بی ام و

بررسی ب‌ام‌و X1، اس‌یو‌وی یا هاچ‌بک؟

گرچه دهه‌هاست که خودروسازی ما از روند جاری پیشرفت در دنیا فاصله گرفته و در یک دنیای مهجور و محصور مشغول فعالیت است و دل‌خوش هم به آن است که سیل مشتریان دست‌به‌نقد و دلالان را پشت دروازه‌های خویش منتظر نگاه داشته، اما در آن سوی جهان که رقابت و مشتری مداری حرف اول و آخر را در تجارت می‌زند، دمی آسودگی مساوی با سال‌ها عقب‌افتادگی ست، به همین سبب هم است که می‌بینیم که تمامی سازندگان و حتی چینی‌ها نیز حرکتی روبه‌جلو دارند و پسرفت و عقب‌گرد، در قاموسشان جایی ندارد. در این میان نیز، آنانی موفق‌ترند که حرف و سخنی نویی را ارائه داده و تنها به روند جاری و موجود اکتفا ننمایند.

2016 BMW X1
۲۰۱۶ BMW X1
ب‌ام‌و سال‌هاست که با مدل‌های رده X خود در بازارهای جهانی مشغول تاخت وتاز است و با آن‌که کمی دیرتر از ژاپنی‌ها وارد این عرصه (ساخت SUV) شده ولی در همین مدت نسبتاً کوتاه هم بسیار خوش درخشیده است، نکته جالب اینجاست که رده X این خودروساز هم از لحاظ سبک بدنه به دو دسته متفاوت تقسیم شده‌اند، شماره‌های زوج این رده، در کلاس خاصی طبقه‌بندی می‌شوند که مصداق عینی آن شاهکاری به نام X6 است که نه‌تنها مبدع طراحی نوینی در دنیای خودروست بلکه به لحاظ گیرایی و جذابیت هم کم‌نظیر است؛ و شماره‌های فرد که از روند متعارف در این کلاس پیروی نموده و نمونه بارزشآن‌هم مدل X5 است. در این بین، مدل X1 نیز توانسته به‌عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده جای خاصی را در این بازار اشغال نماید، گرچه برخی از اهل فن آن را یک کراس‌اوور واقعی نمی‌دانند و بیشتر لفظ هاچ‌بک را برازنده آن می‌دانند.
2010 BMW X1
۲۰۱۰ BMW X1
تولید نسل اول ب‌ام‌و X1، در اکتبر سال ۲۰۰۹ میلادی در آلمان آغاز شد و کمی بعد نیز روانه بازارهای جهانی گردید. این خودرو همچون برادر بزرگ‌ترش X3 از پیشرانه‌های N20 ب‌ام‌و بهره می‌برد. طراح آن هم شخصی به نام ریچارد کیم ((RICHARD KIM می‌باشد. در حال حاضر، علاوه بر آلمان، در ممالکی همچون چین، روسیه، هندوستان، مکزیک و تایلند هم این خودرو تولید می‌شود. چندی پیش نسل اول یا فعلی ب‌ام‌و X1 توسط سایت «AUTOMIDDLEEAST» تست و بررسی گردید که در اینجا برگردان آن را تقدیمتان می‌کنم.
2016 BMW X1
۲۰۱۶ BMW X1

خلاصه بررسی

کل امتیاز:۲.۵ از ۵

آیا این خودرو، یک هاچ‌بک با طراحی نامتعارف است و یا یک اس‌یو‌وی ست بدون ویژگی‌ها و مختصات مربوطه؟ تنها نکته‌ای را که می‌دانیم آن است که ب‌ام‌و X1 یک اس‌یو‌وی جمع‌وجور است که کوچک‌تر و نیز کمی مقرون به‌صرفه‌تر از مدل X3 است.

2016 BMW X1 xDrive25i
۲۰۱۶ BMW X1 xDrive25i
نمای ظاهری
من این موضوع را درک می‌کنم که X1 ارزان‌ترین خودرویی است که ب‌ام‌و در رده اس‌یو‌وی‌ها ارائه می‌دهد اما آنچه که قابل درک نیست شیوه تفکر طراحان این خودروست. در نمای جلو، چراغ‌های خاص ب‌ام‌و فی‌الفور به تمایز و هویت‌یابی آن مدد می‌رساند و چند میلی‌متر پایین‌تر از آن نیز، مه شکن‌ها نصب شده‌اند؛ که جلوپنجره کلیوی شکل عریض هم در پیشانی آن جای گرفته است که درمجموع قابل‌قبول به نظر می‌آید. این سبک از طراحی که چندان‌ هم عالی نیست در کناره‌های خودرو نیز امتداد می‌یابد. در آنجا خطوطی را می‌بینیم که از کناره گلگیرهای جلوی آن شروع شده و در عقب آن محو می‌شوند، اما چرا در عقب؟ با یک نگاهی کوتاه می‌توان گفت که در این مورد، دست طراح کاملاً بسته بوده و هیچ راه حل دیگری برای رفع آن وجود نداشته است.
2016 BMW X1
۲۰۱۶ BMW X1
کابین
داخل این خودرو، نزدیک‌تر و مأنوس‌تر به آن قلمروی است که ما را به ب‌ام‌و پیوند می‌دهد. ترکیب تریم چوبی، پلاستیک، چرم و دیگر مواد نرم در کنار یکدیگر، داشبورد مرتب و شیکی را برای آن مهیا نموده است. صندلی‌ها، چه در جلو و نیز در عقب، به نحو مناسب و درخوری راحت هستند و فضای سر هم کاملاً مناسب است، درمجموع، چهار سرنشین بزرگ‌سال می‌توانند به‌راحتی در آن جای گیرند.
2016 BMW X1 Interior
۲۰۱۶ BMW X1 Interior
2016 BMW X1 Interior
۲۰۱۶ BMW X1 Interior
2016 BMW X1 Interior
۲۰۱۶ BMW X1 Interior
مهندسی
فرض کنیم که دفتر کارتان را ترک نموده و به اینترنت موبایلتان نیز دسترسی ندارید، اما این معضلی کهنه و قدیمی است که در این خودرو به‌سادگی حل شده است. در صفحه نمایشگر موجود در کابین X1، دسترسی به انواع وب‌سایت‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر است و برای این کار هم می‌توانید از کنترلرهای سیستم IDRIVE آن بهره گیرید، کنترلرهایی که جایگزینی ایده‌آل برای موس کامپیوتر به شمار می‌آیند و تمامی کارکردهای مختص به آن را نیز دارا هستند.
2016 BMW X1
۲۰۱۶ BMW X1
آنچه که در این خودرو ارائه می‌شود
در زیر کاپوت این خودرو، یک پیشرانه ۴ سیلندر و ۲ لیتری جای گرفته است. ممکن است این موتور چندان بی‌عیب و نقص نباشد اما در عوض، توان مناسبی معادل ۱۵۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۰۰ نیوتن متر را برای آن به ارمغان می‌آورد؛ این نیرو از طریق یک گیربکس ۸ سرعته خودکار به چرخ‌های عقب آن منتقل می‌شود و قادر است در مدت ۱۰.۴ ثانیه سرعت این خودرو را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، برساند (مشخصات مربوط به مدل 18i است).
2016 BMW X1
۲۰۱۶ BMW X1
توضیح: تیپ‌های 20i و 28i این خودرو نیز از یک پیشرانه ۲ لیتری توئین توربو بهره می‌برند و تنها در خروجی توان و گشتاور با یکدیگر تفاوت دارند، بدین‌صورت که پیشرانه به کار رفته در مدل 20i به ترتیب توان و گشتاوری معادل ۱۸۴ اسب بخار و نیز ۲۷۰ نیوتن متر را ارائه می‌دهد و موتور نصب شده در مدل 28i هم از توانی معادل ۲۴۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۵۰ نیوتن متر برخوردار است.
2016 BMW X1
۲۰۱۶ BMW X1
جمع‌بندی نهایی
گرچه طراحی بدنه این خودرو از گیرایی و جذابیت، به دور است، اما کابین آن از سبک خاص ب‌ام‌و بهره می‌برد. به‌طور حتم ب‌ام‌و X1 یک خودروی شهری سبک به شمار می‌آید تا آن دسته از خودروهای اس‌یو‌وی که شما خواهان آنید، خودروهایی که انتظار می‌رود با آن جاده‌ها را زیر ضرب خود گیرید. نکات مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
درمجموع، طراحی داخل آن از استانداردهای متعارف تبعیت می‌کند.

نکات منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
طراحی بدنه این خودرو

مشخصات فنی ب‌ام‌و X1 مدل ۲۰۱۵

تیپ 18i: (نمونه عرضه شده توسط نمایندگی این خودرو در ایران)

حجم موتور: ۱۹۹۵ سی‌سی

توان: ۱۵۰ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۲۰۰ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: ۱۰.۴ ثانیه (در برخی منابع ۹.۷ ثانیه ذکر شد)

سیستم ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده با هوا

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون مستقل برای هر چرخ

سیستم تعلیق عقب: اتصالات چندگانه (MULTI LINK)

حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۷ الی ۷.۹ لیتر

نوع گیربکس: ۸ سرعته خودکار (STEP TRONIC)

ابعاد

طول/ عرض/ ارتفاع:۴۴۵۴/۱۷۹۸/۱۵۴۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۷۶۰ میلی‌متر

وزن: ۱۵۰۵ الی ۱۵۳۰ کیلوگرم

سایز تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۵۰ R 17

حجم مخزن سوخت:۶۳ لیتر

گنجایش صندوق بار: ۴۲۰ لیتر

ایمنی
این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت تست‌های متعدد قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (همپوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را کسب نمود و تنها در تست SMALL OVERLAP و یا همان همپوشانی کوتاه، امتیاز مرزی (MARGINAL) را از آن خود نمود.

۵ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا

سیستم ضدبلوکه ترمز ABS

سیستم ترمزگیری در حالت اضطراری BA

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

سیستم کنترل پایداری DSC

سیستم کمکی پایداری خودرو در سر پیچ‌ها CBC

سیستم ISO FIX برای صندلی کودک

پشت‌سری هوشمند جهت جلوگیری از تصادف

ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف

تجهیزات
سیستم ورود بدون کلید هوشمند – فرمان الکتریکی حساس به سرعت – کروز کنترل فعال – سیستم I DRIVE – دوربین دید عقب – روکش چرمی صندلی‌ها – صندلی برقی راننده به همره حافظه – گرم‌کن صندلی‌ها – آینه الکتروکرومیک برای سهولت دید در شب – سنسور باران – سنسور پارک عقب و جلو – روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو – سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + DVD چنجر + ساب ووفر + پورت USB،AUX و IPOD و هندزفری و اتصالات بلوتوث – ۸ عدد بلندگو

بخار زدای اتوماتیک شیشه‌ها – یخ‌زدای برف‌پاک‌کن – سانروف برقی ۴ حالته – سیستم ناوبری (NAVIGATION) – سیستم رهیاب GPS – استارت دکمه‌ای – آینه برقی جانبی به همراه گرم‌کن با قابلیت تاشوی خودکار برقی – سیستم START/STOP – کلید حالت ECO برای کاهش مصرف سوخت و…

قیمت
قیمت در ایران: ۲۴۷.۸ میلیون تومان (تیپ 18i، ثبت‌نام در نمایندگی)
قیمت در امارات:۱۵۴,۰۰۰ الی ۱۶۰,۰۰۰ درهم (مدل 18i)


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    درسته یه SUV جمع و جوره ولی عادلانه نیست که هاچ بک خطابش کنیم
    به نظر من این کلاس با برند BMW واقعا جوون پسند و دوست داشتنی ـه

    1. farzad sportage

      ۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (180 ديدگاه)

      به نظر مینی کراس اوور هستش

    2. Aston Martin

      ۱۲ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      بدنش خوبه
      چی میخایین آخه

  2. احمد

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    یک کلام فوق العاده

  3. AliZeus

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (419 ديدگاه)

    همه چیش ردیفه…ولی….150 اسب بخار 250 میلیون… :|

    1. shahab

      ۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      این مشکل به ما مربوط میشه نه به بی ام و

  4. E 36

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (917 ديدگاه)

    فوقا لعادس ، اصلا ب ام و بد نداریم

    1. shahab

      ۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      E46 عاشششقشم
      یادش بخیر ماست وانتد

      1. farzad sportage

        ۸ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (180 ديدگاه)

        اخ گفتی من باهاش 350 تا رفتم تو ماست وانتد

  5. احمد باقری

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    قدرت موتورش رو باید بیشتر در نظر می گرفت.

  6. Hamed

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    نکات منفی :طراحی بدنه این خودرو!!!
    خداییش آخر بی انصافیه!

  7. اشکان

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (106 ديدگاه)

    خدایی ادم بشینه پشت bmw بعد موتور ماشینش فقط 150 اسب قدرت بده??یعنی ix35 خودمون 20 اسب از این قوی تره??خخخخخ. ارزش 250 میلیون رو نداره،240 میدم ولوو xc60 میخرم،240 اسب!!!

  8. amir

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    به امید روزی که با قیمت واقعی بخریم

  9. Zonda R

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    @.F
    با تشکر از سام عزیز
    واقعا بعد از دیدن x1 جدید متعجب شدم
    بسیار زیبا شده و از نظر دینامیکی هم که نیاز به تعریف نداره همچیز واضح و مبرهن هست
    واقعا عصر جدید طراحی بسیار مورد علاقه ی من هست علیرغم تمام نکات منفیش در مورد مرور زمان دمدگی
    در این سگمنت عجیب!audi Q3 و البته Gla هستن
    و من انتخابم بدون مکث gla هست
    در مورد قیمت در ایران هم حرفی نمیشه زد چون هیچ معیاری برای تعیین قیمت در ایران وجود نداره

    1. سام

      ۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      لطف داری فرزاد عزیز،انجام وظیفه بود.

  10. محمد زمانلو

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    نسبت ارزش خودرو به قیمت در اونور آب : بسیار بالا
    نسبت ارزش خودرو به قیمت تو اینور آب : طوری که دلال ، گمرک و … حتی پول قبضاشونو
    از پول جیب شما کسر می کنند تا خدای نکرده هیچ ضرری نکرده باشن و مشتری مثه بچه ی
    خوب بره ماشینشو برونه و کاری به کار قیمت نداشته باشه !!!

  11. محسن96

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (31 ديدگاه)

    نسبت به مدل 2014 خیلی خوشگل شده!
    نسل قبلیه چی بود آخه انگار ماشین داشت گریه میکرد :|

  12. محمد20

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (85 ديدگاه)

    سلام یه سوال
    چرا BMW یا بنز با داشتن “نسبت قدرت به وزن” مشابه، شتاب بهتری نسبت به ماشین های لکسس یا تویوتا دارن؟

    1. king 918

      ۷ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      سلام .کلا bmw ..benz واین تیپ خودرو ها که دستی بر اتش سرعت و موتور های قدرتمند دارن یکی از اولویت هاشون همین شتابه هرچند که قدرت ماشین کم باشه باید شتاب و راندمان بالا و عملکرد بالایی بدست بیارن چون کسی که x6 گرفته میدونه باید ماشینش یه تویوتا رو بخوره ….ولی خودرو هایی مثل لکسوس و تویوتا البته البته البته در کلاس سدان و اس یو وی شتاب جز اولویت هاشون نیست ولی از لحاظ هایی دیگر واقعا نمیشه بهشون ایراد گرفت مثلا ماشینی مثل lx570 یا لندکروز شاید شتابی مثل x6 یا بنز یا کاین نداشته باشن ولی قابلیت های منحصر به فرد خودشونو دارن…………

      1. محمد علي

        ۸ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (71 ديدگاه)

        داداش روی هرچی عملی جواب دادن بود رو سفید کردی دمت گرم ولی بی شوخی ویژگی خاص دلیل شتاب بیشتر نیستش هااااااااااااااا

        1. king 918

          ۹ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          دوست گلم منظورتو متوجه نمیشم ..ویژگی خاص دلیل شتاب بیشتر نیست یعنی چی؟
          من این حرفو زدم ؟

    2. shahab

      ۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      نسبت های گیربکس بی ام و جوری طراحی میشن که تودنده های پایینتر شتاب بالا و دنده های آخر سرعت بالا داشته باشن اما تویوتا ((SUVهاش گیربکس های قدرتی داره که تحت هیچ شرایطی کم نیاره و ماشین پس نزنه
      البته منحنی گشتاور بی ام خیلی ردیفه

  13. king 918

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش ارزش داره ….یه سوال بدون هیج گونه فکر بدی چرا bmw اکثرا شبیه همن کسی چیزی نمیگه ولی به پورشه مدام ایراد میگیرن چرااااااااا؟

    1. luis

      ۸ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      اخه به نظر من بی ام یه تغیری میده یه دوره کشیده یه دوره بادومی یه دوره مایل به بیضی ولی پورشه همیشه استایل چراغاش گرده و تقریبا 911 هر سال 95 درصد شبیه سال قبل.

      1. king 918

        ۸ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        ممنون بابت نظرت…ولی دوست گلم پورشه 911 نسبت به مدل های قبلش خیلی تغییر کرده از بدنه ی عضلانی ترش گرفته تا عریض تر شدن بدنه و هوا کش های بزرگ و البته چراغ هاش…
        چراغ مدل های 911 قدیم چراغ های گردی داشتن ولی مدل های جدید چراغ بیضی شکل کشیده ایی دارن که اگه خوب در مدل توربو اس و gt3 دقت کنید متوجه میشین …راستی از لحاظ عملکرد که دیگه واقعا …………..
        بازم ممنون از بابت نظرت…………………………

      2. شاهین

        ۸ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        سلام
        هر خودروساز معتبری واسه ی خودش یه اصول مشخص و تعریف شده ای توی طراحی داره.در واقع این هویت رو در طی چندین و چند سال به دست اوردن و هر خودروسازی کم و بیش سعی میکنه یه مشخصه ای رو توی همه ی محصولاتش داشته باشه.
        هر خودروساز معتبری رو که در نظر داشته باشی همینه،بنز با چراغا و جلو پنجره اش،ب ام و با جلوپنجره اش و چراغاش،حتی هیوندای هم همین رویه رو داره.
        بنظر من که این رویه مثبت و خوبه و باعث هویت بخشی میشه.
        پورشه با چراغای گرد شخصیت پیدا میکنه.
        البته اینا نظر من بود.
        ارادتمندم

        1. king 918

          ۸ آبان ۱۳۹۴
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          شاهین جان شما خیلی لطف کردی که نظر دادی ……..والا منم همینو میگم ولی همه به پورشه گیر میدن طفلی دیوارش از همه کوتاه تره…………………………

  14. امیر

    ۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    نمای ظاهری و بدنش بسیار زیباست یه خودرو با چهره ای جذاب و بدنه ای عضلانی چیزی که خیلیها دوست دارند واقعا x1 جدید بسیار زیبا شده اینو تو اینستاگرام bmw که راجع به x1 چندتا پست گذاشته میشه فهمید طراحی خارجیشو 90%درصد دوست داشتند طراحی داخلیشم عالیه یه اس یو ویه این مدل جدید وبسیار زیبا

  15. میلاد

    ۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این خودرو واقعا از نظر طراحی فوق الاده است هم داخلی و هم خارجی واقعا بی انصافی بود برسی
    بدترین برسی ممکن بود که انتظارش رو میره از بی ام و کرد
    انگار که برسی خودرو های چینی یا کره ای رو گذاشتن

  16. Ehsan

    ۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    به نظر من که طراحی خیلی خوبی داره و برای یک suv جمع جور خیلی عالیست
    کلا از روزی که این bmw رونمایی شد مجذوب طراحیش شدم
    کلیت خودش رو هم حفظ کرده به چراغ های جلو دقت کنید از نسل قبل تا این مدل جدید فقط مقداری تغییر میبینید که همین تغییر کم چهره خودرو رو بهتر کرده و نیازی به تغییرات زیاد هم نبود

  17. Archi KHAN

    ۸ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    X1 واقعا بی ام وی دوست داشتنی ایی هستش .
    اما در مورد :
    شاهکاری به نام X6 که نه‌تنها مبدع طراحی نوینی در دنیای خودروست بلکه به لحاظ گیرایی و جذابیت هم کم‌نظیر است
    نمیشه سانگ یانگ اکتیون old face را مبدع این سبک دونست عایا ؟!!!!

    (( بدون تعصب لطفا ، من خودم عاشق بی ام و ام ))

  18. نوید جهرمی

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    هیچی در مورد رانندگی و تجربه سواریش ننوشته فقط از طراحیش ایراد گرفته؟ نمره 2.5 از 5 هم غیرمعقوله. با این طیف موتوری ضعیف ترین موتور رو انتخاب کرده و هیچی هم درموردش نگفته.
    شخصاً از شاسی بلندای ب ام و X5 رو دوست دارم. یه ابهت خاصی داره .

  19. mro

    ۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    به نظر من ب ام و تنها شرکتیه که برای تک تک محصولاتش ارزش قائل هست … از پایین ترین مدلش تا بالا ترین مدلش کیفیت فوق العاده طراحی رو داره … این یعنی احترام به مشتری … یعنی اینکه کسی که کمتر هم پول داره ، ارزش بسیار بالایی داره مانند فرق ثروتمند داره … زیرا همچون فرد ثروتمند داره بخشی از داراییش رو خرج می کنه … این یعنی عزت انسانی … عادت کردین به غرب را سکولار مطلق معرفی کنیم … در صورتی که اونا برای انسان ارزش والا تری قائل هست …. ارزش معنوی انسان ، عزت انسان و… اینا در این جوامع بیشتر از جامعه ما ارتقا پیدا کرده اند … نه مثل سایپا که شعارش مطمئن بودن هست … این عین توهین به انسان و شعورش هست … واقعا ما کجا و اونها کجا ….

  20. عارف

    ۶ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان یه سوال فنی
    هزینه استحلاک و هزینه های ماهانه X1 چقدره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا