بی ام وپورشه

درگ جذاب بی‌ام‌و XM لیبل رد و پورشه کاین توربو GT، قوی‌ترین شاسی‌بلندهای آلمان

آیا ب‌ام‌و XM لیبل رد هیبریدی با ۷۴۸ اسب بخار قدرت در ۴۰۰ متر حریف پورشه کاین توربو GT با ۶۵۰ اسب بخار قدرت خواهد شد؟

ب‌ام‌و XM لیبل رد که انتقادات زیادی به طراحی زشت آن وارد است، هم‌اکنون قوی‌ترین شاسی‌بلند ساخت آلمان محسوب می‌شود. رقیب مستقیم این خودرو در بین دیگر شاسی‌بلندهای آلمانی، پورشه کاین توربو S هیبریدی با ۷۳۹ اسب بخار قدرت است اما حالا درگ‌تایمز برادر ضعیف‌ترین این ماشین یعنی کاین توربو GT را در برابر پرچم‌دار باواریایی‌ها قرار داده است تا ببینیم آیا XM می‌تواند با نمایش پرفورمنس خوب و مغلوب کردن یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر جهان بر ظاهر زشت خود سرپوش بگذارد یا نه.

پیش از آنکه سراغ تماشای ویدئوی رقابت این دو شاسی‌بلند قدرتمند در ۴۰۰ برویم به‌رسم همیشه مروری بر مشخصات فنی خودروها خواهیم داشت. ب‌ام‌و از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و پکیج باطری ۲۹.۵ کیلووات ساعتی تشکیل شده است. این سیستم مجموعاً ۷۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. قیمت پایهٔ این خودرو از ۱۸۶ هزار دلار آغاز می‌شود.

در سمت دیگر میدان کاین توربو GT را داریم که فقط به‌صورت کوپه عرضه می‌شود. در اینجا خبری از سیستم هیبریدی و باطری نیست و همه‌چیز بر عهدهٔ یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو خواهد بود که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین، پورشه به میزان قابل‌توجهی از رقیب باواریایی ضعیف‌تر است اما با وزن ۲۳۰۰ کیلوگرم، وزن بسیار کمتری هم از غول زشت ۲۷۵۰ کیلوگرمی ب‌ام‌و دارد. قیمت کاین توربو GT از ۱۹۸ هزار دلار آغاز می‌شود اما قیمت نمونهٔ حاضر در ویدئو با آپشن‌ها به ۲۵۰ هزار دلار رسیده است.

در اولین مسابقه، پورشه که به نظر می‌رسید کمی زودتر حرکت را آغاز کرده، آن‌قدر فاصله انداخت که XM نتوانست هیچ حرفی برای گفتن داشته باشد. در درگ دوم اما ب‌ام‌و شروع بسیار بهتری داشت و شانه‌به‌شانهٔ رقیب پیش رفت اما بازهم این کاین بود که با اختلافی جزئی پیروز شد. در درگ سوم هرچند شاهد رقابت بسیار نزدیکی بودیم اما یک‌بار دیگر پورشه به پیروزی رسید و شاسی‌بلند ۷۴۸ اسب بخاری باواریا را شرمنده کرد. سریع‌ترین تایمی که کاین توربو GT در این سه درگ به ثبت رساند ۱۱.۱۶ ثانیه بود درحالی‌که XM لیبل رد نتوانست تایمی بهتر از ۱۱.۲۶ ثانیه ثبت کند.

مقایسه مشخصات فنی

پورشه کاین توربو GT ب‌ام‌و XM لیبل رد
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توربو هیبرید
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۷۴۸ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۱۰۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۳۰۰ کیلوگرم ۲۷۵۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۱۹۸ هزار دلار ۱۸۶ هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    انتخابم پورشه هست گیربکس پورشه یه لول بالاتر بی ام و هستش و فیس کاین بهتره

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2483 ديدگاه)

      پورشه استاد طراحی انتقال قدرته
      بی ام و که همیشه قاتل رقیباشه تو درگ،اینجا مغلوب مهندسی بی نقص برخواسته از موتور اسپرت پورشه شد
      تمام

      موافقم 13
      مخالفم 1
  2. رضا

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (268 ديدگاه)

    فعلا پرچم دار کراس اور های اسپرت با اختلاف کم کاین جی تی هست. این ماشین جدیدا فیس لیفت شده.
    ولی رقبا نزدیک شدن و این ماشین هم نیاز به یک بروز رسانی تو قدرت و توان داره.
    اما اون طرف
    غول زشت سنگین 😂بهترین تعریف ممکن برای xm هست
    نمیدونم تو مغز طراح های بی ام و چی میگذره که که از ماشینی مثل e46رسیدن به این!
    اندازه اون چراغای دی لایت نسبت به ابعاد بدنه خیلی مسخرست درسته ترند روزه ولی به ماشینی با این ابعاد و سه تن وزن اصلا نمیاد.

    موافقم 13
    مخالفم 7
    1. JaMsHiD

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3041 ديدگاه)

      یعنی طراحیشو میدادن دست مردم بهتر طراحی میکردن

      موافقم 11
      مخالفم 4
  3. Taha Ayoobi

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4761 ديدگاه)

    به نظرم لقب زشت رو توی متن از روی بی ام و بردارید
    این ماشینو باید از نزدیک ببینید بعد نظر بدید و اگر هم زشت باشه بعصی ها دوسش دارن

    موافقم 9
    مخالفم 12
    1. Dark Knight

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (576 ديدگاه)

      آفرین ، خود من هیچ مشکلی با طراحی xm ندارم نمیگم زیبا ترین suv دنیا هست چون واقعا در مقابل rs q8 یا بنتایگا هیچ حرفی برای گفتن از نظر زیبایی نداره ولی خاص هست و از نظر من قرار نیست شرکت ها مخصوصا شرکت های بزرگی مثل بیمر همیشه ماشین های هم پسند بسازن

      موافقم 6
      مخالفم 8
    2. sadra gholami

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      واقعااااا از نزدیک دیدن یک چیز دیگس
      دیدم که میگم

      موافقم 8
      مخالفم 4
  4. JaMsHiD

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3041 ديدگاه)

    ب ام و یه مدت می‌گفت ما کاری میکنیم که مشتریامون با ماشینامون ارتباط برقرار کنن و یه حس عاطفی نسبت به ماشینامون داشته باشن !
    الان کی میتونم با این قیافش ارتباط برقرار کنه؟

    زیبایی رو فدای اصالت کردن ! اصالت جلو پنجره کلیوی دهه هفتاد !
    ولی بنظرم اگه اصالت دهه نود حفظ میشد ، بسیار ماشین های زیبا تری تولید میشد . الان قیافه سری هفت رو ببینید ، یه جلو پنجره بزرگ بی معنی با چراغ هایی شبیه به هیوندا !
    شاید هیت بدید که چرا اینقدر از این ماشین بد میگم ولی من این ماشین رو دارم با E38 مقایسه میکنم

    موافقم 4
    مخالفم 4
  5. shetab-car

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (256 ديدگاه)

    با جلو پنجره بزرگ m4 کنار اومدم تقریبا اما طراحی این ب ام و هیچ جوره قابل هضم نیست

    موافقم 9
    مخالفم 4
  6. Reza Waffen SS

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    خدایی فیس XM خیلی خفنه

    موافقم 11
    مخالفم 10
  7. ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5045 ديدگاه)

    پورشه بهتره

    موافقم 6
    مخالفم 6
  8. Dark Knight

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (576 ديدگاه)

    ۱۱/۲۶ برای xm تایم عجیبیه ( خیلی سریع فکر میکردم به خاطر وزنی که داره تو بهترین حالت ۱۲ باشه ) ! کاین هم فوق العاده بود و اگه یکم دیگه راننده reaction time بهتری داشت ، من میگم میتونست ۱۰/۹ هم تایم بزنه و بشه اولین suv درونسوز استوک با تایم زیر ۱۱ ( وقتی xm همچین تایمی داره چرا توربو gt اینکار و نکنه ! ) در کل هر دو یعنی هم کاین و هم xm از اوروس سریع تر بودن چون یادمه همین دیوید بروکس چند سال پیش نسل اول اوروس رو تست تایم یه چیزی حدود ۱۱/۴ بود

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1609 ديدگاه)

    صد در صد کاین رو بردامیدارم از xm اصلا خوشم نمیاد

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. ارسلان

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (260 ديدگاه)

      با اینکه کلاً برند پورشه رو بیشتر دوست دارم ، ولی xm و انتخاب میکنم!!
      بی ام و یه طراحی کرده که خیلی ها بهش میگند زشت که من اصلأ موافق نیستم باهاشون ، پورشه همونه که خیلی وقته بوده و حتی جرات تغییرات ام نداشته… نهایت کاری که کرده انگولک کردن به چراغاشه

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. Taha Ayoobi

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (4761 ديدگاه)

        پورشه چون میدونه بهترین طراحی رو داره
        مردم عاشق همینن، براچی باید الکی تغییر بده
        ولی بی ام و ثبات طراحی نداره هنوز

        موافقم 2
        مخالفم 8
  10. B

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (929 ديدگاه)

    تو رول ریس بی ام و میبره مثل اینکه اما تو لانچ نزدیک پورشم نیست

  11. Shahab

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (90 ديدگاه)

    Bmw xm تقویت شده بود . تو ویدیو و یوتیوب گفته بودن قدرتش شده +۸۰۰ اسب بخار .
    یعنی پورشه عجب هیولاییه .

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. ali

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      برعکس پورشه انگار تیون شده صداشو نشنیدی پورشه کاین توربو gt استوک صداش انقدر بلند نبود!!

      1. ali

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (24 ديدگاه)

        شایدم کیت انداخت نمیدونم… drag time یه روده راست تو شکمش نی

      2. Shahab

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (90 ديدگاه)

        ویدئو رو ببین دقیقه اول
        توی یوتیوب هم تیتر زده +800hp bmw xm
        وگرنه بعید میدونم xm در حالت استاندارد زیر ۱۲ ثانیه تایم بزنه .
        من کلا ماشینای آلمانی رو دوست دارم با تعصب حرف نمیزنم

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. Shahab

          ۹ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (90 ديدگاه)

          از دیسلایک ها مشخصه چقدر سایت پدال پر شده از متعصب بی منطق . کافی بود دقیقه اول ویدیو رو ببینین که میگه bmw تقویت شده و قدرتش شده ۸۰۰ اسب بخار . همین ویدیو توی یوتیوب تیتر زده bmw ۸۰۰hp . قبلا کاربرای پدال منطقی تر بودن .

          موافقم 3
          مخالفم 1
  12. محمد فرخی

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    با سلام خدمت عوامل سایت پدال خواستم عرض کنم خدمتتون که من این درگ رو دو روز پیش برای اولین بار در یه سایت خارجی مشاهده کردم اما الان اینجا آپلود میشه لطفا سرعت و آن تایم بودن مطالب رو کنترل کنید با تشکر

  13. آلمانی باز

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    اولین باره میبینم بی ام وه ارزون تره:/

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. Hamid

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1717 ديدگاه)

    من از نزدیک بی ام و این مدل رودیدم واقعا زیباست و تاثیر گذار

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. Ehsan

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (256 ديدگاه)

      Xm مزخرفه
      بی هویت و سرگردان
      نه هویت و DNA بی ام و ،مانند x5 و x7 را داره
      نه شخصیت و پرستیژ رنج روور
      نه کاریزما و اصالت و منحصر بفرد بودن Gکلاس
      نه عامه پسندی و تعادل پاترول و لند کروزر و ال ایکس
      نه ابهت و شکوه و جبروت یوکان و تاهو و اسکالید
      نه خاصیت و هنر کاین و اوروس و دی بی ایکس
      (بنتایگا و کولینان هم که کلا توی یه کهکشان دیگه هستند)
      همین فقط خواسته یه چیزی بسازه
      الکی مثلا متفاوت
      گنده
      ساختارشکن
      مسخره
      طراحی داخلش هم مسخره و بدون خلاقیت
      مارکت suv ها هیچ نیازی بهش نداره
      به نظر من xm نسل دومش را نمیبینه

      موافقم 5
      مخالفم 7
  15. ماکان

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (789 ديدگاه)

    سلام . انتخاب من بی ام و XM .

  16. M power

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (430 ديدگاه)

    اگه ۸۰۰ متر بود بیمر با اختلاف میبرد

  17. امین

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    پدال عزیز قوی ترین نمیش گقت چون ائودی RSQ8_R واقعا غولیه با هفتصدو پنجاه اسب و هزار نیوتن گشتاور
    ک ب لطف سیستم کواترو در لحظه استارت هرزگردی ماشین ب صفر میرسه و لانچ خییییللللیی قوی تری داره
    و از نظر طراحی این دوتارو روی هم بزاری همون گریل جلوی ائودی نمیشن✋

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا