بزرگترین خودروی تولیدی بیامو، از سال ۲۰۲۳ تغییر چهره خواهد داد. این مدل، چراغهای باریکتر و سپر متفاوت نسبت به نسخهی تولید شده از سال ۲۰۲۰ تا امروز دارد.
براساس آمار منتشر شده توسط بیامو، X7 با قیمت بیش از ۷۵ هزار دلار، یکی از پرفروشترین شاسیبلندهای شرکت سازنده است و موفقیت بزرگ تجاری محسوب میشود. این مدل برای سال ۲۰۲۳، چهرهی بسیار متفاوتی خواهد داشت و البته پیشرانهی قویتری برای مدل پایه ارائه خواهد کرد. نمای داخلی X7 جدید هم تغییر خواهد کرد.
مهمترین تفاوت مدل ۲۰۲۳ با نسخهی اولیه، بازطراحی چراغ جلو و سپر اصلی است. این خودرو، چراغ دو قسمتی دارد و ظاهرا زبان طراحی جدید برای محصولات آیندهی بیامو را نشان میدهد. چنین ترکیبی قطعا برای سدان برقی i7، نسل جدید سری ۷ و شاسی بلند هیبریدی XM نیز استفاده خواهد شد.
در بالا نزدیک به لبهی کاپوت، چراغهای LED نصب شدهاند. این بخش تا پایین بدنه، تماما برای سپر استفاده شده و حجمدهی چشمگیر با حفرههای بزرگ دارد. مهشکنها در فضایی تیره، داخل تورفتگی سپر و نزدیک چراغهای اصلی نصب میشوند. نسخهی پایه از X7 جدید، جلوپنجرهی نقرهای رنگ خواهد داشت اما مدلهای آپشنال مثل M60i دارای ادوات سیاه براق خواهند بود. داخل جلوپنجره در این خودروها، نورپردازی ویژه خواهد داشت.
یکی از تجهیزات جالب X7 در نسخهی جدید، چرخهای ۲۳ اینچ است که برای اولینبار روی خودرویی از بیامو توسط شرکت سازنده ارائه میشود. مدل پایه از X7، رینگهای ۲۱ اینچ خواهد داشت و نمونهی استاندارد M60i مجهز به چرخ ۲۲ اینچ خواهد بود.
ارزانترین مدل X7 جدید، پیشرانهی ۳ لیتر ۶ سیلندر خطی خواهد داشت. این موتور توئین توربوشارژ هیبرید، ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. بهینهسازیهای انجام شده روی X7 جدید، منجر به افزایش قدرت ۴۰ اسب بخار شده است و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۶ ثانیه ارائه میدهد.
بیامو X7 M60i، از پیشرانهی هیبرید V8 با حجم ۴/۴ لیتر استفاده میکند. قدرت این مدل ۵۲۳ اسب بخار با نهایت گشتاور ۷۵۰ نیوتنمتر است. بیامو X7 M60i سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۴/۵ ثانیه دارد؛ اما سریعترین نمونه از سری جدید X7 نیست.
بهزودی آلپینا XB7 با ظاهر جدید X7 تولید میشود. این مدل، ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت تا بتواند در زمان ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت این شاسیبلند پهنپیکر، ۲۹۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.
تمامی خودروهای تولید شده از سری X7 جدید، مجهز به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم لانچ کنترل (شتابگیری سریع) خواهند بود. تجهیزات ایمنی هوشمند، مثل مدیریت تعادل و گردش خودکار چرخهای عقب (Integral Active Steering) هم آپشنهای استاندارد هستند. نسل جدید سیستمهای کمک راننده بیامو (Dynamic Handling package) با تنظیمات ویژه برای فرمان و فنربندی خودرو، به سفارش مشتری نصب میشوند.
در فضای داخلی، مدل جدید X7 مجهز به نسخه هشتم از سیستم سرگرمی بیامو iDrive است. این خودرو، از نمایشگر لمسی ۱۴/۹ اینچ در وسط داشبورد استفاده میکند؛ درحالیکه روبروی راننده، مانیتور تمام رنگی ۱۲/۳ اینچ وحود دارد. این مجموعه مشابه i4 و iX، حالت خمیده خواهند داشت و برای اولینبار روی خودروی بنزینی بیامو نصب میشوند.
تمامی مدلهای X7 جدید، دارای گرمکن داخل صندلی برای ردیف جلو خواهند بود. ماساژور و تجهیزات گرمایشی یا سرمایشی برای صندلیهای مختلف، قابل سفارش است. چرم استفاده شده برای X7 مدل ۲۰۲۳، گیاهی خواهد بود.
شاسی بلند پرچمدار بیامو xDrive40i با آستانه قیمت ۸۰ هزار دلار فروخته میشود و ۲ هزار دلار گرانتر از مدل پایه در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. بیامو X7 M60i هم ۱۰۴ هزار دلار قیمت خواهد داشت. با این شرایط، آستانه قیمت آلپینا XB7 جدید، ۱۴۵ تا ۱۵۰ هزار دلار خواهد بود.
(Saeed(peugeot
۲۴ فروردین ۱۴۰۱عالی شده ….. سری ۷ هم جلوش تو همین مایه هاس
علی
۲۴ فروردین ۱۴۰۱قابل توجه آلمان فن ها ،،، جلوشو از میتسوبیشی اوتلندر تقلید کردن !! حالا باز گلوتونو برا آلمان جر بدین
سپهر
۲۵ فروردین ۱۴۰۱المان چطور از ژاپن خز تقلید میکنه
کیانوش
۲۶ فروردین ۱۴۰۱نگو تورو خدا
کل صنعت خودرو از بنیان گذار مرسدس بنز تقلید کردن چون از چهار تا چرخ استفاده کردن پس تو هم واسه غیر از بنز گلوتو جر نده
محمدهادی
۲۴ فروردین ۱۴۰۱خیلی خشن شده
من که عششق کردم با این ظاهر گرگ و میشی
بی ام و باید همیشه اینجوری خشونت تو رخش باشه
دمتگرم بیمر
جناب ایکس
۲۵ فروردین ۱۴۰۱طراحیش زیباست ولی ناپخته هس
rezars pc
۲۵ فروردین ۱۴۰۱خیلی خوشکل شده و بهش میاد
بهنام
۲۵ فروردین ۱۴۰۱خب چراغ های بی ام و که بعد از جلو پنجره یکی از مشخصه های اصلی طراحی بی ام و و همچنین شناخت خودرو از فاصله ی دور بود نابود شد یکی یکی دارن به هرچی طی این چند سال و دهه رسیدن کند میزنن طراحی های بی هویت …
بهنام
۲۵ فروردین ۱۴۰۱همه چی عالیه نمای عقب بغل داخل پرفرومنس قیمت فقط قسمت جلو رو درک نمیکنم چرا باید هویت یک برند نابود بشه برای ایجاد تفاوت خیلی بهتر میتونستم این کار رو کنن
امیر
۲۵ فروردین ۱۴۰۱بی ام و دیگه رسما با طراحی های خودرو هاش داره به طرفدارا و بقیه میگه نظرتون به هیچ جام نیست!!
نمونش مثل سری ۴ جدید و سری ۲ و یا ام ۴ و ام۳
در کل دوسش دارم…
بی نام
۲۷ فروردین ۱۴۰۱اگه یکم چراغ پایینش کوچکتر و بالایی بزرگتر بود خیلی بهتر می شد.
حافظ
۲۴ مرداد ۱۴۰۱بیمر خودشو جر هم بده سلطان شاسی بلند سازی مرسدسه سایش همیشه رو سر بیمره
Mm
۲۷ فروردین ۱۴۰۲خیلی دوسش دارم و نمیدونم چطوری ولی حتما یکیشو میخرم
کورش
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲خدارا شکر من عاشق بی ام وایکس هفت فول اتوماتیک توربوفول اسپرت هستم خداراشکر مرسی
Bahman
۱۸ خرداد ۱۴۰۲طراحیش واقع خوبه من که عاشقش شدم ولی خوب از یک طرفی هم اصالت بی ام و رو به کلی از بین برده
کل دنیا بی ام و رو به همون چراغ ها و جلو پنجره دو تیکه و چراغ های عقب چند خطی تو هم رفته میشناسند و این اصالت تا 20 سال تکرار شده بود ولی دیگه طراحی بی ام و داره روز به روز ساده تر و فضای تر میشه و دیگه باید بهش عادت کنیم
Bahman
۱۸ خرداد ۱۴۰۲دیگه کم کم باید به طراحی های جدید بی ام و که روز به روز داره ساده تر و فضای تر میشه عادت کنیم و دیگه مثل قبل اون طراحی اصیل بی ام و رو دیگه توی ماشین ها نمیبینیم