اولیور زیپس مدیرعامل بی ام و اعلام کرد برند رولزرویس تا اوایل دهه ۲۰۳۰ میلادی فقط به تولید خودروهای برقی خواهد پرداخت.
مرد شماره یک بی ام و در مصاحبه خبری خود به استراتژی آتی شرکت و برخی محصولات جدید آن پرداخته است. زیپس میگوید بهار سال آینده میلادی شاهد معرفی سری ۵ تورینگ بازطراحی شده خواهیم بود. او خاطرنشان میسازد این استیشن لوکس از همان قوای محرکه بکار رفته در برادر سدان استفاده خواهد کرد و بنابراین نسخه برقی با نام i5 تورینگ نیز تولید خواهد شد. البته چنین گفتههایی تعجببرانگیز نیست چراکه در هفتههای اخیر تصاویر جاسوسی همین خودرو ثبت شدهاند.
مدیرعامل بی ام و به نئو کلاس نیز پرداخته، پلتفرمی که قرار است در سال ۲۰۲۵ راهی خط تولید شود. او خاطرنشان میسازد نئو کلاس چیزی بیش از یک خودروی عادی بی ام و خواهد بود زیرا نسل جدیدی از محصولات را شامل میشود. قرار است در عرض ۲۴ ماه تعداد ۶ خودروی جدید با پلتفرم نئو کلاس تولید شوند که شامل مدلهای سدان و کراس اور خواهند بود. زیپس میافزاید:
وجه مشترک تمامی این خودروها استفاده از قوای محرکه برقی خواهد بود
صحبت از محصولات برقی شد و باید گفت خودروی مینی اِیس من آوریل سال بعد معرفی خواهد شد و اگرچه زیپس اشاره زیادی به این محصول لوکس و جمعوجور نکرده اما میدانیم پیشنمایش اِیس من برقی بهصورت یک کانسپت در سال قبل انجام شد و تصاویر جاسوسی پروتوتایپ های آن نیز چندین بار منتشر شدند. انتظار میرود این خودرو بین مدلهای مینی هاچبک و کانتری من قرار گیرد و در طراحی نیز دنبالهروی آنها باشد.
مدیر ارشد بی ام و همچنین میگوید مینی به زودی مدل فروش مستقیم را در اروپا شروع خواهد کرد. این فرایند از کشورهای ایتالیا، لهستان و سوئد شروع شده و در مرحله بعد شامل کشورهای دیگر خواهد شد. بی ام و نیز در سال ۲۰۲۶ همین روند را در پیش خواهد گرفت. زیپس تصریح میکند روش فروش مستقیم مزیتهای زیادی دارد که از جمله آنها میتوان به شفافیت قیمت کامل، ارتباط بیوقفه آنلاین و آفلاین با مشتریان و دسترسی مستقیم به تجربه خرید کاملاً جدید اشاره کرد. نهایتاً باید گفت زیپس به آینده رولزرویس نیز اشاره داشته و گفته که این برند لوکس از اوایل سال ۲۰۳۰ میلادی به برندی تمام برقی تبدیل خواهد شد. خودروی جدید اسپکتر آغازگر چنین راهی است و قرار شده اولین نمونههای آن از اواخر سال جاری میلادی به دست مشتریان برسند.
سالار فصل
۱۷ آبان ۱۴۰۲حیف این برندهای اصیل بریتانیایی که یه کمپانی آلمانی باید برای آیندشون تصمیم گیری کنه
مازیار
۱۷ آبان ۱۴۰۲اتفاقا برعکس
چون تصمیمات درست مدیریتی باعث احیاء و رونق برندهای بریتانیایی شده
سالار فصل
۱۷ آبان ۱۴۰۲چرا کار باید به احیا بکشه که حالا همه از منجی یاد کنید؟
مازیار
۱۷ آبان ۱۴۰۲بخاطر نوع رویکردی که تو برندهای فوق لوکس حاکم هست _ و یا دستکم رویکرد بریتانیایی _ که مبتنی بر پروسه های طولانی ساخت و توجه بیش از حد به جزئیات و بی نظمی های عجیب و غریب. نه اینکه امروز اینطور نباشه فقط با نظم و مدیریت آلمانی اصلاح شده وگرنه به لحاظ فنی اگه نگاهی به گذشته این صنعت بندازیم انگلیسی ها هر چند سال یکبار با محصولی دنیای اتومبیل رو به لرزه درآوردن که حتما خودتون میدونید
محمدرضا
۱۷ آبان ۱۴۰۲دوست عزیز اگه همین کمپانی آلمانی نبود که تصمیم بگیره واسه برند های اصیل بریتانیایی ، احتملا الان همین برند بریتانیایی وجود نداشت گه شما این حرف رو بزنی.
همین کمپانی های آلمانی صنعت خودرو رو زنده نگه داشتن ، مثالش از بوگاتی و رولزرویس و مینی و لامبورگینی وووو
Dan
۱۷ آبان ۱۴۰۲دقیقا
نصف صنعت خودروسازی اروپا برای فولکس واگنه
و حدود ۸۰ درصدش برای آلمانی ها
امیر
۱۷ آبان ۱۴۰۲همین کمپانی های آلمانی ( فولکس و ب ام و ) اگه کل سهام بقیه شرکت ها رو نمیخریدن ، بنتلی و رولزرویس و لامبو بیش تر از ۲۰ سال پیش ورشکست میشدن !! یکم برو تحقیق بکن بعد بیا نظر بده
سالار فصل
۱۷ آبان ۱۴۰۲چرا کار باید به احیا بکشه که حالا همگی از منجی یاد کنید؟
Enzo Ferrari 2008
۱۷ آبان ۱۴۰۲اگه بی ام و نبود الان رولزرویس دست تاتا بود
ولی خب دلیل نمیشه
زمانه درحال مدرنیته شدن هست تا 2030 ظاهر
ها موتور ها درحال تغییر هست
제네시스
۱۷ آبان ۱۴۰۲یه جوری گفتی کمپانی آلمانی … انگار راجب سایپا حرف میزنی 😆
محمد
۱۷ آبان ۱۴۰۲اگه همین آلمان نبود صنعت خودرو عنگلیس به تاریخ پیوسته بود
پیام
۱۷ آبان ۱۴۰۲دسگه فکر کنم اونلیی هم که نمیفهمن، تا الان اهمیت برقی شدن رو فهمیده باشن
abbas1
۱۷ آبان ۱۴۰۲اونقدر احمق نیست که بخواد همچین بلایی سر برندش بیاره
فقط ی پروپاگاندا الکی که بگه مام دنبالشیم
وگرنه 2050 هم میاد کماکان ماشین احتراقی تولید میشه
اینا فکر نکردن تقاضای مواد اولیه برای باطری فقط معطوف به ماشین نیست و کلی وسیله دیگه مثل موبایل و لپتاپ و … هم نیاز داره از طرفی فقط چند درصد خوردرو ها الان برقی شدن قیمت این مواد اولیه مثل لیتیوم تو این دو ساله س برابر شده ( مثل این میمونه نفت یهو از ۸۰ دلار بشه ۲۴۰ دلار)
حالا وای ب حال اون روز که بخوان کل ماشین های دنیا رو برقی کنن …
فرید
۱۷ آبان ۱۴۰۲همینطوری صدا نداره ماشیناش فکر کن برقی هم بشه
noir
۱۷ آبان ۱۴۰۲برای رولز رویس خوبه چون موتور های درونسوزشمخیلی کم صدا بود کلا برای ماشینای لوکسی مثل رولس رویس و سری ۷ و اس کلاس ، چون باید خودرو های ساکتی باشن برقی سازی کاملا منطقیه
𝐀𝐥𝐢
۱۷ آبان ۱۴۰۲خبر تازه ای نیست بالاخره همه برندا تا اون موقع تمام برقی میشن و تو آینده لذت شنیدن صدای ماشین ازمون گرفته میشه :(
blackwing
۱۷ آبان ۱۴۰۲Meeehh 😪🤦🏻♂️