یکی از خاصترین خودروهای مفهومی چند سال گذشته بیامو با نام گرن لوسو شناخته میشود. این کوپه ۸۵۰ هزار دلاری با همکاری پینین فارینا تولید شده است.
اگرچه در زمان فکر کردن به برند بیامو خیلی محصولات موسوم به کوچ بیلد به ذهن خطور نمیکنند اما این برند آلمانی با تولید چنین خودروهای خاص و کمیابی بیگانه نیست. برای مثال میتوانیم به زاگاتو کوپه یا ۳.۰ CSL مدرن اشاره کنیم. البته طرفداران دو آتشه بیامو یک مثال دیگر از همکاری پینین فارینا با این شرکت را به یاد میآورند. حاصل این همکاری بیامو گرن لوسو کوپه کانسپت است که سال ۲۰۱۳ معرفی شد. بیامو قول داده بود درصورتیکه بازخوردها به این کانسپت مثبت باشد آن را راهی خط تولید خواهد کرد اما اثر هنری ۸۵۰ هزار دلاری دو شرکت هرگز نتوانست به برنامه تولید ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاهی برسد. در ادامه به جزئیات بیشتری از این خودروی مفهومی میپردازیم.
گرن لوسو کوپه از همان ابتدا در زمینی سست و لرزان شکل گرفته بود. اکثر طرفداران از رابطه پینین فارینا و فراری آگاه بودند و ماهیت آن به گونهای بود که پینین فارینا میبایست جهت نمایش خودروی دوم بر اساس اجزای یک فراری از مدیران مارانللو اجازه میگرفت. همچنین پینین فارینا حتی قبل از توافق با بیامو کارهای اولیه خلق این کانسپت را شروع کرده بود. فلیکس کیلبرتوس مدیر تیم طراحی گرن لوسو میگوید:
کاپوت و گلگیرهای این کانسپت ظاهری نرم و یکپارچه داشتند. همچنین الگوی موجود در ستون جانبی از نظر بصری به سمت عقبتر کشیده شد
همین کشیدگی ستون به سمت عقب باعث ایجاد عنصر طراحی منحصربهفردی شد که گرن لوسو را محصولی منحصربهفرد و مخصوص بیامو نشان میداد. علاوه بر الهام گرفتن از محصولاتی همچون سری ۵ نسل E39 و سری ۳ نسل E90، گرن لوسو برای کسب مجوز نهایی راهی مونیخ شد. پینین فارینا و بیامو نیازمند کانسپتی قابل راندن بودند و به همین خاطر باید از قوای محرکه باواریا استفاده میشد که با روی خوش پذیرفته شد.
شاسی کوتاه شده خودرو مستقیماً به ایتالیا فرستاده شد و یک پیشرانه ۱۲ سیلندر زیر کاپوت جا خوش کرد. کابین این خودرو نیز اگرچه طراحی ویژه خود را داشت اما همچنان به عنوان یک بیامو قابلشناسایی بود. نهایتاً با فراز و نشیبهای بسیار، بیامو گرن لوسو کوپه کانسپت در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. در آن زمان اکثر رسانههای خودرویی مطمئن بودند که طراحی پینین فارینا برای بیامو سری ۸ در نظر گرفته شده است. اگرچه اینگونه نبود اما نگاهی به این کانسپت شیک نشان میدهد سری ۸ حتی ۱۰ سال بعد نیز از این محصول مفهومی الهام گرفته است. تناسبات و طراحی سپر جلو تقریباً مشابه همان چیزی هستند که سری ۸ کوپه تولیدی میبینیم. در نهایت باید گفت گرن لوسو سرنوشتی مشابه زاگاتو کوپه داشت و متأسفانه هیچیک راهی خط تولید نشدند.
وی
۱۳ دی ۱۴۰۲بی ام و این ایده هارو داشته و رفته سراغ طراحی های جدید؟
من فکر میکردم هیچ ایده ای نداشته که رفته سراغ اینا😂
مازیار
۱۳ دی ۱۴۰۲خیلی شیک و با وقاره
جالبه که در مجموع اغلب کانسپت ها کوپه هستن اما اغلب تولیدی ها چهار در
ظاهرا پای عمل که وسط میاد ایده آلیست کمرنگ میشه
شخصا ترجیح میدم دستکم نصف تولیدات کوپه باشن
اسپرت که همشون، حتی اس یو وی های اسپرت
هاچبک هم همینطور
B
۱۳ دی ۱۴۰۲چون فروش ۴ درا بیشترن منطقیه صنعت اونطور که تو میگی کار نمیکنه بر اساس عرضه و تقاضاست و بر اساس سود و فروش بیشتره
مازیار
۱۴ دی ۱۴۰۲قطعا دلیلی به جز این وجود نداره
F22RAPTOR
۱۳ دی ۱۴۰۲افسوس
MD
۱۳ دی ۱۴۰۲ظاهرش جذاب تر از bmw هاییه که الان تولید میکنه.
علی جردن
۱۳ دی ۱۴۰۲حتی اسمشم زیباست
به این جزئیات می گن علم مهندسی دقیق آلمان
Mr Shadow
۱۳ دی ۱۴۰۲علمش جدیده
ab0lf4zl
۱۳ دی ۱۴۰۲دقیقترش میشه هنر چشم نواز ایتالیایی
علی جردن
۱۴ دی ۱۴۰۲حتی اسم ها هم مهندسی شده هستن تا در خاطرهها ماندگار و جذاب تر بمونن
Mr Shadow
۱۳ دی ۱۴۰۲زیباست و با بقیه bmw ها فرق خاصی داره
میلاد
۱۳ دی ۱۴۰۲خدایی آدم نگاه نسل های گذشته بی ام و میکنه مطمئن میشه که این کمپانی در مدل های جدیدش در زمینه طراحی دچار افت محسوسی شده. این مورد در مورد بنز هم صدق میکنه. تنها کمپانی های آلمانی که هنوز در طراحی واقعا زیبا و بی نظیر هستند آئودی و پورشه هستند. متاسفانه بنز و بی ام او باید اصلاحات زیادی در طراحی انجام بدهند.
۱۳ دی ۱۴۰۲عالی بود 👋👋👋👋👋💪💪💪💪🍌🍌🍌
عاشق سری ۸ هستم من
حسین
۱۳ دی ۱۴۰۲باورم نمیشه برای سال 2013 بوده باشه 😐
فکر کردم برای امسال هست
و ادامه داستان بیشتر باور نشدنی و ناراحت کنندست
پوریا چالش
۱۳ دی ۱۴۰۲اونتادور لافراری ونوو سستو المتو f12 p1یادت نره
Hitler
۱۳ دی ۱۴۰۲آلمانیا یه فکر یهتر به سرشون زد . گفتن چرا اینو برنداریم و یه مارک رولزرویس بزنیم و میلیونی نفروشیم ؟
در نتیجه پروژه کنسل شد و به مدل spectre تبدیل شد
حسین
۱۳ دی ۱۴۰۲یک چیزی شبیه همین باید بی ام و بزنه
با موتور ۱۲ سیلندر
و تکنولوژی های منحصر به خودش
طراحی هم فوق العادست
فقط یکم چاشنی سوپر اسپرت لازم داره
تا قیمتش بخونه
باید یک سوپر اسپرت کوپه کشیده
متمایز با بقیه و مخصوص بی ام باشه
و البته انقلابی
حسین
۱۳ دی ۱۴۰۲عاشقش شدم
خودروی ابدی من باش
این ماشین باید تا ابد تولید میشد
طراحیش بی نظیره
net
۱۳ دی ۱۴۰۲بی ام و سری ۸ دو در و چهار در قشنگه. سری ۸ چهار در صندوق عقبش بیست سانتی متر کشیده تر بود خیلی زیباتر میشد.سری ۸ دو در مدل روبازش خیلی قشنگتر از مدل سقف ثابت فلزی هست
مجتبی .
۱۳ دی ۱۴۰۲این برچسب قیمتی برا بی ام و زیاد طرفدار نداره باوجود رولزرویس خودشونم خیلی تمایل ندارن. اگه ارزونتر بود با برندآلپینا فکرکنم جواب میدادولی بازم بارولزرویس همپوشانی داشت. حداقل جلوپنجره اینو برا جدیدا استفاده میکردین.
محمدهادی
۱۳ دی ۱۴۰۲عججب چیزی بوده
من قشنگ یادمه وقتی رونمایی شد
چشم هارو خیره کرد
قطعا بی ام و پتانسیل نهفته در این مدل رو فهمید و از کلیت کار در سری ۸ استفاده حداکثری کرد
ستون عقبش چقد آدمو یاد استون مارتین راپید میندازه
رامتین
۱۳ دی ۱۴۰۲واقعا زیبا بود. چیه آخه سری 4 هایی که ساخت بی ام و. حداقل از کلیت این طراحیها وام میگرفتی.
فرزاد افشار
۱۳ دی ۱۴۰۲حداقل یه سر و گردن از ماشین های تولیدی حال حاضر سرتره
blackwing
۱۳ دی ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/BMW-Pininfarina-Gran-Lusso-Coupe-02-830×623-1.jpg
نیمه وسط به انتهای ماشین دقیقاً منو یاد بنتلی کانتیننتال جیتی انداخت از این زاویه
BMW
۱۳ دی ۱۴۰۲وقتی یه آلمانی و یه ایتالیایی میخوان ماشین طراحی کنن
JaMsHiD
۱۴ دی ۱۴۰۲بی ام و تا سه سال پیش با سری هفت و سری پنج و سری سه عادی قابل تحمل بود . ولی الان دیگه نه … سری هفت و پنج نابود شدن با طراحی بسیار زشت ولی سری سه هنوزم زیباست
Shekofeh AhmadiI
۱۴ دی ۱۴۰۲ا وا به گرد پای پراید وسمند نمیرسه که، بنز وبی ام و،و استون مارتین وفورد کادیلاک ،وشورلت و… چی چیه دیگه اینا مال کافراست ماها بهشتیم همون پراید کافیه ،😀😀😀😀
M power
۱۵ دی ۱۴۰۲افسوس ک تولید نشد
آرمان یمینی ᥫ᭡
۱۶ دی ۱۴۰۲ببین بی ام وه یک ماشین طراحی خوشگله و بی ام وه برای مسابقه ها و فشار آوردن به ماشین است مراحل های خیلی پیچیده ای داره و برای طراحی ۲۰ میدم ماشینای عالی