آئودیبی ام و

رقابت تماشایی بی‌ ام‌ و M240i و آئودی RS3 در پیست هوکنهایم

در تیرماه گذشته شاهد رونمایی از نسل جدید بی‌ام‌و سری ۲ و در نسخهٔ پرچم‌دار فعلی آن یعنی M240i چهارچرخ محرک بودیم. تنها چند هفته بعد، آئودی هم با رونمایی از جدیدترین نسخه از پیشرانهٔ پنج سیلندر افسانه‌ای خود در سینهٔ RS3 جدید به رقیب باواریایی پاسخ داد. قیمت نسخهٔ فول آپشن بی‌ام‌و کمی از ۶۰ هزار دلار بیشتر است اما برای آئودی بدون سفارش هیچ آپشنی باید چنین مبلغی را پرداخت کرد. آیا قیمت بیشتر به معنای پرفورمنس بهتر است؟ نشریهٔ اسپرت اتو برای فهمیدن پاسخ این سؤال، این دو ماشین پرفورمنس آلمانی را در پیست هوکنهایم باهم مقایسه کرده است.

در ابتدا بهتر است مشخصات فنی دو خودرو را مرور کنیم. بی‌ام‌و  از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند که ۳۸۲ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. به گفتهٔ بی‌ام‌و ، این خودرو ظرف تنها ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از سوی دیگر، موتور پنج سیلندر توربوی آئودی ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد و برای انتقال این نیرو به هر چهارچرخ از یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده می‌کند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت این ماشین هم ۳.۸ ثانیه اعلام شده است. نکتهٔ جالب اینکه هردو خودرو ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارند اما درحالی‌که وزن کوپهٔ باواریایی ۱۷۵۵ کیلوگرم است، سدان آئودی ۱۷۱۰ کیلوگرم وزن دارد.

با وجود این اختلاف ۱۸۰ کیلوگرمی در وزن، عملکرد دو خودرو در پیست تقریباً یکسان است و هردو یک دور پیست را در ۲ دقیقه طی کردند. البته آئودی با ثبت تایم ۲:۰۰.۳ ثانیه، یک‌دهم ثانیه از بی‌ام‌و با تایم ۲:۰۰.۴ ثانیه سریع‌تر بود؛ بنابراین، چگونه M240i ضعیف‌تر و سنگین‌تر این‌قدر به آئودی نزدیک شده است؟ به نظر می‌رسد پاسخ در چسبندگی باشد. M240i حاضر در این رویارویی بجای لاستیک‌های پنچرروی استاندارد خود روی لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S قرار گرفته درحالی‌که RS3 از لاستیک‌های پیرلی P Zero تروفئو R سفارشی خود بی‌بهره بوده و از لاستیک‌های بریجستون استفاده می‌کند. این موضوع قطعاً به پرفورمنس آئودی در پیست لطمه زده است. بااین‌حال، باید توجه داشت که M240i مدل میان ردهٔ خانوادهٔ سری ۲ است و زمانی که M2 جدید اواخر امسال وارد بازار شود آئودی برای پاسخ دادن به یک RS3 پلاس نیاز خواهد داشت.

مشخصات فنی

 

بی‌ام‌و  M240i

آئودی RS3

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توربو ۲.۵ لیتری I5 توربو
قدرت ۳۸۲ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۷۵۵ کیلوگرم ۱۷۱۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۴۹,۵۴۵ دلار ۵۹,۰۰۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ماکسیمیلیان

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود!
    عملکرد آئودی با پیشرفت های روز افزون تحسین برانگیز وَ قابل تقدیر ‌است!
    و در آن سوی ، شاهد پسرفت روز افزون رقیب باواریائی در طراحی هستیم!
    یا علی🌷

    موافقم 19
    مخالفم 20
    1. محمدهادی

      ۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2390 ديدگاه)

      عه!!
      این دیگه چه نظر جانبدارانه یی بود دادی داداش؟!
      متن مقایسه داره تعجب میکنه از اضافه وزن و کمبود توان بی ام و از رقیب آئودیش،که چطور با وجود این کمبود دقیقا یک زمان رو در پیست مسابقه ثبت کردن
      اونوقت شما با این وجود صحبت از پس رفت میکنی؟!
      تازه بازم آخر مقاله اشاره کرده که نسخه واقعی ام سری دو امسال معرفی خواهد شد
      باز شما از پسرفت حرف میزنی؟!
      راستشو بخوای بنظر من همیشه از نظر توانایی های فنی،آئودی زیر سایه محصولات بی ام و بوده

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. ماکسیمیلیان

        ۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (646 ديدگاه)

        دوست عزیز اگر کمی بیش از این دقت به خرج میدادید متوجه میشدید که منظور “طراحی” خودرو بوده وَ نه مشخصات فنی!
        پایدار باشید ، یا علی🌷

        موافقم 4
        مخالفم 13
        1. ماکسیمیلیان

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (646 ديدگاه)

          اگر با ذره بین دوباره دیدگاه را باز خوانی کنید ، بنده تاکید کرده ام:
          ((و در آن سوی ، شاهد پسرفت روز افزون رقیب باواریائی در “”طراحی”” هستیم))
          در پناه حق سرفزار باشید🙃🌷

          موافقم 6
          مخالفم 12
      2. کیانوش

        ۲ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (823 ديدگاه)

        از نظر فنی هم نزدیک به همن واقعا ام 5 و ار اس 6 الان خیلی نزدیک به همن جفتشون اسپورت ترین محصول تولید انبوه برندشونن

      3. ماهان

        ۳ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (5 ديدگاه)

        خوب این نظره توئه …اینجا نظرات کارشناسی شدست تعصبی و بیخودی نیست…هر دو فوق العادن….زمانی که ورق سر به فلک نکشیده بود و مجله های خودرو تعطیل نشده بودن…و من هفته نامه های دنیای خودرو رو میخوندم؛همیشه ائودی در پیست مقابل بنز و ب ام دبلیو پیشتاز بود…

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    تمرکز روی محصول برتر رمز موفقیت آئودی👍👍

    موافقم 13
    مخالفم 5
  3. Amir Benz

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بی ام و رو ترجیح میدم و ده هزار دلار اختلاف قابل توجیح نیست .

    موافقم 21
    مخالفم 12
  4. DNA

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    قیافه بی ام و رو😒

    موافقم 8
    مخالفم 19
  5. Jdm باز

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    در انتظار m2 competition

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. MAHDI

      ۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      حتی M240i هم کالا در سطح RS3 هستش در حالی که رقیب M240 نسخه S3 آئودی هستش و رقیب RS3 نسخه M2 هستش که در آینده رونمایی میشه

      موافقم 11
  6. R@m!n

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    آئودی هم شده ماجرای همون پسر تو سری خوری که همش زیر موفقیت داداش بزرگه مونده. حتی با قدرت بیشتر و وزن کمتر هم حریف بی ام و نشد. همش باید پشت بی ام و بنز بمونه تا یه موقع پورشه لطمه نخوره.

    موافقم 18
    مخالفم 5
    1. محمدهادی

      ۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2390 ديدگاه)

      ولی داداش بنظر من کسانی که آئودی رو میخرن نه بخاطر عملکرد بالاترین بودنش،بلکه بخاطر طراحی های ساده و شیکشه که توانایی های اسپرتی هم تا حد زیادی داره و طرفدارانشو اغنا میکنه
      بنظر منم ماشینای شیکی میسازه
      مثل همین نمونه مورد مقایسه در تست

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. R@m!n

        ۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        درسته ولی خب این مقایسه نسخه اسپرت آئودی هست.

        خودم به شخصه طراحی اخیر آئودی رو بهترین می دونم بین آلمانی ها اما تو پرفورمنس حرفی ندارن.

        موافقم 6
        مخالفم 3
    2. ماهان

      ۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      فکر کنم تا حالا مشخصات چری رو اشتباهی به جای ائودی میخوندی…کی گفته ائودی زیره سایه این دو تاست پورشه فولکس واگن سئات اشکودا بنتلی لامبورگینی و بوگاتی با مدیریت ائودی ساخته میشن…بپرفروش ترین المانی در کشور چین…

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. Moon

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (176 ديدگاه)

    اصلا مقایسه ی خوبی نبود یه ماشین 4 در رو داریم با یه کوپه مقایسه می کنیم . به نظرم باید با M3 قیاس بشه این ماشین ولی شاید بهتر بود ایودی یه خورده بیشتر ماشینش رو تقویت می کرد تا بتونه بهتر رقابت کنه ( این سیاست فولکس که نباید هیچ برندی برای برند بالادستش شاخ بشه خیلی بد به نظرم لامبورگینی باید فروخته بشه تا پورشه یه سطح بالاتر بیاد و پشت بنتلی و بوگاتی قرار بگیره تا تراز بشه همه چیز ؛ البته من وجود سئات و اشکودا وقتی خود فولکس هست یا وجود اسکانیا با حضور MAN هم درک نمی کنم )

    موافقم 4
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا