بی ام وموتورسیکلت

بررسی موتورسیکلت بی ام و CE 02؛ هیجان‌انگیز و گران‌قیمت!

یکی از جدیدترین محصولات برقی بی‌ام‌و موتورسیکلت CE 02 نام دارد که فرصت بررسی آن برای ما فراهم شده است.

کتاب‌های سرگرمی قدیمی را که دارای بخش‌های پازل مانند بودند به یاد می‌آورید؟ شما می‌توانستید با ترکیب کردن بخش‌های مختلف این کتاب اشیا و حیوانات گوناگونی را بسازید. به نظر می‌رسد طراحان بی‌ام‌و همین ترکیب را به‌صورت مدرن پیاده کرده‌اند و موتورسیکلت‌های برقی جدید را معرفی نموده‌اند. با استفاده از دوشاخ اسکرامبلر، دسته‌های دوچرخه BMX، صندلی اسکیت بورد مانند و…، بی‌ام‌و CE 02 ترکیبی از چندین محصول است. این محصول را نه می‌توان اسکوتر دانست و نه موتورسیکلت کامل و به همین خاطر است که تعریف دقیق آن کار دشواری خواهد بود. در واقع می‌توان ۰۲ را محصولی منحصربه‌فرد دانست. بی‌ام‌و CE 02 موتورسیکلتی است که تنها بر اساس جذابیت ظاهری هم می‌تواند انتخاب شود. در واقع به گونه‌ای مهندسی شده که جالب و هیجان‌انگیز به نظر برسد.

ژرمن‌ها در تبلیغ این محصول جدید تمرکز خاصی روی نسل Z داشته‌اند و همین موضوع طیف هدف خریداران برند را نشان می‌دهد. با قیمت ۷۶۰۰ دلاری برای مدل پایه ۵ اسب بخاری و قیمت ۸۵۰۰ دلاری برای مدل دارای ۱۵ اسب بخار قدرت، بی‌ام‌و CE 02 ارزان‌قیمت نیست و با این مبالغ می‌توان اسکوترهای ۱۲۵ سی‌سی بهتری را نیز خریداری کرد. تمامی افراد ۱۶ ساله و بالاتر از آن می‌توانند روی صندلی مدل ۵ اسب بخاری بنشینند ولی برای راندن مدل ۱۵ اسب بخاری که معادل موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی بنزینی است باید گواهینامه معتبر وجود داشته باشد. البته قوانین در کشورهای مختلف متفاوت است.

اما اعداد یاد شده در جاده چگونه خود را نشان می‌دهند؟ موتورسیکلت ۱۳۲ کیلوگرمی و ۱۵ اسب بخاری بی‌ام‌و در سه ثانیه از سکون به سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد که برای تردد در محیط‌های شهری و شلوغ رقم مناسبی است. در واقع این عملکرد برای افرادی که می‌خواهند در زمان سبز شدن چراغ سریع باشند بسیار خوب خواهد بود. توانایی موتورسیکلت بی‌ام‌و در خروج از منطقه خطر و ورود به موقعیتی ایمن به ویژه در محیط‌های شهری مطلوب است و سقف سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت آن باعث می‌شود ۰۲ ظرفیت استفاده از جاده‌های بزرگ‌تر را نیز داشته باشد. البته مدل ۵ اسب بخاری تنها به سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد و با یک‌بار شارژ مسافت ۴۵ کیلومتری را طی می‌کند.

پشتیبان موتور برقی بی‌ام‌و CE 02 هم دو باتری ۱.۹۶ کیلووات ساعتی است که در عرض ۱۶۸ دقیقه می‌توان شارژ ۲۰ درصدی را به ۸۰ درصد رساند. درصورتی‌که عجله داشته باشید می‌توانید با سفارش پکیج ۸۷۵ دلاری، زمان شارژ را به ۱۰۲ دقیقه کاهش دهید. شعاع حرکتی متوسط مدل قوی‌تر هم ۹۰ کیلومتر اعلام شده است. در ساختار موتورسیکلت موردبحث فریم فولادی بکار رفته و دوشاخ تلسکوپی هیدرولیکی با استایل مشابه موتور کراس‌ها و ابعاد بزرگ به چشم می‌خورد.

رینگ‌های ۱۴ اینچی آلیاژی موتورسیکلت بی‌ام‌و CE 02 با ترمزهای دیسکی ۲۴۰ میلی‌متری و سیستم ترمز ضد قفل همراه می‌شوند. در این محصول جدید همچنین سیستم‌های کنترل پایداری خودکار و کنترل کشش وجود دارد. همچنین تجهیزات هوشمندانه و سطح بالای زیادی هم به کار رفته‌اند تا بتوانند قیمت بالای موتورسیکلت بی‌ام‌و را توجیه کنند. یکی از ویژگی‌های هوشمندانه و جالب CE 02 را می‌توان جای پای دوبل دانست که تفکرات طراحان در تولید این محصول را نشان می‌دهند. موتورسواران عادی ظاهراً جای پای عقب را دوست دارند چراکه موقعیت محصولات عادی را تداعی می‌کند اما افرادی که اسکوتر رانده‌اند جای پای جلو را انتخاب می‌کنند زیرا موقعیت پای چنین محصولاتی را نشان می‌دهد.

یکی از اولین سؤالاتی که در زمان بررسی ۰۲ مطرح شد این بود که موتورسیکلت را کجا می‌توان قفل کرد؟ با توجه به قیمت بالای CE 02، چگونه باید از آن در شهر محافظت کرد؟ بی‌ام‌و یک سیستم هشدار ضد سرقت و قفل فرمان را به‌صورت استاندارد ارائه کرده اما اولین چیزی که باید پس از خرید موتورسیکلت در نظر گرفت زنجیر محکم و قفل مخصوص موتورسیکلت است. این موتورسیکلت فریاد می‌زند که “من را سرقت کنید!” و البته همین موضوع درباره راندن آن نیز صدق می‌کند.

استایل جوان‌پسند بی‌ام‌و CE 02 به تکنولوژی‌های آن نیز سرایت کرده است. حالت‌های سواری این محصول با نام‌های Flow و Surf شناخته می‌شوند که در حالت اول شتاب گیری پایدار و آرام را شاهد خواهید بود درحالی‌که در حالت Surf موتورسیکلت کمی چابک‌تر نشان می‌دهد. با خرید پکیج‌ های لاین می‌توان سومین حالت با نام Flash را نیز به دست آورد که بیشترین میزان شتاب گیری را مهیا خواهد کرد. حالت Flash البته مناسب همه خریداران نیست و اگرچه شتاب بالاتری را ایجاد می‌کند اما ترمز موتور آن باب میل همه نخواهد بود.

از دیگر تجهیزات این محصول جدید می‌توان به نمایشگر ۳.۵ اینچی و درگاه شارژ USB-C اشاره کرد که برای ارتباط با برنامه موبایلی بی‌ام‌و عالی است. زمانی که این برنامه را به راه بیندازید و با بلوتوث همگام کنید می‌توانید از ویژگی‌هایی همچون ناوبری، میزان شارژ باتری و… اطلاع یابید. نکته جالب اینکه می‌توانید گوشی هوشمند خود را در مکان ویژه قرار داده و از آن به عنوان نمایشگر اضافی استفاده کنید. اگرچه نقاط ضعفی در زمینه ناوبری و دکمه‌ها وجود دارد اما باید گفت برنامه بی‌ام‌و برای افرادی خوب است که خواهان ارتباط و انتقال داده با گوشی هستند اما برای ناوبری بهتر است از گوگل مپس یا موارد دیگر استفاده کرد.

اما سواری موتورسیکلت بی‌ام‌و CE 02 چگونه است؟ این محصول جدید به اندازه ظاهر خود هیجان‌انگیز ظاهر می‌شود اما نباید از آن انتظار هندلینگ محصولات اسپرت را داشت. هرچند هندلینگ آن برای افراد تازه‌کار ایمن و قابل پیش‌بینی خواهد بود. ما موقعیت سواری موتورسیکلت را دوست داشتیم که شبیه محصولات ادونچر بود. البته خود صندلی پس از چندین ساعت سواری ناراحت کننده حس می‌شود و در واقع بیشتر طراحی زیبایی دارد تا کارایی خوب.

ما در بررسی CE 02 مسافتی حدود ۵۰ کیلومتر را طی کردیم و در پایان ۲۳ درصد از باتری باقی مانده بود. فکر می‌کنیم مهندسان بی‌ام‌و تصور کرده‌اند عمده مسیرهای طی شده توسط این موتورسیکلت در روز به حدود ۱۰ کیلومتر خواهد رسید و مالکان از آن برای رفتن به محل کار استفاده خواهند کرد تا سفرهای طولانی. محصول جدید بی‌ام‌و در سرعت‌های پایین قابلیت پیش‌بینی دلپذیری دارد اما به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر و جدی‌تر از اسکوترهای کوچک است. اگر شما به عنوان موتورسوار به دنبال محصولی هستید که کوچک و سبک باشد و به راحتی پارک شود و در خیابان‌های شلوغ سواری خوبی داشته باشد یک اسکوتر کوچک یا موپد بخرید. اگر به دنبال موتورسیکلتی با ظاهر برجسته هستید که سریع‌تر و سنگین باشد و البته نظر سارقان هم را جلب کند بی‌ام‌و CE 02 انتخاب بهتری خواهد بود.

شاید برخی افراد بگویند چرا مدل بزرگ‌تر CE 04 را انتخاب نکنیم؟ باید دانست این مدل ۴ هزار دلار گران‌تر است و ابعاد بزرگ‌تری دارد. همچنین از نظر عملکرد باید گفت این محصول در عرض ۲.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد و قابلیت مانور آن در شهر نیز خوب است. با وجود طراحی جوان‌پسند، سواری اسپرت و طراحی خاص، ظاهراً بی‌ام‌و امیدوار است نظر افرادی را که ۰۴ بزرگ‌تر و سنگین‌تر را نمی‌خواهند به مدل ۰۲ جلب کند.

  • نقاط قوت: طراحی و کیفیت ساخت عالی، سواری جالب و هیجان‌انگیز، جایگاه نصب موبایل ویژه، شتاب گیری مناسب
  • نقاط ضعف: قیمت بالا، شعاع حرکتی متوسط، طراحی مناسب برای سارقان، ترمز احیا شونده غیرقابل تنظیم، صندلی ناراحت برای سفرهای طولانی‌تر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. پرایدسوار

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    زشت و گران!

    موافقم 16
    مخالفم 27
    1. Taha Ayoobi

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (4319 ديدگاه)

      قیافه اش عُرف نیست ولی همچین زشت هم نیست.
      درباره قیمتش موافقم واقعا.
      میانگین قیمت مدل هاش میشه 8050 دلار.
      با این پول خیلی ماشین های خفن میشه خرید
      یکی از چیزایی که میشه خرید مثلا دوج دورانگو SXT 2016

      موافقم 4
      مخالفم 6
  2. 18:45

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    یه محصول غیرمنتظره و خاص
    اتفاقا همه اش که نباید محصولات عادی ساخت.
    قطعا افرادی که محصولات عجیب می‌خرن ازش استقبال خوبی میکنن و یجورایی میشه گفت ب ام و یه کلاس جدید رو معرفی کرده…
    عملکردش هم که خوبه و ضعیف نیست.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  3. ALI.S

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (260 ديدگاه)

    این قشنگ نیست برای این قیمت!
    هر چقدر هم که کیفت ساخت بالای داشته باشه خوب نیست!
    مگر برای یک کلکسیونر که اهمیتی نه به پول میده، نه قیافه. فقط مدل‌های بی‌ام‌و رو می‌خواد.

    موافقم 7
    مخالفم 7
  4. Piero Ferrari

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    ظاهر بانمکی داره

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. parhamiof

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    “اگر به دنبال موتورسیکلتی با ظاهر برجسته هستید که سریع‌تر و سنگین باشد و البته نظر سارقان هم را جلب کند بی‌ام‌و CE 02 انتخاب بهتری خواهد بود.”
    😂

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. BMW

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    جالبه و در عین حال عجیب😁😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. حسن

    ۲۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2082 ديدگاه)

    مضحک و بی ریخت

    موافقم 2
    مخالفم 12
  8. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1541 ديدگاه)

    می تونم بگم هم زشته هم بازه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1541 ديدگاه)

    می تونم بگم هم زشته هم بامزه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. amirboss

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (725 ديدگاه)

    این باید بیاد ایران سیصد چهارصد تومن قیمت بخوره

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. علی جردن

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      ایران بیاد پونصد ملیونم ارزش داره حاظرم رانا بفروشم یه بی ام و واقعی برقی بروز داشته باشم

      موافقم 5
      مخالفم 2
  11. M power

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (356 ديدگاه)

    اقا مگ نمیگید این زشته
    عیبی نداره من میخامش ÷)

    موافقم 8
    مخالفم 1
  12. Taha Ayoobi

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    جالبه
    ولی گرون واقعا
    خیلی ماشین های خفن میشه خرید با این پول

  13. Siyavash

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (797 ديدگاه)

    الکی گرون..تا حدودی زشت…

    موافقم 2
    مخالفم 4
  14. علی جردن

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    با اینکهدمخالفدموتورسیکلتم اما این موتور ارزش خریدن داره پولشو داشتم فوری می خریدم

  15. a-m-i-r

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    و جوان ایرانی که اگه هم بتونه یه هوندا ۱۲۵ بخره باید تا آخر عمر قسط بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا