آیا بامو XM لیبل رد هیبریدی با ۷۴۸ اسب بخار قدرت در ۴۰۰ متر حریف پورشه کاین توربو GT با ۶۵۰ اسب بخار قدرت خواهد شد؟
بامو XM لیبل رد که انتقادات زیادی به طراحی زشت آن وارد است، هماکنون قویترین شاسیبلند ساخت آلمان محسوب میشود. رقیب مستقیم این خودرو در بین دیگر شاسیبلندهای آلمانی، پورشه کاین توربو S هیبریدی با ۷۳۹ اسب بخار قدرت است اما حالا درگتایمز برادر ضعیفترین این ماشین یعنی کاین توربو GT را در برابر پرچمدار باواریاییها قرار داده است تا ببینیم آیا XM میتواند با نمایش پرفورمنس خوب و مغلوب کردن یکی از سریعترین شاسیبلندهای حال حاضر جهان بر ظاهر زشت خود سرپوش بگذارد یا نه.
پیش از آنکه سراغ تماشای ویدئوی رقابت این دو شاسیبلند قدرتمند در ۴۰۰ برویم بهرسم همیشه مروری بر مشخصات فنی خودروها خواهیم داشت. بامو از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده میکند که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و پکیج باطری ۲۹.۵ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. این سیستم مجموعاً ۷۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که به هر چهارچرخ منتقل میشود. قیمت پایهٔ این خودرو از ۱۸۶ هزار دلار آغاز میشود.
در سمت دیگر میدان کاین توربو GT را داریم که فقط بهصورت کوپه عرضه میشود. در اینجا خبری از سیستم هیبریدی و باطری نیست و همهچیز بر عهدهٔ یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو خواهد بود که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین، پورشه به میزان قابلتوجهی از رقیب باواریایی ضعیفتر است اما با وزن ۲۳۰۰ کیلوگرم، وزن بسیار کمتری هم از غول زشت ۲۷۵۰ کیلوگرمی بامو دارد. قیمت کاین توربو GT از ۱۹۸ هزار دلار آغاز میشود اما قیمت نمونهٔ حاضر در ویدئو با آپشنها به ۲۵۰ هزار دلار رسیده است.
در اولین مسابقه، پورشه که به نظر میرسید کمی زودتر حرکت را آغاز کرده، آنقدر فاصله انداخت که XM نتوانست هیچ حرفی برای گفتن داشته باشد. در درگ دوم اما بامو شروع بسیار بهتری داشت و شانهبهشانهٔ رقیب پیش رفت اما بازهم این کاین بود که با اختلافی جزئی پیروز شد. در درگ سوم هرچند شاهد رقابت بسیار نزدیکی بودیم اما یکبار دیگر پورشه به پیروزی رسید و شاسیبلند ۷۴۸ اسب بخاری باواریا را شرمنده کرد. سریعترین تایمی که کاین توربو GT در این سه درگ به ثبت رساند ۱۱.۱۶ ثانیه بود درحالیکه XM لیبل رد نتوانست تایمی بهتر از ۱۱.۲۶ ثانیه ثبت کند.
مقایسه مشخصات فنی
پورشه کاین توربو GT | بامو XM لیبل رد | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توربو هیبرید |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۷۴۸ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۱۰۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۰۰ کیلوگرم | ۲۷۵۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۹۸ هزار دلار | ۱۸۶ هزار دلار |
۲۸ اسفند ۱۴۰۲انتخابم پورشه هست گیربکس پورشه یه لول بالاتر بی ام و هستش و فیس کاین بهتره
محمدهادی
۲۹ اسفند ۱۴۰۲پورشه استاد طراحی انتقال قدرته
بی ام و که همیشه قاتل رقیباشه تو درگ،اینجا مغلوب مهندسی بی نقص برخواسته از موتور اسپرت پورشه شد
تمام
رضا
۲۸ اسفند ۱۴۰۲فعلا پرچم دار کراس اور های اسپرت با اختلاف کم کاین جی تی هست. این ماشین جدیدا فیس لیفت شده.
ولی رقبا نزدیک شدن و این ماشین هم نیاز به یک بروز رسانی تو قدرت و توان داره.
اما اون طرف
غول زشت سنگین 😂بهترین تعریف ممکن برای xm هست
نمیدونم تو مغز طراح های بی ام و چی میگذره که که از ماشینی مثل e46رسیدن به این!
اندازه اون چراغای دی لایت نسبت به ابعاد بدنه خیلی مسخرست درسته ترند روزه ولی به ماشینی با این ابعاد و سه تن وزن اصلا نمیاد.
JaMsHiD
۲۸ اسفند ۱۴۰۲یعنی طراحیشو میدادن دست مردم بهتر طراحی میکردن
Taha Ayoobi
۲۸ اسفند ۱۴۰۲به نظرم لقب زشت رو توی متن از روی بی ام و بردارید
این ماشینو باید از نزدیک ببینید بعد نظر بدید و اگر هم زشت باشه بعصی ها دوسش دارن
Dark Knight
۲۸ اسفند ۱۴۰۲آفرین ، خود من هیچ مشکلی با طراحی xm ندارم نمیگم زیبا ترین suv دنیا هست چون واقعا در مقابل rs q8 یا بنتایگا هیچ حرفی برای گفتن از نظر زیبایی نداره ولی خاص هست و از نظر من قرار نیست شرکت ها مخصوصا شرکت های بزرگی مثل بیمر همیشه ماشین های هم پسند بسازن
sadra gholami
۲۸ اسفند ۱۴۰۲واقعااااا از نزدیک دیدن یک چیز دیگس
دیدم که میگم
JaMsHiD
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ب ام و یه مدت میگفت ما کاری میکنیم که مشتریامون با ماشینامون ارتباط برقرار کنن و یه حس عاطفی نسبت به ماشینامون داشته باشن !
الان کی میتونم با این قیافش ارتباط برقرار کنه؟
زیبایی رو فدای اصالت کردن ! اصالت جلو پنجره کلیوی دهه هفتاد !
ولی بنظرم اگه اصالت دهه نود حفظ میشد ، بسیار ماشین های زیبا تری تولید میشد . الان قیافه سری هفت رو ببینید ، یه جلو پنجره بزرگ بی معنی با چراغ هایی شبیه به هیوندا !
شاید هیت بدید که چرا اینقدر از این ماشین بد میگم ولی من این ماشین رو دارم با E38 مقایسه میکنم
shetab-car
۲۸ اسفند ۱۴۰۲با جلو پنجره بزرگ m4 کنار اومدم تقریبا اما طراحی این ب ام و هیچ جوره قابل هضم نیست
Reza Waffen SS
۲۸ اسفند ۱۴۰۲خدایی فیس XM خیلی خفنه
۲۸ اسفند ۱۴۰۲پورشه بهتره
Dark Knight
۲۸ اسفند ۱۴۰۲۱۱/۲۶ برای xm تایم عجیبیه ( خیلی سریع فکر میکردم به خاطر وزنی که داره تو بهترین حالت ۱۲ باشه ) ! کاین هم فوق العاده بود و اگه یکم دیگه راننده reaction time بهتری داشت ، من میگم میتونست ۱۰/۹ هم تایم بزنه و بشه اولین suv درونسوز استوک با تایم زیر ۱۱ ( وقتی xm همچین تایمی داره چرا توربو gt اینکار و نکنه ! ) در کل هر دو یعنی هم کاین و هم xm از اوروس سریع تر بودن چون یادمه همین دیوید بروکس چند سال پیش نسل اول اوروس رو تست تایم یه چیزی حدود ۱۱/۴ بود
𝐀𝐥𝐢
۲۸ اسفند ۱۴۰۲صد در صد کاین رو بردامیدارم از xm اصلا خوشم نمیاد
ارسلان
۲۸ اسفند ۱۴۰۲با اینکه کلاً برند پورشه رو بیشتر دوست دارم ، ولی xm و انتخاب میکنم!!
بی ام و یه طراحی کرده که خیلی ها بهش میگند زشت که من اصلأ موافق نیستم باهاشون ، پورشه همونه که خیلی وقته بوده و حتی جرات تغییرات ام نداشته… نهایت کاری که کرده انگولک کردن به چراغاشه
Taha Ayoobi
۲۸ اسفند ۱۴۰۲پورشه چون میدونه بهترین طراحی رو داره
مردم عاشق همینن، براچی باید الکی تغییر بده
ولی بی ام و ثبات طراحی نداره هنوز
B
۲۸ اسفند ۱۴۰۲تو رول ریس بی ام و میبره مثل اینکه اما تو لانچ نزدیک پورشم نیست
Shahab
۲۸ اسفند ۱۴۰۲Bmw xm تقویت شده بود . تو ویدیو و یوتیوب گفته بودن قدرتش شده +۸۰۰ اسب بخار .
یعنی پورشه عجب هیولاییه .
ali
۲۸ اسفند ۱۴۰۲برعکس پورشه انگار تیون شده صداشو نشنیدی پورشه کاین توربو gt استوک صداش انقدر بلند نبود!!
ali
۲۸ اسفند ۱۴۰۲شایدم کیت انداخت نمیدونم… drag time یه روده راست تو شکمش نی
Shahab
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ویدئو رو ببین دقیقه اول
توی یوتیوب هم تیتر زده +800hp bmw xm
وگرنه بعید میدونم xm در حالت استاندارد زیر ۱۲ ثانیه تایم بزنه .
من کلا ماشینای آلمانی رو دوست دارم با تعصب حرف نمیزنم
Shahab
۹ فروردین ۱۴۰۳از دیسلایک ها مشخصه چقدر سایت پدال پر شده از متعصب بی منطق . کافی بود دقیقه اول ویدیو رو ببینین که میگه bmw تقویت شده و قدرتش شده ۸۰۰ اسب بخار . همین ویدیو توی یوتیوب تیتر زده bmw ۸۰۰hp . قبلا کاربرای پدال منطقی تر بودن .
محمد فرخی
۲۸ اسفند ۱۴۰۲با سلام خدمت عوامل سایت پدال خواستم عرض کنم خدمتتون که من این درگ رو دو روز پیش برای اولین بار در یه سایت خارجی مشاهده کردم اما الان اینجا آپلود میشه لطفا سرعت و آن تایم بودن مطالب رو کنترل کنید با تشکر
آلمانی باز
۲۸ اسفند ۱۴۰۲اولین باره میبینم بی ام وه ارزون تره:/
Hamid
۲۸ اسفند ۱۴۰۲من از نزدیک بی ام و این مدل رودیدم واقعا زیباست و تاثیر گذار
Ehsan
۲۹ اسفند ۱۴۰۲Xm مزخرفه
بی هویت و سرگردان
نه هویت و DNA بی ام و ،مانند x5 و x7 را داره
نه شخصیت و پرستیژ رنج روور
نه کاریزما و اصالت و منحصر بفرد بودن Gکلاس
نه عامه پسندی و تعادل پاترول و لند کروزر و ال ایکس
نه ابهت و شکوه و جبروت یوکان و تاهو و اسکالید
نه خاصیت و هنر کاین و اوروس و دی بی ایکس
(بنتایگا و کولینان هم که کلا توی یه کهکشان دیگه هستند)
همین فقط خواسته یه چیزی بسازه
الکی مثلا متفاوت
گنده
ساختارشکن
مسخره
طراحی داخلش هم مسخره و بدون خلاقیت
مارکت suv ها هیچ نیازی بهش نداره
به نظر من xm نسل دومش را نمیبینه
ماکان
۲۸ اسفند ۱۴۰۲سلام . انتخاب من بی ام و XM .
M power
۲۹ اسفند ۱۴۰۲اگه ۸۰۰ متر بود بیمر با اختلاف میبرد
امین
۲ فروردین ۱۴۰۳پدال عزیز قوی ترین نمیش گقت چون ائودی RSQ8_R واقعا غولیه با هفتصدو پنجاه اسب و هزار نیوتن گشتاور
ک ب لطف سیستم کواترو در لحظه استارت هرزگردی ماشین ب صفر میرسه و لانچ خییییللللیی قوی تری داره
و از نظر طراحی این دوتارو روی هم بزاری همون گریل جلوی ائودی نمیشن✋