بیامو بهتازگی نسل جدید سدان پرچمدار سری ۷ را معرفی کرده است که در ابتدا با دو پیشرانه بنزینی و یک نمونه الکتریکی به بازار عرضه میشود. این شرکت اما تا سال ۲۰۲۳، دو نسخهٔ دیگر را هم به خانوادهٔ این خودرو اضافه خواهد کرد که یکی پلاگینهیبریدی و دیگر تمام الکتریکی است. این مدلها که هردو نشان M دارند، پرچمداران خانوادهٔ سری ۷ جدید محسوب میشوند.
M760e xDrive پلاگینهیبریدی
این نسخهٔ پلاگینهیبریدی که در بهار سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد، از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری استفاده میکند. مجموع خروجی این سیستم ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است که به هر چهارچرخ منتقل میشود و خودرو را ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. ویژگی مهمتر این نسخه اما امکان پیمودن حدود ۸۰ کیلومتر بهصورت تمام الکتریکی است. البته در این حالت حداکثر سرعت خودرو تنها ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود درحالیکه این عدد در حالت هیبریدی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.
علاوه بر این نسخهٔ پلاگینهیبریدی قدرتمند، بیامو یک مدل پلاگینهیبریدی دیگر را هم به خانوادهٔ سری ۷ اضافه خواهد کرد که 750e xDrive نام دارد. این مدل هم از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی و همان موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری استفاده میکند اما در اینجا خروجی موتور بنزینی به ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر کاهش پیدا میکند که مجموع خروجی را به ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. برد تمام الکتریکی این نسخه کمی بیشتر بوده و میتواند به نزدیک ۹۰ کیلومتر برسد اما برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۴.۹ ثانیه زمان نیاز دارد.
i7 M70 xDrive تمام الکتریکی
این نسخه هم مثل همتای پلاگینهیبریدی خود در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. i7 M70 که قویترین عضو خانوادهٔ سری ۷ جدید محسوب میشود، بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. به گفتهٔ بیامو، این خودرو بیشترین گشتاور را در بین تمام محصولات تولیدی تاریخ این شرکت دارد و میتواند ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که از تمام نسخههای بنزینی، هیبریدی و الکتریکی سری ۷ سریعتر است. هرچند عرضهٔ i7 M70 در ایالاتمتحده تقریباً قطعی به نظر میرسد اما بیامو هنوز حرفی در مورد عرضهٔ هیچکدام از نسخههای پلاگینهیبریدی این خودرو در آمریکا نزده است. بااینحال، بهاحتمالزیاد حداقل یکی از مدلهای پلاگینهیبریدی هم راهی این کشور خواهد شد.
مدلهای دیگری برای اروپا
هرچند مدل پایهٔ سری ۷ جدید در ایالاتمتحده مدل 740i با پیشرانهٔ شش سیلندر ۳۸۰ اسب بخاری خواهد بود اما در دیگر بازارها مثل اروپا مدل ضعیفتری هم عرضه میشود که 735i نام دارد. این نسخه ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۶.۷ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. علاوه بر این، در اروپا یک مدل دیزلی با نام 740d xDrive هم ارائه خواهد شد که از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزلی با تکنولوژی هیبریدی خفیف استفاده میکند. این مدل ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و هرچند شتاب صفرتاصد آن ۶.۳ ثانیه طول میکشد اما در عوض در هر صد کیلومتر تنها بین ۵.۸ تا ۶.۹ لیتر گازوئیل مصرف میکند.
علاوه بر همهٔ این مدلها، باید انتظار نسخهٔ آلپینا را هم داشته باشیم که جای M7 را پر خواهد کرد. بهاحتمالزیاد، نسخهٔ آلپینا هم برای سری ۷ بنزینی و هم i7 الکتریکی ارائه خواهد شد.
شهریار
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی کابین خوبی داره. حیف که انقدر توی طراحی بیرونی بی اصالت عمل کرده. بی ام و یعنی چراغ های گرد دوتایی جلو. بی ام و یعنی اون جلوپنجره متناسب و ظریف و زیبایی که تا پنج سال پیش استفاده می کرد. بی ام و یعنی شکست هافمیستر که هربار توی مدل های بیشتری محو میشه…
ممد ژانگولر
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش بلاخره تغییر و تحول باید از یکجا شروع بشه
سخت هست ولی چاره ایی نیست
بی ام وه خیلی یکنواخت شده بود و به نظرم کار بدی هم نکرد
کسی که عاشق بی ام و هست میدونه چه ماشینی میخره
ماشینی با کیفیت و محکم با هندلینگ عالی
اونی که بی ام و سواره مطمئن باش باز میاد سراغش
این تغییر تحولات و دگرگونیا که مطمئنا یک سری مدیران قوی و آینده نگر پشتش هستن که منافع شرکتشون میدونن به کدوم سمت + حرکت خواهد کرد
مثل من و شما احساسی تصمیم نمیگیرن
بازم تو ماشینای بی روح و عجیب غریب برقیها یجورایی فعلا اول نباشه دوم هست
دیجی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱طراح ماشین تو چند روزه اینقدر فحش خورد که هیتلر نخورد اینو میتونید تو پست های اینستا خود بی ام و هم ببینید
Reza Waffen SS
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱عالیه ولی طراحیش بدلم ننشست
ماشین دوست
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بی ام و تو این مدل علنا از ماشینهای چینی و کره ای تقلید کرده است.
Clean energy (صیانت!)
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱موافقم واقعا طراحیش خیلی عجیبه و بی اصالته
اینو منی میگث که تقریبا همه پسندم!
قیافه اش عین این آدماس کع چشمشون ضعیفه و چشمشونو بردن تو هم که کیفیت بالا بره😐😂 (عینکیا میدونن چی میگم)
GMA
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱🐽🐷
AMANTE
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱این ترکیب رنگ دو تایی طراحی ماشین رو از بد یه پله برده بالاتر.
Sinaaa
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بله به قول طراح شرکت ب ام وقتی باش مصاحبه میکردند میگفت که طراحی اقواگرانه ای داره و مردم خواهان همچین طراحی هستند و نیازه بازارو برای سختگیرترین ها برطرف میکنه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱نه که الان مردم نسل جدید خیلی خوش سلیقه هستن!
سهند
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱من که خوشم اومد
البته شما انتقاد کنید چون انتقاد از طراحی بی ام و نشان دهنده کلاس و سواد بالایتان است 😂
از نظر شکل بدنه از eqs بهتره. طراحی هم سلیقه ای است من از طراحی سری ۷ بیشتر خوشم میاد
AMANTE
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱انتقاد کردن نشان از سواد و باکلاس بودن نیست، شما خودت هم از شکل بدنه EQS انتقاد کردی.
شکل بدنه سری ۷ جدید حالت مستطیلی داره و این شکل به یک سدان لوکس بیشتر میاد تا گرد و تخم مرغی مثل EQS بنز.
net
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی داخلی خوبه البته نه رنگ سفید اگر صندلی چرمی و داشبورد و کنسول یکپارچه مشکی باشه قشنگتر میشه.صفحه نمایش روی داشبورد که مثل x7 جدید شده خوبه ولی مثل تلویزیون منحنی هست و فلت نیست بد شده.سقف سانروف بزرگش خوبه و صندلی عقب که زیرش خیلی مسطح میشه و میاد بالا برای راحتی پاها در مصافتهای طولانی خوبه و صندلیهای عقب سدانهای لوکس دیگر و اتوبوسهای لوکس به این اندازه مسطح نیست و نمیاد بالا و این کار بی ام و خوب بود.طراحی بیرونی خیلیییی بد هست
Sinaaaa
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱منم بات هم عقیده ام دوروز دیگه جایزه بهترین ماشین لوکسو میگیره و بعد مشخص میشه کی بهترینه
تنوع موتوری که داره حتی s هم نداره
از یه سیستمی استفاده کرده که حتی ممکنه از s هم نرم تر باشه چرا تو مدل x7 از رینگای ۲۳ اینچی استفاده کرده چون یک سیستم تعلیق جدید ساخته که حتی ممکنه نرمترین شاسی بلند لوکس خطاب بشه برید دربارش بخونید
Clean energy (صیانت!)
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اتفاقا به نظرم ایکیو اس خوشگل تره
net
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱سری ۷ جدید طراحی بیرونی خییییلی بدی داره
Muty
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱دستتون درد نکنه از اشاره ای که کردین :-)
شهریار
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بییشتر از 60 سال بود که طراحای مختلف با وجود نوآوری ها و تغییرات جامع و کلی طراحی های بی ام و، ویژگی های منحصر به فردشو حفظ می کردند. الان یعنی واقعا امکان ارائه طرح جدید و هم سطح رقبا با همون ویژگی ها وجود نداشت که یکی یکی سری های مختلف دارن بی توجه به اونا معرفی میشن؟
Sinaaaa
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱من که بهش افتخار میکنم واقعا از s بنز هم بیشتر امکانات داره مانیتور ۸k رو عشقه
قیافشم عادت میشه
در اینستاگرام من که کامنارو میخوندم بیشتر کاربرها طراحیشو دوست داشتند به نظرم مسیری که پیش برده درسته مثل سری ۴ که گفتن اصلا زیبا نیست الان مدل i4 پرفروش ترین ماشین برقی اعلام شده
باریکلا ب ب ام و 👏👏
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱از هر طرف نگاه می کنم هیوندای می بینم
حالت دو رنگ هم اصلا به این ماشین نمیاد
نه تنها قشنگ نشده، بلکه نشون می ده بیامو داره از مرسدس بنز و میباخ تقلید کور می کنه
واقعا هیچ وقت عاشق بی ام و نبودم، ولی این طوری که شخصیت یک برند موفق داره تغییر شکل می ده، یعنی برای خود شرکت سازنده هم اصالت ارزشی نداره
viper2
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اقای اشتری جساراتا میشه بگید برند مورد علاقتون توی دنیای خودرو چی هست؟
سعeد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱نگا کردن بهش موجب سردرد و اسهال میشه پونتیاک آزتک صد بار شرف داره به این
shirko
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱عکس دوم ترکیب نمای عقب و جانبی ، اگه ارمشو برداری به هر ماشینی شبیه غیر از ب ام و !!! نمای داخلیش اولین بار از اس کلاس زیباتره ولی نمای بیرونش زشترینه در بین خودروها .
M.Kkarimi
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱شوخیه دیگه ؟! ://
دیجی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱با این ماشین از جلو تصادف کنی فقط باید خرج چراغ کنی تا چیز دیگه
مهدی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱هر رنگی که بتونه ظاهر زشتش رو بیشتر پنهان کنه باعث قشنگتر شدنش میشه . اینه که بده
بهنام
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱کابین خیلی خوبی داره
ولی طراحی بیرونی هرچند جسورانه و خوب طراحی شده اما اونی که ما از BMW میخوایم نیست
نسل جدید S کلاس خیلی سنتی شکنی کرد ولی هنوزم هویت خودش رو حفظ کرده ولی سری هفت جدید بجز جلوپنجره و ارم BMW چیزی از نسل های پیشن به همراه نداره
AMG GT R
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱کابین در بهترین حد ممکن طراحی شده ظاهرش هم نه خوبه نه بد
Jdm باز
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱این ترکیب دو رنگ یذره زیباترش کرده ولی هنوزم همونیه که هست، با یه فیس لیفت شاید حل بشه این مشکل طراحیش
شهر نشین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی جلو و بغل و داخل سری ۷ زیباست اما عقبش زشته.
شهر نشین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آی بنازم. چراغ عقبای i7 مثل پژو آردیه
بهنام
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱پیام اس کلاس میباخ به سری هفت:
میخوای مثل من باشی ؟ موفق باشی 😅
HamiD
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خب باید خدمت طرفداران این طراحی بیخود عرض کنم که …
البته من خیلی اهل لینک دادن و غیره (مثل کاری که آقا رامین میکنه که البته اصلا بد نیست) نیستم اما بد نیست یه نگاه به این پست بندازین :
https://www.instagram.com/p/CclL83Is7dg/?utm_source=ig_web_copy_link
خب بنظر شما واقعا استخدام یه طراح خوب اینقدر سخته؟!
چرا واقعا چرا همچین چیزی طراحی کردن!!! افتضاح تر از افتضاح!!!
البته اینم بگم بک گراند این عکسی که میفرستم واسه کادیلاک Escala هست و واقعا سرچ کنید ببینید ماشین زیباییه …
هر چند کاری با کادیلاک ندارم …
اما بی ام و واقعا داره خراب میکنه …
طراحی کاملا بی اصالت …
بی شک انتخابم مرسدس هست …
نه اینکه بخوام بگم از بی ام و خوشم نمیاد …
اما این هیچ شباهتی به یه بی ام و نداره …
بقول یکی از طرفدار هاش “انگار جیلی چین خودروی لوکس معرفی کرده!”
البته که خودرو های چینی هم بعضا از این مدل زیباترند …
behnam-84
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی نسل قبل سری هفت معرفی شد خیلیها از جلوپنجره اش انتقاد کردند اما بعد از مدتی همون جلو پنجره رو خیلیها زیبا دونستند.اما حالا این نسل جدید سری هفت رو فکر نکنم خیلی ها به راحتی بپذیرند.متاسفانه امروزه شرکتها تصمیم گرفتند هویت خودشون کنار بگذارند و طبق مد روز ماشین رو طراحی کنند.تنها سدان بی ام و که هنوز طراحی خوبی داره،سری ۵ هست.امیدوارم این رو خراب نکنند.
Alan.r
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱افتصاااااااحه خیلی زشته طراحی داخلیش خوبه ولی طراحی بدنه فاجعست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱درود
آینده نزدیکه و شاهد مد های عجیبی توی دنیای خودرو هستیم، کلا دنیای ماشین خیلی فرق کرده، نه تست کننده ها مثل قبلن(همه میگن خوبه مشکلی هم داشته باشه میگن طبیعیه) یه طرف دیگه ماشینا هم همه عجیب و تقریبا شبیه هم، کلا انگار از یه الگو همشون پیروی میکنن،خودروسازی خودمونم که خجالت میکشیم اسمشو بیاریم، خلاصه که من یکی خیلی فاصله گرفتم، حتی وضع پدال هم فرق کرده!!
samurai
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱با دیدن عکساش حس خودکشی به ادم دست میده واقعیتش که کلا حس ادمکشی میگیری :))
طراحی شده برای از بین بردن بی ام و
اصلا نمیشه هیچ جاییشو نگاه کرد اعصاب ادم خراب میشه://
ADAK
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱کاری که بی ام و با معرفی این مدل با خودش کرد ؛ چنگیز با ایران نکرد . . .
(Saeed(peugeot
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱با وجود اینکه عاشق بنز هستم …… ولی این ماشین هم فوق العاده شده ….. منتظر فروش بالای این ماشین باشید
شهر نشین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آی ۷،در عقبش چطور باز میشود؟
شهر نشین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱I7 و سری۷ بسیار زیباستند.
محمدهادی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱این نسل از سری هفت بیش از پیش با ابهت شده
اینو از افزایش اندازه هاش هم میشه فهمید
هیولای سنگین وزن🔥🔥💪
reza342
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱به غیر از جلوش، ارتفاع زیاد صندوق خیلی بده خیلی. یاد ال ممد میفتم. فقط داخلش عالیه