بزرگترین خودروی تولیدی بیامو، از سال ۲۰۲۳ تغییر چهره خواهد داد. این مدل، چراغهای باریکتر و سپر متفاوت نسبت به نسخهی تولید شده از سال ۲۰۲۰ تا امروز دارد.
براساس آمار منتشر شده توسط بیامو، X7 با قیمت بیش از ۷۵ هزار دلار، یکی از پرفروشترین شاسیبلندهای شرکت سازنده است و موفقیت بزرگ تجاری محسوب میشود. این مدل برای سال ۲۰۲۳، چهرهی بسیار متفاوتی خواهد داشت و البته پیشرانهی قویتری برای مدل پایه ارائه خواهد کرد. نمای داخلی X7 جدید هم تغییر خواهد کرد.
مهمترین تفاوت مدل ۲۰۲۳ با نسخهی اولیه، بازطراحی چراغ جلو و سپر اصلی است. این خودرو، چراغ دو قسمتی دارد و ظاهرا زبان طراحی جدید برای محصولات آیندهی بیامو را نشان میدهد. چنین ترکیبی قطعا برای سدان برقی i7، نسل جدید سری ۷ و شاسی بلند هیبریدی XM نیز استفاده خواهد شد.
در بالا نزدیک به لبهی کاپوت، چراغهای LED نصب شدهاند. این بخش تا پایین بدنه، تماما برای سپر استفاده شده و حجمدهی چشمگیر با حفرههای بزرگ دارد. مهشکنها در فضایی تیره، داخل تورفتگی سپر و نزدیک چراغهای اصلی نصب میشوند. نسخهی پایه از X7 جدید، جلوپنجرهی نقرهای رنگ خواهد داشت اما مدلهای آپشنال مثل M60i دارای ادوات سیاه براق خواهند بود. داخل جلوپنجره در این خودروها، نورپردازی ویژه خواهد داشت.
یکی از تجهیزات جالب X7 در نسخهی جدید، چرخهای ۲۳ اینچ است که برای اولینبار روی خودرویی از بیامو توسط شرکت سازنده ارائه میشود. مدل پایه از X7، رینگهای ۲۱ اینچ خواهد داشت و نمونهی استاندارد M60i مجهز به چرخ ۲۲ اینچ خواهد بود.
ارزانترین مدل X7 جدید، پیشرانهی ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی خواهد داشت. این موتور توئین توربوشارژ هیبرید، ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. بهینهسازیهای انجام شده روی X7 جدید، منجر به افزایش قدرت ۴۰ اسب بخار شده است و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۶ ثانیه ارائه میدهد.
بیامو X7 M60i، از پیشرانهی هیبرید V8 با حجم ۴/۴ لیتر استفاده میکند. قدرت این مدل ۵۲۳ اسب بخار با نهایت گشتاور ۷۵۰ نیوتنمتر است. بیامو X7 M60i سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۵ ثانیه دارد؛ اما سریعترین نمونه از سری جدید X7 نیست.
بهزودی آلپینا XB7 با ظاهر جدید X7 تولید میشود. این مدل، ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت تا بتواند در زمان ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت این شاسیبلند پهنپیکر، ۲۹۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.
تمامی خودروهای تولید شده از سری X7 جدید، مجهز به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم لانچ کنترل (شتابگیری سریع) خواهند بود. تجهیزات ایمنی هوشمند، مثل مدیریت تعادل و گردش خودکار چرخهای عقب (Integral Active Steering) هم آپشنهای استاندارد هستند. نسل جدید سیستمهای کمک راننده بیامو (Dynamic Handling package) با تنظیمات ویژه برای فرمان و فنربندی خودرو، به سفارش مشتری نصب میشوند.
در فضای داخلی، مدل جدید X7 مجهز به نسخه هشتم از سیستم سرگرمی بیامو iDrive است. این خودرو، از نمایشگر لمسی ۱۴/۹ اینچ در وسط داشبورد استفاده میکند؛ درحالیکه روبروی راننده، مانیتور تمام رنگی ۱۲/۳ اینچ وحود دارد. این مجموعه مشابه i4 و iX، حالت خمیده خواهند داشت و برای اولینبار روی خودروی بنزینی بیامو نصب میشوند.
تمامی مدلهای X7 جدید، دارای گرمکن داخل صندلی برای ردیف جلو خواهند بود. ماساژور و تجهیزات گرمایشی یا سرمایشی برای صندلیهای مختلف، قابل سفارش است. چرم استفاده شده برای X7 مدل ۲۰۲۳، گیاهی خواهد بود.
شاسی بلند پرچمدار بیامو xDrive40i با آستانه قیمت ۸۰ هزار دلار فروخته میشود و ۲ هزار دلار گرانتر از مدل پایه در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. بیامو X7 M60i هم ۱۰۴ هزار دلار قیمت خواهد داشت. با این شرایط، آستانه قیمت آلپینا XB7 جدید، ۱۴۵ تا ۱۵۰ هزار دلار خواهد بود.
Sinaaa
۲۴ فروردین ۱۴۰۱بچه ها بیاد صادق باشیم زیادم بد نشده من که خوشم اومد به نظرم طراحیش همانگ تره قبل فیس لیفتشه
دیجی
۲۴ فروردین ۱۴۰۱طراحی چراغ های جلو سریع دمد میشه فقط چینی ها عاشق ایجور ماشینا
shirko
۲۴ فروردین ۱۴۰۱واقعا زیبا شده هم طراحی بیرونی هم نمای داخلی ، ولی ای کاش او چراغ زیرو یه کم خوشکل تر طراحی می کردن .
محمدهادی
۲۴ فروردین ۱۴۰۱آففرین دقیقا
خیلی ساده ست
net
۲۴ فروردین ۱۴۰۱چراغ باریک جلو خوبه ولی زیر چراغ باریک جلو خراب کرده و خیلییییی بد شده این چراغ زیر چراغ باریک جلو و سپر هم کنارش سوراخ کرده خیلییییی تو چشم میزنه.خط سفید سرتاسر نازک اطراف شیشه دربها خوبه ولی در قسمت بالای درب باک که یه کم پهن شده بد هست.طراحی چراغ قرمز عقب خوبه ولی نواراستیل نازک که وارد چراغ عقب شده بد هست و چراغ عقب رو به هم متصل کرده این نوار استیل بد شده چراغ عقب بی ام و سری ۷ هم همچین نوار استیل بدی داره اگر چراغ عقب نوار استیل نداشت قشنگتر میشد.اگر جلوپنجره کوچکتر بود قشنگتر میشد.اگر طراحی داخلی و صندلیها و کنسول و داشبورد یکپارچه مشکی بود بجای رنگ کرم و سفید قشنگتر میشد.طرح چوب داشبورد و کنسول خیلی بد هست و بجای طرح چوب اگر پلاستیک مشکی بود قشنگتر میشد.صفحه نمایش بزرگ مستطیلی با حاشیه کم روی داشبورد خوبه ولی اگر صفحه نمایش فلت بود و خمیده نبود قشنگتر میشد مثل تلویزیونهای منحنی شده که طرفدار ندارند شده.سانروف بزرگش خوبه.اگر بجای اگزوز مربعی دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد.رینگ استیل زیبا نیست در عکس ماشین خاکستری
net
۲۴ فروردین ۱۴۰۱چراغ باریک جلو بالایی خوب و بروز هست ولی واقعا چراغ زیر چراغ باریک جلو که مثل پورشه تایکان فرورفتگی در سپر داره خیلی زشته
net
۲۵ فروردین ۱۴۰۱چراغ باریک جلو بالا خیلی نازک هست اگر یه کمی پهن تر بود مثل چراغ باریک جلو جگوار F تایپ R قشنگتر میشد
محمدهادی
۲۴ فروردین ۱۴۰۱آره
طراحی بی ام و بلاخاره بین تناسب و جسارت طراحی داره نقطه ی تعادل پیدا میکنه
خطوط بدنه بسیار گیرا و به اصطلاح بی ام ویی طراحی شدن
خیلی جذاب و گیرا شده
طراحی داخل چقد زیباتر شده
دمتگرم بی ام و
محمدهادی
۲۴ فروردین ۱۴۰۱آره
طراحی بی ام و بلاخاره بین تناسب و جسارت طراحی داره نقطه ی تعادل پیدا میکنه
خطوط بدنه بسیار گیرا و به اصطلاح بی ام ویی طراحی شدن
خیلی جذاب و گیرا شده
طراحی داخل چقد زیباتر شده
دمتگرم بی ام و
تقه بنداز reza342
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ظاهر بیرونیش رو دوست نداشتم ولی کابینش خیلی بهتر شده
NAVID۰۰۹۸
۲۴ فروردین ۱۴۰۱یه اُبُهتی در نمای جلو داره اما اصالت چراغهای bmw را برده زیر سوال و حالا دیگه میشه گفت طراحیش از ذات اروپایی کشیده به سمت آسیاییها !
طراحی داخلی با اصالت و جذابی داره و میشه هنوز امیدوار بود !
اما چرا ؟!
چی شد که bmw ادامه نداد همون سَبکِ طراحی را وقتی که جواب گرفته بود و همه سینهچاکش بوده و بودند !!!
Sinaaa
۲۴ فروردین ۱۴۰۱اولا نوید جان هیچ ماشینی به غیر از ۹۱۱ اصالت طراحی نداره مطمعا باش نسل بعدیش چراقاش مثل تایکان میشه
حالا من صحبتم اینه شما نمیتونید یک طراحی رو بار ها ادامه بدی و از همون المان استفاده کنی بالاخره نیاز به طراحی مجدد داره و اینکه ب ام و اصالتشو سالیان سال حفظ کره و میکنه
و این نکترو بگم که همین ماشین که خیلیا طراحیشو دوست ندارن ۲ ماهه دیگه مگن به به عجب طراحی داره
حالا مشخص میشه چند ماه دیگه چقدر مشتری ها ازش استقبال میکنند
NAVID۰۰۹۸
۲۴ فروردین ۱۴۰۱موضوعِ طراحی خودروهای آلمانی با همه متفاوته !
چه بنز باشه چه bmw آئودی پورشه !
از خودروهای آلمانی همیشه استقبال میشه چون خریدار تکلیفش با خودش مشخص هست و میدونه آلمانیها حرف اول خودروسازی را در جهان میزنند ، اما !
اما bmw داره دست به یک ریسک خطرناک میزنه و آن هم بازی با اعتبار طراحی خودروهایش هست که اگر بخواهد مثل تویوتا یا هیوندای و یا فورد عمل کند که دیگر آلمانی بودنش معنایی ندارد و حتی خطر مرگ هم تهدیدش میکند !
مطمئناً مشتریها استقبال میکنند اما به مرور زمان احتمال میرود که از چرخهی رقابت با هموطنانش عقب بکشد و حتی کمتر دیده شود و این در حالیه که عاشقان bmw از وقتی سری ۴ معرفی شد ، دلزده شدند و حتی سری ۲ که فاجعه تمامعیار بوده !
bmw را با تمام معایب استهلاکی بالایش دوست داشتند و میمردند برایش و اگر بخواهد چنین رفتار کند با اصالت طراحی خودش ، دیگر سخت میشه bmw و طرفدارانش را باور کرد و خودشان هم خودشان را گُم میکنند !
Silent
۲۴ فروردین ۱۴۰۱یعنی چی؟! وقتی توسعه موتورهای درون سوز بجایی رسیده که دیگه جا نیست برا ارتقا اساسی, میوفتی به جوون چراغ و سپر و فلان.
Porsche 911
۲۴ فروردین ۱۴۰۱وقتی فرق فیس لیفت با تغییر نسل رو نمیدونی😂😂
dian-yoshani
۲۴ فروردین ۱۴۰۱طراحی قدیمی زیباتر و مقتدر تر بود
الان تنها bmw ایی که هنوز طراحی سنتیش رو حفظ کردن یکیش سری ۵ و m5 عه اون یکی هم سری ۳
سپهر
۲۴ فروردین ۱۴۰۱فوق العاده شده
محمد
۲۴ فروردین ۱۴۰۱اون از جلو پنجره سرى ۴ .اون از چراغ هاى عقبx3 اینم افتخار جدیدت.واقعا نمیدونم چى بگم.خیلى ناراحت کنندست.دوررزو دیگه هم میان با افتخار میگن ما طبق نیاز بازار و سلیقه مشترى پیش میریم.آب قطعه بى ام و جان
AMANTE
۲۴ فروردین ۱۴۰۱الان دلم یک سفر به آینده حداقل به پنجاه سال بعد میخواد، تا ببینم سبک طراحی بی ام و دقیقا به کجا رسیده.
بی ام و هربار روی طراحی یک محصول اش ریسک میکنه تا آینده ی طراحی خودش رو نشون بده ولی هنوز محصول کاملی با این سبک طراحی های انجام شده ندیدیم.
به نظرم با معرفی i7 و سری ۷ جدید پازل طراحی بی ام و کامل میشه و بعد در مدل X8 یا iX8 این پازل تکمیل شده و زبان طراحی آینده بی ام و میبینیم.
Tommy
۲۴ فروردین ۱۴۰۱افسوس
به خدا bmw حیفِ
چرا این کارو با طراحی و ابهت آبرو ش میکنید خدا رو خوش نمیاد
AMIR / ARMI
۲۴ فروردین ۱۴۰۱یه لحظه با اون رنگ نقره ای و اون چراغ نازک فکر کردم هیوندای پالیسید فیس لیفت شده 😂
AMIR / ARMI
۲۴ فروردین ۱۴۰۱مشکل اساسی بی ام و اینه از بس هیچ زحمتی تو سال های گذشته نکشیدند برای طراحی جدید و تغییر زبان طراحی
الان وقتی یه چیز جدید به روز اضافه میکنن به اون زبان طراحی قدیمی گند کاری میشه
سال های سال برخی إلمان های طراحی که در گذشته وجود داشت و ماشین زیبا میکرد منسوخ شده
وقتی میای جلو پنجره چند سال گذشته رو با چراغ نازک دو قسمتی ادغام میکنی که همه استفاده میکنن خیلی ببخشید انگار با زیر پیراهنی رفتی عروسی
ممد ژانگولر
۲۴ فروردین ۱۴۰۱به نظرم کیفیت ازش میچیکه
الخصوص نسخه m power که شکل و شمایل صندلیهاش نشان دهنده کیفیت ساخت و ابهت این ماشینه
دمت گرم bmw
Jdm باز
۲۴ فروردین ۱۴۰۱داخلش خیلی خوب شده و کاملا بروز هس
ولی بیرونش فقط در نسخه m60i که گریل و… مشکی شده قابل تحمله
فرشاد
۲۴ فروردین ۱۴۰۱رییس بخش طراحی ب ام و خطاب به تیمش:
`همگی پیییییش بسسسسسوی فتح تپه های جدید`
خاک بر سر من که ۲۵ سال طرفدار این برند بودم
پدرام
۲۴ فروردین ۱۴۰۱خدا لعنت کنه کسی رو که چراغ جلو دو تیکه رو مد کرد
بسیاااااز زشته این مدل چراغ
محمد
۲۴ فروردین ۱۴۰۱میشود با ظاهرش کنار آمد،
ولی حالا که راهنما و چراغ روز را جداکردن،
لامپهای اصلی هدلایت را حداقل باید خیلی نازکتر میکردند.
به نظرم نازکی کل مجموعه چراغ آخرین فیس سری ۷ در حد همین قسمت زیرین چراغ جدید هست.
باید بخش پایینی را نازکتر میکردند.
ناشناس
۲۴ فروردین ۱۴۰۱خدایی دیگه میشه گفت از چینی ها کپی کرده.
مهران
۲۴ فروردین ۱۴۰۱هر شرکتی برای زنده موندن باید متحول بشه . طراحی جدید بی ام و خیلی خوبه اما ما هنوز تو نسل پراید پژو ۳۰ سال پیش گیر کردیم . طرف ۱۰۰ سال خودروسازی به معنای واقعی داره نه مونتاژ کاری . اون طراحی بلد نیست یعنی ؟!
سهند
۲۴ فروردین ۱۴۰۱خیلی خوشم آمد عالی شده
ارین صاحب جمعی
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ایرانی باشی میگی بده ولی آلمانی های بهتر از من و شما کارشونو بلدن
امین
۲۴ فروردین ۱۴۰۱توی آلمان واکنش خوب نبوده. عموم تحسین تمجید نکردند. بعضی افسوس خوردن
amir
۲۴ فروردین ۱۴۰۱واقعا زیباست و ما فقط نگاه و وقتی تو کشورمون یه x3 چند سال پبش برای خیلیا ارزوست درک نمیکنم طرف میاد میگه زشته یا فاجعست! خب عزیز من شما برو برندی که دوس داری سوار شو حالا هرچی دوس داری ولی که بیای بگی زشته و فلان دیگه اون مثل معروف مبشه …
پیام
۲۴ فروردین ۱۴۰۱بیاین محصولات بی ام و را تحریم کنیم و نخریم تا شاید طراحا و مدیریتش سر عقل بیان من یکی که عمرا برم سراغ این x7 بعدش مگه محصولات داخلی خودمون چشه مثل شاهین منتظر میمونم سایپا یه قوطی رنگ قرمز بگیره بکش رو سقف و اینه بغل و نسخه Rشا بده بیرون تا اونا بخرم خیلیم عالیه
Bàhram
۲۴ فروردین ۱۴۰۱طراحای BMWگل زدن تو رگ؟
بهنام
۲۴ فروردین ۱۴۰۱دوستان برین کامنت های موتور ترند رو بخونین . اکثراً زیر پست ایکس هفت اونو یه اسکی از روی سانتافه قلمداد کردن .
جای تاسفه
بهنام
۲۴ فروردین ۱۴۰۱وقتی میخوای ابرو رو درست کنی میزنی چشم رو کور میکنی دقیقاً یعنی همین.
MAHDI
۲۴ فروردین ۱۴۰۱طراحی تنومند و با شکوهی داره، میشه حس کرد که X8M چقدر قراره با شکوه و با ابهت باشه
MAHDI
۲۴ فروردین ۱۴۰۱تنها ضعف طراحی این ماشین طراحی ساده و قدیمی فرمان بوده که BMW کوتاهی کرده
احمدرضا
۲۴ فروردین ۱۴۰۱نه تنها به عنوان ب ام و زشته به عنوان یک ماشین هم جلوش هیچ تناسبی با بقیه ماشین نداره یه افتضاح کاملا تمیز
احمدرضا
۲۴ فروردین ۱۴۰۱یاد دورانی که ب ام و طراحی خوبی داشت بخیر
Ali
۲۴ فروردین ۱۴۰۱بنظرم که ماشین قشنگی شده ،یک ماشین خانوادگی با ابهت
مهردادکمال
۲۴ فروردین ۱۴۰۱از رندرهایی که قبلا دیدم متفاوتر هست چراغهای بالایی و جلوپنجره بزرگترن سپر ساده تره بنظرم اصلا نمیشه این طرحو انقلابی در نظر گرفت فقط سنتهای بی ام و رو خراب کردن همین و بس