در این مسابقهٔ U-Drag، مشخصات دو خودرو روی کاغذ بسیار به هم نزدیک است اما در دنیای واقعی، یکی از کوپهها بسیار سریعتر خواهد بود.
روی کاغذ، نیسان Z نیسمو و بامو M2 رقبای مستقیم و همسطح یکدیگر هستند زیرا جایی که یکی قدرت بیشتری دارد، دیگری سبکتر است و با وجود تفاوت در ارزش برندها، قیمت دو خودرو نیز تقریباً مشابه است. بااینحال، ادموندز برای طرفداران نیسان خبر بدی دارد. این وبسایت در جدیدترین مسابقهٔ U-Drag خود، دو کوپهٔ اسپرت مذکور را در برابر یکدیگر قرار داده است. در این رقابت، دو خودرو پس از پیمودن ۴۰۰ متر، ترمز میکنند، دور میزنند و به خط شروع بازمیگردند.
زیر کاپوت M2 پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی آشنای بامو قرار دارد که ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. از سوی دیگر، Z نیسمو هم خودروی دستوپا بستهای نیست زیرا پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی آن ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیسان هرچند قدرت کمتری نسبت به رقیب آلمانی دارد اما این کمبود را با وزن سبکتر جبران میکند. Z نیسمو با وزن ۱۶۵۵ کیلوگرم، ۸۵ کیلوگرم از بامو ۱۷۵۰ کیلوگرمی سبکتر است. بدین ترتیب، نسبت قدرت به وزن دو خودرو با ۳.۹ کیلوگرم بر هر اسب بخار برای نیسان و ۳.۸ کیلوگرم بر هر اسب بخار برای بامو، بسیار به هم نزدیک است.
در بخش قیمت، درحالیکه شاید خیلیها فکر کنند یک بامو از دسترس خریداران نیسان خارج خواهد بود اما درواقع، Z نیسمو با قیمت پایهٔ ۶۶ هزار دلار از M2 با ۶۳ هزار دلار گرانتر است. با وجود همهٔ اینها، ویدئوی ادموندز نشان میدهد که نیسمو هرگز نمیتواند برای کوپهٔ باواریایی تهدیدی جدی باشد زیرا بامو در هردو مسابقه با اختلاف زیادی رقیب ژاپنی را شکست میدهد. M2 کاملاً از Z نیسمو سریعتر است و مسیر U-Drag را ۱.۵ ثانیه زودتر طی میکند. البته شاید این هم مصداق دیگری برای قدرت اعلامی کمتر از واقعیت خودروهای بامو باشد.
مقایسه مشخصات فنی
نیسان Z نیسمو | بامو M2 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 توئین توربو | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۵۵ کیلوگرم | ۱۷۵۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۶۶,۲۳۰ دلار | ۶۳,۱۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۶۸,۲۹۰ دلار | ۶۶,۹۴۵ دلار |
PURIYA
۸ خرداد ۱۴۰۳بی ام و M2 👍
نیسان Z نیسمو👎
گرچه که خودم از قیافه ی هیچکدوم خوشم نمیاد و نسل قبلشونو بیشتر دوست داشتم.
زیزیگولو
۸ خرداد ۱۴۰۳در کل آلمانیا تو درگ رودست ندارن خصوصاً اگه پای پورشه و بی ام و در میان باشه و نیسان z نیسمو هم که یه ماشین دو نفره جوون پسند با ظاهری اسپرتو شیک هستش که توجه خیلیا رو به خودش جلب کرده و نمیشه به سادگی ازش چشم پوشی کرد ……….. من کاری به این مقاله و نتیجه درگ ندارم و انتخابم نیسان z نیسمو هستش
محمدهادی
۹ خرداد ۱۴۰۳نیسان Z نیسمو اصلا ماشین ضعیفی نیست
با این ظاهر خفنش واقعا تواناییش در نسخه ی Z کفایت میکنه
این BMW هست که بیش از حد شتابش ویرانگره
من هردوشونو با نهایت عشق و خلوص میپسندم
ولی یکم بیشتر خچشم میاد این نسخه نیسان زد رو میداشتم
بنظرم خعلی رخ خفنی داره
هرچند بی ام و ۲ کوپه هم با اون چهره ی عصبی مخوفش با اون ورم گلگیرهاش بشدت تحریک کننده ست
من واقعا نمیدونم کدومشون انتخاب نهاییمه
هیچ نظری ندارم
مازیار
۸ خرداد ۱۴۰۳کلا رقبای هم سطح با بی ام و بابد قید برنده شدن توی درگ باهاش رو بزنن تمام
پیام
۸ خرداد ۱۴۰۳یه چند کیلومتری اختلاف داشتن. حتی اگه نیسان برنده میشد انتخابش نمی کردم چون واقعا طراحیش جالب نیست!
ناخدا
۸ خرداد ۱۴۰۳اولاً که فقط یک و نیم ثانیه اختلاف داشتن
دوماً ماجرای مایک و جنسیس دلربا رو به همین زودی فراموش کردی ؟
پیام
۸ خرداد ۱۴۰۳ناخدا (امیر) تویی که هنوز نمیدونی یه خودرو تو تگزاس تاثیری تو برند نداره حرف زدن باهات بی فایدست. سر از خودروسازی در نمیاری
ناخدا
۸ خرداد ۱۴۰۳همین مسائل هست که به یک خودرو و در سطح بالاتر به شرکت و برند اعتبار میبخشه و از قرار معلوم ماجرای مایک بازخورد جهانی داشته 🤭
پیام
۸ خرداد ۱۴۰۳خخخخخ به یه خبر ساختگی میگی بازخورد جهانی؟! واقعا عبارت بازخورد جهانیت خیلس خنده دار بود!!!! بازخورد جهانی رو ایربگ تویوتا داشت که خیلیارو کور کرد و کشت! یا چسبیدن پدال گاز تویوتا بود که ابر فراخوان بود و رئییش به گریه افتاد! نه به خبر ساختگی توسط رقبا!!! خوبه بازخورد جهانی هم فهمیدیم چیه امیر! اکانت ناخدا ۵ روزه 😂😂😂😂😂
amir
۸ خرداد ۱۴۰۳چون خودت شبانه روز هزارتا اکانت میسازی ت رول میکنی فک میکنی همه فیک یه نفرن؟
کافر همه را به کیش خود پندارد…
amir
۸ خرداد ۱۴۰۳یارو شش ماه جونش دراومده بیش از ۶۰ ۷۰ هزار دلار کلاه برداری کردن ازش بعد میگی دروغ؟
هرکاری کنی نمیتونی آبرویی نداشته رو برای لگنسیس و کیوندای بخری
همشون هنوزم همون آشغالای دیروزن چه بخوای قبول کنی چه بخوای انکار کنی
پایین اوردن ارزش لکسوس با مقایسه کردنش با لگنسیس فقط از btsفنی مثل تو برمیاد که آخرم خبرها مثل ماهیتابه میاد تو صورت متعصبا
ناخدا
۸ خرداد ۱۴۰۳یعنی میگی پدال هم داره اخبار جعلی منتشر میکنه 🤭🤭 خودت رو با همین حرفها دلخوش نگهدار 🤭 خداروشکر خوبه که همه بچه های پدال حی و حاضر هستن و فراخوانهای افتضاح آمیز کره مرباها رو در سایت پدال دیدن 🤭 تازه بکارگیری کودکان کارخانه های تولید هم روش 🤭 پیام آسوده بخواب که ما بیداریم 😘
Car love
۸ خرداد ۱۴۰۳چی شد چرخش در رفت مگه؟
ناخدا
۸ خرداد ۱۴۰۳در همین یک دقیقه که دارم کامنت مینویسم چند هزار دستگاه چیوندای و هیا یاتاقان زدن و چند هزار دستگاه آتش گرفتن و دود شدن رفتن تو هوا و چند هزار دستگاه هم به دلیل نداشتن ایموبلایزر توسط دانش آموزان دزدیده شدن 🤭 فکرش رو بکن فقط در یک دقیقه 🤪
ناخدا
۸ خرداد ۱۴۰۳لااقل یاتاقان نزد و آتش نگرفت و بخاطر نداشتن ایموبلایزر بچه مدرسه ای ها نمیتونن بدزدنش 🤪
پیام
۸ خرداد ۱۴۰۳بعد جالب اینجاست نیسان گرونترم هست!!! پول جی رو میگیرن؟!!! تا BMW با این قیمت مونده کی میره نیسان میخره! مگه افرادی که چیزای عجیبی تو ذهنشون می گذره
! i M α η δ υ α R
۸ خرداد ۱۴۰۳پیام
۸ خرداد ۱۴۰۳
سوابق: (1793 دیدگاه) …
{{{ بعد جالب اینجاست نیسان گرونترم هست!!! پول جی رو میگیرن؟!!! تا BMW با این قیمت مونده کی میره نیسان میخره! }}}
پیام عزیز کسانی که نمی خواهند به عاقبت مایک دچار بشن …
این بیمر عالیه ولی بعد از 100 هزار کیلومتر جنگی رانندگی کردن باید یه سره توو خط تعمیرگاه کارکنه …
اما نیسان تازه بعد 100 هزار تازه آب بندی میشه لامصب …
پیام عزیز همه که کانال ندارند و برای درگ انداختن ماشین رو نمی خرند …
همه مثل مایک باهوش نیستند …
احمق هایی هم پیدا می شن که دنبال خرابی و دردسر و تعمیرگاه نیستند …
پیام جان دنیای عجیبی شده …
amir
۸ خرداد ۱۴۰۳تو فقط g90 و آیونیک ۵ انتخاب میکنی حتی اگه انتخاب دیگه ات فراری اس اف و بوگاتی شیرون یا رولزرویس باشه
Gdm
۸ خرداد ۱۴۰۳قبلا هم گفتم این نسل M2 عجوبس!
نسخه اصلاح شده انجین B58 با پسوند TU (قبلا توضیح دادم چه تفاوت هایی دارن) منحنی تولید نیرو نرم تر و روان تر از حتی S58 داره! سیستم کنترل ترکشن پیشرفته ۱۰ مرحله ای ، کالیبراسیون عالی پدال ترمز و پیوستگی عملکرد اش تو پیست ، دردسترس و کاربردی بودن…
هرچقدر میخواین از طراحیش ایراد بگیرید ، این ماشین شایسته ترین جانشین برای نسل قبله ، تو این کلاس فقط کیمن میتونه باهاش رقابت کنه اونم با قیمت خیلی بیشترش…
Killer
۸ خرداد ۱۴۰۳راننده M2 رسید خونه راننده نیسان هنوز به خط پایان نرسید!
حسین
۸ خرداد ۱۴۰۳((البته شاید این هم مصداق دیگری برای قدرت اعلامی کمتر از واقعیت خودروهای بامو باشد.))
متاسفانه با این چیزا جای قصه ی مایک و خنسیس خوب نمیشه😂
A Sus man
۸ خرداد ۱۴۰۳من تازه وارد هستم از شما یه سوال دارم الان
بی ام دبلیو یا پورشه یا بنز چه ربطی به جنسیس یا به قول خودت خنسیس داره داستان مایکم هم خوندم. یعنی واقعا کسی هست کره رو به آلمان ترجیح بده؟(شاید پیام)
پیام۲
۸ خرداد ۱۴۰۳اره پیام(البته من نه)
KAIZEN
۸ خرداد ۱۴۰۳عوضش استینگر و جنسیس کوپه به پایان خط رسیدند 😂😂
Car love
۸ خرداد ۱۴۰۳ولی میگن LFA نرسیده چون هنوز تو نمایشگاها منتظر مشتریه بعد ۱۰ سال 😂
اف جی،ماکسیما،هوندا e، میرای 😞
JaMsHiD
۸ خرداد ۱۴۰۳بدو تا برسی به LFA 😂
۳۸۰ کیلومتر تاپ اسپیدشه . یه ماشین کره ای بگو رسیده باشه به این سرعت
شاسی مستقل😔توقف تولید بخاطر مصرف سوخت😔 فروش بیشتر هایلوکس شکست خورده از محصولات دو چرخه و سه چرخه کره😔 پرفروش ترین ماشین جهان با نام کرولا😔 آقای مایک که فهمید بجای جنسیس باید چی بخره😔 ماشین برنده کیا که یک هفتم یه ژاپنی شکست خورده فروخته😔 فراخوان ۳.۳ میلیونی بزرگ تر از فراخوان های خودروسازان ژاپن😔 ایموبلایزر😔 ژاپنی شکست خورده که پرفروش ترین ماشین غیر آمریکایی تو آمریکاس😔
کامنتم تایید بشه اینبار تا جوابتو گرفته باشی
Taha Ayoobi
۸ خرداد ۱۴۰۳85 کیلوگرم اختلاف وزن آنچنان تأثیری نداره اصلا.
محمدهادی
۹ خرداد ۱۴۰۳ولی خداییش این مسابقه ی U بهترین و علمی ترین روش برای محک زدن پرفورمنس دو خودروی اسپرته
واقعا برای یک لحظه تمام اجزا رو درگیر میمنه
AMIN JAFARI
۸ خرداد ۱۴۰۳نیسان Z جدید بیشتر ی دهن کجی از سمت نیسان ب سری Z افسانه ای هستش
چراغ جلوش خیلی بیریخته
پیام۲
۸ خرداد ۱۴۰۳از اول مطمئن بودن نیسان میبازه
موتورش خیلی خستس حس gt86 رو به آدم میده
حتما باید تیون بشه
M power
۹ خرداد ۱۴۰۳هیچ وقت با m2 در نیوفتید رقبا
ابوالفضل
۹ خرداد ۱۴۰۳درگی از نیسان z سراغ دارید که برده باشه ؟
درگ از نسخه نیسمو زیاد ندیدم ولی تا الان هر چی دیدم شکست بوده . قیافه ام که نداره
یکم آبرو داری کن ، برند نیسان رو برده زیر سوال