بی ام و

نسل آینده بی ام و سری 1 با طراحی انقلابی و پیشرانه برقی سال 2028 عرضه می‌شود

نسل چهارم ب‌ام‌و سری ۱، در سال ۲۰۲۸ با پلت‌فرم نئو کلاس، پیشرانه‌های الکتریکی و بنزینی، طراحی جسورانه و فناوری پیشرفته عرضه خواهد شد.

درحالی‌که مرسدس بنز تصمیم به توقف تولید A کلاس گرفته و آئودی به تولید A1 و Q2 پایان داده است، ب‌ام‌و با نسل چهارم سری ۱ نشان می‌دهد که بازار خودروهای کامپکت همچنان برایش اهمیت دارد. این هاچ‌بک جدید که قرار است در سال ۲۰۲۸ رونمایی شود، محصول پایهٔ خانواده جدید نئو کلاس ب‌ام‌و خواهد بود. بر اساس گفته‌های «برند کوربر»، مدیر محصول ب‌ام‌و، سری ۱ با طول حدود ۴,۳۵۰ میلی‌متر و فاصله محوری حدود ۲,۶۷۰ میلی‌متر، نقشی کلیدی در بازارهای جهانی، جذب مشتریان جوان و حفظ رقابت‌پذیری ب‌ام‌و ایفا می‌کند.

سری ۱ جدید بر اساس پلتفرم نئو کلاس ساخته می‌شود که برای خودروهای الکتریکی طراحی شده و از معماری ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد. این پلتفرم که اولین بار با iX3 الکتریکی در سپتامبر ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد، از باتری‌های استوانه‌ای با قطر ۴۶ میلی‌متر استفاده می‌کند. این باتری‌ها ۳۰ درصد برد بیشتر، شارژ ۳۰ درصد سریع‌تر (تا ۲۷۰ کیلووات) و ۵۰ درصد هزینهٔ تولید کمتری نسبت به باتری‌های فعلی دارند. سری ۱ الکتریکی (احتمالاً با نام i1) با گزینه‌های تک‌موتوره (محرک عقب) و دوموتوره (چهارچرخ محرک)، قدرتی بین ۲۷۰ تا ۵۴۰ اسب بخار خواهد داشت که شتاب صفرتاصد را در حدود ۵ تا ۷ ثانیه و برد را تا ۶۴۴ کیلومتر ممکن می‌کند.

این خودرو همچنین از پیشرانه‌های بنزینی با فناوری هیبرید خفیف ۴۸ ولتی بهره خواهد برد که با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ سازگار هستند تا با رقبای سنتی مثل فولکس‌واگن گلف و آئودی A3 رقابت کند. سری ۱ با رینگ‌های ۱۸ تا ۱۹ اینچی، طراحی جسورانه با جلوپنجره کشیده و چراغ‌های باریک الهام گرفته از کانسپت نئو کلاس و کابین مینیمال با نمایشگر خمیده ۱۴.۹ اینچی و سیستم iDrive 9، ظاهری مدرن و متمایز خواهد داشت.

کوربر تأکید کرد که سری ۱ در بازارهایی مثل ایتالیا و فرانسه، جایی که ۲۰ تا ۴۰ درصد فروش ب‌ام‌و را تشکیل می‌دهد، نقش حیاتی دارد. این خودرو با قیمت پایه احتمالی حدود ۳۵ هزار پوند، مشتریان جوان‌تر را هدف قرار می‌دهد و به ب‌ام‌و کمک می‌کند تا برند خود را جوان نگه دارد و مشتریان را به مدل‌های گران‌تر هدایت کند. علاوه بر این، حضور در بخش خودروهای کامپکت، ب‌ام‌و را وادار می‌کند تا در هزینه‌ها و انعطاف‌پذیری تولید بهینه عمل کند. کوربر افزود:

خروج از بخش خودروهای کوچک یعنی کنار کشیدن از چالش کارایی هزینه. سری ۱ به ما کمک می‌کند تا راه‌حل‌هایی برای بخش‌های کم‌هزینه پیدا کنیم.

این استراتژی، همراه با عرضه سری ۱ به‌صورت بنزینی و الکتریکی باعث خواهد شد ب‌ام‌و بتواند هم با رقبای سنتی مثل گلف و هم با مدل‌های الکتریکی مثل کوپرا بورن و رنو مگان E-Tech رقابت کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Aranmilan

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (53 ديدگاه)

    قراره در دنیای خودرو آینده ای ساکت و بی روح داشته باشیم؟

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. PURIYA

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (646 ديدگاه)

      ساکتِ ساکت که نه، یه صدایی مثل صدای جارو برقی یا سشوار
      از لحاظ بی روح بودنم هم خیلی از ماشین هایی که همین امسال تولید میشن بی روح هستن چه برسه به آینده

      موافقم 12
      مخالفم 5
  2. P

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (293 ديدگاه)

    طراحی بی ام و متاسفانه هر بهبودی پیدا نکرده ، یه جوری انگار سبک کلاسیک جلو پنجره مانع خلاقیت طراحانشون میشه ، هر چند تو خیلی از برندا اینو ندیدم که سبک کلاسیک خوب حفظ کردن و خیلیم عالی پیشرفت کردن اما متاسفانه بی ام و خیر

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. علی کربلائی مهدی

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      شبیه اطلسه

  3. Amirhossein

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این کجا اون m1 اولیه ک با همکاری لامبورگینی ساخته شد کجا ای خداا

    موافقم 1
    مخالفم 2
  4. امیرصدرا

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این طراحی جلوپنجره در hatchback ها بیشتر به دل می‌شینه تا ماشین‌های سدان‌ و کوپه.
    دلیل خاصی هم ندارم و فقط برام زیباتر به‌نظر میاد.
    (همچنین امیدوارم که از اون طراحی عقب فاجعه‌باری که چند وقت پیش لو رفته بود استفاده نکنند و مستقیم بره توی سطل آشغال)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا