بی ام و

تمدید مدیرعاملی اولیور زیپس در بی ام و برای 3 سال آینده

رسانه‌های آلمانی اعلام کرد اولیور زیپس قرارداد خود با بی‌ام‌و را به مدت ۳ سال تمدید کرده و در سال‌های پیش رو نیز سکان‌دار این برند خواهد بود.

اگرچه بی‌ام‌و از پاسخ به سؤالات خبرنگاران در این زمینه خودداری کرده اما منابع ناشناس چنین اخباری را تائید کرده است. زیپس از آگوست ۲۰۱۹ تاکنون به عنوان مدیرعامل بی‌ام‌و انجام‌وظیفه می‌کند. اگرچه تمدید حداقل ۲ ساله قرارداد این مدیر ارشد قطعی خواهد بود اما ظاهراً بی‌ام‌و به دنبال جایگزین زیپس در آینده است. گفته می‌شود قرارداد زیپس با برند موردبحث در تابستان ۲۰۲۶ به پایان خواهد رسید و در آن زمان مدیرعامل جدید انتخاب خواهد شد.

رسانه‌ها به نقل از منابع نزدیک به کمپانی نوشته‌اند یک لیست کوتاه متشکل از سه مدیر ارشد خودرویی جهت جایگزینی اولیور زیپس تهیه شده است. به نظر می‌رسد میلان ندلکوویچ مدیر تولید، یواخیم پست مدیر خرید و ایلکا هورشتمایر مدیر منابع انسانی بی‌ام‌و جزو نامزدهای احتمالی برای تصدی سمت مدیرعاملی شرکت هستند. ژرمن‌ها در مقطع حساسی قرار دارند زیرا اولین موج محصولات برقی تولیدی بر پایه پلتفرم نئو کلاس از سال ۲۰۲۵ راهی بازار خواهند شد. چند هفته قبل بود که فرانک وبر مدیر توسعه ؤ اظهار داشت ژرمن‌ها بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری تاریخ خود را انجام داده‌اند. او همچنین گفت محصولات مخصوص بازار چین در همین کشور تولید خواهند شد.

البته توسعه یک پلتفرم مخصوص خودروهای برقی با امکان پشتیبانی از قوای محرکه هیدروژنی به معنی خاتمه عرضه خودروهای درون‌سوز در کوتاه‌مدت نیست. اولیور زیپس در موقعیت‌های گوناگون به ادامه عرضه خودروهای درون‌سوز اشاره کرده و گفته که حذف آن‌ها از سبد محصولات یک اشتباه خواهد بود. دلیل او برای این گفته‌ها نیز قیمت بالای خودروهای برقی برای خریداران و آماده نبودن زیرساخت‌های شارژ است. به همین خاطر بی‌ام‌و از اعلام زمان دقیق برای پایان عرضه محصولات درون‌سوز خود خودداری می‌کند و پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر این برند حداقل تا سال ۲۰۳۰ در دسترس خواهند بود. با این تفاسیر احتمالاً پیشرانه‌های کوچک‌تر به دهه بعدی راه خواهند یافت.

بی‌ام‌و می‌خواهد خودروهای برقی در سال ۲۰۳۰ سهم ۵۰ درصدی از فروش سالانه داشته باشند. در همان سال مینی و رولزرویس به عرضه خودروهای درون‌سوز خود خاتمه خواهند داد اما هنوز مشخص نیست که استراتژی عضو جدید این گروه یعنی آلپینا چه خواهد بود اما واضح است که برقی سازی محصولات اجتناب‌ناپذیر است و دیر یا زود باید منتظر عرضه چنین محصولاتی باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    برقی شدن خودرو‌ها به اجبار، باتری های بزرگ با میدان مغناطیسی وحشتناک، افزایش انواع سرطان، پول پارو کردن شرکت‌های داروسازی در دنیا و…

    موافقم 33
    مخالفم 13
    1. مردیم از خوشی

      ۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1448 ديدگاه)

      اینکه باتری برای بدن انسان مضر هست درسته
      ولی نمیدونم تا چه حد آسیب زاست باید تحقیق کامل بشه و نمیشه با قاطعیت نظر داد
      کسیاز کاربران تا حالا مطلبی در مورد این موضوع خونده ؟

      موافقم 10
      مخالفم 9
      1. سعید

        ۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (10 ديدگاه)

        جست‌وجو کنید مقالات پیدا میشه، ولی در سطح دانشگاهی و پژوهشی منتشر میشن،
        اصلا و ابدا مقالاتی که از سرطان‌زا بودن میدانِ سنگینِ اطراف این خودرو‌ها صحبت کنن تو رسانه‌های عمومی برای عموم مردم (چه فارسی و چه انگلیسی) منتشر نمیشن، کاملا سانسور میشه که خیلی عجیبه!
        (در مورد لباس فلان سلبریتی تو سایت‌های ایرانی و خارجی کلی مطلب هست، ولی در مورد همچین چیزی بیشتر مقالات دانشگاهی و تخصصی هست – که عموم مردم هیچ وقت سراغش نمیرن)

        موافقم 13
        مخالفم 6
      2. احسان

        ۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (152 ديدگاه)

        بلی باتری برای بدن انسان مضره خواهشا نخوریدش!!! اما نترسید کنار باتری بایستید موجش شما رو نمیکشه!!! از بنزین و بخاراتش ، از روغن موتور و انواع روغن های ماشین و از ضد یخ و… که مخصوص ماشین های بی خطر!!! فسیلی هست بیشتر بترسید.

        موافقم 8
        مخالفم 6
        1. سعید

          ۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (10 ديدگاه)

          پسرجان بالاتر نوشتم که میدان خطرناک باتری‌های این خودروها مقالات دانشگاهی داره، ربطی به کتاب‌های مدرسه‌ت یا پست‌های اینستاگرام نداشت.

          موافقم 6
          مخالفم 8
        2. احسان

          ۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (152 ديدگاه)

          سعید داداش کوچولوی عزیز، شما چند نمونه از همون تحقیقات و مقالات معتبر رو از دانشگاه معتبر در اینجا بگذار تا استفاده کنیم. بعد دقیق هم بگو در کجا اثبات شده چنین میدان مغناطیسی باتری در حجم ماشین های امروزی باعث سرطان میشه (نگو در مقالات،قشنگ لینک و آدرس بده). هنوز یادم هست امثال پسر های خوبی مثل شما دوران کرونا بحث میکروچیپ ریختن تو واکسن رو با آب و تاب تعریف می کردن و ارجاع هم میدادن به مقالات خیالی یا بی نام و نشان! به هر حال بعضی ها با توهم توطئه عشق می کنن،شما هم یکیش.

          موافقم 8
          مخالفم 1
        3. مردیم از خوشی

          ۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1448 ديدگاه)

          کرونا چه ربطی به این موضوع داره

          من چیزی که تا حالا شنیدم این بوده لپ تاب را روی پا های خود نگذارید چون باعث نازایی می‌شود یا اینکه تلفن همراه را روی جیب نزدیک به قلب قرار ندهید

          سهام دار شرکت های برقی هستی که اینطور تهاجمی رفتار میکنی ؟

          موافقم 2
          مخالفم 5
        4. احسان

          ۵ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (152 ديدگاه)

          کرونا رو گفتم تا بگم آشنایی دارم با متوهمین توطئه ، لپ تاب رو که نامش حتی اشاره به رو پای گذاشتن دارد رو به دلیل گرمای زیاد و امکان آسیب به اندام های حساس و گوشی رو به خاطر امواج رادیویی سیم کارت میگن(نه میدان مغناطیسی ناشی از باتری!)اما اونها هم در مواردی صرفا ثابت شده مثل کارت گرافیک ها خیلی گرمده. دکل های بزرگ انتقال قدرت خارج شهر صرفا توان زیاد برای ایجاد میدان مغناطیسی خطرناک دارند و نه باتری موبایل یا ماشین. در مورد طرز صحبت هم من با کسانی که اطلاع رسانی غلط بدون منبع دقیق می کنند مخالفم،خواه ترول های تسلا یا ماشین برقی باشن و خواه ترول های آنتی تسلا یا آنتی ماشین برقی. یکی میگفت ماشین برقی آلودگی اصلا! نداره با کسی که مدام توهمات جدید از معایب خیالی ماشین برقی میگه هر دو در چشم من یکسانند.

    2. سعید

      ۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (10 ديدگاه)

      چه پولی به جیب بزنن شرکت‌های داروسازی تو اروپا و آمریکا! پول خون مردم، پول سرطان…

      موافقم 6
      مخالفم 10
    3. احسان

      ۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (152 ديدگاه)

      فرار رو به جلوی امثال شما مایه خنده منه. انواع سرطان با میدان مغناطیسی باتری خودرو!!! چنین چیزی هنوز اثبات نشده اما استنشاق گاز های سمی حاصل از خودرو های فسیلی و تاثیرشون در آلودگی و بروز سرطان اثبات شده، متوهمین توطئه پر قدرت ادامه بدید و ناله کنید اما دیگه خواهشا شمایی که اوج ضدیت با ماشین الکتریکی تون به دلیل نبودن صدای اگزوز و موتور هست خواهشا خزعبلات اینجوری نبافین، خیلی مضحکه:)

      موافقم 12
      مخالفم 6
      1. سعید

        ۴ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (10 ديدگاه)

        پسرجان بالاتر نوشتم که میدان خطرناک باتری‌های این خودروها مقالات دانشگاهی داره، ربطی به کتاب‌های مدرسه‌ت یا پست‌های اینستاگرام نداشت.

        موافقم 4
        مخالفم 10
  2. Moh.86

    ۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    جدیدا به این نئو کلاس که نگاه میکنم میبینم اونقدرا هم بد نیست

    موافقم 16
    مخالفم 19
    1. Soroush

      ۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (198 ديدگاه)

      بد نیست
      ولی ب ام و نیست

      موافقم 30
      مخالفم 1
    2. مازیار

      ۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (850 ديدگاه)

      نمای جاوش خوبه اما عقب نه
      یا شایدم هنوز نه!

      موافقم 24
  3. 18:45

    ۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    باه باه باه
    زیپس و عشق است… 🌹😍😍

    موافقم 1
    مخالفم 2
  4. Arshia m3csl

    ۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    معنی تمدید مدیر عاملی این اقا یک معنی داره افزایش طراحی های زشت و آینده تاریک برای bmw

    موافقم 9
    مخالفم 8
  5. 🤡

    ۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (292 ديدگاه)

    اصالت بی ام و در زمان مدریت ایشان از بین رفت

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. amirmohammmad

      ۴ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      البته هر کس نظر شخصی خودش رو داره اما من بیشتر با طراحی الآن بی ام و حال میکنم . قبلا هم حال میکردم ولی الآن بیشتر

      موافقم 2
      مخالفم 5
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چی بگم امیدوارم مدیریت خوبی از خودش نشون بده

  7. R@min

    ۴ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    این ال ۹۰ قرعه کشی هم میشه ؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا