بی ام و

بی ام و سری 3 مدل 2023 با تغییر چهره و امکانات رونمایی شد

سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های مختلف و انتشار تصاویر غیررسمی، بی‌ام‌و سری ۳ جدید با جلوپنجره‌ی سنتی و متفاوت از سری ۴، معرفی شد. این مدل فراتر از نمای بیرونی، تغییرات گسترده در طراحی داخلی و تجهیزات الکترونیک دارد. هم‌زمان با رونمایی از سری سدان، نسخه‌ی تورینگ (استیت واگن) نیز تولید می‌شود.

سری ۳ و سری ۵ برای بی‌ام‌و، اهمیت ویژه دارند. این خودروها در دهه‌های اخیر، پرفروش‌ترین محصول شرکت سازنده بوده و محوبیت جهانی دارند. احتمالا به همین دلیل، برای مدل ۲۰۲۳، طراحان و مدیران بی‌ام‌و تصمیم گرفته‌اند تا ظاهر سری ۳ را نزدیک به سری ۵ و متفاوت از سری ۴ عرضه کنند. تاکنون ۱۶ میلیون بی‌ام‌و سری ۳ در دنیا فروخته شده است.

نمای اصلی بی ام و سری 3 مدل 2023

مشابه آنچه در هفته‌های اخیر مشاهده شده بود، جلوپنجره‌ی باریک و هماهنگ با چراغ‌های اصلی برای سری ۳ جدید انتخاب شده است. لبه‌ی کاپوت به خوبی تا المان‌های جلو ادامه دارد و خطوط حجم‌دهنده با ظرافت روی درپوش موتور کشیده شده‌اند. در قسمت میانی سپر، فضای نسبتا بزرگی برای عبور هوا هست که نسبت به ابعاد کلی بدنه، گستردگی زیادی دارد. درعوض، حفره‌های طرفین سپر حذف شده‌اند. این ترکیب، ممکن است در آینده برای دیگر خودروهای بی‌ام‌و، مثل سری ۵ هم اجرا شود.

سری ۳ مدل ۲۰۲۳، یک نسخه‌ی فیس‌لیفت است و طبیعتا از نمای جانبی، تفاوت خاصی با مدل قبلی ندارد. نمونه‌ی جدید، رینگ‌های ۱۸ اینچ را برای مدل استاندارد ارائه می‌کند؛ ضمن اینکه تغییراتی در آینه بغل‌ و گلگیرها خواهد داشت.

نمای پشت بی ام و سری 3 مدل 2023

روی چراغ‌های عقب، نوار LED به شکل L وجود دارد که البته چندان متفاوت از نسخه‌ی ۲۰۲۰ نیست. طراحان بی‌ام‌و برای پشت خودرو، توجه ویژه‌ای به سپر و افزایش حس اسپرت آن داشته‌اند. خریدار می‌تواند برای سری ۳ جدید، اگزوهای متفاوت سفارش دهد.

نمای داخلی بی ام و سری 3 مدل 2023

جدیدترین محصول بی‌ام‌و در نمای داخلی، متحول شده است. یک نمایشگر بزرگ و خمیده، با ابعاد و فناوری مشابه نمونه‌ی موجود در iX و i4، روی سری ۳ مدل ۲۰۲۳ ارائه می‌شود. روبروی راننده، مانیتور ۱۲/۳ اینچ وجود خواهد داشت و برای سیستم سرگرمی، نمایشگر ۱۴/۹ اینچ استفاده خواهد شد. بسیاری از امکانات خودرو، فقط از طریق نمایشگر کنترل می‌شوند و فاقد دکمه‌ی فیزیکی خواهند بود. در بخش میانی کنسول نیز، دسته‌دنده‌‌ی سنتی حذف شده است و حالا یک کلیدگردان برای تغییر مود رانندگی یا عملکرد گیربکس وجود دارد.

کنسول بی ام و سری 3 مدل 2023

در بخش فنی، هنوز تغییر خاصی روی بی‌ام‌و سری ۳ جدید اعمال نشده است. مدل پایه 330i، موتور دو لیتر توئین توربوشارژ با قدرت ۲۵۵ اسب بخار، گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دارد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۵ ثانیه و میانیگن مصرف سوخت ۶ تا ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر ارائه کند. نسخه‌ی پلاگین هیبرید 330e نیز با موتور بنزینی مشابه 330i تولید خواهد شد.

مدل پایه از سری M340i با پیشرانه‌ی ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی، ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور ارائه خواهد کرد. این نسخه، در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر در صد کیلومتر دارد. بی‌ام‌و M340i و 330e پلاگین هیبرید، با سیستم دو دیفرانسیل xDrive همراه خواهند بود.

بی ام و سری 3 مدل 2023 تورینگ

قیمت سری ۳ جدید برای تولید در تابستان پیش‌رو، تفاوت چندانی با مدل ۲۰۲۱ نخواهد داشت و احتمالا، آستانه قیمت ۴۲ هزار دلار را حفظ خواهد کرد. براین اساس، مدل M340i با قیمت ۵۶ هزار دلار فروخته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (146 ديدگاه)

    اینه بی ام وه!!!!

    موافقم 126
    مخالفم 2
    1. دکتر استاپ

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (249 ديدگاه)

      سرش به سنگ خورد

      موافقم 54
      مخالفم 8
      1. Humer

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (298 ديدگاه)

        آقای اشتری عالی 😊
        فقط دوبله قرار نمی دهید؟؟🤔

        موافقم 27
        مخالفم 3
      2. Kf

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (524 ديدگاه)

        البته فکر کنم M3 جدید هنوز با همون جلو پنجره بزرگ بیاد
        این ک سری سه معمولیه

        موافقم 35
    2. ممد ژانگولر

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (4196 ديدگاه)

      تازه داشتیم با جلو پنجره بزرگ قبلیش کنار میومدیم که یهو شیفت کردی به قدیم 🤬

      موافقم 9
      مخالفم 38
  2. TML BN

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    داری میشی همون بی ام وه جذاب

    موافقم 79
    مخالفم 4
  3. احمدرضا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (742 ديدگاه)

    به خیر گذشت

    موافقم 50
    مخالفم 1
  4. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1444 ديدگاه)

    بخوام یه واقعیتی رو در مورد بزرگ ترین ایراد فنی سری 3 بی ام و بگم اینه که
    موتور های شش سیلندرش اغلب به مشکل خرابی فیلتر روغن میخورن که عامل اصلی نشت روغن و مشکلات زیاد موتوری هستش
    بعدش هم که سری سه هایی که خیلی داغ میکنن ( شش سیلندر های نسل F ) اغلب اوقات مشکل پمپ اب دارن
    خواستید هر جا سری سه بخرید اول این دو تا رو عوض بکنید مخصوصا که واردات میخوان ازاد بکنن

    موافقم 37
    مخالفم 34
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1328 ديدگاه)

      کلا هرچی توسط غیر آمریکایی باشه مشکل داره

      موافقم 18
      مخالفم 40
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1444 ديدگاه)

        هیچ ربطی به امریکایی بودن یا نبودن نداشت حرف من
        من از تجربه خودم و اطرافیان گفتم خرابی واشر فیلتر روغن سری سه ها مخصوصا شش سیلندر ها که سمت راست طرف راننده هم هستش یه چیزیه که معمولا اتفاق میوفته وارد نباشی کار دستت میده
        سری سه های نسل قبل که حداقل زیادی داغ میکنن و خرابی پمپ اب از عادی ترین خرابی های این ماشینه
        هر جا هم ببری عوض کنن بهت میگن ترموستات رو هم عوض کن باهاش وارد نباشی کار دستت میده

        موافقم 28
        مخالفم 5
      2. قاطر فروش

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1205 ديدگاه)

        دوستمون یه کامنت سود مند ارسال کرد چرا یقشو میگیری

        موافقم 20
        مخالفم 2
      3. Phonix

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (332 ديدگاه)

        ژاپنیا و المانیا که به مهندسی تو دنیا معروفن دوست عزیز
        امریکایی ها هم به گشادی و تنبلی

        موافقم 23
        مخالفم 18
        1. Saman

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (186 ديدگاه)

          خودروسازان بینظیر ژاپنی به دوام و استهلاک بسیار پائین و کیفیت عالی شهرت دارند لطفا این خودروسازان آلمانی پر دردسر و پر استهلاکو نچسبون به ماشینهای عالی ژاپنی. اوکی؟

          موافقم 18
          مخالفم 22
        2. سپهر

          ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (389 ديدگاه)

          مهندسی فقط المان،ژاپن کی مال این حرفاست

          موافقم 12
          مخالفم 3
        3. سپهر

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (389 ديدگاه)

          خواهشن اسم ژاپنیای خز و یبس پسند و خسیس پسند رو در کنار سلاطین المانی نیار

          موافقم 7
          مخالفم 5
    2. H2_H2

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (38 ديدگاه)

      حاجی موتور ۶سیلندر زیر ۲۵۰۰یا خود ۲۵۰۰ وجود نداره که اصلا بشه وارش کرد

  5. KSH

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    تو رندر ها بنظرم قشنگ نبود ولی الان خیلی بهتر شده
    باز هم میگم جلو پنجره قبلی هم زیبا بود

    موافقم 25
  6. Mahdi911turbos

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    خب تو که بلدی ماشین به این قشنگی طراحی کنی میمردی سری ۷ هم درست طراحی میکردی

    موافقم 34
    مخالفم 6
    1. سپهر

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (389 ديدگاه)

      سری هفت جدید فوق العادس

      موافقم 17
      مخالفم 11
    2. محمد هادی

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2480 ديدگاه)

      سری هفت جدید فوق العاده ست

      موافقم 9
      مخالفم 6
  7. Behnam1012

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (983 ديدگاه)

    دوستان سری سه قبل فیس لیفت هم با جلو پنجره ی کوچیک تولید می شد و اون جلو پنجره بزرگ مختص مدل ام سه بود
    باید صبر کرد دید ام سه فیس لیفت چطور میشه

    موافقم 23
    مخالفم 1
  8. دکتر

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (335 ديدگاه)

    خلاقیت در طراحی داخل خودرو با اومدن این اسکرینا از بین رفته،ی داشبورد با یه تلویزیون ۳۲ اینچی جلوش…اصلا جالب نیس،همه همین شکلی شدن،چه میخواد چینی باشه،چه سلطان آلمانی…

    موافقم 22
    مخالفم 1
  9. Mamad

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (57 ديدگاه)

    آها اینه اون ماشینی که منتظرش بودیم
    قیمتشم خوبه

    موافقم 12
  10. Ali

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ای کاش دسته دنده رو حزف نمی کردن

    موافقم 14
    مخالفم 1
  11. محمد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    ای کاش دسته دنده هم دست نمیزد

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. مجتبی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1218 ديدگاه)

      وقتی شیفترهای پشت فرمون هست دسته دنده خیلی بکار نمیاد ولی بازم آره نبودنش یه جوریه

  12. javadhy

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (330 ديدگاه)

    از طراحیش خوشم اومد ولی به نظرم قبل از فیس لیفت جذاب تر و پخته تر بود

    موافقم 16
    مخالفم 3
  13. Hadi

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (596 ديدگاه)

    آها حالا شد اون بیمر دوست داشتنی👌🏼😍
    واقعا این طراحی بدون جلو پنجره بزرگ هم زیباست…
    فک کنم نسل بعد سری ۵ و ۳ هم جلو پنجره مناسب و کوچک خواهند داشت…

    موافقم 15
  14. Mustang shelby gt 350

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    آخی یه دلیل دیگه برای ایمان آوردن دوباره من به bmw چقدددررر خوشگله دوباره داره با دوران خوب ۲۰۰۵ اونورا بر میگرده

    موافقم 11
  15. Ilia2008

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (162 ديدگاه)

    اصیل و زیبا
    همون چیزیه که مردم از bmw می خوان

    موافقم 13
  16. پارسا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (282 ديدگاه)

    مانیتور جدید به کابین نمیخونه انگار زیادی بزرگه برعکس سری ۷ و آی ایکس که خوب شده بود

  17. aminbikar

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    جلو پنجره قبلی تو رنگ زرد که خیلی بهتر بود

    موافقم 6
    مخالفم 1
  18. Sina10

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    جذاب و زیبا
    البته سری ۳ معمولی هم قبل فیس لیفت خوب بود مشکل از M3 هست ، منتظرم ببینم ب‌ام‌و عقلش میاد سر جاش و M3 با جلوپنجره عادی میسازه یا نه

    1. amirhosein23

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      M3 که خیلی خوبه از نظر جلو بعید می‌دونم عوض بشه جلوی m3یاm4

  19. Alan.r

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    ای کاش دسته دنده رو حذف نمی‌کردن
    گذشته از طراحی مصرف ۹ لیتر بنزین زیاد نیست؟

    1. SIMIN MAHMOODI

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      پارس ۱۰ لیتر مصرف میکنه زیاد نیست ؟ برو امکانات اینو ببین خیلی هم خوبه

      1. competition

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (78 ديدگاه)

        کابینش خدایا…… شده مثل تسلا صفحه کیلومتر رو هواست و مانیتورم رو هوا بش چسپیده. خبری هم از اون لیور دنده خوشگل کلاسیکم نیست …….. خوده خارجی ها تو رسانه های دیگه کابینشو بد عنوان کردن و میگن افتضاحه… والا متعصب نباشیم بد شده

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. Alan.r

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1132 ديدگاه)

        منظورم نسبت به خودروهای سایر شرکت های هم ردست‌ نه لگن های تولید داخل

    2. مجتبی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1218 ديدگاه)

      برا یک موتور شیش سیلندر سه لیتری نه زیاد نیست

  20. behnam-84

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    مدلهای پایه سری سه مشکلی از نظر طراحی نداشتند.مشکل اصلی،مدل m3 هست که جلوپنجره بزرگ رو داره.پس تا رونمایی از مدل جدید M3 باید صبر کرد.

  21. Jdm باز

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    به نظرم زیباست ولی نسخه قبل از فیس لیفت یکم پخته تر بود

    باید منتظر نسخه m3 موند چون همین الان هم سری سه معمولی طراحی سنتی و‌جذاب بی ام و رو داره

  22. محمد هادی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2480 ديدگاه)

    تبریک به همه بی ام دوستا
    اینم یه کار سنتی و متفاوت از کارهای این روزهای بیمر
    تقدیم به شما
    زیبا و شیک،و با اصالت

  23. amirhosein23

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    با ام 3 فرق داره درسته

  24. amir

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    خوشگله ولی این فیس جلو سی کلاس و ائودی هیچ شانسی نداره و واسه این بیمر هوشمندانه m3 رو تغییر داده و واقعا رنگ گری زیباست و عاشقشم و سی اس هم داره معرفی میکنه

  25. reza342

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (217 ديدگاه)

    باز هم خراب. پایین جلو پنجره رو چرا خراب کردین؟ طراحای بی ام و واقعا درمونده شدن

  26. علیرضا یاوری

    ۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    واااآااو

  27. علی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    باز خدارو شکر چلو پنجره کلیوی ننداختن روش

  28. JaMsHiD

    ۱۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2992 ديدگاه)

    طراحیش خیلی بهتر از ب ام و سری پنج شده !
    سری پنج که یه چیز وحشتناک هست که من M3 رو به سری پنج ترجیح میدم !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا