سرانجام پس از گمانهزنیهای مختلف و انتشار تصاویر غیررسمی، بیامو سری ۳ جدید با جلوپنجرهی سنتی و متفاوت از سری ۴، معرفی شد. این مدل فراتر از نمای بیرونی، تغییرات گسترده در طراحی داخلی و تجهیزات الکترونیک دارد. همزمان با رونمایی از سری سدان، نسخهی تورینگ (استیت واگن) نیز تولید میشود.
سری ۳ و سری ۵ برای بیامو، اهمیت ویژه دارند. این خودروها در دهههای اخیر، پرفروشترین محصول شرکت سازنده بوده و محوبیت جهانی دارند. احتمالا به همین دلیل، برای مدل ۲۰۲۳، طراحان و مدیران بیامو تصمیم گرفتهاند تا ظاهر سری ۳ را نزدیک به سری ۵ و متفاوت از سری ۴ عرضه کنند. تاکنون ۱۶ میلیون بیامو سری ۳ در دنیا فروخته شده است.
مشابه آنچه در هفتههای اخیر مشاهده شده بود، جلوپنجرهی باریک و هماهنگ با چراغهای اصلی برای سری ۳ جدید انتخاب شده است. لبهی کاپوت به خوبی تا المانهای جلو ادامه دارد و خطوط حجمدهنده با ظرافت روی درپوش موتور کشیده شدهاند. در قسمت میانی سپر، فضای نسبتا بزرگی برای عبور هوا هست که نسبت به ابعاد کلی بدنه، گستردگی زیادی دارد. درعوض، حفرههای طرفین سپر حذف شدهاند. این ترکیب، ممکن است در آینده برای دیگر خودروهای بیامو، مثل سری ۵ هم اجرا شود.
سری ۳ مدل ۲۰۲۳، یک نسخهی فیسلیفت است و طبیعتا از نمای جانبی، تفاوت خاصی با مدل قبلی ندارد. نمونهی جدید، رینگهای ۱۸ اینچ را برای مدل استاندارد ارائه میکند؛ ضمن اینکه تغییراتی در آینه بغل و گلگیرها خواهد داشت.
روی چراغهای عقب، نوار LED به شکل L وجود دارد که البته چندان متفاوت از نسخهی ۲۰۲۰ نیست. طراحان بیامو برای پشت خودرو، توجه ویژهای به سپر و افزایش حس اسپرت آن داشتهاند. خریدار میتواند برای سری ۳ جدید، اگزوهای متفاوت سفارش دهد.
جدیدترین محصول بیامو در نمای داخلی، متحول شده است. یک نمایشگر بزرگ و خمیده، با ابعاد و فناوری مشابه نمونهی موجود در iX و i4، روی سری ۳ مدل ۲۰۲۳ ارائه میشود. روبروی راننده، مانیتور ۱۲/۳ اینچ وجود خواهد داشت و برای سیستم سرگرمی، نمایشگر ۱۴/۹ اینچ استفاده خواهد شد. بسیاری از امکانات خودرو، فقط از طریق نمایشگر کنترل میشوند و فاقد دکمهی فیزیکی خواهند بود. در بخش میانی کنسول نیز، دستهدندهی سنتی حذف شده است و حالا یک کلیدگردان برای تغییر مود رانندگی یا عملکرد گیربکس وجود دارد.
در بخش فنی، هنوز تغییر خاصی روی بیامو سری ۳ جدید اعمال نشده است. مدل پایه 330i، موتور دو لیتر توئین توربوشارژ با قدرت ۲۵۵ اسب بخار، گشتاور ۴۰۰ نیوتنمتر و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دارد تا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۵ ثانیه و میانیگن مصرف سوخت ۶ تا ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر ارائه کند. نسخهی پلاگین هیبرید 330e نیز با موتور بنزینی مشابه 330i تولید خواهد شد.
مدل پایه از سری M340i با پیشرانهی ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی، ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور ارائه خواهد کرد. این نسخه، در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر در صد کیلومتر دارد. بیامو M340i و 330e پلاگین هیبرید، با سیستم دو دیفرانسیل xDrive همراه خواهند بود.
قیمت سری ۳ جدید برای تولید در تابستان پیشرو، تفاوت چندانی با مدل ۲۰۲۱ نخواهد داشت و احتمالا، آستانه قیمت ۴۲ هزار دلار را حفظ خواهد کرد. براین اساس، مدل M340i با قیمت ۵۶ هزار دلار فروخته خواهد شد.
علی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱اینه بی ام وه!!!!
دکتر استاپ
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱سرش به سنگ خورد
Humer
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱آقای اشتری عالی 😊
فقط دوبله قرار نمی دهید؟؟🤔
Kf
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱البته فکر کنم M3 جدید هنوز با همون جلو پنجره بزرگ بیاد
این ک سری سه معمولیه
ممد ژانگولر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱تازه داشتیم با جلو پنجره بزرگ قبلیش کنار میومدیم که یهو شیفت کردی به قدیم 🤬
TML BN
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱داری میشی همون بی ام وه جذاب
احمدرضا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱به خیر گذشت
MOHAMMAD.DEMON
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱بخوام یه واقعیتی رو در مورد بزرگ ترین ایراد فنی سری 3 بی ام و بگم اینه که
موتور های شش سیلندرش اغلب به مشکل خرابی فیلتر روغن میخورن که عامل اصلی نشت روغن و مشکلات زیاد موتوری هستش
بعدش هم که سری سه هایی که خیلی داغ میکنن ( شش سیلندر های نسل F ) اغلب اوقات مشکل پمپ اب دارن
خواستید هر جا سری سه بخرید اول این دو تا رو عوض بکنید مخصوصا که واردات میخوان ازاد بکنن
Clean energy (صیانت!)
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱کلا هرچی توسط غیر آمریکایی باشه مشکل داره
MOHAMMAD.DEMON
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱هیچ ربطی به امریکایی بودن یا نبودن نداشت حرف من
من از تجربه خودم و اطرافیان گفتم خرابی واشر فیلتر روغن سری سه ها مخصوصا شش سیلندر ها که سمت راست طرف راننده هم هستش یه چیزیه که معمولا اتفاق میوفته وارد نباشی کار دستت میده
سری سه های نسل قبل که حداقل زیادی داغ میکنن و خرابی پمپ اب از عادی ترین خرابی های این ماشینه
هر جا هم ببری عوض کنن بهت میگن ترموستات رو هم عوض کن باهاش وارد نباشی کار دستت میده
قاطر فروش
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستمون یه کامنت سود مند ارسال کرد چرا یقشو میگیری
Phonix
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ژاپنیا و المانیا که به مهندسی تو دنیا معروفن دوست عزیز
امریکایی ها هم به گشادی و تنبلی
Saman
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱خودروسازان بینظیر ژاپنی به دوام و استهلاک بسیار پائین و کیفیت عالی شهرت دارند لطفا این خودروسازان آلمانی پر دردسر و پر استهلاکو نچسبون به ماشینهای عالی ژاپنی. اوکی؟
سپهر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱مهندسی فقط المان،ژاپن کی مال این حرفاست
سپهر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱خواهشن اسم ژاپنیای خز و یبس پسند و خسیس پسند رو در کنار سلاطین المانی نیار
H2_H2
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱حاجی موتور ۶سیلندر زیر ۲۵۰۰یا خود ۲۵۰۰ وجود نداره که اصلا بشه وارش کرد
KSH
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱تو رندر ها بنظرم قشنگ نبود ولی الان خیلی بهتر شده
باز هم میگم جلو پنجره قبلی هم زیبا بود
Mahdi911turbos
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱خب تو که بلدی ماشین به این قشنگی طراحی کنی میمردی سری ۷ هم درست طراحی میکردی
سپهر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱سری هفت جدید فوق العادس
محمد هادی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱سری هفت جدید فوق العاده ست
Behnam1012
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان سری سه قبل فیس لیفت هم با جلو پنجره ی کوچیک تولید می شد و اون جلو پنجره بزرگ مختص مدل ام سه بود
باید صبر کرد دید ام سه فیس لیفت چطور میشه
دکتر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱خلاقیت در طراحی داخل خودرو با اومدن این اسکرینا از بین رفته،ی داشبورد با یه تلویزیون ۳۲ اینچی جلوش…اصلا جالب نیس،همه همین شکلی شدن،چه میخواد چینی باشه،چه سلطان آلمانی…
Mamad
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱آها اینه اون ماشینی که منتظرش بودیم
قیمتشم خوبه
Ali
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ای کاش دسته دنده رو حزف نمی کردن
محمد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ای کاش دسته دنده هم دست نمیزد
مجتبی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی شیفترهای پشت فرمون هست دسته دنده خیلی بکار نمیاد ولی بازم آره نبودنش یه جوریه
javadhy
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱از طراحیش خوشم اومد ولی به نظرم قبل از فیس لیفت جذاب تر و پخته تر بود
Hadi
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱آها حالا شد اون بیمر دوست داشتنی👌🏼😍
واقعا این طراحی بدون جلو پنجره بزرگ هم زیباست…
فک کنم نسل بعد سری ۵ و ۳ هم جلو پنجره مناسب و کوچک خواهند داشت…
Mustang shelby gt 350
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱آخی یه دلیل دیگه برای ایمان آوردن دوباره من به bmw چقدددررر خوشگله دوباره داره با دوران خوب ۲۰۰۵ اونورا بر میگرده
Ilia2008
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱اصیل و زیبا
همون چیزیه که مردم از bmw می خوان
پارسا
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱مانیتور جدید به کابین نمیخونه انگار زیادی بزرگه برعکس سری ۷ و آی ایکس که خوب شده بود
aminbikar
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱جلو پنجره قبلی تو رنگ زرد که خیلی بهتر بود
Sina10
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱جذاب و زیبا
البته سری ۳ معمولی هم قبل فیس لیفت خوب بود مشکل از M3 هست ، منتظرم ببینم بامو عقلش میاد سر جاش و M3 با جلوپنجره عادی میسازه یا نه
amirhosein23
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱M3 که خیلی خوبه از نظر جلو بعید میدونم عوض بشه جلوی m3یاm4
Alan.r
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ای کاش دسته دنده رو حذف نمیکردن
گذشته از طراحی مصرف ۹ لیتر بنزین زیاد نیست؟
SIMIN MAHMOODI
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱پارس ۱۰ لیتر مصرف میکنه زیاد نیست ؟ برو امکانات اینو ببین خیلی هم خوبه
competition
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱کابینش خدایا…… شده مثل تسلا صفحه کیلومتر رو هواست و مانیتورم رو هوا بش چسپیده. خبری هم از اون لیور دنده خوشگل کلاسیکم نیست …….. خوده خارجی ها تو رسانه های دیگه کابینشو بد عنوان کردن و میگن افتضاحه… والا متعصب نباشیم بد شده
Alan.r
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱منظورم نسبت به خودروهای سایر شرکت های هم ردست نه لگن های تولید داخل
مجتبی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱برا یک موتور شیش سیلندر سه لیتری نه زیاد نیست
behnam-84
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱مدلهای پایه سری سه مشکلی از نظر طراحی نداشتند.مشکل اصلی،مدل m3 هست که جلوپنجره بزرگ رو داره.پس تا رونمایی از مدل جدید M3 باید صبر کرد.
Jdm باز
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم زیباست ولی نسخه قبل از فیس لیفت یکم پخته تر بود
باید منتظر نسخه m3 موند چون همین الان هم سری سه معمولی طراحی سنتی وجذاب بی ام و رو داره
محمد هادی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱تبریک به همه بی ام دوستا
اینم یه کار سنتی و متفاوت از کارهای این روزهای بیمر
تقدیم به شما
زیبا و شیک،و با اصالت
amirhosein23
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱با ام 3 فرق داره درسته
amir
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱خوشگله ولی این فیس جلو سی کلاس و ائودی هیچ شانسی نداره و واسه این بیمر هوشمندانه m3 رو تغییر داده و واقعا رنگ گری زیباست و عاشقشم و سی اس هم داره معرفی میکنه
reza342
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱باز هم خراب. پایین جلو پنجره رو چرا خراب کردین؟ طراحای بی ام و واقعا درمونده شدن
علیرضا یاوری
۶ دی ۱۴۰۱واااآااو
علی
۲۰ مرداد ۱۴۰۲باز خدارو شکر چلو پنجره کلیوی ننداختن روش
JaMsHiD
۱۸ مهر ۱۴۰۲طراحیش خیلی بهتر از ب ام و سری پنج شده !
سری پنج که یه چیز وحشتناک هست که من M3 رو به سری پنج ترجیح میدم !