بی ام وتسلا

کدام سریع تر است؟ بی ام و M3 کامپتیشن یا تسلا مدل 3 پرفورمنس

تا همین چند وقت پیش تسلا مدل ۳ پرفورمنس دوست‌داشتنی‌ترین محصول این برند بود اما حالا مدل S پلاد است که سرخط همه خبرها شده است. البته با این وجود نسخه پرچم‌دار مدل ۳ همچنان خودروی احساس‌برانگیزی محسوب می‌شود.

نیروبخش این خودرو یک جفت پیشرانه الکتریکی با قدرت ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۶۰ نیوتون متر بوده و نیروی تولیدی هم به هر چهار چرخ منتقل شده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای می‌شود. این عملکرد تا همین ۱۰ سال پیش به سوپرکارها تعلق داشت. اگر می‌خواهید شاهد رقابت این خودرو با یک سدان اسپورت که ابعاد مشابهی دارد باشید می‌توانید ویدئوی زیر را تماشا کنید که مسابقه تسلا مدل ۳ و BMW M3 کامپتیشن جدید را به تصویر می‌کشد.

در دو مسابقه اول این تسلا است که پیش افتاده و قدرت خود را بهتر از BMW به سطح زمین می‌رساند. البته سدان آلمانی‌ها هرگز فاصله زیادی از حریف نداشته و تقریباً شانه‌به‌شانه تسلا می‌تازد. حتی در خط پایان این فاصله به حداقل خود رسیده و شاید نظرات متفاوتی درباره خودرو برنده وجود داشته باشد.

نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که تسلا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۴۱ ثانیه‌ای و مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۷۲ ثانیه‌ای را ثبت کرده درحالی‌که M3 کامپتیشن شتاب ۴.۰۷ ثانیه و مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۸۵ ثانیه‌ای را بر جای می‌گذارد.

مسابقه دوم هم به اندازه رقابت اول نزدیک بوده و راننده تسلا شتاب ۳.۳۸ ثانیه‌ای را بر جای گذاشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۶۸ ثانیه طی کرده است. این رکوردها برای BMW به ترتیب ۴.۰۹ و ۱۱.۸۷ ثانیه بوده است.

در نظر داشته باشید BMW تست شده از نوع دیفرانسیل عقب بوده و درصورتی‌که از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کرد شاید رقابت فشرده‌تری را شاهد بودیم. نظر شما چیست؟ آیا BMW می‌توانست در این صورت تسلا را شکست دهد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. Sina10

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    در نظر بگیرین ب‌ام‌و M3 یه سدان سنتی دیفرانسیل عقب بنزینیه و تسلا یه تمام برقی و فاصله اشون اینجوری میلیمتری بوده!!!
    بازهم حیف که این نسل M3 قیافه اش عادی نیست ، واقعا استعداد بی نظیری داره

    موافقم 19
    مخالفم 9
    1. Reza Waffen SS

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      سریع بودنشون واسم مهم نیست انتخابم M3 کامپتیشن

      موافقم 31
      مخالفم 4
      1. Elon mask

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        ولی به هر حال تسلا مدل 3 حتی سری تر هم نباشه برتری های بیشتری داره
        طراحی جذاب تری هم داره
        پدال جان کامنتم منتشر شود با سپاس

        موافقم 6
        مخالفم 32
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          طراحی جذابتر؟
          جوک نگو خواهشا…

          موافقم 18
          مخالفم 3
    2. سهند

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      به نظرم بهترین انتخاب این کلاس c63 amg است چون تقریبا بی نقص است.

      موافقم 8
      مخالفم 26
    3. فرید

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      برنده بلامنازع تسلاست چون قیمت بسیار کمتری از بی ام و داره

      موافقم 6
      مخالفم 24
      1. Sina10

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        خب اگه کل خودرو به درگ خلاصه میشد قطعا تسلا بهتر بود
        اما هندلینگ و رانندگی فوق العاده ای داره و توی پیست این تسلا رو محو میکنه
        کابینش هم حرف نداره
        ولی قیافه جلوش…..
        بگذریم
        من کلا بین ماشینای برقی یکی تایکان و یکی مدل ۳ پرفورمنس رو دوست دارم
        تسلا هم ماشین خیلی خوبی ساخته
        ارزون تر از رقباست
        سریعه تو خط مستقیم
        قیافش یجوریه ولی پشتش بدک نیست
        کابینش هم زیاده ساده است
        ولی ماشین با ارزشیه

        موافقم 11
        مخالفم 2
    4. ممد ژانگولر

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4148 ديدگاه)

      کل دوئل یک طرف اونجا که شلوار بین پاهاش گیر کرده بود یک طرف 😂
      پودولسکی اون وسط چی میگفت !!!

      یجورایی با هم مساوی شدن فکر کنم

      موافقم 6
      مخالفم 2
    5. Elmiraj

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      ((در نظر بگیرین ب‌ام‌و M3 یه سدان سنتی دیفرانسیل عقب بنزینیه و تسلا یه تمام برقی و فاصله اشون اینجوری میلیمتری بوده!!!))
      .
      .
      .
      ۵۰۳ اسب بخار در مقابل ۴۸۰ اسب بخار…
      ۱۶۹۸ کیلوگرم در مقابل ۱۸۴۷ کیلوگرم…

      یعنی ماشینی که به ازای هر تن از وزنش ۳۷ اسب بخار قدرت بیشتری داره و چهار سال هم جوانتره بازم حریفش نیست…

      موافقم 11
      مخالفم 17
      1. MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        واقعا رسم زمانه عوض شده المیراژ جان ..
        تو همون آدم هستی که تابستون ۹۶و۹۷ که من سایت رو نیگا میکردم یه عکس هنسی ونوم اف ۵ رو پروفایلت بود …
        همیشه منتقد سرسخت تسلا و ایلان ماسک بودی …
        حتی یه بار گفتی : کاری که ایلان ماسک با دنیای خودروسازی کرد ؛ چنگیز مغول با ایران نکرد …
        الان شدی عاشق سینه چاک تسلا …
        میشه ما رو روشن کنی ؟!
        بالاخره اونطرفی هستب یا اینطرفی ؟

        موافقم 22
        مخالفم 2
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          کلا اونایی که تعصب دارن معلوم نیست با خودشون چند چندن! فقط طرفداری میکنن که پولشونو بدن…

          موافقم 8
          مخالفم 2
        2. Elmiraj

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          من از سال ۲۰۱۴ تا به امروز مرتب پیگیر اخبار تسلا و دیگر شرکت های ایلان ماسک بودم و هرگز با هیچ‌کدام مخالف نبودم….

          اون کامنت اشاره به تغییری هست که تسلا در دنیای خودروسازی بوجود آورده ، نە مخالفت با آن…

          موافقم 3
          مخالفم 12
  2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    به نظرم اگر چهار چرخ محرک بود یا تایم میلی ثانیه ای میشد یا بی ام و میبرد ، دیروز دیدیم که فاصلشون توی درگ چقد زیاده ، انتخابم بی ام وس ولی رقابت خیلی جذابی بود ایکاش یه درگ هم بین چهارچرخ محرک و این برگزار کنن

    موافقم 12
    مخالفم 5
  3. Clean Energy

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    WTF?😐
    ام سه که تو کارواو ۱۱ و ۶ میژنه اینجا تقریبا ۱۱ و ۹😐
    چطوری واقعا؟ اسن تاثیر راننده بوده یا جاده؟

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. محمدرضا

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      کیفیت سوخت جهت وزش باد میزان عاج لاستیک و۱۰۰۰ عامل دیگر

      1. Clean Energy

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        جالبه من فقط فکر می کردم راننده تاثیر داره با لاستیک…
        ممنون

      2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        البته فکر نکنم بخاطر سوخت بوده چون سوخت خیلی تاثیر بیشتر از ۲ دهم ثانیه داره

    2. MAHDI

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      تو همون carwow هم M3 محرک عقب زمان 11.4 داره، زمان 11.6 داره و زمان 11.7 هم داره

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. Clean Energy

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        دقیقا

        موافقم 4
        مخالفم 1
  4. Silent

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    بیراه نیست سری 3 TESLA بازار سدان ها رو داره قبضه می کنه و صف فروش 1 ساله رو ثبت کرده (البته بلطف کارشکنی همین آلمانی ها برا گیگابرلین) : پرفورمنس و شتاب رعداسا. سکوت کابین بالاتر از بنتلی که خبری از لرزش های انجین های پرسرصدای سنتی توش نیست.

    نکته جالتر تجربه سواری TESLA هست که خبری از جعبه دنده بی خاصیت این دست برنده تووش نیست که نتیجش سواری پایدار و بدون ریپ ش هست. چیزی که به وضوح به چشم میاد با هر بار دنده عوض کردن های بی هدف درون سوزها 2 متر عقب پرت می شه ماشین!

    سقف تمام گلس هم جز مواردی هست که از سری 2021 بصورت پیشفرض توو تولیداتش هست.

    موافقم 11
    مخالفم 24
    1. Sina10

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      جعبه دنده بی خاصیت😂😂

      موافقم 9
      مخالفم 4
    2. حسین

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      تمام اینها مختص تسلا هست و این رو کسانی که دیتا دارن متوجه میشن😂 چون ماشین برقی بقیه برندها صدای انجین بنزینی داره و دنده هم داره 😂 عجب تکنولوژی فضایی داره😯 از مریخ اومده یا از عطارد؟

      موافقم 21
      مخالفم 4
    3. sam

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      کیفیت در حد ماشین اسباب بازی
      از لا درزاش گنجشک میتونه رد بشه
      طراحیش نیاز به گفتن نیست چه افتضاحیه
      پرفورمنس سر پیچ بد تر از هاچ بک های ۲۰۰ اسبی

      تووووووو بازاری که رقیب نباشه هر چیزی میتونه بفرووووشه ولی وقتی تا چند سال دیگه غول های با سابقه خودروسازی رقیب توووووو این کلاس عرضه کردن کسی سمت خرید این عجوووووزه نمیره چه برسه به اینکه بخاد یک سال توووووو صف وایسه

      موافقم 16
      مخالفم 7
      1. Silent

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        با همین سطح فکری هست که 206 زپرتی و 300 میلیوونی برااات فاکتور می کنن!!!

        وقتی این سطح فکری “”””“”من ترجیح میدم در جهان سوم انسان باشم تا اینکه در جهان اول گوسفند باشم “”””” 😂😂 کلی طرفدار داره و بزرگترین نابغه معاصر ایلان ماسک و دلال خطاب می کنید :)))) کسی که اعتبار برندش 1 تیریلیییییییون دلار معادل 15 سال تولید نفتی هست

        پراید 150 میلیونی می شه اوون چیزی که لیاقتشو داری.

        هیس! زیاادی م فشار نیار بخودتوون که تسمه تایم پاره می کنی

        موافقم 8
        مخالفم 27
        1. محمد امین

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          داداش ایلان ماسک یه تاجر و یه دلال هست که فقط پول جمع میکنه و ایده های فکری اش فقط اقتصادی هستند ، یعنی اگر تسلا می‌خواست از همون ابتدا که وارد صنعت اتوموبیل شد به سمت ساخت درونسوز ها میرفت ، الان باید در بهترین شرایط رقیب mvmبود ، ولی با یه ایده ی اساسی اومد هم کار رو برای خودش راحت کرد، یعنی طراحی ساده ، کابین ساده و بدون هیچی که منتاژ رو مثل آب خوردن میکنه و همچنین پیشرانه های ساده…، و با فرهنگ سازی الکتریکی، به این فروش رسید
          بعدش هم تو فکر کردی خود ایلان ماسک به محاسبات و ایده های خودش ، چه میدونم ماهواره و سیستم خودروان و…. ساخته ؟نه خیر ، چون یه پول زیاد داره ، داره یه سری طرح های سنگین رو اجرا میکنه و فقط پول خرج می‌کنه که ایندگان ازش یاد کننن، اینها قدرت پول ایلان ماسک هست ، وگرنه مهندسی این پروژه ها دست گروه های فناوری و مهندسی هست که هیچ ربطی به ماسک نداره
          منم اگر آنقدر پول داشتم ، هزار جور کاربهتر میکردم

          موافقم 20
          مخالفم 7
    4. MC20

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      میل به جلب توجه اقتضای سن و سالت هست . . . چند سال دیگه درست میشه . . . در ضمن تسلا بازار های ذهن امثال تو رو قبضه کرده . . . در دنیای واقعی خبرهایی دیگر هم هست . . . وقتی با هزار و یک ترفند کثیف . . . فروش و تولید درون سوزها به عمد دچار اختلال میکنن . . .*** . . . تو خوشحالی ؟ این ذوق زده شدن داره ؟

      موافقم 12
      مخالفم 5
      1. Silent

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        سن و سال به دیتاس نه عدد

        موافقم 4
        مخالفم 15
        1. نوید محمد

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (140 ديدگاه)

          چرا انقدر سن و سال رو به رخ میکشید؟
          مگه مهمه؟
          رامین 45 سال داره و نوید دو صفر 26 سال مگه اهمیت داره؟
          ممد رستمی 19 سال داره و آبتین 20 سال چه فرقی میکنه؟
          ماهان 37 سال داره و رضا 32 سال مگه چیزی رو عوض میکنه؟
          حالا ام سی بیست هم پنجاه و نه سال داشته باشه و سایلنت هجده سال، اونوقت واقعیات علمی جابجا میشن؟

          موافقم 1
          مخالفم 7
        2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          به قول دوستمون خودتو دیتا کش نکنی 😂

          موافقم 11
          مخالفم 1
        3. MC20

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          در جواب به نوید محمد عزیز ……….. ذوق زدگی کودکانه ، که چون پرده ای جلوی چشمان من رو پوشانده ، باعث میشه از درک حقیقت عاجز باشم و در غیاب حقیقت ، توهمات و تخیلات خودم رو شیفته وار ، به قصد تحریک دیگران به این سو و آن سو پرت کنم … اما اگر من بزرگتر از این سن رفتارهای هیجانی باشم ، در طول زندگی به تجربه آموختم که اسیر ظواهر امر نشم و هرگز در مورد آینده زود قضاوت نکنم … و با میل به جلب توجه ، باعث تحریک دیگران و پراکندن انرژی منفی در کیهان نشم …

          موافقم 2
          مخالفم 3
        4. MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (465 ديدگاه)

          در پاسخ به نویدمحمد
          بله
          سن و سال خیلی مهمه
          همین ممدرستمی که نام بردی و ۱۸_۱۹ سالشه ؛ در مدت زمانی که در سایت بود نزدیک۲۰۰۰ تا کامنت گذاشت ؛ تو برو کامنتاشو بخون بعد بیا با کامنتای افراد قدیمی سایت مقایسه کن …
          من هم که هم سن و سال اون بودم عاشق ماسل و دوج و دیوانگی و صدا بودم ؛ یعنی از کل لذت رانندگی فقط صدا رو میگفتم درست عین رستمی نژاد …
          بعبارت دیگه با عشق تصمیم میگرفتم نه با عقل و منطق ..
          ولی کامنتای همین دوستمون mc20 و محمدامین و المیراژ ( با اینکه سلایق غیرمنسجمی داره ) و r@m!n وsina 10 و…. خیلی پخته تر و فنی تر است .
          بی تعارف من عاشق کامنتای رامین ( طرفدار فورد ) هستم وهمیشه با دقت میخونمشون ..‌
          در صورتی که ما از کامنتای ممد رستمی جز صدا و دنیای هیجان انگیز کودکانه اش چیزی دریافت نکردیم ..‌‌
          پس سن خیلی در تجارب و محتوای کامنت تأثیر داره
          شما هم بیخودی از رستمی نژاد و این و اون مایه نزار …
          اینجا همه میدونن کی طبل توخالبه و کی با تجربه و علم اظهارفضل میکنه …

          موافقم 10
          مخالفم 1
        5. MC20

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          در جواب به : MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
          شما لطف داری عزیز . . . ماشالاه این قدر دوستان فنی هنوز هم خوشبختانه توو سایت هستند که من حقیر پیششون 0 هستم . . . . خیلی از پست ها میدونم فقط باید ساکت باشم و بخونم و یاد بگیرم . . . خصوصا آفرود و . . . در مورد دوج هم بگم خیلی خوش سلیقه ای داداش . . . یاد وایپر افسانه ای به خیر . . . مخلصم و ارادت . . .

          موافقم 3
          مخالفم 2
      2. MC20

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        بزرگترین نابغه معاصر ایلان ماسک ؟ :)) !!!!! William Delbert Gann رو می شناسی پسر جان ؟ Nikola Tesla رو چی ؟ کاش بی مطالعه صحبت نکنیم . . . ( اول هم با خودم هستم ) . . . Silent عزیزم . . . تا مرد سخن نگفته باشد . . . عیب و هنرش نهفته باشد . .

        موافقم 11
        مخالفم 4
      3. MC20

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        دوستان سایت ممنون که سانسور می کنین . . . اما عبارت ***

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. جواد عقیلی

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (761 ديدگاه)

          دوست عزیز، از شما که کاربر بسیار موقر، مودب و با دانشی هستید، اتظار چنین جملاتی رو نداشتیم. هر کسی می تونه به دلایلی که برای خودش داره و برای ما هم محترم هست، طرفدار خودرو یا برند یا تکنولوزی یا هر چیزی باشه و این دلیلی برای به چالش کشیده شدن توسط ما نیست. کل کل ها رو هم دوستان در فضای دوستانه و محترمانه دنبال کنن. سپاس

        2. MC20

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          عرض ارادت و خسته نباشید … قصد من هرگز بی احترامی به علاقه و سلیقه بعضی از دوستان نبوده و نیست … ( و خدای نخواسته) توهین کردن به دیگران در شان هیچ یک از ما نیست… اما عرض من اینه وقتی کامنت سانسور میشه… معنی جمله هم عقیم میشه… اگر کل کامنت حذف میشد بهتر از یک کامنت الکن بود که نه تنها منظور رو نمی رسونه بلکه بی معنی هم هست… در نهایت خسته نباشید و سپاس…

    5. AMIN (M.A.S)

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (849 ديدگاه)

      به خاطر عدم وجود همین گیربکس بی خاصیت هست که هرچقدر که به سرعتای بالا نزدیکتر میشه نمودار شتاب گیریش خیلی سریعتر سقوط میکنه حتی درگستر های امریکایی با وجود ضرایب دنده فوق العاده بلند ولی جعبه دنده دارن تا توی سرعتای بالا زور نزنن و شتابشونو حفظ کنن
      فک میکنی چرا مدل اس ریون از ماشینای با قدرت و گشتاور نزدیک بهش یا حتی خیلی ضعیفتر عقب میموند (بهترین مثال همون تایکان که اونم باز خیلی جالب نبود ولی دیدیم چیشد) یا اصلا فک میکنی همین مدل 3 بالا چرا در ادامه اونقدر سریع عقب میمونه (و البته این نکته رو بگم که تسلا هم جعبه دنده داره اما تک سرعته هست)
      درباره پلاد هم همینطوره اما چون گشتاور خیلی بزرگی نسبت به رقبا داره حرکاتش غیر عادیه
      شک ندارم یه ماشین درونسوز باحدود 1200تا 1300NMگشتاور خیلی راحت این کوچولو رو میفرسته خونه (دارم به Ghoul SRT فک میکنم )
      دنده عوض کردنای بی هدف …

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. R@m!n

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        امین جان داری کلاس درس میزاریا شاگرد قبول می کنی من هستم 😅

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (465 ديدگاه)

          آره
          امین جان در مورد آب خوردن هم مباحث تورک و قدرت رو تدریس میکنند 😁😁😁😉😉

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. Silent

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        “”””به خاطر عدم وجود همین گیربکس بی خاصیت هست که هرچقدر که به سرعتای بالا نزدیکتر میشه نمودار شتاب گیریش خیلی سریعتر سقوط میکن””””

        موتورهای PLAID TESLA از نسل جدید!!!! “””پوشش کربن””” هستن سرچ کن ببین یعنی چی! خروجیش همونی بوود که توو درگ با SF90 از پشت سر اوومد فراری رو گرفت این تصورات خیلی قدیمی هست :)) اولین باری هست که TESLA از این نسل از موتورهاش رونمایی کرده

        موافقم 4
        مخالفم 11
      3. عشق ب ام و

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        AMIN جان
        یک سوال
        Ghoul srt نزدیک ۱۲۰۰ _۱۳۰۰ تا قدرت و تورک داره ….
        طبیعتا سیاست داج مبنی بر این است که هر موقع بخواد ماشینشو تقویت کنه و پرفورمنسشو بهتر کنه ؛ کاری نمیکنه جز اینکه زود موتور هلکت رو روش میندازه یا اگه از قبل موتور هلکت داشت هی سایز سوپرشارژرشو بزرگتر میکنه و دائم عدد قدرت هر سال بالاتر میره و هیچ تغییری در قسمت های دیگر ماشین برا استفاده ی مفید حداقل از نصف اون مقدار اسب بخار انجام نمیده …
        یعنی الان ۹۹.۹۹ درصد از رانندگان هلکت و دیمن نمیتونن از کل قدرت ماشین موقع لانچ استفاده کنند ….
        حالا به نظرت کسی میتونه با پلتفرم کرایسلر متعلق به ۱۵ سال قبل و با یه موتور ۱۲۰۰ اسبی لانچ درست کنه و بتونه از تمام قدرت موتور استفاده کنه ….
        به نظر من که اگر این نسخه تولید بشه ؛ اصلا نتایج در حد انتظار نخواهد بود …
        کنترل این همه قدرت روی ماشینی که در ۱۵ سال اخیر هیچ بروزرسانی فنی ( به غیر از قدرت موتور ) نداشته ؛ تقریبا محال یا غیر ممکن است ….

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. AMIN (M.A.S)

          ۱۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (849 ديدگاه)

          جناب عشق بی ام و
          پلتفرم LXدایملر طی این سالها اتفاقا بروزرسانی های خیلی زیادی رو داشته برای پذیرفتن قدرت بالاتر هلکت و دیمن و همچنین پذیرایی از گیربکس 8 سرعته تورک فلایت (همون گیربکس هشت سرعته ZF) و الان حتی کد متفاوتی داره به نام LA
          مزیت داشتن چنین پلتفرمی بهبود ویژگی ها و رفع نقاط ضعف در گذر زمان هست و وقتی برندی پلتفرمیو در طولانی مدت استفاده میکنه ضعف های کلیش از بین میره اما بدی این کار هم محدودیت پلتفرم های قدیمیتره دیگه
          مساله لانچ توی این ماشین ها برمیگرده به هم تک محور بودن و هم گشتاور فوق العاده زیادی که دارن خودتونم فرمودید و این مساله مختص داج و یا مدلایی مثل دیمن نیست حتی مک لارن 765LT هم برای زدن تایم خوب به لانچ و راننده خوب نیاز داره توی درگش با مدل اس پلاد دیدیم
          حتی سری پنج کامپتیشن هم اینطوره و مت واتسون روی حالت محور عقب باهاش صفر تا صد 6.5ثانیه ای زد !!
          خب همه میدونیم که این عدد منطقی نیست و از نااشنا بودن واتسون با سری پنج و لانچش در حالت تک محور اون اونجوری شد(زمان معرفی M5 F90 ریویو کرده بود)
          اما توی ماشین های داج زمانی اوضاع یه کم پیچیده میشه که همین تک محور بودن با پلتفرم و شاسی قدیمیش ترکیب میشه (طبیعتا شاسی بهبود هایی رو میبینه ولی نه دراون حد) و در عمل کنترل کردن محور عقب سخت میشه البته اگر طی مدتی با ماشین کار کنید میتونید مشکلو رفع کنید مثلا با هلکت روی اسفالت معمولی هم صفر تا صد 3.4 زدن یا حتی فک کنم 3.3یا3.2
          هرچقدرم تحویل گشتاورتون بیشتر باشه خب نیازمند تمرین بیشتر هستید البته این خودش برای خیلی ها لذت بخشه و یکی دیگه از دلایل ساخت چنین ماشینی همینه
          درباره غول باید خدمتتون عرض کنم که کریت انجین هلفنت به صورت افترمارکتی قبلا روی دیمن نصب شده بود و در اولین لانچی که انجام شده بود تایم 9.23ثبت کرد !!
          اینو درنظر بگیرید که اون ماشین از بالانس و تقویت های خود کمپانی در زمینه شاسی بی بهره بوده(اینکه چه گیربکسی داشت یادم نیست ولی احتمالا همون 8HP95 تورک فلایت داشته اینطور که گفته میشه غول قراره با گیربکس هوی دیوتی آلیسون بیاد)
          شرمنده بابت طولانی شدن جواب
          آقا رامین
          شما خودتون استاد هستید اینجا ماییم که از شما و سایر دوستان یاد میگیریم

          موافقم 5
          مخالفم 1
      4. Philipp

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (73 ديدگاه)

        من همیشه گفتم
        فقط باید صبر کرد تا GT63 e که یک سدانه و قدرتش همونقدره گشتاورش همونقدره جرمشم همون قدره بیاد ببینیم واقعا کی بهتره

  5. Blak tiger

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (567 ديدگاه)

    شما حاضرین یه ماشین برقی بی صدا با ظاهر مزخرف داشته باشین یا یه ماشین بنزینی پر هبجان که صدای نعره اگزوزش روح و جلا میده

    موافقم 12
    مخالفم 9
    1. پارسا

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (289 ديدگاه)

      عاقبت همه به سوی برقیه ، اما مشکل من با طراحی های تسلاست ، چیه این کابین چیه این بدنه خیلی زشته ، درسته ۸۰ درصد کاربر های پدال نظرشون با من فرق داره اما واقعا به نظرم این ام ۳ زیباست برعکس ام ۴ ، با اختلاف ۳ ثانیه هم میباخت بی ام و انتخاب میکردم

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. MC20

        ۱۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        اتفاقا بالعکس . . . 80 درصد به نظرم آنتی تسلا هستن . . .

        موافقم 4
        مخالفم 2
      2. محمد

        ۶ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (8 ديدگاه)

        اتفاقا برقی محض به صرفه نیست مقالات زیادی هست که میگن ماشین هایی که پیشران هیبرید دارن از نظر مصرف انرژی به صرفه تر هستن اما منظور از هیبیرید این ماشین های فعلی نیستش برق به دلیل گران بودن ذخیره سازیش و اتلاف انرژی برای استفاده گسترده در خودرو ها مناسب نیست

  6. میثم

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    تسلا بهتره

    موافقم 7
    مخالفم 15
  7. حسین

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    جدیدا با دیتا های مستر دیتا (سایلنت) دارم متوجه میشم تکنولوژی ماشین لباسشویی های دایرکت درایو از فراری و پورشه بیشتره😁

    موافقم 20
    مخالفم 5
    1. R@m!n

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      😄😄

      موافقم 12
      مخالفم 2
  8. MC20

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    5 ، 6 سال پیش میومدی پدال ، کامنت ها رو می خوندی . . . بیشترشون ، پخته ، پر بار و علمی و تخصصی . . . رسما مدرک می گرفتی . . . بیشتر بچه ها اصیل ، هرکی فن با سواد یه برندی . . . ناخواسته طرفدار برندش هم نمی شدی . . . دوست داشتی کامنتش و بخونی و یه چیزی از برندش یا سوادش یا تجربش ، یاد بگیری . . . حالا امروز میای سایت . . . کامنت ها رو میخونی . . . . . نصفش شده . . . ع ق ده گشایی های دوره نوجوانی و جلب توجه کردن ها و کل کل های بچه گانه حال بهم زن . . . اظهار فضل کردن های خام دستانه و به رخ کشیدن رنگ و روی اسباب بازی های برقی و . . . تحریک کردن دیگران . . . خدا وکیلی حق دارن خیلی از قدیمی ها اگر نمیان . . . اون جو رو دیده باشی . . . جو الان . . . !!! بماند . . .

    موافقم 5
    مخالفم 3
  9. SF90 STRADALE

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    عاشق هندلینگ و پایداری تسلا در سرعت های بالا شدم
    مثل پراید که بیشتر از ۱۳۰ تا میری ، فرمون دیگه هیچ خطی از راننده نمیخونه و برای خودشه
    اونجاست که ذکر شمار فعال میشه و اموات انتظارتو میکشن

    موافقم 13
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا