بیامو بهتازگی نسل جدید سدان پرچمدار سری ۷ را معرفی کرده است که در ابتدا با دو پیشرانه بنزینی و یک نمونه الکتریکی به بازار عرضه میشود. این شرکت اما تا سال ۲۰۲۳، دو نسخهٔ دیگر را هم به خانوادهٔ این خودرو اضافه خواهد کرد که یکی پلاگینهیبریدی و دیگر تمام الکتریکی است. این مدلها که هردو نشان M دارند، پرچمداران خانوادهٔ سری ۷ جدید محسوب میشوند.
M760e xDrive پلاگینهیبریدی
این نسخهٔ پلاگینهیبریدی که در بهار سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد، از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری استفاده میکند. مجموع خروجی این سیستم ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است که به هر چهارچرخ منتقل میشود و خودرو را ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. ویژگی مهمتر این نسخه اما امکان پیمودن حدود ۸۰ کیلومتر بهصورت تمام الکتریکی است. البته در این حالت حداکثر سرعت خودرو تنها ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود درحالیکه این عدد در حالت هیبریدی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.
علاوه بر این نسخهٔ پلاگینهیبریدی قدرتمند، بیامو یک مدل پلاگینهیبریدی دیگر را هم به خانوادهٔ سری ۷ اضافه خواهد کرد که 750e xDrive نام دارد. این مدل هم از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی و همان موتور الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری استفاده میکند اما در اینجا خروجی موتور بنزینی به ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر کاهش پیدا میکند که مجموع خروجی را به ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. برد تمام الکتریکی این نسخه کمی بیشتر بوده و میتواند به نزدیک ۹۰ کیلومتر برسد اما برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۴.۹ ثانیه زمان نیاز دارد.
i7 M70 xDrive تمام الکتریکی
این نسخه هم مثل همتای پلاگینهیبریدی خود در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. i7 M70 که قویترین عضو خانوادهٔ سری ۷ جدید محسوب میشود، بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. به گفتهٔ بیامو، این خودرو بیشترین گشتاور را در بین تمام محصولات تولیدی تاریخ این شرکت دارد و میتواند ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که از تمام نسخههای بنزینی، هیبریدی و الکتریکی سری ۷ سریعتر است. هرچند عرضهٔ i7 M70 در ایالاتمتحده تقریباً قطعی به نظر میرسد اما بیامو هنوز حرفی در مورد عرضهٔ هیچکدام از نسخههای پلاگینهیبریدی این خودرو در آمریکا نزده است. بااینحال، بهاحتمالزیاد حداقل یکی از مدلهای پلاگینهیبریدی هم راهی این کشور خواهد شد.
مدلهای دیگری برای اروپا
هرچند مدل پایهٔ سری ۷ جدید در ایالاتمتحده مدل 740i با پیشرانهٔ شش سیلندر ۳۸۰ اسب بخاری خواهد بود اما در دیگر بازارها مثل اروپا مدل ضعیفتری هم عرضه میشود که 735i نام دارد. این نسخه ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۶.۷ ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. علاوه بر این، در اروپا یک مدل دیزلی با نام 740d xDrive هم ارائه خواهد شد که از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزلی با تکنولوژی هیبریدی خفیف استفاده میکند. این مدل ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و هرچند شتاب صفرتاصد آن ۶.۳ ثانیه طول میکشد اما در عوض در هر صد کیلومتر تنها بین ۵.۸ تا ۶.۹ لیتر گازوئیل مصرف میکند.
علاوه بر همهٔ این مدلها، باید انتظار نسخهٔ آلپینا را هم داشته باشیم که جای M7 را پر خواهد کرد. بهاحتمالزیاد، نسخهٔ آلپینا هم برای سری ۷ بنزینی و هم i7 الکتریکی ارائه خواهد شد.
کسرا
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحیش خیلی خوبه و بی ام و امضاش رو تو متریال این ماشین حفظ کرده ولی تنها قسمت که به نظر شخصی خوب طراحی نشده کناره هاش هست
amir
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱شاهکاره این ماشین و بازم میگم توی دنیا مردم میتونن چیزی رو که دوس دارن بخرن حالا از هربرندی باشه و مثل ایران مجبور نبستی بین چینی و ایرانی انتخاب کنی و یا ماشین پوکیده ده سال پیش رو چند ملیارد بخرن و اگه کنار نسل قبلش بزاریش کسی اونو نگاه هم نمیکنه از بس با ابهته خلاصه همه چی تمومه
مهرزاد
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱تغییر باید در نقطه اوج شروع بشه!
به نقل از الویر زیپس مدیر عامل ب ام و
این یکه خوردن مخاطبین از طراحى هاى اخیر ب ام و
عجیب نیست، و از اون جالب تر ثباتِ مدیران ارشد این کمپانیه که دلیلش اینه که استراتژىِ درستى ترسیم کردن
براى ادامه مسیر طراحىِ محصولاتشون، و مشخصه که به این امر کاملاً واقف هستند.
یادم میاد همین چند سال پیش که نسل جدید سرى ۵ معرفى شد مخاطبین مى گفتن طراحى محتاطانه اى داره نسل جدیدش!
بازار خودرو لوکس بسیار رقابتى شده و کمپانى ها ملزم به تغییرات بنیادى در مسیر طراحى محصولاتشون هستند.
بابک
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱این چیزا به ما نمیرسه.
سپهر
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱بهترین و زیباترین و با ابهت ترین سری هفت تاریخ…فوق العاده شده…باید اعتراف کنم روز اول که معرفی شد لحظه اول که دیدم عکسشو یه جورایی تو ذوقم خورد اما الان که به قیافش عادت کردم عاشقش شدم و به نظرم خارق العادس