بی ام و M3 همچنان از نظر پرفورمنس و مسابقات درگ یک سنگ محک به شمار میرود اما شکستناپذیر نیست. این بار M3 در برابر تویوتا سوپرا نسل چهارم با ۷۰۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است.
رقبای زیادی وجود دارند که میتوانند سدان اسپرت بی ام و را مغلوب سازند اما صرفنظر از قدرت رقبا، M3 هنوز هم خودروی فوقالعادهای محسوب میشود و ویدئوی جدید منتشر شده نیز چنین چیزی را نشان میدهد. اخیراً بی ام و M3 کامپتیشن استوک در برابر تویوتا سوپرا نسل چهارم ۱۹۹۷ تیون شده قرار گرفته است. خروجی پیشرانه سوپرا حدود ۲۰۰ اسب بخار بیشتر از رقیب آلمانی است.
M3 کامپتیشن به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است که بسیار کمتر از خروجی تویوتا سوپرا خواهد بود. بی ام و از نظر وزنی هم قافیه را میبازد زیرا حدود ۱۷۳۰ کیلوگرم وزن دارد. در طرف مقابل سوپرا نسل چهارم تیون شده را با پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری 2JZ داریم که تغییرات زیادی روی آن اعمال شدهاند. استفاده از توربوی بزرگتر و برخی تغییرات دیگر باعث میشوند این خودرو ۷۰۸ اسب بخار قدرت و ۷۰۹ نیوتون متر گشتاور داشته باشد. این نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب فرستاده میشود. این خودرو همچنین ۱۴۹۰ کیلوگرم وزن دارد.
در مسابقه درگ اول شاهد استارت بهتر M3 هستیم هرچند برتری اولیه این خودرو دوامی ندارد و سوپرا در لحظات آخر از خط پایان میگذرد و پیروز رقابت لقب میگیرد. در مسابقه دوم همهچیز نزدیک به هم اتفاق میافتد هرچند سوپرا در آغاز مسابقه برای یافتن کشش بیشتر به تقلا میافتد. لاستیکهای سوپرا به هرزگردی افتادهاند و دودی که به هوا بلند میشود به M3 اجازه میدهد تا فاصله قابلتوجهی این کند و به همین خاطر تویوتا نمیتواند از پس بی ام و برآید.
در نهایت مسابقه درگ سوم تعیین کننده پیروز نهایی خواهد بود. هرچند درست مثل مسابقه اول سوپرا زودتر از خط پایان عبور میکند هرچند فاصله زیادی بین دو خودرو نیست. سوپرا تیون شده مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۶ ثانیه طی کرده درحالیکه این زمان برای M3 برابر با ۱۱.۷ ثانیه بوده است. دو خودروی یاد شده سپس در درگ رولینگ ۸۰۰ متر شرکت میکنند و اگرچه گیربکس سوپرا در معکوس دادن تعلل میکند اما در نهایت از M3 عبور میکند و پیروزی دیگری را به نام خود رقم میزند. در دومین مسابقه رولینگ و استفاده از حالت دستی گیربکس بازهم شاهد برتری سوپرا هستیم. نهایتاً تست ترمز انجام میشود که بی ام و پیروز میدان است چراکه سیستم ترمز مدرن M3 باعث میشود این خودرو در فاصله کوتاهتری نسبت به سوپرا نسل چهارم متوقف شود. البته فاصله بین دو خودرو خیلی زیاد نیست و بهتر از حد انتظار برای خودرویی با ۲۵ سال سن عمل میکند.
JDM سابق
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲به به سوپرای واقعی!
به صورت ناخودآگاه چند روزی وارد بحث کل کل 206 بازا و سوپرا تو اینستاگرام شدم🤣🤣 تازه سلاطین ال ال ایکس باز پشت پژو دراومدن😂😂 تا همین الانم بحث ادامه داره کلافه شدم از دستشون
Tesla
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲از نظر بعضی ایرانی ها : حتی اگه سوار تسلا رودستر یا نیسان gtr سوپرتقویت باشی ، بازم یه elx میاد از پشت بهت چراغ میده ! 🤣🤣😂😂🙌
Pedram
۶ مرداد ۱۴۰۲داداش تسلا رو که قطعا میده چون یه کپه ی آشغاله ولی جی تی آر نه
کرگدن باواریا
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲پارس elx تو اینستاگرام حتی M5 Cs رو هم شکست میده 😂😂
اتفاقا همین هفته پیش یه کلیپ درگ دیدم نوشته بود جنسیس کوپه توسط دنا پلاس “سوسک شد”
خواستم بگم جنسیس اصلا گاز نداد گفتم نه داستان میشه :)))
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲Elxواشره با ef7 همشون سوسک میکنیم بدتر از همه اینکه اونا باختشون رو قبول نمیکنن و بهونه میارن
KF
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا چنین شخصیت هایی تموم نمیشن پاشون ب اینجا هم کشیده
R@min
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲تویوتا تو کلاس هاپیرکار که سطح بالاترین کلاس استقامتی هست تمام رقابت های امسال رو برده و کلا چند ساله که تویوتا قهرمان این کلاس میشه اما کوچکترین بهره وری از تکنولوژی هاش تو محصولات جاده ای نمی کنه و آخر سرم قوی ترین محصولش یه Z4 با آرم تویوتا هست !!! اصلا هدف اینا از مسابقه دادن چیه ؟؟؟!!!
Reza Waffen SS
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲تویوتا سوپرا : 👍
بی ام و M3 : 👎
فرشاد
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲فک کنم M4CSمیاورد جالب میشد
گرچه سوپارهم تیون شده س
مجتبی .
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲یک درگ الکی وکاملا نابرابر. حداقل اگه میخواد پیشرفت تکنولوژی رونشون بده ازیک مدل ماشین استفاده کنه. البته هردو ماشین فوق العاده هستن.
Kamy
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط جهت سرگرمیه اینجور درگا
R/T
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲مشخص بود که امکان باخت بی ام و هست اما اختلاف ۰/۱ ثانیه ای جالب بود
mercedes
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲کی میخواد بره توی تاریخ این ماشین؟
فقط بچه ها طرفدارش هستن
phonix
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲حالا اگر یه بنز قدیمی تقویت شده بود بازم داستان میگفتی؟
❤BMW❤
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بچه بودن بهتر از بنز فن بودنه
بهنام
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲تیونینگ سوپرا در همین حد خیلی خوبه . قدرت حدود هفتصد اسب بخار و کیت بدنه ی نسبتاً مناسب. بهتر از تیونینگ های افراطی با کیت بدنه ی اغراق شده هست.
رضا
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط ژاپن 🇯🇵🇯🇵🇯🇵🇯🇵
Alireza
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲چه معنی میده که دوتا ماشین با ۲۰۰ اسب اختلاف رو باهم تست کنن
datsun
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲این سوپرا واسه ۲۵ سال پیشه اینم در نظر بگیر
حسن
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲سوپرای افسانه ای کجاو ب او ریغو کجا حیف سوپرا
phonix
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲M3 خودش یه پا افسانس
❤BMW❤
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲سوپرا هر چقدر هم افسانه ای باشه ، اصلا و به هیچ عنوان حتی ۱/۱۰ بیامو m3 هم ارزش نداره
Pedram
۶ مرداد ۱۴۰۲Bmw توراست میگی ام تری یه افسانه هست ولی نه این نسخه نسخه ی ام تری کوپه ۱۹۹۹ این یه آشغاله نمیدونم این بی ام و فنا ماشینای خانوادگی آشغالشون رو قاطی سوپر کار های میکنن. بی ام و فقط ام تری کوپه بقه همشون چرتن تازه ام تری هم به پای سوپرا نمیرسه سوپرا یه خداست
ممدم
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲سوپرا باید در کنار نیسان اسکای لاین میبود نه در کنار یک ماشین که ۲۰۰ اسب ازش بالا تره و تازه جدید تر هم هست و یه جورایی برقیه اصلا باهم جور در نمیان
ولی خب سوپرا یه ماشین افسانه ای هستش👍
خخ
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲یه درگ از دوج چارجر ۱۹۷۰ و سوپرا بزارین