طی ماههای اخیر، چند مدل قدیمی از بیامو با پیشرانهی تسلا معرفی شد. نصب موتور الکتریکی و باتریهای لیتیوم به جای تجهیزات مرتبط با پیشرانهی احتراقی، پیچیده به نظر میرسد اما ظاهرا طرفداران زیادی در اروپا دارد.
حدود یک هفته پیش در پدال، مدل CSI از بیامو ۳.۰ با موتور ۴۵۰ اسب بخار تسلا معرفی شد. بدنهی این خودروی کلاسیک از سری E9 طراحی ۱۹۷۸ است و در زمان تولید با پیشرانهی سه لیتر، ۲۰۳ اسب بخار قدرت داشت. در واقع مدلهای E9 بیامو مثل CSI 3.0، جانشین ۲۰۰۲ شدند.
در سال ۱۹۶۶، سری ۰۲ از بیامو تولید شد. این خودرو در ابتدا، پیشرانههای بنزینی ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ سیسی داشت اما با مدل ۲۰۰۲ همراه موتور ۲ لیتر به شهرت جهانی و محبوبیت رسید. وزن خالص ۱۰۰۰ کیلوگرم برای بیامو ۲۰۰۲ با قدرت ۱۲۰ اسب بخار، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۵ کیلومتر برساعت فراهم میکرد. نسخهی توربو از ۲۰۰۲ با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و زمان صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷/۵ ثانیه هم ساخته شد.
پروژهی ساخت ۲۰۰۲ با محرک برقی، حدود سه سال پیش توسط شرکت آلمانی باوارین ایکانز (bavarian econs) آغاز شد. محصول نهایی، دارای موتور تسلا با قدرت ۱۶۱ اسب بخار است که در عقب نصب شده. باتریهای این خودرو، مشابه بیامو i3 هستند و با ظرفیت ۳۳ کیلووات ساعت، توان پیمایش ۲۰۰ کیلومتر ارائه میکنند.
مالک ۲۰۰۲ برقی، تاکنون مسافتی در حدود ۱۰ هزار کیلومتر را با این مدل به نام 2002te، رانندگی کرده است. او ادعا میکند توان پیمایش خودرو در سرمای زیر صفر آلمان، به ۱۵۰ کیلومتر کاهش مییابد. سازندهی 2002te امیدوار است با نصب ترمزهای قویتر و بهینهسازی سیستم برق خودرو، قدرت نهایی را به مدل کلاسیک آلپینا 2002tii ساخت ۱۹۷۴ با ۲۰۰ اسب بخار برساند؛ اما ظاهر سنتی با رینگهای BBS و تایرهای میشلن حفظ شود.
محمد امین
۱۰ فروردین ۱۴۰۱۲۰۰۲ در زبان طراحی خودش عنصر هایی از الفارومیو های دهه ۷۰ و ۶۰ داره …. مثل جولیتا جی تی
Aboalfazl demon
۱۰ فروردین ۱۴۰۱یه عده . بی شخصیت . جدیدا یاد گرفتن رو ماشین های کلاسیک آمریکایی . آلمانی . ژاپنی . موتور الکتریکی میندازن
2311
۱۰ فروردین ۱۴۰۱اتفاقا کار خوبیه بنظر من، اینجوری ماشینای کلاسیک هم به سرعت های بالاتر میرسند
امیرشایان فرازی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ماشین دیگه ای نبود این بلا رو سرش بیارن :|
آخه ۲۰۰۲؟
ماشین عشق ایرانی ها (وقتی تازه اومده بود بیرون)
بروبچ پدالی
میگم که هرکس هنوز هم ۲۰۰۲ رو دوست داره یه لایک بده هرکی هم نه به دیس بده ببینیم چه خبره
زیزیگولو
۱۰ فروردین ۱۴۰۱تو دهه های 50 و 60 بی.ام.و ۲۰۰۲ با رنگای سبز و نارنجی و قرمز تو ایران خیلی محبوب و مشهور بود چون بخاطر کوچیک بودنو جمعو جور بودنو فرز بودنو شتاب داشتنو تسلط کامل راننده به کاپوت جلو و صندوق عقب و همینطور آسون بودن رانندگی باهاش به یکی از پرطرفدارترین ماشینای ایران تو دههدهای ۵۰ و ۶۰ تبدیل شده بود جوری که اون موقعها هر کی یه بی.ام.و 2002 داشت انگار همه چیز داشت!!!!
عشق ماشین
۱۰ فروردین ۱۴۰۱گند زدن با این موتور تسلا آخه این سلطان رو چه به موتور برقی
احمدرضا
۱۰ فروردین ۱۴۰۱این چه کار مسخره ای که دارن انجام میدن ؟
گندش درآوردن
برقی میخواین برین برقی بخرین دیگه چرا تِر میزنین به اصالت این زبون بسته ها؟
حیوانم
۱۰ فروردین ۱۴۰۱بار دیگر به افتخار تکنولوژی یک دقیقه سکوت میکنیم برای شادی روح کسانی که در این راه زحمت کشیدند و در حال توسعه ان هستند.
هم وطن میبینی خودرویی بی صدا چه هندلینگی دارد میبینی چه شتابی دارد ذوق رو در چشمان راننده دیدی؟
هم وطن پیست رو دیدی؟ در این چند میلیون کیلومتر وسعت کشور ما فقط یک عدد چنین پیستی سراغ دارید؟
وای به حال ما وای به حال جوانی که اینگونه گذشت شاعر جدا راست میگفت ما خاک بر سران شرم بر جبین هستیم.
sobhun
۱۱ فروردین ۱۴۰۱شاهکار کلاسیکی که بعد از سالها، هنوز طراحیش باابهت و جزو منحصربهفردترینهاست.
Arshia m3csl
۱۱ فروردین ۱۴۰۱گزاشتن موتور برقی رو ماشین کلاسیک مثل این میمونه که تاریخ رو دستکاری کنن خیلی اینکار مسخره هست واقعا