول خودروهای هزینهبر، نسخههای ۲۵۰۰ و ۵۵۰۰ رم دیده میشوند. این شرایط، صرفهی اقتصادی فورد F-150 و شورولت سیلورادو برای رانندگی طولانیمدت را نشان میدهد. رم برای باربری سنگین و کارهای سخت (HD: heavy duty) در بازار امریکا نسخههای متنوعی دارد. امسال، رم ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ از سریHD با پیشرانههای ۶/۷ لیتر توربودیزل کامینز تولید میشوند اما قبلا، مدل ۵۵۰۰ با موتور بنزینی ۶/۴ لیتر همی نیز وجود داشت.
هزینه تعمیر سال اول (دلار) | میانگین هزینه تعمیر سالانه (دلار) | مجموع هزینهها تا ۱۰ سال اول (دلار) | احتمال نیاز به تعمیر اساسی تا ۱۰ سال |
۷۷۸ | ۴,۸۸۹ | ۲۵,۱۳۴ | ۷۹.۲ درصد |
F 13
۹ تیر ۱۴۰۲بنازم ژاپنیا رو که به کم خرجی و دوام معروفه .
IMAN1199
۹ تیر ۱۴۰۲بله زاپنی ها معروف هستن به کم خرجی ما هم قبول داریم
ولی اینها لیست پر خرج ها هستن
و همین اروپایی ها و امریکایی ها کم خرج و بادوام هم داشتن و دارن و کم خرج ترین ها و بادوام ترین ها رو هم ساختن پس از این لحاظ هم تونستن برتری خودشون رو اثبات کنن
پس بنازم اروپایی ها و امریکایی ها رو که هم پر خرج ها رو دارن ( که اینم متناسب با خودروهای سطح بالا و لوکس و پیشرفته و با تکنولوژی بالا هست که طبیعیه ) و هم کم خرج ترین ها و بادام ترین ها رو هم ساختن
JaMsHiD
۹ تیر ۱۴۰۲فعلا که لکسوس با محصولات لوکسی که ساخته و تعمیرات هم قیمت با تویوتا خلاف این رو ثابت میکنه
من نه دشمن جرمنی ها هستم نه آمریکایی ها نه ژاپنی ها
ولی پر خرج بودن ربطی به لوکس بودن نداره
الان مثلا رم پرومستر یا رم ۵۵۰۰ اصلا برای کار کشیدن و کار کردن ساخته شدن و یه ون مسافرتی پر خرج بودنش هیچ ربطی به لوکس بودن نداره
یا مثلا رولز رویس که کلا دست سازه و خدای لاکچری ها هست ، چرا تو این لیست نیست؟
این شرکت ها همه خوب هستن ولی نقاط ضعف خیلی بیشتری تو استهلاک و خرج رو دست صاحب آوردن نسبت به ژاپنی ها داره
حالا یه جا هم ژاپن خوب تر باشه باز چه سودی به من و تو داره آخه برادر من :)
IMAN1199
۱۰ تیر ۱۴۰۲بحث خوب تر بودن نیست عرض کردیم لزومی نداره اینجوری بگیم
چون وقتی به این مسائل اشراف داشته باشیم نیازی به این حرفا نیست
اینها پرخرج هستن
ولی همش صد در صد این نیست
بین همین اروپایی و امریکایی ها هم بادوام ترین ها و کم خرح ترین ها هم وجود داره
که اثبات کردن که اینها هم بادوامترین و کم خرج ترین ها رو هم ساختن و اینم اثبات کردن
هرموردی مثالی برعکس اینها هم وجود داره مثلا تو لوکس ها و ون ها و پیکاپ ها هم تو این لیست نماینده دارن و هم تو لیست با دوامترین ها نماینده دارن
زاپن ها رو هم که گفتیم ما قبول داریم که به کم خرحی معروف هستن
IMAN1199
۱۰ تیر ۱۴۰۲بحث خوب تر بودن رو لزومی نداره اینجوری بگیم
چون وقتی به این مسائل اشراف داشته باشیم نیازی به این حرفا نیست
اینها پرخرج هستن
ولی همش صد در صد این نیست نمیشه به حساب بقیه بزاریم یا به همه یه چشم نگاه کنیم
بین همین اروپایی و امریکایی ها هم بادوام ترین ها و کم خرح ترین ها هم وجود داره
که اثبات کردن که اینها هم بادوامترین و کم خرج ترین ها رو هم ساختن و اینم اثبات کردن
هرموردی مثالی برعکس اینها هم وجود داره مثلا تو لوکس ها و ون ها و پیکاپ ها هم تو این لیست نماینده دارن و هم تو لیست با دوامترین ها نماینده دارن
زاپن ها رو هم که گفتیم ما قبول داریم که به کم خرحی معروف هستن
بهزاد
۱۰ تیر ۱۴۰۲ایمان جان به صورت کلی در میان خودروهای متوسط تا لوکس اقتصادی ژاپنی ها استهلاک کمتر و هزینه ی نگهداری پایین تری دارند.
در واقع سازندگان غربی به صورت کلی استهلاک بالاتر و هزینه ی نگهداری بیشتری دارند.
البته این تفاوت ها زمین تا آسمون نیست و ممکنه در برخی موارد بحث فقط سر چند صد دلار در سال باشه.
این موارد بدون در نظر گرفتن استفاده از آلیاژهای گران اتفاق افتاده و به واقع وقتی مهندسی طراحی خوب به همراه دقت ساخت و تست های سخت گیرانه وجود داشته باشه به این نتایج ختم میشه.
IMAN1199
۱۰ تیر ۱۴۰۲همینطوره منظور منم همین بود که خودروسازای بزرگ اروپایی یا امریکایی مشکلی از این بابت ندارن
سبک تولید ها متفاوته
وگرنه از لحاظ مهندسی و طراحی و آلیاژ و دقت ساخت و تست های سحت گیرانه درجه یک۱ هستن از هر لحاظ
از لحاظ دوام هم همینطور نماینده در هر کلاسی در بادوامترین ها دارن
ولی مسلما نسبت به خودروسازهایی که اولویت سبک تولیدشون خودروهای با هزینه های کمتر هست و بطور کلی بیشتر به این عنوان شناخته میشن متفاوت تر هستن
بهزاد
۱۱ تیر ۱۴۰۲ایمان جان فکر میکنم متوجه منظور بنده نشدید!
اظهر من الشمس.
حتی با وجود آمار هم شما از واژگان کذایی دوری نمیکنید و از هر لحاظ، از ادبیات شما کم نمیشه.
همه ی شرکت های تولید کننده ی غربی مثل هم نیستند و تمام ساخته ها از لحاظ دوام و استهلاک سرآمد این صنعت نیستند.
سبک متفاوتی هم وجود نداره و ماشینهای غربی پرواز و شنا نمیکنند و کارشون حمل و نقل هست.
وقتی جنسی یا قطعه ای دوام خوبی داره و مهندسی ساخت دقیق پشتش هست طبیعتا دیرتر مستهلک میشه و گفته ی شما در مورد آلیاژ و تست سخت گیرانه حداقل اینجا در مورد تمام شرکت های غربی صدق نمیکنه.
IMAN1199
۱۱ تیر ۱۴۰۲نه بهزاد جان ظاهرا شما متوجه منظور بنده نشدید!
اظهر من الشمس.
چون تو حرف من همین چیزی که شما گفتی هم وجود داره
منتها عرض کردم
شرکت های اروپایی و امریکایی
همه هر نوعیش رو تولید کردن
هم پرخرج ها رو ساختن
و هم کم خرج ترین ها با دوام ترین ها که نشون دادن اگه خواسته باشن سرآمد هستن و برتری خودشون رو نشون دادن
ولی در حال حاظر همشون و در همه محصولاتشون به این صورت عمل نمیکنن و اهدافی دیگه هم دارن در سطح بالا بالاتر
با وجود آمار هم خود شما از واژگان کذایی دوری نمیکنید و از هر لحاظ، از ادبیات شما کم نمیشه. چون آمار هم عرض کردیم و مثال زدیم برای همین بود که همیشه از هر لحاظ برتری اروپا و امریکا در هر چیزی از جمله دوام اثبات شده
یعنی منظور ما این بود که اینها در بادوامترین ها هم نماینده داشتن و دارن
ولی معمولا خودروسازان بزرگ اروپایی و آمریکای ترجیح دادن که بیشتر به سمت نوآوری و تکنولوژیک بودن و پیشرفت برن تا اینکه اقتصادی ساز باشند و محافظه کاری و تولیدات اقتصادی رو مد نظر قرار بدن
پس بنا بر این ما نگفتیم تمام شرکت های غربی اینطور هستن چون خودشون نخواستن هم اینجور باشن
فقط منظور ما این بود که در این خصوص هم تونستن برتری هم در تست های سخت گیرانه و هم در مهندسی و ساخت دقیق دقت ساخت و کلا از هرلحاظ برتری داشتن و اثبات هم کردن و دیدیم که در هر آماری نماینده حتی در بادوامترین ها داشتن و دیر مستهلک شدن اون نماینده ها در آمار اثبات شده ولی مسلما نسبت به شرکت های دیگه که به این عنوان شناخته شده هستن و خودروساز های اقتصادی صرف هستن متفاوت هستن چون اینها بطور کلی هدفی متفاوتی دارند.
بهزاد
۱۱ تیر ۱۴۰۲شما کلا بحث صنعت را با فلسفه اشتباه گرفتی.
هدفشون چیز دیگریه دیگه چه صیغه ایه!؟!؟
کلی گویی نکن.
دقیق مثال ریز بزن و از هدفی که دارن بیشتر توضیح بده لطفا.
به عنوان مثال بگو جنس یا متریال یا آلیاژ رینگ پیستون یا یاتاقان یا میل لنگ و هر چیزی که بنظرت میرسه برای یک خودروی غربی مانند فورد اکسپلورر چیه و در مقابل تویوتا هایلندر از چه متریالی استفاده میکنه؟
IMAN1199
۱۱ تیر ۱۴۰۲یعنی همین غربی ها یا اروپایی امریکایی ها هم هم در آمار قابل اعتماد ترین خودرو ها
هم در آمار رکورد داران کارکرد های مطلق با کارکرد های میلیونی ( شماره یک این آمار پیکاپ تراک امریکایی بوده و مرسدس بنز اروپا هم قبلا بوده هرکدوم با رکورد چهار۴ میلیون کیلومتر کارکرد )
هم در آمار بیشترین درصد رسیدن به کارکرد های بالا ۴۰۰۰۰۰ هزار کیلومتر ( شماره یک این لیست هم که معتبر ترین آمار مربوط به دوام و قابلیت اطمینان با بررسی بیش از ۲۶۰ میلیون خودرو طی ۲۰ سال بوده پیکاپ تراک سوپر دیوتی امریکایی بوده )
منظور ما این بود که اروپا و امریکا علاوه بر اینکه در بادوامترین ها نماینده دارن از این لحاظ هم برتری خودشون رو اثبات کردن و اول۱ بودن رو اثبات کردن مثل هر چیزی دیگه که خواستن این نمایندگان از اروپا و امریکا هم از این لحاظ اول۱ و برتری خودشون رو اثبات کردن بلکه از هر لحاظ برتری خودشون رو اثبات کردن در هرچیزی که خواستن مثالش رو هم زدیم
منظورخاصی هم اشاره نمیکنیم چون میدونیم خودروسازان اقتصادی که الان هست به بادوام بودن معروف هستن ولی فقط اینطور نیست که خودروسازان اقتصادی از اسیا خودروهای بادوام ساخته باشند ولی بقیه نساخته باشن
منظور ما این بود که برعکس تصور خیلی ها عکس این قضیه هم وجود داره و همون اروپایی ها و آمریکایی ها هم بادوام ترین ها رو ساختن که هم در استهلاک سرآمد بودن و هستن و هم در قابلیت اطمینان و دوام و کارکرد همینکه در آمار اینها اثبات شده دیگه گویا هست
که نشون دهنده برتری در مهندسی و طراحی و تکنولوژی و آلیاژ و هرچیزی دیگه هست
چیزی که واضح گفتیم رو خودتون باید متوجه شده باشید مگر اینکه نخواسته باشید
اینم برای این گفتیم تا انصاف رعایت شه
سپهر
۱۲ تیر ۱۴۰۲لکسس در برایر تویوتا لوکسه ولی در برابر اروپایی ها هیچ حرفی تو لوکس بودن و لذت رانندگی نداره
Reza Waffen SS
۱۰ تیر ۱۴۰۲حق 👌
مانی
۹ تیر ۱۴۰۲طبیعی هست که این ماشین ها پر خرج باشند.چون اکثر این ماشین ها لوکس و گرون قیمت هستند و از نظر فنی پیچیده تر از ماشین های عادی هستند.واقعا نویسنده این مطلب انتظار داشته که این ماشین ها مثل تویوتا کرولا کم خرج باشند؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ تیر ۱۴۰۲یک نکته ظریفتر هم وجود داره
لوازم یدکی خودروهای لوکس، لزوما کیفیت فنی خارقالعاده نداره
دلیل گرون بودن قطعات پورشه و بنز و بیامو، شرایط تجاری هست
شرکت تولیدکننده مثل پورشه، عمدا قطعه رو گرون می فروشه چون می دونه مشتری ثروتمند حاضر به پرداخت هزینه است. پس خیلی هوشمندانه از این راه، سود بسیار عالی در طولانی مدت میبره
حتی مدلهای قدیمی پورشه یا بیامو، اصلا مشکل لوازم یدکی اوریجینال ندارن و قطعات براشون با برند اصلی تولید میشه، چون برای پورشه یا بیامو، سود داره
ممد ژانگولر
۹ تیر ۱۴۰۲داداش اشتری قیمت خود خودرو با قیمت لوازمش رابطه مستقیم داره
یعنی هر چی ماشینت گرونتر باشه بابت استفاده و تعویضش باید بیشتر هزینه کنی . برای تمام ماشینای دنیا هم صدق میکنه .
هر که بامش بیش برفش بیش
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ تیر ۱۴۰۲البته همیشه این طور نیست
مثلا خودروهای لکسوس از نظر خرج تعمیر و لوازم یدکی، مشابه معادلشون از تویوتا هستند؛ درحالیکه 20-30 درصد گرانترن
تویوتا راو4 و لکسوس NX از نظر فنی چندان متفاوت نیستند پس هزینههای جانبی مشابه دارن
همین طور بعضی خودروهای لکسوس که همقیمت رقیب آلمانی فروخته میشن؛ اما بسیار کمخرجتر هستن
پس نمی تونیم بگیم هرچی ماشین گرون تر، پرخرجتر، چون لکسوس یک ماشین گرون و کمخرج هست
همین داستان برای آئودی و کادیلاک هم وجود داره
Amin.Aj
۹ تیر ۱۴۰۲به قول خودتون ماشین لوکس هزینه لوکس هم داره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ تیر ۱۴۰۲بله دیگه
شرکتهای لوکس، خیلی هوشمندانه از این روش، کسب درآمد میکنند
حتی عمدا بعضی قطعات با مواد خاصساخته میشن تا زودتر مستهلک بشن و مالک مجبور بشه تعویض کنه
همین مورد، برای خدمات سرویس خودروهای لوکس هم هستند، مثلا فلان قطعات باید بعد از 30-40 هزار کیلومتر عوض بشن، درحالیکه قطعه به راحتی تا 60-80 هزار کیلومتر خیلی عالی و باکیفیت به کارش ادامه میده
اگر دقت کنین، شرکتهای مونتاژ کار خودروهای چینی هم الان یاد گرفتن
مثلا اصرار دارن تسمه تایم 35 هزار کیلومتر عوض بشه، اما این قطعه باید 45 تا 50 هزار کیلومتر کار کنه
حالا اگر مالک موافق نباشه که قطعه رو براش عوض کنن، نمایندگی حاضر به ارائه خدمات کامل نمی شه
این مورد خصوصا برای خودروهای آلمانی به بهانه حفظ کیفیت و ایمنی، توی پاچه مالک میره :)
بی ام و
۱۰ تیر ۱۴۰۲ما کلا داریم در بدترین حالت حرف از ۲۵ هزار دلار در ۱۰سال میزنیم
ینی نهایتا یک چهارم مبلغ یک خودروز سطح معمولی!!
بنظرم اصلا درموردش بحث نکنیم خیلی بهتره
و اینکه واقعا سازندگان برند،اتفاقا در پایین آوردن هزینه های نگهداری بسیار موفق عمل کردن،که پرهزینه ترین شون تنها ۲۵ هزار دلار در ۱۰سال طلب مبکنه
این باید جای خوشحالی داشته باشه بیشتر،تا ناراحتی
وقتی به درک کامل این حرف من میرسیم که به این مورد فکر میکنیم که برخی مالکان خودرو بعضاخیلی راحت به اندازه ی یک خودرو خرج زیبایی،سیستم صوتی،لوازم اسپرتی و تقویت خودروهاشون میکنن،و تازه این تنها یکی از چندین خودروی تحت مالکیت شونه!!
پس ما عملا داریم طی ۱۰ سال از یک شوخی حرف میزنیم!
بد میگم؟
R@min
۹ تیر ۱۴۰۲مشکل دیگه هم نیاز به مکانیک ماهر و کاملا آشنا به محصول دارن.
m
۱۰ تیر ۱۴۰۲بهش میگن Planned obsolescence و چیز جدیدی نیست از قدیم تا الان بوده و هست
مختص آلمانی ها هم نیست فقط
R@min
۱۰ تیر ۱۴۰۲منم صرفا آلمانی ها منظورم نبود ولی در محصولات آلمانی بیشتره بخاطر که بخاطر تکنولوژی های پیچیده تر هست.
احمد
۱۰ تیر ۱۴۰۲بسیار برام عجیبه برندهایی با این همه سر وصدا ماشین هاشون برای چند سال استفاده معمولی در آب و هوای مناسب دوام نمیارن.
به نظر در خصوص کیفیت این برندها زیادی اغراق شده.
مانی
۱۰ تیر ۱۴۰۲یک پارامتر تعیین کننده در صنعت خودرو وجود داره به نام هزینه تولید.طبق این معیارهای این پارامتر،هر چه حجم تولید یک قطعه بیشتر باشه هزینه های تولید بین تعداد بیشتری از قطعه سرشکن میشه و در نتیجه، قیمت اون قطعه پایین تر میاد.پس با توجه به این پارامتر، میشه انتظار داشت اون مدل از برندهای لوکسی که حجم تولید کمتری دارند و قطعات اونها هم پیچیده تر و اختصاصی تر و یا به قول فرنگی ها،کاستومایز و سفارشی هست؛هزینه های تعمیر و نگهداری بالاتری داشته باشند.قیمت قطعات خودروهای برندی مثل لکسوس به این دلیل پایین است که بعضی از این مدل های این برند (مثل سدان ES یا شاسی بلند NX و GX و…) از پلت فرم های مشترکی با مدل های تویوتا استفاده می کنند و در نتیجه خیلی از قطعات موجود در پیشرانه های اونها با دیگر مدل های تویوتا مشترک و حتی یکسان هست.پس میشه نتیجه گرفت که استفاده از قطعات مشترک با مدل های برند تولید انبوهی مثل تویوتا قیمت قطعات لکسوس را نسبت به مدل های ب ام و یا بنز و پورشه و….خیلی پایین تر میاره.چون تویوتا در مقیاس بالای هشت میلیون دستگاه تولید داره و زنجیره تأمین مدل های اون در تمام قاره های دنیا پراکنده هست.پس کمتر مدلی از ب ام و یا بنز و پورشه و … می تونه از نظر قیمت قطعات و هزینه های تعمیر و نگهداری با ماشین های لکسوس رقابت بکنه.
مانی
۱۰ تیر ۱۴۰۲اینکه بعضی از قطعات برخی از برندهای لوکس با مواد خاصی ساخته میشن تا زودتر مستهلک بشن رو من اولین باره که دارم از زبان یک سایت می شنوم.منبع این حرف از کجاست؟ سایت و یا مجله معتبر بین المللی چنین مطلبی رو نوشته؟یعنی برخی از برندهای لوکس قطعات ماشین های خودشون رو عمدا کم کیفیت می سازن تا زودتر مستهلک بشن؟!..پس اعتبار و آبروی و سابقه برندشون چی میشه؟
مرتضی علی وحیدی
۱۱ تیر ۱۴۰۲آقای اشتری شما میدونستین کاربر ها دنبال نظر شما هستن؟
چون شما حق ترین نظرات رو مینویسید.
منم از طرفداران شما هستم😌
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ تیر ۱۴۰۲لطف شماست
خدمتگذار همه دوستان هستم
حسن
۹ تیر ۱۴۰۲بی خیال بابا لوکس چیه. کلاهبرداریه از یه مشت جو گیر مثل شما .
behnam1012
۹ تیر ۱۴۰۲مثل کرولا نه
ولی لکسوس خودروهای بالای 50 و یا 100 هزار دلار تولید میکنه ولی میبینیم که یکی از محصولات لکسوس هم تو این لیست نیست
میشه لوکس و کم استهلاک بود 😉
سپهر
۱۲ تیر ۱۴۰۲یکی از علت هاش اینه لکسس پرفورمنسش اصلا در حد المانی ها نیست،یه دلیل دیگشم اینه مشتریای لکسس اکثرا افراد مسن و بی هیجان هستن و رانندگی بی هیجانشون فشاری به ماشین وارد نمیکنه
MR.JD
۹ تیر ۱۴۰۲ماشاالله آمریکن کارز : )
Mike 33A
۹ تیر ۱۴۰۲یه دوستی چنتا پست پایین تر گفته بود به آقای اشتری که از بی ام و هم خبر بزارید .
تقدیم به شما دوست عزیز 😁😆
BMW
۱۰ تیر ۱۴۰۲چیه مشکلی داره فعلا امثال من و تو حتی نمیتونیم به رینگ یکی از این ماشین ها فکر کنیم بعد میای نطر میدی
محمدرضا
۹ تیر ۱۴۰۲به زبان آلمانی ب ام و
به زبان انگلیسی بی ام دبلیو
به زبان فارسی بی ام و
😅😅😂
حسین
۹ تیر ۱۴۰۲تقریبا همشون آلمانی هستن و B.M.W در تمامی مدل ها و کشورها هزینه نگهداریه بالایی داره،اما فوتبالیست های کشور رفتن پورشه ماکان و رنجور ولار وارد کردن.
حسین
۹ تیر ۱۴۰۲ببخشید رنجرور
SL
۹ تیر ۱۴۰۲تو آلمانیا خبری از آئودی نبود . دمش گرم .
اما پورشه و بی ام و مخصوصا بی ام و لیست رو کلا تصاحب کردن . کل خانواده X هست 😁
بنز هم امارش خیلی بهتره نسبت به بی ام و و پورشه
اسپرینتر و متریس کاربری تجاری دارن و سواری به حساب نمیان . میمونه فقط اون G کلاس .
در کل عشق است بنز و آئودی .
R/T
۹ تیر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/J.D.-Power-2023-U.S.-Initial-Quality-Study-623×830-1.jpg
بهتره یه نگاه بندازی
من قصدم توهین به بنز نیست اتفاقا بنز خیلی هم خوبه
R/T
۹ تیر ۱۴۰۲اما شما قشنگ داری به بی ام و و پورشه توهین میکنی
PRPR
۹ تیر ۱۴۰۲رولزرویس و فراری چرا نیست؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ تیر ۱۴۰۲احتمالا به این دلیل که مالکان فراری و رولزرویس خیلی کم از خودروهاشون استفاده میکنن
شاید هم ملاک آمارگیری این موسسه، خودروهای پرفروش بوده که بیش از سالی ۱۰۰ هزار دستگاه تولید دارن
امیررضا
۹ تیر ۱۴۰۲ماشاالله بیامو.
اینجا هم جوایز رو درو میکنه😂😂
هرچی شاسی داره ریخته اینجا
Bmw
۱۰ تیر ۱۴۰۲نخیر X4 , ix ,xm,نبودن شایعه نکنید😂
new reventon
۹ تیر ۱۴۰۲موتورای بی ام و لندرور رو ام آلوده کردن مگه نه اون بچه پاکی بود… 😅
زیزیگولو
۹ تیر ۱۴۰۲خب طبیعیه که هرچی ماشین گرون قیمت تر باشه هزینه های نگهداریشم بالاتره
Javad
۱۰ تیر ۱۴۰۲نه لزوما
حسین
۹ تیر ۱۴۰۲ببخشید رنجرور
پیام رحمانی
۹ تیر ۱۴۰۲خدا را شکر پاشون به ایران نرسید برین خدا را شکر کنید که همچین مسئولین دلسوز و اینده نگری داریم که پراید و پژو را واسه ما مردم در دسترس قرار دادن که بخریم و لذتشونا ببریم واِلا کی از پس هزینه های این اشغالای المانی و امریکایی بر میومد
# پارس Tu5 سلطان جادها
# مسئولین با شرف و دلسوز
خخخ
۹ تیر ۱۴۰۲بنازم مهندسی آلمانی 🤣🤣🤣🤣
کرگدن باواریا
۹ تیر ۱۴۰۲آلمانی همینه دیگه ؛ وگر نه هر آدم نرمالی میتونست سوارش بشه…
کسی که عاشق سواری و هندلینگ بی نقص با پرفورمنس عالی میخواد ؛ با کسی که خودروی بی خرج ارزون قیمت میخواد حسابشون یکی نیست
بی ام و به خرج بیوفته بعد از پرداخت مبلغی میشه عین روز اولش ؛ ولی ماشین معمولی به خرج بیوفته عین بیمار تو icu میمونه ؛ صرفا خرج میکنی که زنده بمونه یا بی ماشین نمونی.
حسن
۱۰ تیر ۱۴۰۲یعنی ب ام و که یاتاقان میزنه خرجش کنی درست میشه مثل روز اول اما بقیه خودرو ها را درست کنی نمیشن مثل روز اول میشن مثل روز دوم .
فرشاد
۱۰ تیر ۱۴۰۲مهندسی چه ربطی به استهلاک و هزینه خرید داره متفکر؟
خخخ
۱۹ تیر ۱۴۰۲ماشین آلمانی مگه خوب نبود
پس چرا پرخرجه؟
درود
۹ تیر ۱۴۰۲آقای اشتری عزیز برام جای سواله قبلاً یک مطلب نوشتید که رم جزو با کیفیتترینها بود الان شد پرخرجترین این تناقض نداره؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ تیر ۱۴۰۲بله دقیقا نشون میده آمارهای موسسات مختلف با هم تناقض داره
البته در اون مطلب، تعداد مراجعه به نمایندگی ملاک قرار گرفته بود
NotDoctor
۹ تیر ۱۴۰۲بی ام و خیلی بد عمل کرده تو این لیست
امیر
۹ تیر ۱۴۰۲جالبه فقط یک سدان تو این لیست هست 🤔
M/D
۹ تیر ۱۴۰۲تنها دلیلی اینکه ماشین های آلمانی بعد ۳ سال خریدار ندارند و قیمتش نصف میشه
ar-ma-n
۹ تیر ۱۴۰۲آقا پر خرجم باشه من تسلا نمیخوام جارو برقی دارم خونه یکی 😂😂
ولی جدا از این ها کلکسیونی زیبای از هر سبک و کشور هستیم.
و خب یک اینک که این ماشین ها هم گرون هم لوکس هستن و دوم اینک این میتونه سیاست برندها برای سود بیشترم باشه و…
Kato
۹ تیر ۱۴۰۲بازم پرچم ژاپن بالاست …
R
۹ تیر ۱۴۰۲لندروورم با این نامگذاری مسخرش همشم شبیه به همن مثل ۹۱۱ شد اینم
R@min
۹ تیر ۱۴۰۲حضور رم عجیب بود. تکنولوژی پایین تری نسبت به فورد و جی ام داره اما انقدر ضعیف کار کرده اونم رو چه مدلی رم هوی دیوتی !!
حسن
۱۰ تیر ۱۴۰۲المانیا از همون اول تو تعمیر نگهداری داغون بودن . یا یاتاق میزدن یا لوازمشون 6 لا مینداختن به مشتری چیز عجیبی نیست جدیدا هم که همه زیر مجموعه جیلی شدن لوازم یدکی چینی با مارک المان بزن فول شی
BMW
۱۰ تیر ۱۴۰۲تو اصلا بگو بی ام و اشغال وقتی عاشق یه جیزی باشی برات فرقی نداره بازم بی ام و رو برمیدارم نه امثال جارو برقی ها رو
JDM سابق
۱۰ تیر ۱۴۰۲حدس میزدم بی ام و لیست و پر کنه
ولی یکی بیاد به داده استلانتیس برسه
Mohammad
۱۰ تیر ۱۴۰۲فقط تویوتا و لکسوس 🇯🇵👑
سپهر
۱۲ تیر ۱۴۰۲ماشین افراد بی لول و خسیس
امیرعلی
۱۰ تیر ۱۴۰۲بعضیها شب وروز دادمیزنن واردات خودرو خارجی رو آزاد کنین تا بنز و ب ام و سوار بشیم.آخه عزیزم تو پول بنزین نداری بریزی تو پراید مدل۸۱ بعد خرج این خودروها رو داری
مجتبی .
۱۰ تیر ۱۴۰۲دراینکه برندهای ژاپنی کم هزینه هستن شکی نیست ولی وقتی منابع مالی این موسسات روبررسی میکنی متوجه میشی بی ام و شارژشو نداده وگرنه اینقدرم پرهزینه ترازرقبا نبست هرچند پورشه هم فروش اصلیاش بودن. شاید مدیران پورشه هم خسیس شدن.