بی ام و

رونمایی از بی ام و M2 ریسینگ با تجهیزات ویژه و قیمت 114 هزار دلار!

جدیدترین محصول بی‌ام‌و موتوراسپرت نسخه‌ای از M2 با انبوه تجهیزات مخصوص پیست است که البته استاندارد جاده‌ای ندارد اما عامه‌ی مردم می‌توانند برای خریدش اقدام کنند.

بی‌ام‌و همواره از علاقه‌مندان رانندگی اسپرت و هیجان در پیست، پشتیبانی کرده است. مدل‌هایی مثل بی‌ام‌و M235i ریسینگ، بی‌ام‌و M240i ریسینگ و بی‌ام‌و M2 CS ریسینگ سبک خاصی از خودروهای اسپرت با تجهیزات مسابقه‌ای برای مردم هستند. حالا بی‌ام‌و M2 رینگ ۲۰۲۵ دقیقاً از همان جایی شروع می‌کند که مدل‌های قبلی تمام کردند و با مجموعه‌ای از ارتقاءهای مناسب مسابقه، شاسیِ تقویت‌شده و کاهش وزن، می‌درخشد. بی‌ام‌و از پاییز ۲۰۲۳ در حال تست نمونه‌های اولیه‌‌ی این مصحول بوده و از سه خودروی تست مجزا استفاده کرده که بیش از ۳۰٬۰۰۰ کیلومتر، تست‌های استقامت را پیموده‌اند.

تجهیزات فنی بی‌ام‌و M2 ریسینگ ۲۰۲۵

اگرچه این خودرو با یک طرح رنگِ خیره‌کننده به نام “اینسپشن” رونمایی شده و کاملاً غیرقانونی برای جاده است، اما M2 ریسینگ چندان متفاوت از مدل جاده‌ای هم‌نام خود نیست. یک موتور توربوشارژ همچنان زیر کاپوت قرار دارد، البته در اینجا یک موتور چهارسیلندر توربوشارژ B48 با قدرت ۳۱۳ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر به کار رفته است.  بی‌ام‌و لوله‌کشی سیستم اگزوز GT4 را برای چهار سیلندر تطبیق داده تا مطمئن شود صدای موتور همچنان عالی است. هرچندخبری از جعبه‌دنده دستی نیست؛ اما گیربکس هشت‌سرعته ZF به خوبی از عهده انتقال قدرت به چرخ‌های عقب برمی‌آید و راننده می‌تواند آن‌ را در حالت تعویض دستی نیز استفاده کند.

سایر تغییرات شامل سیستم خنک‌کننده مبتنی بر موتور S58 است، بنابراین حتی پس از دورهای سریع پشت سر هم، خودرو خنک و تحت کنترل باقی می‌ماند. بی‌ام‌و همچنین شبکه‌های جلو و ورودی‌های مختلف را مسدود کرده تا احتمال آسیب دیدن قطعات توسط اجسام خارجی کاهش یابد؛ چون مسابقه همیشه دوستانه‌ نیست!

درحالی که چرخ‌ها، کیت تعلیق KW و لنت‌های ترمز مسابقه‌ای، مخصوص مدل M2 ریسینگ هستند، دیسک‌های ترمز مستقیماً از مدل جاده‌ای گرفته شده‌اند. در قسمت عقب، خروجی‌های بزرگ اگزوز GT4 به همراه المان‌های مسابقه‌ای مانند اسپویلر فیبر کربن‌ و دیفیوزر تهاجمی به چشم می‌خورند. M2 ریسینگ همچنین مجهز به سیستم جک پنوماتیک (هوایی) برای تعویض آسان لاستیک‌ها است.

نمای داخلی و کابین M2 ریسنگ

در داخل، M2 ریسینگ دقیقاً همان چیزی است که انتظار دارید. قفس رول‌کیج جوش‌خورده، صندلی‌های فیبر کربن مسابقه از برند Sabelt، دستگیره‌های پارچه‌ای و حذف سیستم صوتی، مهم‌ترین تفاوت‌ها با M2 معمولی هستند. البته برخی المان‌های مدل معمولی نیز حفظ شده‌اند، از جمله صفحه iDrive، فرمان و کنسول مرکزی. M2 ریسینگ به صورت اختیاری با نرم‌افزار ثبت داده ویژه برای مشتریانی که می‌خواهند عملکرد خودرو را با دقت بیشتری زیر نظر بگیرند، عرضه می‌شود.

با وزن ۱۴۹۸ کیلوگرم، M2 ریسینگ حدود ۴۵۰ کیلوگرم از مدل معمولی سبک‌تر است. این مدل با قیمت ۹۸٬۰۰۰ یورو معادل ۱۱۴ هزار دلار در اروپا عرضه می‌شود. طبیعتا مالیات در کشورهای مختلف، خصوصا امریکا، هزینه خرید را افزایش می‌دهد. از سویی دیگر، مصرف سوخت و هزینه‌ی نگه‌داری M2 ریسینگ ۴ سیلندر در مقایسه با خودروهای مسابقه‌ای ۶ سیلندر، پایین‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (147 ديدگاه)

    خوشم اومد پسندیدم ، فقط نه پولش دارم ، نه میاد ایران ، نه آسفالت های خراب ایران لیاقت همچین شاهکاری رو داره که دو روزه سیستم تعلیقش نابود بشه .
    و این که تو آلمان هم پلاک میشه ؟ فکر کنم فقط برای پیست هست .

    موافقم 17
    مخالفم 2
  2. GM

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 10
    مخالفم 2
  3. .

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    والا این چرا پشت ماشین با این سپر عینهو سگ بولداگه؟
    حداقلM3 رو هم ریسینگ کنند خیلی خوب میشه.(Nfs most wanted 2005)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا