بی ام و

شاسی بلند بی ام و X7 با طراحی جدید و تغییرات فنی رونمایی شد

بزرگ‌ترین خودروی تولیدی بی‌ام‌و، از سال ۲۰۲۳ تغییر چهره خواهد داد. این مدل، چراغ‌های باریک‌تر و سپر متفاوت نسبت به نسخه‌ی تولید شده از سال ۲۰۲۰ تا امروز دارد.

براساس آمار منتشر شده توسط بی‌ام‌و، X7 با قیمت بیش از ۷۵ هزار دلار، یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای شرکت سازنده است و موفقیت بزرگ تجاری محسوب می‌شود. این مدل برای سال ۲۰۲۳، چهره‌ی بسیار متفاوتی خواهد داشت و البته پیشرانه‌ی قوی‌تری برای مدل پایه ارائه خواهد کرد. نمای داخلی X7 جدید هم تغییر خواهد کرد.

شاسی بلند بی ام و X7 مدل 2023

مهم‌ترین تفاوت مدل ۲۰۲۳ با نسخه‌ی اولیه، بازطراحی چراغ جلو و سپر اصلی است. این خودرو، چراغ دو قسمتی دارد و ظاهرا زبان طراحی جدید برای محصولات آینده‌ی بی‌ام‌و را نشان می‌دهد. چنین ترکیبی قطعا برای سدان برقی i7، نسل جدید سری ۷ و شاسی بلند هیبریدی XM نیز استفاده خواهد شد.

در بالا نزدیک به لبه‌ی کاپوت، چراغ‌های LED نصب شده‌اند. این بخش تا پایین بدنه، تماما برای سپر استفاده شده و حجم‌دهی چشم‌گیر با حفره‌های بزرگ دارد. مه‌شکن‌ها در فضایی تیره، داخل تورفتگی سپر و نزدیک چراغ‌های اصلی نصب می‌شوند. نسخه‌ی پایه از X7 جدید، جلوپنجره‌ی نقره‌ای رنگ خواهد داشت اما مدل‌های آپشنال مثل M60i دارای ادوات سیاه براق خواهند بود. داخل جلوپنجره در این خودروها، نورپردازی ویژه خواهد داشت.

شاسی بلند بی ام و X7 مدل 2023

یکی از تجهیزات جالب X7 در نسخه‌ی جدید، چرخ‌های ۲۳ اینچ است که برای اولین‌بار روی خودرویی از بی‌ام‌و توسط شرکت سازنده ارائه می‌شود. مدل پایه از X7، رینگ‌های ۲۱ اینچ خواهد داشت و نمونه‌ی استاندارد M60i مجهز به چرخ ۲۲ اینچ خواهد بود.

ارزان‌ترین مدل X7 جدید، پیشرانه‌ی ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی خواهد داشت. این موتور توئین توربوشارژ هیبرید، ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بهینه‌سازی‌های انجام شده روی X7 جدید، منجر به افزایش قدرت ۴۰ اسب بخار شده است و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۶ ثانیه ارائه می‌دهد.

بی‌ام‌و X7 M60i، از پیشرانه‌ی هیبرید V8 با حجم ۴/۴ لیتر استفاده می‌کند. قدرت این مدل ۵۲۳ اسب بخار با نهایت گشتاور ۷۵۰ نیوتن‌متر است. بی‌ام‌و X7 M60i سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۵ ثانیه دارد؛ اما سریع‌ترین نمونه از سری جدید X7 نیست.

به‌زودی آلپینا XB7 با ظاهر جدید X7 تولید می‌شود. این مدل، ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت تا بتواند در زمان ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت این شاسی‌بلند پهن‌پیکر، ۲۹۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.

شاسی بلند بی ام و X7 مدل 2023

تمامی خودروهای تولید شده از سری X7 جدید، مجهز به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم لانچ کنترل (شتاب‌گیری سریع) خواهند بود. تجهیزات ایمنی هوشمند، مثل مدیریت تعادل و گردش خودکار چرخ‌های عقب (Integral Active Steering) هم آپشن‌های استاندارد هستند. نسل جدید سیستم‌های کمک راننده بی‌ام‌و (Dynamic Handling package) با تنظیمات ویژه برای فرمان و فنربندی خودرو، به سفارش مشتری نصب می‌شوند.

شاسی بلند بی ام و X7 مدل 2023

در فضای داخلی، مدل جدید X7 مجهز به نسخه هشتم از سیستم سرگرمی بی‌ام‌و iDrive است. این خودرو، از نمایشگر لمسی ۱۴/۹ اینچ در وسط داشبورد استفاده می‌کند؛ درحالی‌که روبروی راننده، مانیتور تمام رنگی ۱۲/۳ اینچ وحود دارد. این مجموعه مشابه i4 و iX، حالت خمیده خواهند داشت و برای اولین‌بار روی خودروی بنزینی بی‌ام‌و نصب می‌شوند.

تمامی مدل‌های X7 جدید، دارای گرم‌کن داخل صندلی برای ردیف جلو خواهند بود. ماساژور و تجهیزات گرمایشی یا سرمایشی برای صندلی‌های مختلف، قابل سفارش است. چرم استفاده شده برای X7 مدل ۲۰۲۳، گیاهی خواهد بود.

شاسی بلند پرچمدار بی‌ام‌و xDrive40i با آستانه قیمت ۸۰ هزار دلار فروخته می‌شود و ۲ هزار دلار گران‌تر از مدل پایه در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. بی‌ام‌و X7 M60i هم ۱۰۴ هزار دلار قیمت خواهد داشت. با این شرایط، آستانه قیمت آلپینا XB7 جدید، ۱۴۵ تا ۱۵۰ هزار دلار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

مطالب مشابه

‫۵۹ دیدگاه‌ها

  1. Sinaaa

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    بچه ها بیاد صادق باشیم زیادم بد نشده من که خوشم اومد به نظرم طراحیش همانگ تره قبل فیس لیفتشه

    موافقم 91
    مخالفم 47
    1. دیجی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (420 ديدگاه)

      طراحی چراغ های جلو سریع دمد میشه فقط چینی ها عاشق ایجور ماشینا

      موافقم 22
      مخالفم 23
    2. shirko

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (125 ديدگاه)

      واقعا زیبا شده هم طراحی بیرونی هم نمای داخلی ، ولی ای کاش او چراغ زیرو یه کم خوشکل تر طراحی می کردن .

      موافقم 30
      مخالفم 13
      1. محمدهادی

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2476 ديدگاه)

        آففرین دقیقا
        خیلی ساده ست

        موافقم 2
        مخالفم 2
    3. net

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3469 ديدگاه)

      چراغ باریک جلو خوبه ولی زیر چراغ باریک جلو خراب کرده و خیلییییی بد شده این چراغ زیر چراغ باریک جلو و سپر هم کنارش سوراخ کرده خیلییییی تو چشم میزنه.خط سفید سرتاسر نازک اطراف شیشه دربها خوبه ولی در قسمت بالای درب باک که یه کم پهن شده بد هست.طراحی چراغ قرمز عقب خوبه ولی نواراستیل نازک که وارد چراغ عقب شده بد هست و چراغ عقب رو به هم متصل کرده این نوار استیل بد شده چراغ عقب بی ام و سری ۷ هم همچین نوار استیل بدی داره اگر چراغ عقب نوار استیل نداشت قشنگتر میشد.اگر جلوپنجره کوچکتر بود قشنگتر میشد.اگر طراحی داخلی و صندلیها و کنسول و داشبورد یکپارچه مشکی بود بجای رنگ کرم و سفید قشنگتر میشد.طرح چوب داشبورد و کنسول خیلی بد هست و بجای طرح چوب اگر پلاستیک مشکی بود قشنگتر میشد.صفحه نمایش بزرگ مستطیلی با حاشیه کم روی داشبورد خوبه ولی اگر صفحه نمایش فلت بود و خمیده نبود قشنگتر میشد مثل تلویزیونهای منحنی شده که طرفدار ندارند شده.سانروف بزرگش خوبه.اگر بجای اگزوز مربعی دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد.رینگ استیل زیبا نیست در عکس ماشین خاکستری

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. net

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (3469 ديدگاه)

        چراغ باریک جلو بالایی خوب و بروز هست ولی واقعا چراغ زیر چراغ باریک جلو که مثل پورشه تایکان فرورفتگی در سپر داره خیلی زشته

        موافقم 7
        مخالفم 2
        1. net

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (3469 ديدگاه)

          چراغ باریک جلو بالا خیلی نازک هست اگر یه کمی پهن تر بود مثل چراغ باریک جلو جگوار F تایپ R قشنگتر میشد

          موافقم 2
          مخالفم 1
    4. محمدهادی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2476 ديدگاه)

      آره
      طراحی بی ام و بلاخاره بین تناسب و جسارت طراحی داره نقطه ی تعادل پیدا میکنه
      خطوط بدنه بسیار گیرا و به اصطلاح بی ام ویی طراحی شدن
      خیلی جذاب و گیرا شده
      طراحی داخل چقد زیباتر شده
      دمتگرم بی ام و

      موافقم 7
      مخالفم 3
    5. محمدهادی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (2476 ديدگاه)

      آره
      طراحی بی ام و بلاخاره بین تناسب و جسارت طراحی داره نقطه ی تعادل پیدا میکنه
      خطوط بدنه بسیار گیرا و به اصطلاح بی ام ویی طراحی شدن
      خیلی جذاب و گیرا شده
      طراحی داخل چقد زیباتر شده
      دمتگرم بی ام و

      موافقم 2
      مخالفم 2
  2. تقه بنداز reza342

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    ظاهر بیرونیش رو دوست نداشتم ولی کابینش خیلی بهتر شده

    موافقم 54
    مخالفم 15
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (10391 ديدگاه)

    یه اُبُهتی در نمای جلو داره اما اصالت چراغ‌های bmw را برده زیر سوال و حالا دیگه میشه گفت طراحیش از ذات اروپایی‌ کشیده به سمت آسیایی‌ها !

    طراحی داخلی با اصالت و جذابی داره و میشه هنوز امیدوار بود !

    اما چرا ؟!
    چی شد که bmw ادامه نداد همون سَبکِ طراحی را وقتی که جواب گرفته بود و همه سینه‌چاکش بوده و بودند !!!

    موافقم 43
    مخالفم 14
    1. Sinaaa

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اولا نوید جان هیچ ماشینی به غیر از ۹۱۱ اصالت طراحی نداره مطمعا باش نسل بعدیش چراقاش مثل تایکان میشه
      حالا من صحبتم اینه شما نمیتونید یک طراحی رو بار ها ادامه بدی و از همون المان استفاده کنی بالاخره نیاز به طراحی مجدد داره و اینکه ب ام و اصالتشو سالیان سال حفظ کره و میکنه
      و این نکترو بگم که همین ماشین که خیلیا طراحیشو دوست ندارن ۲ ماهه دیگه مگن به به عجب طراحی داره
      حالا مشخص میشه چند ماه دیگه چقدر مشتری ها ازش استقبال میکنند

      موافقم 14
      مخالفم 8
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (10391 ديدگاه)

        موضوعِ طراحی خودروهای آلمانی با همه متفاوته !
        چه بنز باشه چه bmw آئودی پورشه !

        از خودروهای آلمانی همیشه استقبال میشه چون خریدار تکلیفش با خودش مشخص هست و میدونه آلمانی‌ها حرف اول خودروسازی را در جهان میزنند ، اما !

        اما bmw داره دست به یک ریسک خطرناک میزنه و آن هم بازی با اعتبار طراحی خودروهایش هست که اگر بخواهد مثل تویوتا یا هیوندای و یا فورد عمل کند که دیگر آلمانی بودنش معنایی ندارد و حتی خطر مرگ هم تهدیدش میکند !

        مطمئناً مشتری‌ها استقبال میکنند اما به مرور زمان احتمال میرود که از چرخه‌ی رقابت با هموطنانش عقب بکشد و حتی کمتر دیده شود و این در حالیه که عاشقان bmw از وقتی سری ۴ معرفی شد ، دلزده شدند و حتی سری ۲ که فاجعه تمام‌عیار بوده !

        bmw را با تمام معایب استهلاکی بالایش دوست داشتند و میمردند برایش و اگر بخواهد چنین رفتار کند با اصالت طراحی خودش ، دیگر سخت میشه bmw و طرفدارانش را باور کرد و خودشان هم خودشان را گُم میکنند !

        موافقم 8
        مخالفم 7
  4. Silent

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (630 ديدگاه)

    یعنی چی؟! وقتی توسعه موتورهای درون سوز بجایی رسیده که دیگه جا نیست برا ارتقا اساسی, میوفتی به جوون چراغ و سپر و فلان.

    موافقم 11
    مخالفم 54
    1. Porsche 911

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1217 ديدگاه)

      وقتی فرق فیس لیفت با تغییر نسل رو نمیدونی😂😂

      موافقم 23
      مخالفم 7
  5. dian-yoshani

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (687 ديدگاه)

    طراحی قدیمی زیباتر و مقتدر تر بود
    الان تنها bmw ایی که هنوز طراحی سنتیش رو حفظ کردن یکیش سری ۵ و m5 عه اون یکی هم سری ۳

    موافقم 33
    مخالفم 8
  6. سپهر

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (389 ديدگاه)

    فوق العاده شده

    موافقم 28
    مخالفم 27
  7. محمد

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (262 ديدگاه)

    اون از جلو پنجره سرى ۴ .اون از چراغ هاى عقبx3 اینم افتخار جدیدت.واقعا نمیدونم چى بگم.خیلى ناراحت کنندست.دوررزو دیگه هم میان با افتخار میگن ما طبق نیاز بازار و سلیقه مشترى پیش میریم.آب قطعه بى ام و جان

    موافقم 17
    مخالفم 18
  8. AMANTE

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    الان دلم یک سفر به آینده حداقل به پنجاه سال بعد میخواد، تا ببینم سبک طراحی بی ام و دقیقا به کجا رسیده.
    بی ام و هربار روی طراحی یک محصول اش ریسک میکنه تا آینده ی طراحی خودش رو نشون بده ولی هنوز محصول کاملی با این سبک طراحی های انجام شده ندیدیم.
    به نظرم با معرفی i7 و سری ۷ جدید پازل طراحی بی ام و کامل میشه و بعد در مدل X8 یا iX8 این پازل تکمیل شده و زبان طراحی آینده بی ام و میبینیم.

    موافقم 25
    مخالفم 2
  9. Tommy

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (63 ديدگاه)

    افسوس
    به خدا bmw حیفِ
    چرا این کارو با طراحی و ابهت آبرو ش میکنید خدا رو خوش نمیاد

    موافقم 14
    مخالفم 8
  10. AMIR / ARMI

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1285 ديدگاه)

    یه لحظه با اون رنگ نقره ای و اون چراغ نازک فکر کردم هیوندای پالیسید فیس لیفت شده 😂

    موافقم 19
    مخالفم 30
  11. AMIR / ARMI

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1285 ديدگاه)

    مشکل اساسی بی ام و اینه از بس هیچ زحمتی تو سال های گذشته نکشیدند برای طراحی جدید و تغییر زبان طراحی
    الان وقتی یه چیز جدید به روز اضافه میکنن به اون زبان طراحی قدیمی گند کاری میشه
    سال های سال برخی إلمان های طراحی که در گذشته وجود داشت و ماشین زیبا میکرد منسوخ شده
    وقتی میای جلو پنجره چند سال گذشته رو با چراغ نازک دو قسمتی ادغام می‌کنی که همه استفاده میکنن خیلی ببخشید انگار با زیر پیراهنی رفتی عروسی

    موافقم 13
    مخالفم 32
  12. ممد ژانگولر

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4195 ديدگاه)

    به نظرم کیفیت ازش میچیکه

    الخصوص نسخه m power که شکل و شمایل صندلیهاش نشان دهنده کیفیت ساخت و ابهت این ماشینه

    دمت گرم bmw

    موافقم 19
    مخالفم 13
  13. Jdm باز

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    داخلش خیلی خوب شده و کاملا بروز هس

    ولی بیرونش فقط در نسخه m60i که گریل و… مشکی شده قابل تحمله

    موافقم 7
    مخالفم 4
  14. فرشاد

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    رییس بخش طراحی ب ام و خطاب به تیمش:
    `همگی پیییییش بسسسسسوی فتح تپه های جدید`
    خاک بر سر من که ۲۵ سال طرفدار این برند بودم

    موافقم 16
    مخالفم 19
  15. پدرام

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    خدا لعنت کنه کسی رو که چراغ جلو دو تیکه رو مد کرد
    بسیاااااز زشته این مدل چراغ

    موافقم 15
    مخالفم 9
  16. محمد

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (98 ديدگاه)

    می‌شود با ظاهرش کنار آمد،
    ولی حالا که راهنما و چراغ روز را جداکردن،
    لامپ‌های اصلی هدلایت را حداقل باید خیلی نازک‌تر می‌کردند.
    به نظرم نازکی کل مجموعه چراغ آخرین فیس سری ۷ در حد همین قسمت زیرین چراغ جدید هست.
    باید بخش پایینی را نازکتر می‌کردند.

  17. ناشناس

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (201 ديدگاه)

    خدایی دیگه میشه گفت از چینی ها کپی کرده.

    موافقم 8
    مخالفم 15
  18. مهران

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر شرکتی برای زنده موندن باید متحول بشه . طراحی جدید بی ام و خیلی خوبه اما ما هنوز تو نسل پراید پژو ۳۰ سال پیش گیر‌ کردیم . طرف ۱۰۰ سال خودروسازی به معنای واقعی داره نه مونتاژ کاری . اون طراحی‌ بلد نیست یعنی ؟!

    موافقم 9
    مخالفم 3
  19. سهند

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (670 ديدگاه)

    خیلی خوشم آمد عالی شده

    موافقم 11
    مخالفم 1
  20. ارین صاحب جمعی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1101 ديدگاه)

    ایرانی باشی میگی بده ولی آلمانی های بهتر از من و شما کارشونو بلدن

    موافقم 15
    مخالفم 8
    1. امین

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (671 ديدگاه)

      توی آلمان واکنش خوب نبوده. عموم تحسین تمجید نکردند. بعضی افسوس خوردن

      موافقم 2
      مخالفم 5
  21. amir

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    واقعا زیباست و ما فقط نگاه و وقتی تو کشورمون یه x3 چند سال پبش برای خیلیا ارزوست درک نمیکنم طرف میاد میگه زشته یا فاجعست! خب عزیز من شما برو برندی که دوس داری سوار شو حالا هرچی دوس داری ولی که بیای بگی زشته و فلان دیگه اون مثل معروف مبشه …

    موافقم 14
    مخالفم 5
  22. پیام

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (286 ديدگاه)

    بیاین محصولات بی ام و را تحریم کنیم و نخریم تا شاید طراحا و مدیریتش سر عقل بیان من یکی که عمرا برم سراغ این x7 بعدش مگه محصولات داخلی خودمون چشه مثل شاهین منتظر میمونم سایپا یه قوطی رنگ قرمز بگیره بکش رو سقف و اینه بغل و نسخه Rشا بده بیرون تا اونا بخرم خیلیم عالیه

    موافقم 10
    مخالفم 4
  23. Bàhram

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    طراحای BMWگل زدن تو رگ؟

    موافقم 3
    مخالفم 10
  24. بهنام

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (907 ديدگاه)

    دوستان برین کامنت های موتور ترند رو بخونین . اکثراً زیر پست ایکس هفت اونو یه اسکی از روی سانتافه قلمداد کردن .
    جای تاسفه

    موافقم 4
    مخالفم 10
    1. بهنام

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (907 ديدگاه)

      وقتی میخوای ابرو رو درست کنی میزنی چشم رو کور میکنی دقیقاً یعنی همین.

      موافقم 3
      مخالفم 9
  25. MAHDI

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    طراحی تنومند و با شکوهی داره، میشه حس کرد که X8M چقدر قراره با شکوه و با ابهت باشه

    موافقم 13
    مخالفم 7
  26. MAHDI

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    تنها ضعف طراحی این ماشین طراحی ساده و قدیمی فرمان بوده که BMW کوتاهی کرده

    موافقم 5
    مخالفم 3
  27. احمدرضا

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (227 ديدگاه)

    نه تنها به عنوان ب ام و زشته به عنوان یک ماشین هم جلوش هیچ تناسبی با بقیه ماشین نداره یه افتضاح کاملا تمیز

    موافقم 5
    مخالفم 10
  28. احمدرضا

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (743 ديدگاه)

    یاد دورانی که ب ام و طراحی خوبی داشت بخیر

    موافقم 3
    مخالفم 8
  29. Ali

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    بنظرم که ماشین قشنگی شده ،یک ماشین خانوادگی با ابهت

    موافقم 9
    مخالفم 4
  30. مهردادکمال

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2010 ديدگاه)

    از رندرهایی که قبلا دیدم متفاوتر هست چراغهای بالایی و جلوپنجره بزرگترن سپر ساده تره بنظرم اصلا نمیشه این طرحو انقلابی در نظر گرفت فقط سنتهای بی ام و رو خراب کردن همین و بس

    موافقم 5
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا