دوماگوج دوکک، مدیر طراحی بیامو بهصورت رسمی تائید کرد تمامی محصولات جدید M پرفورمنس با چهار خروجی اگزوز تولید خواهند شد. این ویژگی قبلاً فقط مختص مدلهای فول M بود. البته علیرغم داشتن چهار خروجی اگزوز مشترک با محصولات پرچمدار، این طراح خبرساز اذعان کرده است محصولات M پرفورمنس همچنان تفاوتهایی با یکدیگر خواهند داشت. دوکک در مصاحبه با BMW بلاگ گفته است:
تمامی محصولات M پرفورمنس دارای چهار خروجی اگزوز خواهند بود. شما این را در X1 جدید و محصولات آتی خواهید دید؛ اما باید گفت این سر اگزوزها شکل گردی نخواهند داشت زیرا از نوع محصولات پرچمدار و پرفورمنس نیستند. مدلهای پرچمدار سر اگزوزهای متفاوت و شیکتری خواهند داشت
ما قبلاً میدانستیم که بیامو در حال گسترش محصولات دارای چهار خروجی اگزوز است. نسخههای داغ نسل جدید X1 و هاچبک فیس لیفت شده M135i xDrive با چهار خروجی اگزوز رؤیت شدهاند. اگرچه این مدلها در نسخههای پیشتولیدی از اگزوزهای گرد استفاده کردهاند اما حدس میزنیم نسخههای تولیدی از سر اگزوزهایی با شکل متفاوت استفاده کنند. برخلاف اکثر خودروسازان که از اگزوزهای غیرواقعی استفاده میکنند، خوشبختانه بیامو از خروجیهای اگزوز واقعی و کاربردی استفاده خواهد کرد.
بی ام و M760e جدید که در واقع تنها تریم سری ۷ جدید با سر اگزوزهای نمایان است با چهار خروجی اگزوز که دارای شکل گوشهدار هستند عرضه خواهد شد. به این ترتیب شکل این اگزوزها نشان خواهد داد اگرچه با M7 طرف نیستیم اما پرفورمنس بهبود یافته قوای محرکه هیبریدی سری ۷ را میبینیم. این خودرو قرار است قدرت ۴۸۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری داشته باشد. در نظر داشته باشید که نسل پیشین M760i با پیشرانه ۱۲ سیلندر نیز اگرچه محصول پرچمدار M7 نبود اما با چهار سر اگزوز عرضه میشد.
این تغییر در طراحی باعث میشود محصولات M پرفورمنس از نظر ظاهر مشابه یکدیگر باشند و از نظر طراحی رقابتیتر ظاهر شوند. البته طراحان بیامو مطمئن خواهند شد شما به راحتی سری ۳ M پرفورمنس را با M3 پرچمدار اشتباه نمیگیرید. این خودروها دارای کیتهای بدنه متفاوت خواهند بود، چیزی که در تفاوت مدلهای AMG Line و AMG پرچمدار نیز دیده شدهاند. با توجه به اینکه در حال ورود به عصر الکتریکی سازی هستیم، این تصمیم شاید آخرین شانس برای ژرمنها باشد تا سر اگزوزهای بیشتری را در پشت خودروهای درونسوز خود نصب کنند.
Mad.z.Max
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱باز این «دوماگوج دوکک» نظر داد با این اسمش :))
AMANTE
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اومده که یک سری کار انجام بده که اسم اش تا ابد توی ذهن طرفداران و تاریخ BMW بمونه.
NAVID۰۰۹۸
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱😂😂😂😂 موافقم !
فقط اینکه اسمش جهت مخالف با شخصی همچون کریس بنگل فقید در تاریخ میماند !
Mad.z.Max
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱بخدا کریس بنگل زندس :))
GMA
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱شاید (شاید) هم نوید نمیدونه فقید فقط برای مردگان به کار میره :)))
Sina10
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱نمیدونم چرا خودمم فکر میکردم بنگل فوت شده بنده خدا!
طراحی هاش هم بسیار عالی داشت هم بسیار ضعیف ولی به خوبی ازش یاد میشه
از سری ۳ دو نسل قبل میشه به عنوان طرحای خوبش یاد کرد
اولین فانتوم دوره مدرن هم اگه درست یادم باشه کار خودش بوده ، اونم فوق العادس
از کارای پرحاشیه اش میشه به اون سری ۷ عجیب اشاره کرد یا بامو های X6 و X5 های اولیه که به نظرم X6 بدک نبود
طراح پرحاشیه ای بوده
مثل کارش سری ۵ دو نسل قبل
GMA
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱الان این عمر حیاتی و مهمه؟
بابا جمع کن بساطتو به جای این چرندیات به طراحی ماشین های جدید گند نزنید
شما سرطان خلق نکنید، اگزوز چهارتایی پیش کش
net
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱۴ اگزوز دایره ای برای ماشین سوپر اسپرت قشنگه. برای کراس اور و سدان ۲ اگزوز دایره ای زیر سپر در سمت چپ و راست کافی و قشنگتر است.اگزوز مربعی بد هست
Scuderia Ferrari
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱دوماگوج دوکک در حد ایران خودرو و سایپا هست نه برند بزرگی مثل BMW
حامد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱بهترین طراحان آلمانی رفتن کره جنوبی (:
ماکان
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام . شاید در جدیدترین نسل از بی ام و سری 7 تنها نسخه ای که در حد کم امکان داره از لحاظ پیشرانه 8سیلندر باشه ، فقط نسخه آلپینا B7 بنزینی باشد ، چون در این نسل بی ام و سری 7 نه تنها نسخه 12سیلندر ، بلکه نسخه 8سیلندر هم فعلا تاحالا را ندیدیم
Alan.r
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱با این طراحی افتضاح کی به اگزوز اهمیت میده کلا طراحی رو به فنا دادن
amirhosein23
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اگر طراحی هاش بد بود مدیران ارشد رد میکردند این طراحی رو
فرامرز
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱یعنی یکی تو اون شرکت با صدها هزار کارمند نیست بگه آقا به همون جلو پنجره راضی شید؟ آخه چراغ جلوی جدا و چراغ عقب برجسته خرچنگ قورباغه رو از کجا آوردید
Jdm باز
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱شما طراحی سری هفت رو درست کن بعد بیا چهار تا اگزوز بزار
بهنام
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱یکی این آقا رو بیرون کنه از بی ام و
نابود کرد
samurai
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اگزوزومرض :)