در یکی از کمیابترین درگ های چند وقت اخیر، دو خودروی اسپرت و آلمانی یعنی پورشه کیمن و بیامو Z4 در برابر یکدیگر قرار گرفتهاند. به نظر شما کدامیک از این دو مدل پیروز میدان خواهد بود؟
در دنیایی که پر از کراس اوورها، شاسی بلندها و وانت پیکاپ های گوناگون است، فراموش کردن خودروهای اسپرت کار راحتی خواهد بود. درحالیکه خودروسازانی همچون پورشه و بیامو با تولید طیف وسیعی از شاسی بلندها و کراس اوورها به دنبال سوددهی حداکثری هستند، برخی محصولات اسپرت نیز برای به دست آوردن دل طرفداران دوآتشه تولید میشوند که از جمله این خودروها میتوان به پورشه ۷۱۸ کیمن S و بیامو Z4 M40i اشاره کرد. در این ویدئو شاهد مسابقه درگ بین دو محصول پرفورمنس از آلمان خواهید بود.
بیامو Z4 M40i از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو استفاده میکند و ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته ZF به چرخ های عقب فرستاده میشود. بد نیست بدانید وزن خودروی موردبحث به ۱۵۸۰ کیلوگرم میرسد. در طرف دیگر پورشه با پیشرانه کوچکتر ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو قرار دارد هرچند این حجم کم پیشرانه نباید شما را دچار اشتباه چراکه قدرت و گشتاور آن به ۳۵۰ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتون متر میرسد. پورشه هم خودرویی دیفرانسیل عقب است اما گیربکس ۷ سرعته PDK بین پیشرانه و چرخ ها دیده میشود. این خودرو همچنین سبکتر از بیامو بوده و وزنش به ۱۳۸۵ کیلوگرم میرسد.
پورشه کیمن مسابقه اول را از آنِ خود کرده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۲۲ ثانیه و با سرعت ۱۸۴ کیلومتر در ساعت طی میکند. خودروی یاد شده در عرض ۴.۰۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. رکورد بیامو برای مسافت ۴۰۰ متر برابر با ۱۲.۸۷ ثانیه و با سرعت ۱۷۶ کیلومتر در ساعت بوده و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز در ۴.۶۱ ثانیه ثبت میشود. در مسابقه دوم بیامو استارتی اشتباه داشته و زودتر از حریف خود به راه میافتد. کیمن هم نمیتواند به Z4 برسد و مسابقه را در رده دوم به پایان میرساند. البته پورشه سریعتر عمل کرده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۲۳ ثانیه طی میکند هرچند این زمان برای Z4 با وجود استارت زودتر برابر با ۱۲.۸۵ ثانیه بوده است. تولید خودروهای پرفورمنس به چیزی بیشتر از پیشرانه بزرگ زیر کاپوت نیاز دارد. فاکتورهایی همچون وزن، گیربکس و خروجی نیز به اندازه حجم پیشرانه اهمیت دارند. همانطور که دیدید بیامو دو سیلندر بیشتر از پورشه داشت اما نتوانست بهطور کامل از عهده کیمن S برآید.
Bmwgg6
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اگه یه پورش کیمن یا بکستر یا کاررا یا هرچی بخری یه حسرت داره که اونم اینه هیچوقت نتونستی موفق باشی و یه پورش 911 بخری
و این خیلی بده (ایناس که بده)
mercedes
۱۳ فروردین ۱۴۰۲هیچ ماشینی مهندسی پورشه رو نداره
یعنی اگه هر برندی با توان مشابه با پورشه بیاد تست درگ صد در صد جامیمونه
وزیر وقت گیری
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ماشینای پورشه پر مصرفن ، و ماشینای بی ام و خشک ، نتیجه ؛:،: بنز
ببخشید ، ببخشید ، این شامل حال ما نمیشه ، برای آلمان فرانسه و و امارات و افغانستان و بنگلادش صحبت می کردم .
برای ما مقایسه تیگو ۳ با جک اس ۳
❤ ب ت bugatti
۱۲ فروردین ۱۴۰۲بنز؟
دقت کردی وقتی داری در باره بنز حرف می زنی بحث سوپر های دیگه مثل الپین ای ۱۱۰ یا تی تی ار اس یا لامبورگینی میورا و کنتاش یا رنو مگان نمیدونم چی چی وسط هست؟
GERMANY
۱۲ فروردین ۱۴۰۲دوست عزیزی که میگی بی ام و خشکه کجاش خشکه دقیقا میشه توضیح بدین و اینکه این درگ یکم مشکوکه بی ام و مدلای ۲۰۱۲ که توی ایران موجود هستن با همین قدرت شتابی بهتر از ۶ ثانیه نمیتونن بزنن اون وقت این z4 چطوری این چنین شتابی زده و در آخر هم باید بگم کلا بین ماشین های المانی توی شتاب و تاپ اسپید پورش حرف اول رو میزنه البته بعد از گامپرت و توی سواری نرم و راحتی هم مرسدس بیمر توی هر دومورد بین این دوتا خودروسازه
❤ ب ت bugatti
۱۲ فروردین ۱۴۰۲این درگ مشکوک نیست
ولی درگ دوم درست نبود چون حدود یک ثانیه پورشه دیر لانچ کرد
رضا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲دنده عقب هم میشه لانچ کرد؟
Amin
۱۲ فروردین ۱۴۰۲خداروسپاس که جفتشون آلمانی هستن 😅
حسین دهمرد
۱۲ فروردین ۱۴۰۲اون v8 که روی m5 انداختی رو بنداز رو z4 تا یه سوپرکار خلق بشه
Reza Waffen SS
۱۳ فروردین ۱۴۰۲پورشه کیمن انتخابم
حامد
۱۴ فروردین ۱۴۰۲من چقدر دوست داشتم این بی ام و زد 4 رو
یکی نزدیکای خونمون بود هر روز نگاهش می کردم
اون زمان ها خیلی هم ارزون بود و دوس داشتم تا چند سال آینده یخرم یکیش رو
ولی مملکت از بین رفت متاسفانه و دستمون از سایش هم دور شد