میدانیم که پورشه ۹۱۱ GTS و بامو M4 CS هردو خودروهای بسیار سریعی هستند ولی در ۴۰۰ متر کدامیک سریعتر خواهد بود؟
بامو M4 CS و پورشه ۹۱۱ GTS از لحاظ مشخصات تفاوتهای زیادی دارند. کوپهٔ باواریاییها از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو در جلو استفاده میکند که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ تحویل میدهد. از سوی دیگر، پورشه به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری شش سیلندر خطی توربو در عقب به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه تحویل میدهد تا به هر چهارچرخ برساند. از لحاظ وزن نیز بامو با ۱۷۶۰ کیلوگرم از پورشهٔ ۱۶۴۵ کیلوگرمی سنگینتر است.
با وجود تفاوت در مشخصات، عملکرد این دو خودروی اسپرت آلمانی در دنیای واقعی بسیار به هم نزدیک است و این یکی از نزدیکترین درگهایی خواهد بود که تاکنون دیدهاید. در دو درگ اول، M4 به لطف لانچ بهتر، با اختلافی بسیار جزئی توانست رقیب هیبریدی را شکست دهد ولی مت واتسون که تحمل شکست را نداشت، رقابت را ادامه داد و در درگ سوم ورق برگشت تا این بار پورشه برنده شود. پسازاین، دو درگ دیگر هم انجام شد و بازهم این ۹۱۱ بود که رقیب باواریایی را مغلوب کرد. گویی پورشه برای اینکه از خواب بیدار شد به گرم کردن نیاز داشت! البته در درگ آخر فاصلهٔ دو خودرو بسیار نزدیک بود و هردو ظرف ۱۰.۷ ثانیه از خط پایان رد شدند.
پسازاین نوبت به انجام مسابقات رولینگ رسید. در رولینگ اول از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت در حالت رانندگی عادی، بامو برنده شد. در رولینگ دوم از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در حالت رانندگی اسپرت و تعویض دندهٔ دستی، پورشه توانست با اختلاف جزئی رقیب را مغلوب کند و نهایتاً در رولینگ آخر از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در دنده چهار، بامو بهراحتی پورشهٔ هیبریدی را پشت سر گذاشت. در آزمایش ترمز نیز پیروزی به M4 رسید که نزدیک به طول یک خودرو زودتر از رقیب اشتوتگارتی متوقف شد.
مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ GTS | بامو M4 CS | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری H6 توربو هیبرید | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۵۴۰ اسب بخار | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۴۵ کیلوگرم | ۱۷۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۷۴,۴۹۵ دلار | ۱۲۵,۳۲۵ دلار |
نی نی
۱۲ فروردین ۱۴۰۴شمایی که گفتی دی اس به خاط تازه تاسیس بودن و تجربه کم و نساختن ماشین لوکس فرانسوی و فرانسه و چین و غیره این کشورها رو مسخره کردی آیا شکموه رو مسخره می کنی ؟
نی نی
۱۲ فروردین ۱۴۰۴چرا نمیگی بی ام و مال این حرف ها نیست که با پورشه رقابت کنه
نی نی
۱۲ فروردین ۱۴۰۴ولی رنو آلپاین رو گفتی
نی نی
۱۳ فروردین ۱۴۰۴معلومه چرا نمیگی چون ب ام و آلمانیه و طبق شایعات آلمان خودرو اختراع کرده
هاشمی
۱۲ فروردین ۱۴۰۴آورین حالا یه پیست یا جاده میرفتی که هندلینگ و راحتی اونا رو هم تست کنید اینجا دیگه برقی اسپانسر برنامه نشدن که فقط خط مستقیم گاز بدی درگ بزاری
مازیار
۱۲ فروردین ۱۴۰۴غافلگیری از طرف بیامو بیشتر بود
Amir Machine
۱۲ فروردین ۱۴۰۴اینجا کسی حرف از گشتاور فوری موتور برقی پورشه نمیزنه احیاناً؟
پورشه با قدرت برابر و وزن کمتر و گشششششششتاور فووووووری نباید با اختلاف 2 ثانیه برنده میشد؟ حالا که نشده نباید سرکوفت بخوره؟!
آهان چون آلمانیه و آمریکایی نیست هر عملکردی داشته باشه عالیه و هیچ اما و اگری توش نیست، حواسم نبود…
Cehx
۱۲ فروردین ۱۴۰۴عزیز من آروم باش کوروت از پورشه بخاطر وزن بیشترش باخت (من اون باخت رو برد تلقی می کنم با نصف قیمت)
اینجا هم که پورشه مساوی کرد تقریبا با اینکه وزنش کمتر بود و البته گشتاور کمتری هم داشت ولی بنظرم بخاطر سیستم لانچ کنترل بسیار عالی بی ام و این اتفاق افتاد درکل من بی ام و رو ترجیح میدم ولی طراحی جالبی نداره میرم سراغ نسل قبلش F82
صامورایی
۱۲ فروردین ۱۴۰۴(من اون باخت رو برد تلقی می کنم با نصف قیمت)
یکبار برای همیشه تکلیف قیمت کوروت رو روشن کنم. یعنی واقعا فکر میکنی قیمت کوروت C8 همینه؟ یعنی نمیدونی GM سر هر کوروت داره ضرر میده اما ارزش داره چون کوروت محصول جلو ویترینه؟
پس هیچ دلیلی نداره قیمت کوروت رو معیاری برای برتری قرار داد.
According to our source, the original budget for the C8 project assumed a starting price of $79,995. This is certainly reasonable considering the enormous amount of work needed to redesign the car into a mid-engine configuration, but it’s a huge jump from the C7. In order to keep customers from revolting, Chevy is taking it on the chin and willingly losing money on every C8 it sells for less than $80,000
برگرفته از موتورترند. شورلت روی هر کوروت پایه ( استینگری ) که داره فروش میره ۲۰ هزاردلار داره ضرر میکنه. چون با حدود ۶۰ هزاردلار داره میفروشه درحالیکه قیمت تمام شده برای کمپانی چیزی حدود ۸۰ هزارتاست.،، ( این گزارش موتورترند مال ۳-۴ سال پیشه یکمی قیمتا تغییر کرده اما همچنان مفهومش درسته و پابرجاست )
دیگه قیمت کوروت رو معیاری برای برتری قرار ندید,,
Amir Machine
۱۲ فروردین ۱۴۰۴شما لازم نکرده تکلیف قیمت کوروت رو روشن کنی
اولاً این موضوع مال کوروت پایه هست، تو E-Ray و Z06 با قیمت پایه حدود 110 هزار دلار از این خبرا نیست
دوماً، قیمت کوروت پایه در حال حاضر از 70 هزارتا شروع میشه
سوماً، اکثر خریدارها تیپهای بالاتر کوروت رو میخرن و معمولاً کسی کوروت پایه نمیخره که GM بخواد روی هر کوروتی که میفروشه ضرر بده، میانگین قیمت کوروتهایی که فروخته میشه بالای 100 هزار دلاره
According to Corvette Blogger, the average transaction price (ATP) in the fourth quarter of 2023 was over $106,000.
چهارماً، اصلاً قبول، ما میگیم GM رو هر کوروت 20 هزارتا ضرر میده، رقبا با احتساب همین 20 هزارتا هم نمیتونن با قیمت 90 هزارتا پرفورمنسی در حد استینگری و با قیمت 135 هزارتا پرفورمنسی در حد Z06 ارائه بدن (قیمت پایه Z06 حدود 115 هزارتاس)
پس لطفاً یک بار برای همیشه این موضوع قیمت رو بفهم و تمومش کن چون حتی اگه 50 هزارتا هم بکشیم روی قیمت هر کدوم از نسخههای کوروت بازم حداقل 100 هزارتا از همه رقباش ارزونتره و این یعنی شاهکاری که فقط از GM برمیاد
مازیار
۱۲ فروردین ۱۴۰۴امیرجان فارغ از کامنتهای رد و بدل شده
به نظر شما تو یه محصول موتوراسپرت که معمولا جزء خودروهای گرون هستن ارتباط قیمت و پرفورمنس چقدر هست؟ یعنی پرفورمنس چقدر روی قیمت اثر داره و فاکتورهای دیگه چقدر؟
میدونم سوالم یه کمی زیادهخواهی هست و ممکنه جواب مفصلی داشته باشه فقط میخوام بطور تقریبی نظرت رو بگی
R@min
۱۲ فروردین ۱۴۰۴این خبر برای 4 سال پیشه، حتی منبع هم نمی تونین چک کنین برای چه تاریخیه !!!
انگار واقعا طرفدارا و محصولات قرابت خوبی با هم دارن.
صامورایی
۱۲ فروردین ۱۴۰۴R@min
حالا خوبه خودم آخر کامنتم تو پرانتز نوشتم!
ندیده و نخونده همینطوری برای خودت یچیزی گفتی. راجع به خودت هم صدق میکنه :
((انگار واقعا طرفدارا و محصولات قرابت خوبی با هم دارن.))
R@min
۱۲ فروردین ۱۴۰۴خبر ۵ سال پیش که برای سال اول انتشار یه محصوله به آیندش ربط میدی و حرف خودتم تصدیق می کنی واقعا دیگه لیگ دیگه ای. مارکت ورای درک این نظرات شماهاس، هیچ برندی هیچ محصولی با احتمال ضرر بیرون نمیده که جلو ویترینش پر باشه انقدر این نظرات *** چرت و پرت که واقعا نمی دونم چی بگم حتی تو کل کل با هم اطلاعات درست نمی تونین بدین.
کوروت سه سال هست که سودآور شده و تمام هزینه های تولید برگشته این خودش یکی از بزرگترین پیروزی های یه برند تو تاریخ خودرو سازی هست فارغ از نظرات *** امثال شما که چندین بار شیر فهم هم شدین ولی خب میخ آهنی نرود در سنگه برای ابراز وجود از هر دیواری باید بالا برین. اگر قرار با یک موضوعی چیزی رو پایین یا بالا بکشی اول اطلاعات روزشو دنبال کن. امیدوارم ضرب بلد باشی تعداد فروش تو این ۵ سال ضربدر در حتی قیمت پایه هم بکنی حساب کار دستت میاد برای بقیش هم حیف وقت.
نه تو نه طرفت نه اون طرف مقابلتون هیچ فرقی با هم ندارین یک مشت نظرات *** بی ارزش از آدمایی که جز دیدن عکس هیچ چیزی برای ارائه ندارن.
صامورایی
۱۲ فروردین ۱۴۰۴Amir Machine
وضع کامنتت اینقد تاسف باره که نمیدونم از کجا بگم! فقط یه نکته خیلی ساده بگم و وقتمو تلف نکنم. خود همون منبعی که ازش نقل قول کردی یعنی کوروت بلاگر، آمار فروش کوروت سالای اخیر رو منتشر کرده. سال ۲۰۲۳ حدود ۵۳ هزار کوروت فروخته شده که ۴۷ هزارتاش فقط استینگری بوده!
When it comes to the four models the Stingray Coupe led the way with 24,834 units produced (46.2%), followed by the Stingray Convertible at 22,538 (41.9%). Interestingly, the Z06 Convertible outsold the Z06 Coupe with 3,304 convertibles (6.1%) vs 3,109 coupes (5.8%) produced. A total of 47,372 Stingrays were produced vs 6,413 Z06s.
سال ۲۰۲۴ هم ۴۲ هزاردستگاه فروش رفته که ۳۰ هزاردستگاهش استینگری بوده!
یعنی حتی ساده ترین اطلاعات هم نداری. فقط کوهی از ادعا.
Amir Machine
۱۲ فروردین ۱۴۰۴چی میبافی عمو برا خودت؟
اتفاقاً اونی که از درک سادهترین مفاهیم عاجزه شخص خودتی، رامین خیلی خوب وصف حال تو و امثال تو رو گفت
مگه من گفتم همه خریدارهای کوروت رفتن Z06 و E-Ray خریدن؟!
دارم میگم اکثراً تیپهای بالاتر رو میخرن، کسی تیپ پایه نمیخره، همون استینگری تو بالاترین تیپ با سفارش پکیجها قیمتش راحت میرسه بالای صد هزارتا
وقتی زده میانگین قیمت کوروتهای فروختهشده بالای 106 هزار دلار بوده، یعنی همون خریدارهای استینگری هم بالاترین تیپ رو با تمام آپشنها و پکیجها خریدن، تعداد کسایی که کوروت 70 هزار دلاری میخرن تقریباً نزدیک به صفره
حالا باز بیا از ضرر و ویترین حرف بزن و به خیال خودت برتری قیمتی کوروت رو زیر سوال ببر، اصلاً تو هر مقایسهای که دیدی، 20 هزارتا بکش رو قیمت کوروت تا خیالت از بابت ضرر GM هم راحت بشه ببینم حتی قیمت کوروت با همون 20 هزارتا بازم نزدیک به رقیبش میشه یا نه
Cehx
۱۲ فروردین ۱۴۰۴صامورایی جان اولا محاله یک کمپانی در این ابعاد ضرر خودرو تولید کنه و پرفروش هم باشه
دوما اصلا تو فرض کن شورلت داره ضرر میده بازم داره اون ماشینو با اون قیمت فراهم می کنه پس مشکلی وجود نداره
لکسوس هم سر LFA ضرر داد ولی خب نمونه های زیادی ازش نزد و سریع تولیدشو متوقف کرد
ولی کوروت هر سال فروش نسبتا مطلوبی رو تجربه می کنه پس اگه ضرر میده
شورلت تا الان باید توقف تولیدش می کرد یا قیمتشو مقدار زیادی افزایش می داد
Cehx
۱۲ فروردین ۱۴۰۴ضمنا کسی که به کوروت بی احترامی کنه از جهل و نادانی خودشه مخصوصا با اون قیمت استثنایی
Amir Machine
۱۲ فروردین ۱۴۰۴تو اون پست هیچکس به وزن توجه نداشت، همه کلید کرده بودن به گشتاور فوری یه موتور برقی 160 اسبی
Amir Machine
۱۲ فروردین ۱۴۰۴والا بنظر من در مورد برندهایی مثل فراری، لامبورگینی، پورشه و مکلارن قیمت خیلی اهمیتی نداره و روی پرفورمنس هم تاثیر زیادی نمیذاره
مثلا روئلتو، با وجود قیمت نیم میلیون دلاری، پرفورمنسش در حد SF90 نیست و بازهم کلی خریدار داره، این موضوع کمکاری تیم توسعه رو نشون میده
ولی در مورد کوروت قضیه فرق داره، کوروت همیشه سوپراسپرت مردمی بوده و در فرایند توسعه همیشه به قیمت توجه داشتن، درواقع محدودیت قیمت خیلی دست و بال تیم توسعه رو بسته وگرنه همین پلتفرم C8 هم پتانسیلهای خیلی بیشتری داره
درنتیجه، محدودیت قیمت باعث میشه از هرجایی میتونی صرفهجویی کنی، مثلا بجای فیبر کربن از آلومینیوم استفاده کنی، الان مشکل بزرگ کوروت وزن سنگینشه که باعث میشه از بعضی رقبا عقب بمونه، اگه محدودیت قیمت نبود، با استفاده از فیبر کربن این مشکل حل میشه
بنابراین، قیمت تو ماشینی مثل کوروت خیلی خیلی مهم و تاثیرگذاره، اگه محدودیت قیمت نبود، GM مگه نمیتونست چیزی مثل اون کانسپت CERV III رو با قیمت ۳۰۰ – ۴۰۰ هزار دلاری تولید کنه و تمام تکنولوژیهای روز رو پیاده کنه؟
مازیار
۱۲ فروردین ۱۴۰۴پس همینطور که اشاره کردی در این مورد بین کوروت و برندهای اروپایی تفاوت زیادی هست و مقایسه قیمتهاشون باهم خیلی وارد نیست.
پای فاکتورهای دیگه مثل کشش برند و تولیدات و مخاطبان کمشمار و خاص و هزینههای زیاد برای فناوریهای گرون و دور از دسترس و این قبیل موارد به میون میاد
Amir Machine
۱۲ فروردین ۱۴۰۴این موضوع به سیاست GM برمیگرده و بنظر من کشش برند تا مرز نیم میلیون دلار خیلی مطرح نیست
همونطور که فورد جیتی ۴۰۰ هزار دلاری و موستانگ ۳۵۰ هزار دلاری خریدار داشت، کوروت ۳۰۰ هزارتایی هم میتونه خریدار داشته باشه، حتی اگه کانسپت CERV III تولید شده بود شاید اصلا مسیر کوروت تغییر میکرد
البته برای قیمتهای میلیون دلاری قطعا کشش برند مطرح میشه و اروپاییها هم تا حدی پول برند میگیرن، مثلا فراری F80 با موتور مشترک با سوپرکار ۳۰۰ هزار دلاری، قطعا ۴ میلیون دلار برای هر دستگاه هزینه توسعه نداشته یا ارزش واقعی آستون والور با موتور ونکوئیش قطعا ۲ میلیون دلار نیست و بخشیش پول اعتبار برنده که حق هم دارن، چند دهه زحمت کشیدن تا این اعتبار رو بدست آوردن و حالا سودش رو میبرن
موضوع تکنولوژیهای دور از دسترس هم به سیاستها برمیگرده، GM کمپانی ضعیف یا عقبموندهای نیست که نتونه بودجه صرف توسعه تکنولوژیهای جدید کنه، همونطور که دهه ۹۰ اون کانسپت رو توسعه دادن الانم میتونستن، موضوع اینه که کوروت قرار نیست هیچوقت سوپرکار دور از دسترسی باشه
مازیار
۱۲ فروردین ۱۴۰۴منظورم این نبود که GM نمیتونه به تکنولوژی پیشرفته بپردازه موضوع مسیر راه هست که برای هر کدوم از برندها چند دهه هست که مشخصه حالا اینکه چرا و چطور از ابتدا تو اون مسیر قرار گرفتن بحثی مفصل و جداست
سوشیانت
۱۲ فروردین ۱۴۰۴تو کدوم مسیر قرار گرفتن مازیار؟
مازیار
۱۲ فروردین ۱۴۰۴همون مسیری که امیر بهش اشاره کرد
راهی که کوروت و اسپرتهای اروپایی از ابتدا انتخاب کردن
مسیری پر فراز و نشیب …
چنان نشسته کوه در کمین درههای این غروب تنگ
که راه بسته مینمایدت
سوشیانت
۱۳ فروردین ۱۴۰۴بخوایم بهتر بگیم فرقشون اینه که اروپایی ها در خودرو های سوپر اسپرت بجای اینکه نهایت تمرکزشون رو پرفورمنس باشه چند تا آپشن میذارن و از هدف دور میشن ولی شورولت فقط رو همون هدف اصلی کار میکنه
Mhosein
۱۲ فروردین ۱۴۰۴این قوی ترین پورشه۹۱۱هست؟
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۲ فروردین ۱۴۰۴إ چی شد اینکه نسخه بدون موتور الکتریکیش کوروت ای رو با اختلاف شکست میداد حالا با اضافه شدن گشتاور فوری برق از یه کوپه سنگین وزن ضعیفتر شکست میخوره.عزیزان یهترین تایم ۹۱۱ تو قویترین نسخش ۱۰.۵ هست همین و تمام.
مازیار
۱۲ فروردین ۱۴۰۴turbo s نسخه بدون موتور الکتریکی GTS هست؟
آخه چراااا؟😄
علی
۱۲ فروردین ۱۴۰۴با سلام لطفاً کارزار زیر رو با هدف عدم افزایش تعرفه واردات خودرو امضا بفرمایید و انتشار بدید. خیلی از کسانی که خودرو وارداتی ثبتنام کردند و دارند تحویل میگیرند امضا نزدند که گرونتر بشه و چند برابری. بفروشند. (گروههاشون تو تلگرام فرستادم و پاک کردند.)
https://www.karzar.net/200766
امیرحسین
۱۲ فروردین ۱۴۰۴سلام به همه و علی آقا
بنده اول بگم نظرمو خیلی خیلی خلاصه و واضح ببینید دنیا من میگم (آمریکا) اول باید با ایران مشگلشو حل کنه مثل دوران آقای احمدی نژاد هربرندی تو کشور خودش با قطعات ساخت خودش برند رو تولید کنه سفارش آمریکا هم داشته باشه آمریکا هم همینطور ماشیناشو خودش با قطعات خودش تولید کنه بعد میرسیم ایران محدودیت برند برداشته بشه و بالای دوهزارو پانصد سی سی و بالای ۴۰ هزار دلار هم برداشته بشه این نظرمه مهم تر از همه نظر مردمه.
مازیار
۱۳ فروردین ۱۴۰۴بچهها وقتی سوتی میدن چند حالت داره
یه سری با خنده رد میکنن یه سری با سکوت خجالت میکشن یه سری هم با گریه ناسزا میگن
سوشیانت
۱۳ فروردین ۱۴۰۴مازیار ترکیبی از این سه حالته