بی ام وتسلامرسدس بنز

درگ تسلا مدل 3 پرفورمنس، بی‌ام‌و M3 و مرسدس C63، برق، بنزین یا هیبرید؟

در مسابقهٔ درگ بین سه سدان اسپرت، پیشرانهٔ بنزینی برتر خواهد بود یا قوای محرکهٔ هیبریدی و یا موتورهای تمام الکتریکی؟

این روزها سرعت و قدرت در خودروها به سه شیوهٔ مختلف شامل بنزینی، هیبریدی و الکتریکی در دسترس است. سه خودرویی که در اینجا می‌بینید یعنی ب‌ام‌و M3 CS، مرسدس C63 AMG و تسلا مدل ۳ پرفورمنس، هرکدام نمایندهٔ یکی از این روش‌های ارائهٔ پرفورمنس هستند. این خودروها در دو مسابقهٔ درگ به مصاف یکدیگر رفته‌اند تا مشخص شود کدام روش برتری دارد.

تسلا مدل ۳ ضعیف‌ترین خودروی گروه محسوب می‌شود. دو موتور الکتریکی این خودرو، تنها ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. در رتبهٔ بعدی، ب‌ام‌و M3 CS با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار می‌گیرد که ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد. قوی‌ترین خودرو در بین این سه هم مرسدس C63 AMG با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی و ۶۸۰ اسب بخار قدرت است. بااین‌حال، مرسدس با وزن ۲۱۵۵ کیلوگرم، نزدیک به ۴۰۰ کیلوگرم از ب‌ام‌و با وزن ۱۷۶۵ کیلوگرم سنگین‌تر است. تسلا نیز با وزن ۱۸۴۵ کیلوگرم، در بین این دو سدان آلمانی قرار می‌گیرد. هر سه خودرو چهارچرخ محرک هستند و از لانچ کنترل بهره می‌برند.

در مسابقهٔ درگ، هر سه خودرو عملکرد چشمگیری از خود نشان می‌دهند. مرسدس ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه طی می‌کند. هرچند این زمان با پورشه کاررا GT یکسان است ولی در بین سه خودروی حاضر در درگ، C63 نمی‌تواند جایگاهی بهتر از آخر کسب کند. تسلا سریع‌تر از رقیب اشتوتگارتی است و ظرف تنها ۲.۸ ثانیه خود را از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این سدان الکتریکی ۴۰۰ متر را هم ظرف تنها ۱۱ ثانیه طی می‌کند ولی هنوز به‌اندازهٔ طول یک خودرو با ب‌ام‌و فاصله دارد.

M3 CS اما عملکرد بسیار چشمگیری را به نمایش می‌گذارد. این خودرو با استفاده از لانچ کنترل، قبل از آغاز حرکت توربوشارژرهای خود را به چرخش درمی‌آورد و پس از شروع حرکت، به لطف ضرایب کوتاه گیربکس، همیشه در بازهٔ حداکثر قدرت موتور باقی می‌ماند. نتیجه، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر مشابه تسلا و پیمودن ۴۰۰ متر ظرف تنها ۱۰.۹ ثانیه است. بااین‌حال، این رقابت هنوز تمام نشده زیرا قرار است بین سه خودرو یک مسابقهٔ درگ دیگر برگزار شود با این تفاوت که این بار از لانچ کنترل استفاده نخواهد شد.

با این کار، نتیجهٔ مسابقه کاملاً متفاوت می‌شود و حالا تسلا از همه جلو می‌افتد درحالی‌که دو سدان توربوشارژ آلمانی با مشکل مواجه می‌شوند. البته در مرسدس، نیروی برقی که از طریق موتور الکتریکی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، هنگام پایین بودن دور موتور به شتاب گیری خودرو کمک می‌کند اما ب‌ام‌و که از هرگونه نیروی الکتریکی بی‌بهره است، بسیار از دو خودروی دیگر عقب می‌افتد. البته در ادامه، M3 CS خود را به C63 می‌رساند اما این خودروها برای جایگاه دوم رقابت می‌کنند زیرا تسلا با اختلاف جلو افتاده است.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M3 CS تسلا مدل ۳ پرفورمنس مرسدس C63 AMG
پیشرانه ۳ لیتری I6 توئین توربو الکتریکی دو موتوره ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبرید
قدرت ۵۵۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۶۸۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۷۴۰ نیوتن متر ۱۰۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تک سرعته ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۷۶۵ کیلوگرم ۱۸۴۵ کیلوگرم ۲۱۵۵ کیلوگرم
قیمت ۱۱۹,۶۹۵ دلار ۵۴,۶۳۰ دلار ۸۵,۰۵۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. car lover

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    نه طرفدار بنزم نه بیمو
    دشمن تسلا هم هستم
    اما این ویدیو یه چیزی رو امروز ثابت کرد، اون هم برتری بنزین نسبت به برق و هیبرید هست🔥
    این شکست تقدیم به تمام آرمیچر فنها

    موافقم 45
    مخالفم 21
    1. amirkhanzadeh

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (434 ديدگاه)

      صدای c63 دلنواز بود
      البته ترسناک برای رقبا

      موافقم 32
      مخالفم 11
      1. reza342

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (211 ديدگاه)

        خودشو به زور میکشه :))

        موافقم 8
        مخالفم 11
      2. car lover

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        صدای 8 سیلندر نسل قبلیش چندبرابر جذابتر بود

        موافقم 15
        مخالفم 2
    2. sadra gholami

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      تسلا هم موتور مدل۳ رو ضعیف کرده هم قمتش رو اورده پایین و از همه پایین تره اگر دقت کنی

      موافقم 6
      مخالفم 6
    3. amir

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3446 ديدگاه)

      وقتی میگیم قضیه برقی ها و گشتاور آنیشون یه بحث دیگه است و نباید با مقایسه کردنشون بنزینی ها رو بکوبیم یه کسایی متوجه نمیشدن الان اینجا شما ببین بنز سنگین تره از بی ام و ولی هیبریده و در درگ دوم جلو میوفته تسلا با قدرت کمتر وزن بیشتر از همه جلو میوفته این قضیه گشتاور آنیه که خیلیا درک نمیکنن و به هرچی بنزینیه میگن زباله حتی اگه فراری باشه!!!! آقا درسته آینده برقیه و فراری ازش نیست ولی برقی های الان از لحاظ پیشرفت تکنولوژی برای زمینه خودشون و کارامد بودن چیزی معادل ماشین های بنزینی ۱۹۳۰ ۱۹۴۰ هستن ۸ لیتر حجم ۲۰۰ اسب بخار ۳ تن وزن شتاب کندتر از اسب…. الانم برقی ها توی یه همچین لولی هستن نیازه مصرف انرژی موتور برقیا بیاد پایین تر تا با قدرت بالاتر و چندتایی بتونن کار بگذارن هم در وسایل دیجیتال هم در خودروسازی باتری ها به شدت نیازمند جهش هستن باتری حالت جامد با چگالی انرژی بالاتر و وزن پایین تر چیزی که شرکت های مختلفی مثل بنز و فاکتوریل تویوتا و هیوندای به شدت دنبالشن….

      موافقم 14
      مخالفم 8
    4. پیام

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2080 ديدگاه)

      بیخودی زور نزن چون هر کسی میدونه ماشین الکتریکی شتاب بیشتری داره! صفر تا صد ۱.۸ ماشین برقی اونم با قیمت حدود ۱۰۰ هزار دلار معلوم میکنه که چه خبره!!!

      موافقم 6
      مخالفم 18
      1. amir

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3446 ديدگاه)

        ماشین الکتریکی صفر تا صد ۱.۸ داره چون گیربکس تک دنده و گشتاور آنی داره یعنی به زبان ساده طوری که شما متوجه بشی نیازی به دور گرفتن تعویض دنده و اتلاف وقت بابت اینا نداره قیمتش هم ۱۰۰ هزار دلاره چون یک دهم طراحی جزئیات و کیفیت ماشین ۵۰۰ هزاردلاری رو نداره همونطوری که توی پست بعدی هم میبینی بیشترین افت قیمت رو داره تازه به اینا زمان شارژ و افت کیفیت باتری بعد از مدتی به علاوه برد کمتر از اعلامی هم اضافه کن بماند که سریع ترین برقی ها بر زمینه هندلینگ و زمان پیست ها هیچ حرفی برای گفتن ندارن با اون وزن سنگینشون تازه آتیش هم بگیرن تا ذره آخر میسوزن ( باتری لیتیومی چالش بیشتری برای خاموش کردن داره) همونطوری که توی همون خوده سئول یه مرسدس بنز eqe آتیش گرفت یه ۷۰۰ ۸۰۰ تا ماشین اگه درست یادم باشه سوزوند
        پس بی خود زور نزن برقی های فعلی خیلی راه دارن باید سامسونگ جونت باتری حالت جامد بده با این طراحی های آئرودینامیک مسخره وزن های سنگین و برد های کمتر از بنزینی ها کارو به جایی پیش نمیبرن

        موافقم 16
        مخالفم 6
      2. car lover

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        شتاب 1.8 ثانیه هیچ اهمیتی نداره. ماشین برقی هم جز شتاب اولیه هیچ چیزی برای ارائه نداره. شتاب 4 یا 5 ثانیه ای یه ماشین بنزینی خیلی حس بهتر و واقعیتری میده سگش می ارزه به تمام ماشین های برقی.
        توی تاپ اسپید این برقیها چه حرفی دارن برای گرفتن؟

        موافقم 15
        مخالفم 10
    5. پیام

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2080 ديدگاه)

      الان دیگه هر بچه ۴ ساله ای میدونه که با اینکه ماشینای برقی یک دهم ماشینای بنزینی قدمت ندارن، اما پیشرفتشون به شدت بیشتر بوده. مگه کسی بخواد خودش رو به حماقت بزنه و نپذیره. صدای پیشرانه و … بحث جداگانه هست.

      موافقم 7
      مخالفم 22
      1. amir

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3446 ديدگاه)

        ماشین های بنزینی هم یه روزی یک دهم اسب و درشکه قدمت نداشتن ولی پیشرفتشون به شدت بیشتر بود و اینو هم هر بچه ۴ ساله ای میدونه
        اما برقی های فعلی چیزی در حد بنزینی های ۱۹۳۰ ۱۹۴۰ هستن که ۸ لیتر موتور ۲۰۰ اسب به زور میداد و با شتاب کندتر از خوده جناب اسب!!

        موافقم 7
        مخالفم 6
      2. car lover

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        چه پیشرفتی؟ خیلی از همین ماشینهای برقی(غیر از تعداد انگشت شماریشون) حریف ماشینهای بنزینی نمیشن
        توی تاپ اسپید چی؟ 99 درصد این جاروبرقی ها فقط یه شتاب ثانویه دارن
        پیشرفت؟ منظورت وزن لش باتریهاشونه؟ یا استفاده از سوخت فسیلی برای تامین برقشون؟ یا لیتیم های سمی؟ یا برد کم و کاربرد پایینشون؟

        موافقم 6
        مخالفم 5
    6. ممد ژانگولر

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3995 ديدگاه)

      سبک برگذاری دوئل خیلی خاص و جذاب بود .
      ولی زیادی حرف میزد.
      در کل مرسدس بنز چهاردر با وزن بیشتر معلوم بود کم بیاره که البته زیاد هم بود .
      بی ام و هم همیشه شتاب اولیه معروفه به خاطر کوتاه بودن شاتون موتوراش .
      و اما تسلا جدیده خیلی خوشگل تر شده . خوشم امد .یکبار هم اول شد تو مسابقه. در کل اگه تعداد ایستگاهای شارژ در دنیا زیاد بشه و تامین انرژیشون از انرژی های پاک خورشیدی باشه و نوع باتریها از باب اسفنجی درست بشه به نظرم خرید ی خودروی برقی فوق العاده منطقی و اکونومی و محیط زیست دوست خواهد بود . 🙌

      موافقم 4
      مخالفم 8
      1. car lover

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        کوتاه بودن شاتون موتور؟ این دیگه از کجا در اومد؟ بخاطر سیستم لانچ کنترلشه در اصل
        ماشین برقی بخری که حمایت کنی از محیط زیست؟ همون ماشینی که برای ساخت باطریهاش از سوخت فسیلی استفاده میشه
        و لیتیمش برای طبیعت سمه؟

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. ممد ژانگولر

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3995 ديدگاه)

          داداش کار لاور انگاری کلا متعلق به عصر درشگه هستیا . فکر کنم از اونایی که درساتو زیر نور چراغ زنبوری با سوخت نفت میخونی . که همش دود میکنه سقف خونرو سیاه میکنه . جوونای مملکت ما چرا اینجوری شدن ؟!! به جای اینکه رو به آینده باشی رو به عقبی؟! واقعا شوخی میکنی یا اینجوریایی؟!

          موافقم 3
          مخالفم 5
        2. car lover

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          ما مال عصر گاری و درشکه ایم اصلا هرچی که شما میگی، شما خوبی! ببینم شما که خودت رو عقل کل میدونی و مال آینده ای چه دستاوردی خواهی داشت! این گوی و این میدان!

          موافقم 3
          مخالفم 1
    7. سوشیانت

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3264 ديدگاه)

      تسلا با این دشمن سرسخت ورشکسته شد🤣

      موافقم 2
      مخالفم 7
    8. ناشناس

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (42 ديدگاه)

      دوستان این ویدئو پرفورمنس فضایی بیمر رو نشون میده با اینکه خیلی قوی نیس برقی هام که سریع هستن اما نکته جالب این هست که مرسدس با این که خوب عمل نکرد اما تایمش با دیمن ۱۷۰ یکی بوده با قدرت کمتر و وزن بیشتر حالا هی تعصبشو بکشین بعدم الان چند نفر مثل سوشیانت میان میگن راننده بد بوده و لاستیک‌های کهکشانی نصب نکردن

      موافقم 4
      مخالفم 3
  2. Ali

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    وقتی مرسدس c63 رو یهو از هشت سیلندر اورد روی ۴ سیلندر خیلی حالم گرفته شد.
    و این ۴۰۰ اسبی که داره از ۴ سیلندر میگیره بنظرم یکم زیاده رویه کاش ۶ سیلندرش میکردن .

    موافقم 4
    مخالفم 3
  3. hosen

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (288 ديدگاه)

    همه چی خوب بود تا اینکه به وزن مرسدس رسیدم!

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. froG-driVer

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (955 ديدگاه)

    دو لیتر چهار سیلندر.آشناست. تو بعضی از چینی ها دیدیم.
    یه هیبرید و توربو هم بنداز ترکش میشه ۶۸۰ اسب بخار قدرت.این یعنی شاهکار بنز.
    بالاتر از لامبو اوروس…
    دلم میخواد واقعا واردات رو آزاد کنند حتی با شروط حجم موتور بعد اینو بیاریم پلاک کنیم ببینم چه گو## یعنی چه کار میتونن بکنن…
    در ضمن.به به هاگرتی

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. JaMsHiD_R1988

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2384 ديدگاه)

      میدونی که به جز حجم محدودیت قیمت هم وجود داره🙁

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. froG-driVer

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (955 ديدگاه)

        می‌دونم.
        اینم که میگم بیارم فقط خواست دل منه.وگرنه نه من از پولا دارم نه داشته باشم اینا میزارن بیارم🙂🙂

  5. sadra gholami

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بیایید رو راست باشیم و حرف اخر رو بزنیم
    باید تمام ماشین های چهار سیلندر که ضعیف هستن و خانوادگی و جز رفتن به سر کار باهاشون کار دیگه نداریم بهتره که برقی بشن که الودگی نداشته باشن.
    ولی ماشین های پرفورمنس نباید برقی بشن اصلا و ابدا!!!!!
    هیبرید چرا خوبه. هیبرید بشن که لازم نباش برای رفتن به خیابون و لذت بردن و بستنی خوردن و …. مجبور باشی یک موتور ۱۶-۱۲-۸و… سیلندر ۸۰۰ ۱۰۰۰ ۱۲۰۰ اسب بخاری روشن کنی و اون همه مهندسی و فیزیک شروع به کار کنن و استحلاک اینجاد کنی. متوجه ای که چیمیگم. هیبرید خوبه چون پرفومنس میده هم لازم نیست اون همه زحمت ایجاد کنیم برای کارا و جابجایی های کوچیک.
    باتری کوچیک هم بزارید که وزن زیادی نداشته باشه. الزامی بر ۱۰۰ درصد دیزلی و بنزینی بودن و موندن نیست.!!!

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2709 ديدگاه)

      حرف آخر برای خودت زدی عزیزم
      جهان رو مدیریت کردی الان؟
      این جوری باید اون جوری بشه چون من دوست دارم

      موافقم 15
      1. amir

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3446 ديدگاه)

        ولی جدی یه سری کامنت ها هستن بعده خوندنشون تویه حالتی بین تعجب و خنده گیر میکنه ادم … حس عجیبیه

        موافقم 4
        مخالفم 3
      2. sadra gholami

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (26 ديدگاه)

        چی گفتم که دبیر سایت ریپلایم کرده(اولین باره)
        احتمالا نحوه گفتن حرفم خوب نبوده
        ولی تنها دلیلی که از تولید ماشین ۱ یا ۱.۵ لیتری توربو با گیبرکس cvt میشه دفاع کرد هزینه کمشه و گرنه هیچ
        ولی این کامنتم برای اصراری که اروپا در ماشین برقی داره که جگوار و رلزرویس و… اعلام شرکت تمام براقی تا ساله x میکننه
        وگرنه هر جوونی برای اولین باری که سوار ماشین دنده ای با قیمت ۱۰-۲۰ هزار دلار میشه سعی میکنه اون ماشین رو شبیه فورد مستانگ دنده ای برونه

    2. froG-driVer

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (955 ديدگاه)

      چشم حتما میگم انجام بدن.
      سخت هم نیست توی دو سه روز کار رو براتون جمع میکنن…

    3. Galant.VR4(JDM)

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (818 ديدگاه)

      ماشین های چهارسیلندری هست تو دنیا که قدرت و پرفورمنسشون فراتر از حد تصورات شماس

  6. محمد

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    اگه انتخاب دلی باشه و مشکل مالی نباشه m3cs اما اگه بحث قیمت و استفاده روزمره رو مد نظر قرار بدیم با زیر ۵۵ هزارتا تسلا بی رقیبه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  7. مازیار

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    ۲/۸ ثانیه برای سری سه درونسوز!
    نان باواریا حلالت😄

    موافقم 22
    مخالفم 3
  8. R@min

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1985 ديدگاه)

    نکته تلخی که وجود داره کار تبلیغات ب جایی رسیده برای درگ و تایم معمولی ۱۱ ثانیه ۳۰ psi فشار به موتور ۳ لیتری وارد کنی و جوری دیفرانسیل قفل کنی که کل ماشین تا مرز فروپاشی بره بخاطر ۱۱ ثانیه !!!

    از اون طرف یه هشت سیلندر پیشرفته برداری نیم تن باتری بزاری برای یه چهار سیلندر که زورش نمیرسه تاپاله رو تکون بده با کمک برق محور عقب بچرخونه و بعدش یه سیم بکشی به توربو برقیش که لگ بگیری و تهش رو کاغذ ۲ ۳ لیتر کم کنی !!!

    آلمان چی بود و چی شد حیف واقعا.

    موافقم 11
    مخالفم 20
    1. amir

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3446 ديدگاه)

      اصلا کلا بیشتر برند ها در حال حاضر نمیدونن چیکار میکنن اصلا….

      موافقم 4
      مخالفم 4
  9. محمد ب

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (227 ديدگاه)

    اون اعداد گنده بنز در واقعیت انگار اصلا وجود نداشتن

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. froG-driVer

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (955 ديدگاه)

      وجود دارن فقط کافیه وزنش رو هم از اعداد گنده به حساب بیاری عزیزم…

  10. Elmiraj

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3184 ديدگاه)

    لانچ کنترل خاموش تسلا در درگ اول ( که متاسفانه با وجود اعلام مجری تو متن اشاره نشد ) مقابل اعداد اعلامی فیک BMW در مورد M3….

    و نکته جالب داستان اینکه در درگ دوم که لانچ کنترل M3 هم خاموش شد ، بازم این اعداد فیک حریف تسلا نشد…

    موافقم 6
    مخالفم 22
    1. مازیار

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3191 ديدگاه)

      وقتی کسی به اعداد فیک اشاره میکنه، طبعا باید رو اعداد واقعی ادعاش بشه که در اونصورت هم حریفی دستکم از طرف امریکایی ها برای بی ام و نیست
      مگه اینکه برقی رو با بنزینی مقایسه کنی!!

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. سوشیانت

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3264 ديدگاه)

        بنزینی با بنزینی هم بخوایم مقایسه کنیم و اعداد واقعی رو در نظر بگیریم که باز هم برتری آمریکایی ها رو میبینیم

        موافقم 4
        مخالفم 17
        1. مازیار

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3191 ديدگاه)

          بله می‌بینیم اما فقط در دو مورد
          روی کاغذ و توی خواب

        2. car lover

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          اعداد روی کاغذ بله. اما داستان اونجایی جالب میشه که دوج چلنجر با 797 اسب شتاب صفرتاصد 3.5 ثانیه داره
          اما همین بی ام و که الان دیدی با قدرت 500 اسبی شتاب 2.8 ثانیه ای داشت. یعنی پرفورمنس یه ماشین امریکایی حتی نزدیک یه ماشین اروپایی هم نیست.

          پس برمیگردیم سر همون داستان مهندسی آلمانی و اسب بخار پوشالی و فیک آمریکایی
          البته اسباشون فیک نیست بیچاره ها اصلا اسب نیستن قاطرن🙁

          موافقم 10
          مخالفم 8
        3. سوشیانت

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3264 ديدگاه)

          باز هم داستان شتاب ۲.۲ کوروت رو بیارم وسط؟! از قضیه ۲.۲ نتیجه گرفتیم که شتاب واقعی همین بی ام و ۳.۴ هست یعنی برابر با بلک وینگ و فقط دو دهم ثانیه از دوج بهتر که واقعا بی ام و خسته نباشه که با دو دیفرانسیل همچین عملکردی داره😁 در ضمن این رو هم فکر کنم خودت میدونی که انجین های سدان های آلمانی ها از ۶۴۰ اسب بیشتر نمیره حالا الان معلوم شد که کی اسب هاش لاک پشتیه تاپ اسپید هم که یادت نره بی ام و چندین ساله که رو ۳۰۵ گیر گرده😂

          موافقم 2
          مخالفم 12
        4. car lover

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          کوروت 2.2 زده؟ آره تو خواب😂😂😂 کوروت با رول اوت هم 2.2 نمیزنه چه برسه به واقعیت
          این اعداد توهمی رو از کجات در میاری؟ هر روز میری سایتارو میگردی اعداد جدید کشف میکنی؟
          فعلا که همون امریکایی های 700 اسبی از المان های 600 اسبی اتوبوسی دارن میخورن
          نظرت راجب کوروت z06 چیه که با اینکه یه سوپراسپرته تاپ اسپیدش 305؟🤣🤣🤣

          موافقم 9
          مخالفم 4
        5. سوشیانت

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3264 ديدگاه)

          لینکش هم فرستاده بودم حالا دوباره خودت رو بزن به خواب😁 طبق معمول هر موقع کم میاری میگی لینکت نا معتبره ما که هر بار دیدیم آلمانی ها قطاری خوردن از آمریکایی ها در ضمن باید بگم که تمام کمپانی ها از رول اوت استفاده میکنن کمپانی که استفاده نمیکنه باید خودش اعلام کنه بار ها گفتم که تست شتاب تو شرایط آب و هوایی نرمال انجام میشه وگرنه هر ماشینی میتونه بهتر ثبت کنه نمونش کوروت که ۲.۶ اعلام شده ولی ۲.۲ هم زده این بی ام و هم زیر ۳.۴ نمیزنه
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.slashgear.com/1080181/heres-how-fast-the-2023-chevrolet-corvette-z06-really-is/&ved=2ahUKEwjht6i03cyIAxWO2QIHHXb-IhgQFnoECDUQAQ&usg=AOvVaw1Y_VNTp-5100fYYlNz5mvo

          موافقم 1
          مخالفم 3
        6. car lover

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          سوشیانت: لینکهای چرت و پرت و نامعتبرت رو واسه خودت نگه دار. یعنی یه تنه مرزهای خالی بندی رو جابجا کردی. بی ام و زیر 3.4 نمیزنه؟ خوبه همین بالا پدال فیلمشو آپلود کرده بعد تو باور نمیکنی. اونوقت تو یه لینک دستت گرفتی انتظار داری همه باور کن چرت و پرتهات رو؟ لینک شتاب صفرتاصد واقعی کوروت با پکیج z07😥😥😥 حق داری فشار بخوری کوروت 670 اسبی به زور با پکیچ پیست 3.0 میزنه اما یه بی ام 500 اسبی معمولی 2.8 میزنه. درک میکنم هضمش سخته واست https://fastestlaps.com/models/chevrolet-corvette-z06-z07-pkg

          موافقم 4
          مخالفم 1
        7. مازیار

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3191 ديدگاه)

          اما car lover
          باید قدرشو بدونیم
          کجای دنیا همچین موجودی پیدا میشه؟
          که تو مطلبی که فیلم ۲/۸ منتشر شده بگه کمتر از ۳/۴ نمیزنه؟
          خدایی تمام دنیا رو زیرورو کنی پیدا میشه؟

        8. car lover

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          مازیار: داداش از این آدما کم نداریم خداروشکر! این یه مسئله کاملا رایج بین تمام دوستان گرامی آمریکن فن و همچنین کره ای فن هست. همه این افراد اعداد و ارقام ساخت خودشون رو دارن و داخل توهمات زندگی میکنن

        9. سوشیانت

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3264 ديدگاه)

          یه بار راجبش توضیح دادم ۲.۸ در شرایط آب و هوایی نرمال نیست همونطور که بی ام و تونسته در شرایط خاص بهتر بزنه بقیه هم میتونن بزنن (کوروت یه مثال واضح بود) یه سری موجودات هستن که به خودشون باشه کلا میگن آب و هوا اصن وجود نداره در ضمن تاپ اسپید کوروت زد صفر شش ۳۱۴ هست استینگری هم ۳۱۲ اینو مازیار هم قبلا گفت لینکش رو هم فرستادم حالا اعداد ساختگی هم معنیش رو متوجه شدیم طرف فن یه شرکتی هست به عددی که خود اون شرکت اعلام کرده میگه ساختگی😂 در ضمن پکیج پیست اسمش روشه برای بهبود تایم پیست ساخته شده اونقدر تفاوتی تو شتاب ایجاد نمیکنه البته خب از اونجایی که کار لاور با کمک مازیار میتونه قوانین فیزیک رو هم تغییر بده بعید نیست بتونه این کارو هم انجام بده

        10. car lover

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          سوشیانت: مطمئن باش کوروت توی ایده آل ترین حالت زیر 2.6 نمیزنه بدتر میزنه ولی بهتر نه چون هرچی نباشه مهندسی اروپایی پشتش نیست😁 راستی هر موقع اسم کوروت زد صفر شیش میاد یاد کپی کاری میفتم. جالبه تاپ اسپید همین فراری 458 از رده خارجی که از روش کپی کردن 326 کیلومتره ماشین 10 سال پیش تازه. اونوقت کوروت با قدرت بیشتر و سال تولید جدیدتر هنوز رو 314 تا گیر کرده😂😂 کاش حداقل تاپ اسپیدش رو هم از روش کپی میکردن😥 راستی کدوم بهبود تایم پیست؟ همون که دوسال نوری با gt3 فاصله داره؟😂😂
          قانون فیزیک رو هم قبلا برات توضیح دادم اما متاسفانه شاگرد زرنگی نبودی مطلبو نگرفتی!

    2. khashayar.

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (42 ديدگاه)

      در جهانی که *ابتذال* هنر ناب لمپن هاست

      موافقم 6
      مخالفم 6
    3. amir

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3446 ديدگاه)

      تا حالا چیزی به اسم گشتاور آنی به گوشت خورده آفرین همین باعث میشه تسلا با وزن بیشتر و قدرت کمتر جلو بیوفته؟ در ضمن فیک فقط اونجاش که ویدیو تبلیغاتی برای سایبرتراک درست کردن منتها ۴۰۰ متر رو کردن ۲۰۰ متر که مبادا سایبرتراک عقب نیوفته
      در واقع اینجا بی ام و بنزینی بدون هیبرید شاهکار کرد که تونست تو درگ اول از گشتاور آنی تسلا جلو بیوفته

      موافقم 5
      مخالفم 4
    4. car lover

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      خصلت مشترک بین تمام آمریکن فنها وقتی میبازن: بهانه جویی

      موافقم 6
      مخالفم 6
      1. سوشیانت

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3264 ديدگاه)

        ما که تاحالا باختی ندیدیم از آمریکایی ها اتفاقا همیشه اروپایی ها هستن که میبازن کسی که فرق باخت راننده و خودرو رو تشخیص نمیده طبیعیه که همیشه توهم برد رو داشته باشه

        موافقم 1
        مخالفم 9
        1. car lover

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          اها اینم یادم رفت بگم. فشاری شدن یکی دیگه از خصلتهای آمریکن فنهاست

          اگه اینطوریه ما هم تاحالا باختی ندیدیم از اروپایی ها مشکل از رانندهاشونه!!!!!

          با بچه طرفی؟ خودتون از این همه بهانه تراشی خسته نشدید؟ لانچ کنترلش خاموش بود، رانندش خلوص نیت نداشت، آب و هوا مناسب نبود، چسب راضیش به اندازه کافی چسبنده نبود، سوختش سوخت اتم نبود، قمر در عقرب بود. حرفهای تکراری امریکن فنها برای توجیح باختنشون

          موافقم 7
          مخالفم 3
        2. سوشیانت

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3264 ديدگاه)

          فقط یه بچه میتونه بگه خب ماشینی که لاستیک درگ داره باید عملکردش رو روی آسفالت ببینیم! مهارت راننده هم که اصلا اهمیتی نداره ماشین ها خودشون حرکت میکنن اعداد و ارقام که معنی نداره آب و هوا هم که دروغه همه اینا باعث بوجود اومدن تفکر های الکی و بدون دلیل علمی مثل اسب قاطر و الاغ و… بشه
          پدال لطفا پاک نکن

        3. car lover

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          همون حرفهای همیشگی! همون بهانه جویی ها! همون خزعبلات! همون حرفهای من درآوردی غیرقابل باور. خودت از این همه مزخرف خسته نشدی؟
          #توهم

    5. Alan.r

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      چند اسب بخار قدرت بیشتر بیمر رو نتیجه تاثیر داره ولی گشتاور آنی تسلا نه!! اصلا این حجم از منطق برام قابل هضم نیست
      و نکته‌ی جالب تر تایم C63 با دیمن‌۱۷۰ یکسان بوده
      😂😂

      موافقم 7
      مخالفم 2
  11. JaMsHiD_R1988

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2384 ديدگاه)

    S58 برترین موتور شش سیلندر خطی پرفورمنس جهانه
    البته از پدر بزرگش ( S54 ) هم نمیشه گذشت کرد

    موافقم 8
    مخالفم 3
  12. khashayar.

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (42 ديدگاه)

    ———————————————
    در مورد ریشه تعصب و ابتذال
    ———————————————
    زمانی که یک شخص هیچ چیزی ندارد که به آن افتخار کند و یا کار خاصی در زندگیش انجام نداده برای اینکه به زندگی بی ارزش خود معنا دهد کار های مختلفی انجام میدهد از جمله طرفداری متعصبانه از یک برند خاص (مثل خودرو یا گوشی ، ساعت و ….. ) یا اینکه جذب گروه ها و فرقه های دینی / سیاسی و …. میشود.

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. Navid A J

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3789 ديدگاه)

      گل گفتی

    2. Taha Ayoobi

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3639 ديدگاه)

      اینرکامنت شما آدمو تا اعماق مغزش به فکر فرو میبره.

  13. AMIN JAFARI

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    با قیمت ب ام و میتونی 2 تا تسلا بخری :)

    موافقم 2
    مخالفم 7
    1. سوشیانت

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3264 ديدگاه)

      دو برابر پول بدی تازه شتابت هم نیم ثانیه بدتر باشه😂

      موافقم 1
      مخالفم 9
    2. froG-driVer

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (955 ديدگاه)

      شتاب صفر تا صد بی ام و هم نصف تسلاست:)

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. سوشیانت

        ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3264 ديدگاه)

        شتاب تسلا ۲.۹
        بی ام و ۳.۴
        ریاضی رو متحول کردی😁

        1. car lover

          ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          شتاب بی ام و 2.8
          شتاب تسلا 2.9
          مرزهای دروغگویی رو متحول کردی

        2. سوشیانت

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3264 ديدگاه)

          شتاب تسلا ۰.۱ بی ام و ۱۰۰ ثانیه کی به کیه منم اعداد فیک میدم

        3. car lover

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          شتاب بی ام و 0.5 ثانیه
          شتاب تسلا 2 روز کاری
          شما اعداد فیک دادی
          اما من اعداد واقعی رو میگم

  14. آلمانی باز

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (203 ديدگاه)

    اینارو باید بندازی تو پیست ، دست این برقی ها و چهار سیلندر دو لیتری ها بیاد M3 یعنی چی

    موافقم 6
    مخالفم 3
  15. همایون

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (699 ديدگاه)

    موندم سیستم هیبرید بنز چرا انقدر وزن اضافه کرده به ماشین؟در حالی که موتور بنزینیش کوچک و سبکه احتمالا اکثر این اضافه وزن به خاطر سیستم هیبریده در حالی که تسلا که موتورهای برقی قویتر و باطری خیلی بزرگتری داره چهارصد کیلو از بنز سبکتره.احتمالا نسل جدید Eهم یه شش سیلندر با قدرت بالای هفتصد اسب خواهد بود که به دلیل وزن بالا کل اسب بخارهاش هدر میره.
    در مورد بیمر هم که به نظرم در حال حاضر جذابترین محصول تو سبد محصولات بی‌ام‌و همین مدله لعنتی بنز با اون همه ادعا رو محو کرد

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا