در یک ویدئوی تماشایی منتشر شده در یوتیوب، بیامو M4 همراه تجهیزات تیونینگ پیشرانه به سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتربرساعت میرسد. خودروی مذکور، نسل اول M4 محسوب میشود؛ اما توسط مهندسان شرکت اینفینیتاس (Infinitas) به سوپرشارژر مجهز شده است.
مدل استاندارد M4 نسل اول (F82)، مجهز به پیشرانهی توئین توربوشارژ ۳ لیتری (S55B30) با قدرت ۴۳۱ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتنمتر است. این خودرو، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۴/۵ ثانیه و نهایت سرعت محدودشده به ۲۵۰ کیلومتربرساعت دارد. بیامو M4 در زمان تولید بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰، آستانه قیمت ۷۰ هزار دلار داشت.
مهندسان اینفینیتاس، یک سوپرشارژر را به پیشرانهی S55B30 اضافه کردهاند تا ترکیب کمنظیر موسوم به هیبرید شارژر حاصل شود. کمپرسور از برند ASA نیز روی خودرو نصب شده است. این پکیج تقویت پیشرانه در مرحله اول (SK1) قدرت پیشرانه را به ۶۰۰ اسب بخار میرساند و گشتاور ۸۰۰ نیوتنمتر فراهم میکند.
در طرح نهایی اینفینیتاس، سوپرشارژر قبل از توربوشارژر نصب شده است تا هوای پرفشار حاصل از سوپرشارژر برای سیستم توربو استفاده شود و تراکم هوا افزایش یابد. علاوهبر فیلتر هوای اسپرت، تجهیزات آلومینیومی برای اینترکولر، لولهها و شیلنگها نیز استفاده شده است.
در فیلم مشاهده میکنید که M4 تقویتشده با قدرت ۶۰۰ اسب بخار، بهراحتی سرعت ۳۰۰ کیلومتربرساعت را برای راننده فراهم میکند. باتوجه به محدودیت سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت در مدلهای استاندارد M4، اعمال تغییر در تنظیمات ECU و کالیبراسیون پیشرانه محرز است. صدای خروجی اگزوز نیز به لطف سوپرشارژر، تفاوت واضحی با نمونهی اصلی دارد.
مهندسان اینفینیتاس ادعا میکنند با نصب پکیج تقویت پیشرانه، تاخیر در عملکرد توربوشارژر بیامو را کاهش دادهاند. همچنین خریدار میتواند نمونههای قویتر با قدرت ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتنمتر یا ۱۰۰۰ اسب بخار با گشتاور ۱۱۰۰ نیوتنمتر را سفارش دهد.
قیمت پکیج SK1 برای مالکان بیامو M4، هشت هزار دلار است. نصب تجهیزات توسط پرسنل اینفینیتاس نیز ۲,۴۵۰ دلار هزینه اضافی دارد.
امیرحسین
۲۵ آبان ۱۴۰۰جانم چ سوتی میکشه
شاهین
۲۵ آبان ۱۴۰۰بنظرم فقط صداش قشنگ شده بود
وگرنه تیونر های دیگه هم دیدیم که بهتر و جوندار تر از این تیونینگ بودن
عارف
۲۵ آبان ۱۴۰۰چیزی که برای من جالب بود، اینکه از کنار مزرعه سوار ماشین شد تا خستگی کار روزانه را با تخلیه هیجان خودش ادامه بده .
Ali_x76
۲۶ آبان ۱۴۰۰اصلا حواسم نبود M4 هشت سیلندر نداریم
اول که تیتر رو خوندم یه لحظه فکر کردم روی انجین V8 چهار لیتری M3 قدیمی (۴۱۴ اسب) سوپر شارژ بستن
یاد V8 بخیر
ARMAN
۲۶ آبان ۱۴۰۰این خیلی عالی بود.
هم دستی بود هم خوش صدا
صدای جارو برقی هم نمی داد
مهدی
۲۶ آبان ۱۴۰۰جونم موتور و صدا
بنازم
Reza Waffen SS
۲۷ آبان ۱۴۰۰چه میکنه
آرمین
۲۸ آبان ۱۴۰۰به به🤙💪💪💪
بعد بعضی تازه به دوران رسیده ها میان میگن Elx از این بهتره😑😑😑
ای خداااااا خودت نجاتمون بده💔🥲
امیر
۲۱ شهریور ۱۴۰۲داداش اگه خیلی ناراحتی یکی از اینا برامون بخر تا دیگه نگیم