بی ام وطراحی

تمامی محصولات M پرفورمنس بی ام و با چهار خروجی اگزوز تولید خواهند شد

دوماگوج دوکک، مدیر طراحی بی‌ام‌و به‌صورت رسمی تائید کرد تمامی محصولات جدید M پرفورمنس با چهار خروجی اگزوز تولید خواهند شد. این ویژگی قبلاً فقط مختص مدل‌های فول M بود. البته علیرغم داشتن چهار خروجی اگزوز مشترک با محصولات پرچم‌دار، این طراح خبرساز اذعان کرده است محصولات M پرفورمنس همچنان تفاوت‌هایی با یکدیگر خواهند داشت. دوکک در مصاحبه با BMW بلاگ گفته است:

تمامی محصولات M پرفورمنس دارای چهار خروجی اگزوز خواهند بود. شما این را در X1 جدید و محصولات آتی خواهید دید؛ اما باید گفت این سر اگزوزها شکل گردی نخواهند داشت زیرا از نوع محصولات پرچم‌دار و پرفورمنس نیستند. مدل‌های پرچم‌دار سر اگزوزهای متفاوت و شیک‌تری خواهند داشت

ما قبلاً می‌دانستیم که بی‌ام‌و در حال گسترش محصولات دارای چهار خروجی اگزوز است. نسخه‌های داغ نسل جدید X1 و هاچبک فیس لیفت شده M135i xDrive با چهار خروجی اگزوز رؤیت شده‌اند. اگرچه این مدل‌ها در نسخه‌های پیش‌تولیدی از اگزوزهای گرد استفاده کرده‌اند اما حدس می‌زنیم نسخه‌های تولیدی از سر اگزوزهایی با شکل متفاوت استفاده کنند. برخلاف اکثر خودروسازان که از اگزوزهای غیرواقعی استفاده می‌کنند، خوشبختانه بی‌ام‌و از خروجی‌های اگزوز واقعی و کاربردی استفاده خواهد کرد.

بی ام و M760e جدید که در واقع تنها تریم سری ۷ جدید با سر اگزوزهای نمایان است با چهار خروجی اگزوز که دارای شکل گوشه‌دار هستند عرضه خواهد شد. به این ترتیب شکل این اگزوزها نشان خواهد داد اگرچه با M7 طرف نیستیم اما پرفورمنس بهبود یافته قوای محرکه هیبریدی سری ۷ را می‌بینیم. این خودرو قرار است قدرت ۴۸۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری داشته باشد. در نظر داشته باشید که نسل پیشین M760i با پیشرانه ۱۲ سیلندر نیز اگرچه محصول پرچم‌دار M7 نبود اما با چهار سر اگزوز عرضه می‌شد.

این تغییر در طراحی باعث می‌شود محصولات M پرفورمنس از نظر ظاهر مشابه یکدیگر باشند و از نظر طراحی رقابتی‌تر ظاهر شوند. البته طراحان بی‌ام‌و مطمئن خواهند شد شما به راحتی سری ۳ M پرفورمنس را با M3 پرچم‌دار اشتباه نمی‌گیرید. این خودروها دارای کیت‌های بدنه متفاوت خواهند بود، چیزی که در تفاوت مدل‌های AMG Line و AMG پرچم‌دار نیز دیده شده‌اند. با توجه به اینکه در حال ورود به عصر الکتریکی سازی هستیم، این تصمیم شاید آخرین شانس برای ژرمن‌ها باشد تا سر اگزوزهای بیشتری را در پشت خودروهای درون‌سوز خود نصب کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    باز این «دوماگوج دوکک» نظر داد با این اسمش :))

    موافقم 25
    مخالفم 7
  2. AMANTE

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    اومده که یک سری کار انجام بده که اسم اش تا ابد توی ذهن طرفداران و تاریخ BMW بمونه.

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      😂😂😂😂 موافقم !

      فقط اینکه اسمش جهت مخالف با شخصی همچون کریس بنگل فقید در تاریخ میماند !

      موافقم 9
      مخالفم 11
      1. Mad.z.Max

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        بخدا کریس بنگل زندس :))

        موافقم 17
        مخالفم 4
        1. GMA

          ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          شاید (شاید) هم نوید نمیدونه فقید فقط برای مردگان به کار میره :)))

          موافقم 11
          مخالفم 2
        2. Sina10

          ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          نمیدونم چرا خودمم فکر میکردم بنگل فوت شده بنده خدا!
          طراحی هاش هم بسیار عالی داشت هم بسیار ضعیف ولی به خوبی ازش یاد میشه
          از سری ۳ دو نسل قبل میشه به عنوان طرحای خوبش یاد کرد
          اولین فانتوم دوره مدرن هم اگه درست یادم باشه کار خودش بوده ، اونم فوق العادس
          از کارای پرحاشیه اش میشه به اون سری ۷ عجیب اشاره کرد یا ب‌ام‌و های X6 و X5 های اولیه که به نظرم X6 بدک نبود
          طراح پرحاشیه ای بوده
          مثل کارش سری ۵ دو نسل قبل

          موافقم 3
          مخالفم 2
  3. GMA

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    الان این عمر حیاتی و مهمه؟
    بابا جمع کن بساطتو به جای این چرندیات به طراحی ماشین های جدید گند نزنید
    شما سرطان خلق نکنید، اگزوز چهارتایی پیش کش

    موافقم 7
    مخالفم 8
  4. net

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3393 ديدگاه)

    ۴ اگزوز دایره ای برای ماشین سوپر اسپرت قشنگه. برای کراس اور و سدان ۲ اگزوز دایره ای زیر سپر در سمت چپ و راست کافی و قشنگتر است.اگزوز مربعی بد هست

    موافقم 11
    مخالفم 5
  5. Scuderia Ferrari

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    دوماگوج دوکک در حد ایران خودرو و سایپا هست نه برند بزرگی مثل BMW

    موافقم 19
    مخالفم 7
    1. حامد

      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (831 ديدگاه)

      بهترین طراحان آلمانی رفتن کره جنوبی (:

      موافقم 13
      مخالفم 6
  6. ماکان

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . شاید در جدیدترین نسل از بی ام و سری 7 تنها نسخه ای که در حد کم امکان داره از لحاظ پیشرانه 8سیلندر باشه ، فقط نسخه آلپینا B7 بنزینی باشد ، چون در این نسل بی ام و سری 7 نه تنها نسخه 12سیلندر ، بلکه نسخه 8سیلندر هم فعلا تاحالا را ندیدیم

    موافقم 2
    مخالفم 3
  7. Alan.r

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    با این طراحی افتضاح کی به اگزوز اهمیت میده کلا طراحی رو به فنا دادن

    موافقم 8
    مخالفم 5
  8. amirhosein23

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    اگر طراحی هاش بد بود مدیران ارشد رد می‌کردند این طراحی رو

    موافقم 5
    مخالفم 4
  9. فرامرز

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    یعنی یکی تو اون شرکت با صدها هزار کارمند نیست بگه آقا به همون جلو پنجره راضی شید؟ آخه چراغ جلوی جدا و چراغ عقب برجسته خرچنگ قورباغه رو از کجا آوردید

    موافقم 2
    مخالفم 4
  10. Jdm باز

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    شما طراحی سری هفت رو درست کن بعد بیا چهار تا اگزوز بزار

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. بهنام

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (994 ديدگاه)

    یکی این آقا رو بیرون کنه از بی ام و
    نابود کرد

    موافقم 1
    مخالفم 4
  12. samurai

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    اگزوزومرض :)

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا