بی ام و

اختلاف قیمت 14 هزار دلاری بی ام و X3 در آلمان و چین!

بی ام و X3 جدید با قیمت حدود ۴۸ هزار دلار راهی بازار چین می‌شود تا به این ترتیب اختلاف قیمت حدود ۱۴ هزار دلاری با X3 بازار آلمان داشته باشد.


این شاسی‌بلند لوکس که در کشور چین مونتاژ می‌شود قیمت پایه ۴۸ هزار دلاری دارد و حدود ۱۴ هزار دلار ارزان‌تر از X3 نسل G45 بازار آلمان است. نکته مهم دیگر اینکه مدل مخصوص بازار چین ۱۱۱ میلی‌متر فاصله بین محوری بیشتری دارد تا فضای بیشتری را برای سرنشینان ردیف دوم مهیا سازد. بی ام و X3 در کارخانه بی ام و برلیانس در شنیانگ مونتاژ می‌شود. این خودرو از طول بیشتری برخوردار است تا نیازهای مشتریان چینی را برآورده سازد. به همین خاطر است که X3 بازار چین با کد G48 شناخته می‌شود درحالی‌که مدل جهانی آن G45 نام دارد. اولین نمونه‌های X3 بازار چین تا چند ماه دیگر به دست مشتریان می‌رسند.

خودروی موردبحث از نظر طراحی ظاهری تفاوتی با مدل جهانی ندارد و جلوپنجره کلیوی شکل با ویژگی‌هایی همچون چراغ‌های مدرن، دستگیره‌های در متمایز و تریم نقره‌ای بدنه همراه شده است. این خودرو همچنین با کیت بدنه M اسپرت نیز در دسترس خواهد بود. همان‌طور که گفته شد مدل مخصوص بازار چین بزرگ‌تر از نسخه استاندارد بوده و طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۸۶۵/۱۹۲۰/۱۶۶۴ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن به ۲۹۷۵ میلی‌متر می‌رسد. X3 بازار چین ۹۰ میلی‌متر طویل‌تر از نسخه جهانی است و فاصله بین محوری آن هم با X5 نسل G05 برابر خواهد بود و بنابراین X3 را می‌توان یک شاسی‌بلند لوکس و بزرگ دانست.

کابین این خودرو هم از زبان طراحی سایر محصولات بی ام و پیروی می‌کند و دارای یک نمایشگر منحنی بزرگ است. در واقع این نمایشگر بزرگ به دو قسمت تقسیم شده که یکی ابعاد ۱۲.۳ اینچی برای پشت آمپرها و دیگری ابعاد ۱۴.۹ اینچی برای نمایشگر اصلی دارد. بی ام و X3 بازار چین همچنین از غربیلک فرمان سه پره دی کات، شیفتر دنده کوچک در کنسول مرکزی و کنترلر کریستالی سیستم اطلاعات سرگرمی سود می‌برد. قدبلند لوکس بی ام و در چین با دو نسخه 25L و 30L در دسترس خواهد بود که نسخه پایه از پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور سود برده و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را به تمامی چرخ‌ها می‌رساند. این مدل صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۹ ثانیه‌ای دارد.

مدل دوم هم به پیشرانه ۲ لیتری با ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است هرچند در حدود ۶.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. مدل پایه و ۴۸ هزار دلاری X3 بازار چین به‌صورت استاندارد با تجهیزاتی همچون رینگ‌های ۱۹ اینچی، ۵ دوربین، ۱۲ رادار اولتراسونیک، سانروف، صندلی‌های جلوی گرم شونده و سیستم صوتی با ۶ بلندگو عرضه می‌شود. برای مقایسه باید گفت قیمت نسخه پایه این خودرو در آلمان حدود ۶۲ هزار دلار قیمت دارد. اما مدل X3 xDrive 30L M-Sport به کیت بدنه اسپرت تر، رینگ‌های ۲۰ اینچی و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۲۰ بلندگو مجهز است و قیمتش به حدود ۵۵ هزار دلار می‌رسد. فول ترین نسخه این شاسی‌بلند هم ۶۲ هزار دلار قیمت داشته و از همان قوای محرکه یاد شده، ۶ دوربین، دستیار تغییر مسیر حرکت، چراغ‌های جلوی تطبیقی، صندلی‌های اسپرت و هدآپ دیسپلی برخوردار است.

اگرچه شاسی‌بلند تازه‌نفس بی ام و قیمت معقولی دارد اما در این بازه قیمتی شاهد حضور پررنگ محصولات چینی از جمله لی اتو L7، آیتو M7، نیو ES6 و ژیپنگ G9 هستیم که از مشخصات فنی بسیار خوب، کابین با متریال باکیفیت و راندمان انرژی مطلوب بهره می‌برند. البته باید دانست بی ام و جزو معتبرترین شرکت‌های حاضر در بازار چین است هرچند رقبای چینی با قیمت مشابه خطر زیادی برای X3 جدید دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. کوروش

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    واردکننده‌های گرامی بشتابید یه مونتاژ چین جدید اومده بدوید بیاریدش، اصلا هم مهم نیست که چرا انقدر با نمونه تولید آلمان تفاوت قیمت داره و اصلا هم کیفیت و متریال استفاده شده متفاوت نیست.

    موافقم 27
    مخالفم 9
  2. توحید

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اینکه این ماشین رو خیلی دوست دارم کاملا شخصیه
    ولی مطمئنم اگه خیلی هاتون اونو از نزدیک بتونین ببینین ، مخصوصا تو روشنایی روز واقعا از زیبایی بصری این ماشین حظ خواهید برد
    چرا تو چین ارزونتره؟؟؟
    چون ملاحظات ایمنی ماشین کمتره
    ملاحظات آلایندگی کمتره
    هزینه تامین قطعات مورد نیاز کمتره
    و …
    ولی چیزی که واضح خواهد بود نباید انتظار کیفیت اون ماشین آلمانیه رو ازش داشت
    هرچند به نظر من خیلی اختلاف فاحش نیست و احتمالا بیشتر به درد دلال ها خواهد خورد

    موافقم 26
    مخالفم 8
  3. محمود

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (115 ديدگاه)

    هزینه ساخت خودرو در چین پایین تره و رقبای زیادی هم با قیمت‌های پایین تر داره و مالیات در اروپا هم بالاتر از چینه؛ پس طبیعیه که قیمت محصول با قیمت‌ها در اروپا تفاوت داشته باشه. بازار چین اونقدر مهمه که شرکتی مثل بی ام و نمیاد با ارائه محصول بی کیفیت، اعتبار و فروش خودش رو از دست بده.
    حتی موارد زیادی هم بوده که نسخه چینی یک خودرو، قوی‌تر و یا با اپشنهای بیشتر بوده

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. m

      ۲ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      نه خیر
      این طور نیست
      دنیا تکنولوژی ها و مهندسی خودش را چند سالی هست وارد چین نمیکنه
      این خودرو خیلی از فناوری ها و مهندسی و آلیاژ ها و حتی موتورش و تکنولوژی اون هم چینی هست
      به خصوص آلمان که چند سال پیش مجازات هم تعیین کرد برای شرکتی که مهندسی آلمان را وارد چین بکند

  4. Mr Tiger

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    فک کن بجای بی ام و ، ژیپنگ بخری🤣🤣🤣
    تو ایران از این کارا بکنی فقط میشی مسخره دوستات

    موافقم 8
    مخالفم 3
  5. محمد

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    بیخود نیست اکثر شرکت ها برون سپاری تولید به جین دارند ، 14 هزار دلار خودش قیمت یه ماشینه ، هزینه تولید پایین و خطوط تولید پربازده ای دارن چینی ها

  6. A1

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    سوال من همیشه اینه که یه ماشینی که 9 سانت طولش عوض شده دینامیکش به هم نمی خوره نسبت به مدل اصلیش؟

  7. حسن

    ۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (2229 ديدگاه)

    تعجبه تا اسم چین میاد ماشین میشه اشغال
    متریال در چین ارزانتره همون فولاد را چین از کل دنیا بیشتر داره فولاد ایران و روسیه را هم مفت و مجانی میخره اصلا غولیه تو صنایع و معادن تعجبه اینهمه پول از کجا میاد یه سر به اسکله سر بندر بزنید سیل شمش را میبینید که وارد کشتیها میشه
    تو چین ساخت قطعات ارزونتره
    دستمزد کارگر نسبت به المان مفت و مجانیه 4200هزار یورو در مقابل 3000 یوان یعنیبه تومان 420 ملیون در برابر 30 ملیون

    این ارزونی در تمام موارد دیگه وجود داره و خودرو ارزون تولید میشه
    باید گفت داره تو چین گرون فروشی میکنه نسبت به رقبا چون رقبای چینی متریال داخلی بهتر و اپشن بیشتری نسبت به ب ام و استفاده میکنن
    هر خودرویی که تو چین تحت لیسانس خودروسازان بزرگ تولید میشه هم ارزش خرید داره هم ارزش واردات

    موافقم 5
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا