آئودیبی ام وپورشهتویوتا

نبرد جذاب آئودی RS3، بی‌ام‌و M4، پورشه 911 توربو S و تویوتا GR یاریس

برخلاف گذشته، این روزها بسیاری از خودروهای اسپرت به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز شده‌اند زیرا خودروسازان معتقدند که این سیستم می‌تواند باعث بهبود پرفورمنس خودرو و کیفیت رانندگی شود.

یکی از جدیدترین خودروهایی که برای اولین بار به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز شده، ب‌ام‌و M4 است. این ماشین دیگر آن M3 ظریفی نیست که قبلاً می‌شناختیم نیست و حالا به کوپه‌ای وحشی و خشونت‌آمیز تبدیل شده که گفته می‌شود با تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive بهتر هم شده است؛ اما آیا M4 xDrive یکی از بهترین خودروهای پرفورمنس چهارچرخ محرک بازار محسوب می‌شود؟

برای پاسخ دادن به این سؤال، نشریهٔ بریتانیایی اوو، این ماشین را در برابر سه خودروی اسپرت چهارچرخ محرک دیگر شامل آئودی RS3، پورشه ۹۱۱ توربو S و تویوتا GR یاریس قرار داده است. قطعاً این خودروها بسیار باهم متفاوت هستند اما همهٔ آن‌ها یک ویژگی مشترک دارند: هیجان با چهارچرخ محرک. پس کدام‌یک از این چهار خودرو بهتر است؟ پاسخ دادن به این سؤال مشکل است زیرا هرکدام از خودروهای مذکور در نوع خود عالی هستند. پورشه توربو S به‌عنوان قوی‌ترین عضو خانوادهٔ ۹۱۱ بدیهی است که در کلاس خاص خود قرار و از لحاظ پرفورمنس با سه خودروی دیگر قابل‌مقایسه نخواهد بود.

M4 xDrive با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربویی که ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد، نه‌تنها در خط مستقیم حریف پورشه نمی‌شود بلکه از لحاظ دینامیک رانندگی، چسبندگی، کنترل بدنه و ظرافت نیز مغلوب ۹۱۱ خواهد بود. البته باید توجه داشت که توربو S دو برابر ب‌ام‌و قیمت دارد. از سوی دیگر، آئودی RS3 هیجان زیادی را در یک پکیج کوچک و کاربردی با قیمتی مناسب ارائه می‌کند. این ماشین سریع و هیجان‌انگیز است، چهار در و پنج صندلی دارد و بسیار از M4 ارزان‌تر است اما وقتی صحبت از ارزش در برابر قیمت می‌شود هیچ‌کدام از این خودروها نمی‌توانند به GR یاریس نزدیک شوند. این هاچ‌بک داغ ژاپنی به لطف موتور سه سیلندر توربو، گیربکس شش سرعتهٔ دستی و سامانهٔ چهارچرخ محرک، نسبت به قیمت، هیجان‌انگیزترین خودروی این جمع محسوب می‌شود.

به‌طورکلی، در پایان این رقابت مشخص شد که هرچند سامانهٔ چهارچرخ محرک مزیت‌هایی دارد اما خودروها را سنگین‌تر می‌کند و لزوماً لذت یا هیجان رانندگی را افزایش نمی‌دهد. بااین‌حال، زمانی که به‌درستی از سامانهٔ چهارچرخ محرک استفاده شود، مثل چیزی که در GR یاریس و M4 xDrive شاهید هستیم، می‌تواند قابلیت‌های دینامیکی جدید و تجربهٔ رانندگی منحصربه‌فردی را فراهم کند و در جاده‌ای پردست‌انداز و لغزنده، پرفورمنسی مطمئن و تهاجمی را در اختیار راننده قرار دهد.

مقایسه مشخصات فنی

 

تویوتا GR یاریس

آئودی RS3 سدان

ب‌ام‌و M4 xDrive

پورشه ۹۱۱ توربو S

پیشرانه ۱.۶ لیتری I3 توربو ۲.۵ لیتری I5 توربو ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۲۶۰ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
وزن ۱۲۸۰ کیلوگرم ۱۵۷۵ کیلوگرم ۱۷۷۵ کیلوگرم ۱۶۴۰ کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن ۲۰۷ اسب بخار/تن ۲۵۷ اسب بخار/تن ۲۹۲ اسب بخار/تن ۴۰۲ اسب بخار/تن
شتاب صفرتاصد ۵.۵ ثانیه ۳.۸ ثانیه ۳.۵ ثانیه ۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۳۳۰ کیلومتر/ساعت
قیمت پایه ۳۳,۴۹۵ پوند ۵۵,۴۰۵ پوند ۷۹,۷۷۵ پوند ۱۵۵,۹۷۰ پوند
امتیاز ۵ ۴ ۵ ۴.۵

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
evo

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    پورشه ۹۱۱ توربو S : لایک
    همشون یجا : دیسلایک

    موافقم 152
    مخالفم 81
    1. phonix

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      جایی که پورشه باشه بقیه به چشم نمیان

      موافقم 76
      مخالفم 46
      1. Royal Driver

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1291 ديدگاه)

        Phonixدقیقا!!

        موافقم 31
        مخالفم 26
      2. علی

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        پورشه قیافه شصت سال قبل دیسلایک ، بقیه شون لایک

        موافقم 29
        مخالفم 80
        1. MohammaD

          ۱۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (344 ديدگاه)

          دوستان قبلاً جواب این رو دادن خواهشاً دوباره جو رو نریز بهم …

          من نمی‌دونم چرا به چلنجر ، رانگلر ، مینی ، جی کلاس و فیات ۵۰۰ که می‌رسید ، اصالت رو مطرح می کنید ولی فقط ۹۱۱ هست که قیافش تکراری و نچسبه ( البته نظر شما کارشناسای ایرانیه که محترم ولی فاقد هر گونه اعتباره ! )

          موافقم 44
          مخالفم 7
        2. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

          ۱۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (526 ديدگاه)

          نه عزیز پراید خوبه

          موافقم 19
          مخالفم 4
        3. فرشاد

          ۱۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (932 ديدگاه)

          شصت سال اصالت هر سال بهتر از پارسال
          هنوز به این حد نرسیدین که راجب پورشه نظر بدین
          اگه به عوض کردن قیافه بود که الان تویوتاها تو درگ رقیب نداشتن.زرت زرت قیافه عوض میکنن زیر کاپوتشون هم چیزی واسه عرض اندام ندارن.
          (البته توهین به ژاپنی فنا نباشه بحث درگه وگرنه تویوتا هم تو افرود رقیب میطلبه)
          این امریکایی بازا غیر اسب هیچی ندارن حرف درگ هم که میاد میگن تو پیست خودش با لاستیک خودش با راننده خودش زیر10 میزنه😂

          موافقم 16
          مخالفم 6
    2. آقا میلاد

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      ستاره شرق آسیا جنسیس بزرگ در لیست نبود .

      موافقم 8
      مخالفم 88
      1. کیان

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1491 ديدگاه)

        احتمالا منظورت سیاه چاله هست !!!

        موافقم 54
        مخالفم 9
        1. محسن

          ۱۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (110 ديدگاه)

          سیاه چاله ماله جاپنه که برقی نمیتونه بسازه مجبوره بره از چانگان باتری قرض بگیره 🤣🤣🤣

          موافقم 5
          مخالفم 60
      2. مهران

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (605 ديدگاه)

        اینقدر تعصب بیخود رو پورشه نمیدونم برای چیه!این قیمت!!!
        بنظرم m4گزینه ی خوبیه تو این لیست👌
        البته که هر کس برای تصمیم گیری نگاه متفاوتی داره به پرفورمنس هر خودرو.
        من از کودکی هیچوقت وقت انتخابم پورشه نبوده

        نظر شخصیم m4 هست با کیت آدرو😍

        موافقم 55
        مخالفم 15
        1. ❤BMW❤

          ۱۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1248 ديدگاه)

          حق میگی داش
          منم بی‌ام‌و

          موافقم 23
          مخالفم 9
      3. TESLA

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1248 ديدگاه)

        آها 🤔🤔🤔🤣🤫

        موافقم 13
        مخالفم 11
      4. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (526 ديدگاه)

        ستاره بزرگ اسیا ؟ داداش چی میزنی

        موافقم 21
        مخالفم 3
      5. نادر

        ۲۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (3 ديدگاه)

        میتونی بری موزه ببینی

    3. Poria

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (107 ديدگاه)

      اگه مرسدس نباشه
      درسته

      موافقم 4
      مخالفم 9
  2. Reza-a

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (456 ديدگاه)

    خب مقایسه اینا با هم برای کسیه که توان مالی خرید همشون رو داشته باشه و مثلاً کسی جی آر یاریس رو برای استفاده روزمره نمیخره، موضوع انتخاب برای تفریحه و یاریس می‌تونه تجربه جذابی باشه.
    یاریس با این سنگین برداشتن آدمو یاد کلیو وی شیش میندازه.

    موافقم 20
    مخالفم 2
  3. RENAULT5

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    پورشه قیمتش خیلی بالاست
    بی ام و بهتره

    موافقم 23
    مخالفم 5
  4. Sobhan

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    خب صد درصد بین اینا پورشه بهتره 🤗

    موافقم 18
    مخالفم 10
  5. Royal Driver

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    توربو اس یک هیولای تمام عیاره همیشه پرچم پیروزی پورشه روی دوششه، شاید یکی از بهترین محصولات پورشه که درحال حاضر تولید میشه هم هست، با یک تخت ۶ همه رو حریفه. این ماشین حکم موشک رو داره، بهترین گیربکس دوکلاچه،بهترین سیستم چهارچرخ محرک. با هرسرعتی هم باشی احساس خطر نمی‌کنی. از بیرون ساکت و آرومه، ولی در درونش یک هیولا خفته. به امید اون روزی که بتونم توی یکی از همین توربو اس ها بشینم.

    موافقم 23
    مخالفم 11
    1. مهران

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      ۱۲۰ تا میدم cs میگیرم که نسخه استوکش توربو اس رو له کرد.۳۰ تا هم خرج زیر کاپوت میکنم میشه هیولا.
      به نظر من همهههه جوره بهتر پورشه هم هست👌

      موافقم 14
      مخالفم 20
      1. فرشاد

        ۱۸ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (932 ديدگاه)

        اره به همین خیال باش
        ام هشت پرچمداراون از توربو اس با یه فاصله ای خورد که اسنپ پشتیبانی نمیکرد
        تو تازه میخوای سی اس استوک بگیری که لهش کنی؟😂یواش برو تو جوب نیفتی
        از اون ام سه های تا دندون تیون بخر شاید بتونی بزنی از عقده هات کم شه

        موافقم 5
        مخالفم 7
  6. TESLA

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    با ۱۵۰ هزار پوند انتخابم : تایکان توربو s هست

    موافقم 8
    مخالفم 17
    1. آقای همساده

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      مثل اینه که بری یجایی ازت بپرسن آب بیاریم یا چای بعد تو بگی عرق نسترن…خب الان رقابت بین ایناس

      بعد عزیزم شما چرا تسلا نمیخری فنشم که هستی😜

      موافقم 10
      مخالفم 2
  7. امیرحسین

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    پورشه 911

    موافقم 13
    مخالفم 12
  8. ارین صاحب جمعی

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    بی ام و

    موافقم 20
    مخالفم 3
  9. Pouyan

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (202 ديدگاه)

    هرطور حساب میکنم خیلی ماشینای بی ربطی با هم مقایسه شدن.

    موافقم 18
    مخالفم 1
  10. R@min

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2067 ديدگاه)

    از اون مقاله ها بود که مجله ماشین بهش نرسیده چند تا دم دستش بوده یه چرت و پرتی ردیف کرده که کلیک بخوره.

    موافقم 15
    مخالفم 3
  11. آریا

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (193 ديدگاه)

    مقایسه جالبی نبود

    موافقم 13
  12. سپهر

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (388 ديدگاه)

    تویوتا چیپ تو این جمع چی کار میکنه

    موافقم 6
    مخالفم 19
    1. آقای همساده

      ۱۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      اومده تا بقیه از حضورش استفاده کنن

      موافقم 11
      مخالفم 4
  13. Poria

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    پورشه پنج برابر تویوتا قیمت داره تقریبا

  14. MASOUD 0099

    ۱۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (423 ديدگاه)

    PORSCHE 911

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. مهردادکمال

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2004 ديدگاه)

    خدایی دیگه نمیشه اینا رو با هم مقایسه کرد باز هم خوب بود آخرش نظرسنجی نذاشتن که شما کدام را می پسندین!!!

    1. نادر

      ۲۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چون میدونن ما پراید داریم و دیگه هیچ خودروی بجز پراید برامون حال نامیده

  16. نادر

    ۲۳ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینا هرچقدر هم بخوان پیشرفت کنن و با ایده‌های نو بیان, باز پراید ۱۳۱ نمیشن
    ببین کدومشون آنتن برقی داره ؟
    فقط پراید است که راه او را می‌خواند

  17. محسن

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    نبردشون شروع نشده تموم شد.جدیدا چرا خلاصه نویسی میکنید.حداقل از هر کدومشون یه توضیحی همراه با عکس داخل و بدنه بدین خواندن مطلب جذاب بشه.واقعا بدردنخور بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا