رقابت سخت و نفسگیر ولوو XC90 T6، بامو X5 35i xDrive، رنجروور اسپرت HSE و آئودی Q7 3.0T
روزبهروز بر محبوبیت و فروش کراس اوورها و SUVها در حال افزوده شدن است و این روند تا جایی پیش رفته که فروش این خودروها حتی از مدلهای سدان هم پیشی گرفته است. بهگونهای که آئودی پیشبینی میکند فروش نسل دوم Q7 در یک یا دو سال آینده از سدان A6 بیشتر شود و همینطور فروش X5 بامو نیز از سری ۵ بیشتر شده است. در سوی دیگر نسل دوم XC90 به پرفروشترین محصول ولوو تبدیلشده و فروش رنجروور اسپرت از محصولات جاگوار بیشتر شده است که این امر عامل مهمی بود تا جاگوار هم باعرضه مدل F-Pace به جمع SUV سازان بپیوندد.
همین امر موجب شد تا ما به مقایسه ۴ دستگاه از برترین SUVهای بزرگ لوکس حال حاضر بازار با سه ردیف صندلی و قیمتی در حدود ۷۰ هزار دلار بپردازیم.
از بین چهار شرکتکنندهٔ رقابت ما، X5 بدون شک پرفروشترین آنهاست. نمونه مورد آزمون از نوع 35i xDrive با ۳۰۰ اسب بخار قدرت است که قیمت آن از عدد معقول ۵۷,۱۹۵ دلار شروع میشود اما خودروی شرکتکننده در رقابت ما ۶۸,۲۷۰ دلار قیمت دارد.
آئودی تا سال ۲۰۰۶ خودروی SUV در سبد محصولات خود نداشت اما با معرفی Q7 بهعنوان اولین SUV خود توانست به فروش مناسبی دستیافته و میزان فروش آن را با انجام بروز رسانیهایی تا سال ۲۰۱۵ بالا نگه دارد؛ اما سرانجام نسل دوم Q7 معرفی شد و آنقدر جدید و پیشرفته شده که با مدل ۲۰۱۷ بفروش میرسد. قیمت آئودی از ۵۵,۷۵۰ دلار شروع میشود و با سفارش تجهیزات و امکانات بیشتر به ۷۲,۸۷۵ دلار میرسد.
نسل دوم ولوو XC90 هم مانند آئودی Q7 بهتازگی معرفیشده است. این خودرو بر روی پلت فرم جدیدی ساختهشده و تنها SUV این کلاس است که فقط با پیشرانه ۴ سیلندر عرضه میشود. البته ۴ سیلندر ۲ لیتری که با تجهیز به سوپرشارژر و توربوشارژر ۳۱۶ اسب بخار قدرت تولید میکند. نمونه مورد آزمون از نوع T6 است که قیمت پایهای برابر با ۵۰,۷۹۵ دلار دارد درحالیکه قیمت خودروی حاضر در آزمون ۶۷,۰۵۵ دلار است.
آخرین شرکتکننده هم رنجروور اسپرت با بدنهای از جنس آلومینیوم است که قیمت پایه آن از ۶۵,۹۴۵ دلار شروع میشود و با سفارش تمامی امکانات به ۸۷,۲۸۱ دلار میرسد که آن را به گرانترین عضو گروه تبدیل میکند. البته میتوان با حذف تجهیزات غیرضروری این مبلغ را به ۸۰,۰۰۰ دلار کاهش داد که بازهم رقم بالایی محسوب میشود.
در این رقابت مرسدس بنز GLE هم میتوانست حضورداشته باشد اما به دلیل اینکه فقط با دو ردیف صندلی عرضه میشود نتوانستیم آن را شرکت دهیم. اگرچه برادر بزرگتر GLE یعنی GLS مجهز به سه ردیف صندلی است اما به دلیل اینکه بزرگتر و گرانتر از خودروهای آزمون ماست از حضور در این رقابت بازماند. SUV های سه ردیفه دیگری چون آکورا MDX، اینفینیتی QX60، لکسوس GX460 و لینکلن MKT هم در بازار حضور دارند اما به دلیل قیمت پایین، از آزمایش ما کنار گذاشته شدند و رقابت را با ۴ شرکتکننده آغاز کردیم.
رتبه چهارم: بامو X5 35i xDrive
در زیر کاپوت X5 قلب ۶ سیلندر خطی توربوشارژ میتپد که قدرت و مصرف سوخت مناسبی دارد بهگونهای که در شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر پس از آئودی رتبه دوم را کسب میکند. وزن آن نیز با ۲۲۵۶ کیلوگرم سبکتر از آئودی و رنجروور آلومینیومی است.
در پایان میتوان گفت شاید بامو کلاس SUV های اسپرت یا SAV را ابداع کرده باشد اما دیگران در این کلاس پیشرفت بیشتری داشتهاند.
رتبه سوم: رنجروور اسپرت HSE
ردیف سوم صندلیها در رنجروور قابل سفارش هستند اما به نظر غیرقابل استفاده میآیند! چراکه کودکان نیز برای مسافتهای طولانی نمیتوانند در آنها بنشینند. تنها امتیاز ردیف سوم صندلیهای رنجروور اسپرت نسبت به بامو X5 فضای بالای سر بیشتر آن است؛ اما از این نقص که بگذریم، رنجروور اسپرت چالاکتر از X5 حس میشود، فرمان دقیقی داشته و حرکات خودرو کاملاً قابلکنترل است.
سه سال پیش ولوو مدیر طراحی داخلی بنتلی آقای «Robin Page» را به استخدام خود درآورد که نتیجه این انتخاب هوشمندانه طراحی داخلی فوقالعاده XC90 است. این طراحی بهقدری عالی است که وقتی داخل آن مینشینیم دیگر خودروهای رقابت را فراموش میکنیم. چراکه در ولوو شاهدی طراحی داخلیای هستیم که فقط در خودروهایی با دو برابر قیمت آن قابلدسترسی است. کاربرد فراوان چرم نرم و باکیفیت در روکش صندلیها، رودری ها و دیگر جاهای خودرو موجب شده که داخل XC90 یادآور محصولات فراری باشد؛ اما در داخل ولوو بیشازحد پنهانکاری صورت گرفته است؛ یعنی بیشتر دکمهها و تجهیزات پنهانشدهاند که این امر موجب پیچیدگی آن گردیده است. XC90 از صندلیهای بزرگی برخوردار است که در جلو به گرمکن و سردکن مجهزند، بسیار نرم و راحت هستند و بدن را بهخوبی در برمیگیرند. صفحهنمایش بزرگ لمسی در وسط داشبورد نصبشده است که باکمی تمرین بهراحتی میتوان با آن کارکرد. ردیف دوم صندلیها از راحتی خوبی برخوردارند و حتی این راحتی در ردیف سوم هم وجود دارد به نحویکه بزرگسالان نیز میتوانند بهراحتی از ردیف سوم صندلیها استفاده کنند.
تا قبل از نشستن پشت آئودی Q7 همگی ولوو را برنده میدانستیم اما پس از راندن این غول ۲۳۰۴ کیلوگرمی فولاد و آلومینیوم نظرمان عوض شد. درواقع Q7 ترکیبی است از ساختار خوب و استحکام بالای رنجروور بامهارت ولوو. در حالت رانندگی «sportiest» ارتفاع سیستم تعلیق کاهش میابد و Q7 سواری مشابه سدان های آئودی را از خود نشان میدهد. سیستم سفارشی فرمان پذیری ۴ چرخ (که بخشی از پکیج سفارشی ۴۰۰۰ دلاری است) چابکی شگفت آوردی را برای آن در هنگام رانندگی در شهر پدید میآورد. هرچند لاستیکهای پهن ۲۸۵ بکار رفته در Q7 موجب شده فرمان آن دقت ولوو را نداشته باشد اما رانندگی با آن بسیار سرگرمکننده است.
نقطه قوت این آلمانی خوشتیپ پیشرانه V6 سوپرشارژ ۳۳۳ اسب بخاری آن است؛ زیرا باوجوداینکه Q7 دومین عضو سنگین گروه است اما با تکیهبر این پیشرانه سریعترین شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر را با ۵.۵ ثانیه بنام خود ثبت میکند.
آئودی Q7 3.0T | ب ام و X5 35i | رنجروور اسپرت | ولوو XC90 T6 | |
قیمت پایه | ۵۵.۷۵۰ دلار | ۵۷.۱۹۵ دلار | ۶۵.۹۴۵ دلار | ۵۶.۳۹۵ دلار |
قیمت مورد آزمایش | ۷۲.۸۷۵ دلار | ۶۸.۲۷۰ دلار | ۸۷.۲۸۱ دلار | ۶۷.۰۵۵ دلار |
طول | ۵.۰۷ متر | ۴.۸۸ متر | ۴.۸۵ متر | ۴.۹۵ متر |
عرض | ۱.۹۶ متر | ۱.۹۳ متر | ۱.۹۸ متر | ۲.۰۰ متر |
ارتفاع | ۱.۷۴ متر | ۱.۷۶ متر | ۱.۷۸ متر | ۱.۷۷ متر |
فاصلهٔ بین دو محور | ۳.۰۰ متر | ۲.۹۳ متر | ۲.۹۲ متر | ۲.۹۵ متر |
پیشرانه | ۶ سیلندر V شکل | ۶ سیلندر خطی | ۶ سیلندر V شکل | ۴ سیلندر خطی |
حجم موتور | ۳ لیتر | ۳ لیتر | ۳ لیتر | ۲ لیتر |
قدرت | ۳۳۳ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار | ۳۱۶ اسب بخار |
گشتاور | ۴۴۰ نیوتن متر | ۴۰۷ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
شتاب صفرتا ۹۶ | ۵.۵ ثانیه | ۵.۸ ثانیه | ۵.۹ ثانیه | ۶.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۲ ثانیه | ۱۴.۵ ثانیه | ۱۴.۵ ثانیه | ۱۴.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۶ کیلومتر در ساعت | ۲۰۴ کیلومتر در ساعت | ۲۰۹ کیلومتر در ساعت | ۲۱۲ کیلومتر در ساعت |
وزن خالص | ۲۳۰۴ کیلوگرم | ۲۲۵۶ کیلوگرم | ۲۳۵۱ کیلوگرم | ۲۱۳۵ کیلوگرم |
ظرفیت سوخت | ۸۵ لیتر | ۸۵ لیتر | ۱۰۵ لیتر | ۷۱ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۳.۸۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | ۱۳.۸۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | ۱۵.۶۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | ۱۳.۸۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
مجموع امتیازات | ۲۳۱ | ۱۹۰ | ۱۹۳ | ۲۲۲ |
منبع: caranddriver
علي
۲۰ فروردین ۱۳۹۵حق به حق دار رسید آئودی و بی ام وه با اختلاف بالا نسبت به خودروهای مالکان هندی (انگلیسی)و چینی (سوئدی)قرار گرفت. تبریک به هوادارنش
خسته شده
۲۰ فروردین ۱۳۹۵جناب بنتلی چرا اسمت و لحظه به لحظه عوض میکنی حداقل اینقدر تابلو نباش تعداد نظراتت یکیه خودت یک بار گفتی من با این اسم میان چرا پدال نظرمو چاپ نمیکنه آره آئودی حقش بود رتبه نخست و کسب کنه
علي
۲۱ فروردین ۱۳۹۵خسته شده عزیز من رو لطفا با بنتلی اشتباه نگیر. بنتلی همونیه که رو ماشینهای چینگلیسی تعصب داره و برای دفاع از اونها تا ۳۰ خط ننویسه ول نمیکنه .
سام
۲۰ فروردین ۱۳۹۵سخت گیری و تعصب خامی است
تا جنینی کار خون اشامی است
دوست گرامی من فکر میکنم اصلا مقاله رو نخوندین دقت کنید بی ام و رتبه اخر رو کسب کرده و رنج روور و ولوو بالاتر از اون قرار گرفتن(البته به نظر رتبه بندی درستی نیست رنج روور حد اقل باید دوم میشد اکثر منتقدین به رنج روور جدید بالاترین امتیاز ممکن رو دادن مثل کار اند درایو که ۵ از ۵داده یا کار کانکشن ۹.۲ از ۱۰ داده)
در ثانی من نمیدونم این مبحث مالکیت چرا اینقد برای مردم ایران عجیب شده اگر اینطوری باشه دایملر صاحب مرسدس بنژ هم المانی محسوب نمیشه چون فقط ۳۴ درصد یسهامش دست المانی هاست
https://www.daimler.com/investors/share/shareholder-structure/
وقتی یه کمپانی فروخته میشه اتفاق خاصی نمیوفته ، مثلا جگوار که مال تاتا است(البته خانواده تاتا پجزو پارسیان و ایرانیان هند هستند) طراحین و مهندسین و مرکزیت جگوار همچنان دست انگلستان است.
شما خودتون کمی فکر کنید یعنی چین (ولوو) میتواند ماشینی بسازد که با اختلاف بالاتر از بی ام و باشد؟!؟!؟
یک مثال برای فهم مسئله
چلسی زو که ابراموویچ خرید همه بازیکنان روس شدند و مرکزیت تیم به مسکو منتقل شد؟
علي
۲۱ فروردین ۱۳۹۵دوست محترم من فقط حقیقت رو عینا با ریشه و مالکیت دقیق گفتم و کامل اگر جنبه نداری حرف حق بشنوی لطفا از جملات و توهینهای کلیشه ایی استفاده نکن و دست از تعصبات انگلیسیت بر دار و با ذهنی باز به اطرافت نگاه کن . ممنون
سام
۲۱ فروردین ۱۳۹۵دوست عزیز شما حتی مقاله رو هم کامل نخوندی و فکر کردی بی ام و بالاتر از ولوو و رنج روور، بعد من متعصب هستم؟
چون غرض امد هنر پوشیده شد
صد حجاب از دل به سوی دیده شد
Soroosh
۲۰ فروردین ۱۳۹۵این الان یعنی چی؟؟؟
چه ربطی به مالک ها داره این مهندس جان؟؟
mehran jj
۲۱ فروردین ۱۳۹۵بی ام و که اخر شده ابنجا چی میگی رفیق
Zonda R
۲۱ فروردین ۱۳۹۵@.F
علی عزیز
کدوم بهتره؟!
تفاوت سلایق در حس زیبا شناسی
اولویت در انتخاب مثلا سرعت ،قدرت،دینامیک رانندگی یا افرود مناسب
اینها تفاوت ایجاد میکنن یعنی میشه واقعا گفت xc90 بده یا ….
نه اول باید از نزدیک همه ی این خودروهارو دید
همرو سوار شد
بعد انتخاب کرد که ممکنه با سلیقه ی هر کس متفاوت باشه
مثلا من انتخابم رنجرور
Xc90
Q7
X5
هست
شاید اصلا منطقی هم نباشه
یا متمایز از نظره بقیه
ولی انتخاب xc90 یا رنجرور یا bmw به معنی انتخاب کشور المان چین یا هند نیست
با احترام برای نظره بقیه دوستان
امیرحسین
۲۱ فروردین ۱۳۹۵برادر من,bmw رتبه آخر شده!!!!اصلاً مطلب رو میخونی شما؟؟؟
لندروور و ولوو بالاتر از BMW قرار گرفتن و آئودی با اختلاف کمی پیروز شد
ولوو XC90 امسال خودرو سال شد برادر جان!!!محض اطلاع شما
BMW
۲۲ فروردین ۱۳۹۵از دیسلایک هایی که بهت محبت شده معلومه چقدر حقیقتو گفتی!!! واقعا در حد یه کاربر فوق مبتدی نظر دادی عمو جون…فک کنم اصلا مطالب نمیخونی فقط عکسا نگاه میکنی.
P.G
۲۰ فروردین ۱۳۹۵واقعاً این XC90 یه شاهکاره،به نظر من که از همه ى ماشیناى دیگه ى این مقایسه طراحى و مهندسى بهترى داشت با علم به اینکه نمونه ى تست شده از بقیه ارزان تر هم بود
هرچند به تعداد خیلى کمى وارد شده اما تو بازار این روزاى کشور ما که به هَوَل میگن طوفان و آشغالاى چینى سالار بازار شدن دیدن همچین ماشینایى وسط این همه آتاشغال یکم حال و هواى آدمو عوض میکنه
واقعاً چشم نوازه،مخصوصاً سفیدش…
سام
۲۰ فروردین ۱۳۹۵ولووئه واقعا خوبه ، از حق نباید گذشت . طراح سابق بنتلی طراحیش کرده!!!
لندروور و بی ام و باید طراح داخلی شون رو عوض کنن. چه وضعیت اخههه
البته طراحی بیرونشون واقعا خوبه ( حد اقل به چشم من که خوب میاد)
"Amir"
۲۰ فروردین ۱۳۹۵من به نظرم BMW X5 بهتر از بقیس ، رنج روور اختلاف قیمتش برای من توجیهی نداره ، آئودی هم از نزدیک دیدم (طراحی واقعا ساده ای داره و جذابیت بصری خاصی نداره) ، اما در مورد ولوو ، من خودم اسپرت بودنو بیشتر دوس دارم و به نظرم بی ام و تونسته اسپرت و لوکس رو به خوبی توی ایکس5 در کنار هم قرار بده !
امین
۲۰ فروردین ۱۳۹۵بنده را به خاطر هوش اندکم ببخشید
ولی الان امتیاز کلی داخل جدول هیچ ارتباطی با رده بندی ذکر شده در مقاله نداره
امیر دستگردی
۲۰ فروردین ۱۳۹۵بله درست میفرمایید ، در ترتیب امتیازات جدول اشتباهی رخ داده است و امتیازات صحیح به این شرح است:
ب ام و : 190 / رنجروور: 193 / ولوو: 222 / آئودی: 231
امین
۲۰ فروردین ۱۳۹۵ما ایرانی ها کلا آدمای باحالی هستیم
هیچ کدوم از این مدلها را به چشم ندیدیم یا حداقل دستمون به سوویچ اونها هم نرسیده اونوقت داریم نظر میذاریم راجع به مقاله
خودم را عرض میکنم به دوستان برنخوره
"Amir"
۲۰ فروردین ۱۳۹۵این چه ربطی به ایرانی بودن داره ؟ هرکسی داره نظر و برداشت خودشو میگه ، این داستان همه جای دنیا هست ، مطمئنا اونی که تو سایتای خارجی در مورد (مثلا) بوگاتی نظر میده حتی یبارم شیرونو ندیده ! بعضی اخلاقا هستش مخصوص ایرانیا که قابل پذیدشه ، ولی این یکی رو من به عنوان یه ایرانی نمیتونم قبول کنم !
امین
۲۰ فروردین ۱۳۹۵دوست گرامی
منظور بنده اینه که چرا ما باید در مورد هر موضوعی نظر بدیم … ؟؟
من فقط دیدگاهم را در مورد مردم ایران عرض کردم البته که خودمم جزء همون مردمم!!
و اطلاعی از فرهنگ مردم سایر کشورها ندارم که ظاهرا شما خوب راجع بهش میدونید!!!!
الان بحث از بوگاتی نیست. بحث از ولوو بی ام و و … هست. فرافکنی ممنوع
"Amir"
۲۱ فروردین ۱۳۹۵من اطلاع خاصی ندارم ، ولی با یه سرچ ساده میتونی منظور من رو متوجه شی ، منم بوگاتی رو مثال زدم چون مطمئنا کمتر کسی توی خارج اونو دیده ، تو این فضا هم کمتر کسی مدلای مورد بررسی این مقاله رو دیده !!! درواقع یه جور معادل سازی کردم ، و چون ایکس5 و… رو توی خارج اکثرا سوار شدن گفتم بوگاتی
h&m
۲۰ فروردین ۱۳۹۵فقط xc۹۰
سام
۲۰ فروردین ۱۳۹۵نکته جالب مقاله اینه که به صورت گزینشی ترجمه شده و بخشهای زیادی از مطلب رو پوشش نداده!
دوستان مثلا میتونن به منبعی که مترجم گرامی ارجاع دادن مرعه گنن و فی المثل بخش رنج روور رو ببینن.تقریبا دو برابر مطالب ترجمه شده است.
به نظرم باید این مقاله رو تلخیص مطلب اصلی دانست.
امیر دستگردی
۲۰ فروردین ۱۳۹۵طبق درخواست سایت این مقاله باید بدلیل طول زیاد خلاصه میشد و من هم سعی کردم در عین خلاصه کردن ، نکات مهم و کلیدی را ذکر کنم.
سام
۲۰ فروردین ۱۳۹۵سپاس از بابت توضیح
ضمنا من range Rover رو با range Rover sport اشتباه گرفتم.
به نظر رنج روور از نوعش اسپرتش خیلی بهتر باشه ،
در هم سایت کار اند درایو بخش full size luxury SUV اول بنز جی ال است و دوم land Rover range Rover و سوم هم باز یه مدل بنز چهارم range Rover range Rover sport
Archi KHAN
۲۲ فروردین ۱۳۹۵سام عزیز
شما ، سام کاویانی نویسنده و مترجم همین سایت هستید ؟!!
احمد باقری
۲۰ فروردین ۱۳۹۵ولوو و رنج رور، گزینه های خیلی خوبی هستند.
AMG s
۲۰ فروردین ۱۳۹۵برعکس رتبه ها رو قبول دارم
mohsen
۲۱ فروردین ۱۳۹۵فاز این مقاله چیه؟
سید اصغر پیلیانی
۲۱ فروردین ۱۳۹۵اقای دستگردی بسیار متشکرم از اینکه وقت گذاشتی
وبرای ما و برای هموطن های خودت زحمت ترجمه رو کشیدی
متشکرم
امیر دستگردی
۲۱ فروردین ۱۳۹۵سپاس از لطف شما
بنتلی
۲۱ فروردین ۱۳۹۵خسته شده و علی عزیز،دوستان گرام،ی سوالی داشتم ازتون،واقعا خجالت نمیکشین این حرفارو میزنید؟خوبه حالا چیزی نگفتما!قسمتی از سهام دایملر دست غیر آلمانه،پنج درصدشو هم میخواد ی شرکت چینی بخره،قسمتی از سهام فولکس هم فروخته شده ب ی کشور عربی،جدیدا هم سرمایه گزارای هلندی قراره سهام بخرن ازش،تو اینکه آئودی اول شده هیچ بحثی نیس و حقش بوده!
بهنام طیبی
۲۱ فروردین ۱۳۹۵ائودی دوست دارم
بهنام طیبی
۲۱ فروردین ۱۳۹۵ائودی دوسش دارم
امیرحسین
۲۱ فروردین ۱۳۹۵اختلاف کم امتیازات ولوو با رتبه اول نشون داد که ولوو ماشین محترمی هست و با حرف قرن نوزدهم بعضی فیلسوفان که سهام اش چینی شده خفیف نمیشه
ولوو 9 امتیاز کمتر از آئودی ولی 32 امتیاز بالاتر از بی ام و!!!ولی حیف که تو ایران قیمت اش بالاست و مال از ما بهترون هست
ALiHidden
۲۱ فروردین ۱۳۹۵انتخاب های من به ترتیب :
آئودی
ب ام و
رنجروور
ولوو
من قبلا خیلی از آئودی خوشم نمیومد ولی با دیدن این Q7 و Q5(از نزدیک)نظرم عوض شود!
Siavash
۲۱ فروردین ۱۳۹۵من موندم چطوری بی ام و. رو. آخر کردن در. حالی که پرفروشتر از بقیه هست(طبق گفته ی. خود نشریه)
اصلا تابلو. نیست که نویسنده با بی ام مشکل داشته
من فکر میکردم فقط نشریه های ایرانی سلیقه ای قلم میزنن اما جدیدا میبینم که اونور آبی هاهم همینگونه هستند
sina
۲۱ فروردین ۱۳۹۵ولوو از هر لحاظ ماشین فوق العاده ایه و هز همه بدتر اینه که این خودرو در این مملکت بی رقیبه و حبری از x5و q7 نیست از طرفی هم سیستم تعلیق هواش تو ایران باید باتش 18میلیون پول بدی ولی پشتش نشستم از هر لحاظ عالی بود صندلی های طبی راحت متریال داخلی کندن از جاده وقتی پاتو رو پدال گاز میزاری تکنولوژی بالا تبلتی که مانیتور و سخت افزار ایپد های اپل روش سواره و به سرعت کار میکنه سیستم صوتی حرفه ای 1400 وات تازه میتونی بهش دستور صوتی هم بدی ولی حیف که پولم نمیرسه بخرمش فقط باهاش موقتی یه دوری زدیم اصلا خسته نمیشی توش بشینی
شاسی
۲۲ فروردین ۱۳۹۵با اینکه برای ولوو احترام زیادی قائلم ولی بین این ۴ تا صددرصد لندروور خودروی بهتریه، خودرویی که توی آفرود جواب پس داده و آنرود خوبی هم داره.البته قیمت بالاتری داره که میتونه نکته ی منفیش باشه، بعد از لندی، ولوو،بعد هم بی ام و و ائودی
حسین
۲۲ فروردین ۱۳۹۵کامنتای بعضی از دوستارو که آدم میخونه حس میکنه تو مهدکودکه…خب داداش من تو ک اصلن متن مقاله رو خوندی و نظر اشتباه میدی چرا بعد هی رو نظر اشتباهت پافشاری میکنی…تا کی آخه این اخلاقا ادامه داره خداااااا…چرا ما نمیخوایم اشتباهات خودمونو قبول کنیم
همایون
۲۴ فروردین ۱۳۹۵خوش به حال اونایی که پول دارن و میتونن ولوو رو تو ایران سوار شن این ماشین با توجه به قیمتش یه انتخاب فوق العاده در داخل کشوره با توجه به اینکه اکثر رقباش غایب هستند تو ایران واقعا اگه پولشو داشتم یک لحظه هم شک به دلم راه نمیدادم تو خریدش
mohammad-fm
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان یعنی شما بی ام و .رنجرور و ائودی رو از xc90 سوئدی بالا تر میدونین ؟؟ ماشین ها و کامیون های ولوو خیلی عالی هستن و رقیب ندارن اگه هم رقیب داشته باشه قطعا بنزه نه چیزه دیگه نه بی ام و نه ائودی و …