بی ام وتسلا

بی ام و 2002 کلاسیک با موتور برقی تسلا بازتولید شد

طی ماه‌های اخیر، چند مدل قدیمی از بی‌ام‌و با پیشرانه‌ی تسلا معرفی شد. نصب موتور الکتریکی و باتری‌‌های لیتیوم به جای تجهیزات مرتبط با پیشرانه‌ی احتراقی، پیچیده به نظر می‌رسد اما ظاهرا طرفداران زیادی در اروپا دارد.

حدود یک هفته پیش در پدال، مدل CSI از بی‌ام‌و ۳.۰ با موتور ۴۵۰ اسب بخار تسلا معرفی شد. بدنه‌ی این خودروی کلاسیک از سری E9 طراحی ۱۹۷۸ است  و در زمان تولید با پیشرانه‌ی سه لیتر،  ۲۰۳ اسب بخار قدرت داشت.  در واقع مدل‌های E9 بی‌ام‌و مثل CSI 3.0، جانشین ۲۰۰۲ شدند.

بی ام و 2002 کلاسیک برقی

در سال ۱۹۶۶، سری ۰۲ از بی‌ام‌و تولید شد. این خودرو در ابتدا، پیشرانه‌های بنزینی ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ سی‌سی داشت اما با مدل ۲۰۰۲ همراه موتور ۲ لیتر به شهرت جهانی و محبوبیت رسید. وزن خالص ۱۰۰۰ کیلوگرم برای بی‌ام‌و ۲۰۰۲ با قدرت ۱۲۰ اسب بخار، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۰ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۵ کیلومتر برساعت فراهم می‌کرد. نسخه‌ی توربو از ۲۰۰۲ با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و زمان صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷/۵ ثانیه هم ساخته شد.

بی ام و 2002 کلاسیک برقی

پروژه‌ی ساخت ۲۰۰۲ با محرک برقی، حدود سه سال پیش توسط شرکت آلمانی باوارین ایکانز (bavarian econs) آغاز شد. محصول نهایی، دارای موتور تسلا با قدرت ۱۶۱ اسب بخار است که در عقب نصب شده. باتری‌های این خودرو، مشابه بی‌ام‌و i3 هستند و با ظرفیت ۳۳ کیلووات ساعت، توان پیمایش ۲۰۰ کیلومتر ارائه می‌کنند.

مالک ۲۰۰۲ برقی، تاکنون مسافتی در حدود ۱۰ هزار کیلومتر را با این مدل به نام  2002te، رانندگی کرده است. او ادعا می‌کند توان پیمایش خودرو در سرمای زیر صفر آلمان، به ۱۵۰ کیلومتر کاهش می‌یابد. سازنده‌ی  2002te امیدوار است با نصب ترمزهای قوی‌تر و بهینه‌سازی سیستم برق خودرو، قدرت نهایی را به مدل کلاسیک آلپینا 2002tii  ساخت ۱۹۷۴ با ۲۰۰ اسب بخار برساند؛ اما ظاهر سنتی با رینگ‌های BBS و تایرهای میشلن حفظ شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    ۲۰۰۲ در زبان طراحی خودش عنصر هایی از الفارومیو های دهه ۷۰ و ۶۰ داره …. مثل جولیتا جی تی

    موافقم 16
    مخالفم 2
  2. Aboalfazl demon

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (523 ديدگاه)

    یه عده . بی شخصیت . جدیدا یاد گرفتن رو ماشین های کلاسیک آمریکایی . آلمانی . ژاپنی . موتور الکتریکی میندازن

    موافقم 24
    مخالفم 17
    1. 2311

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      اتفاقا کار خوبیه بنظر من، اینجوری ماشینای کلاسیک هم به سرعت های بالاتر میرسند

      موافقم 10
      مخالفم 21
  3. امیرشایان فرازی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (459 ديدگاه)

    ماشین دیگه ای نبود این بلا رو سرش بیارن :|
    آخه ۲۰۰۲؟
    ماشین عشق ایرانی ها (وقتی تازه اومده بود بیرون)
    بروبچ پدالی
    میگم که هرکس هنوز هم ۲۰۰۲ رو دوست داره یه لایک بده هرکی هم نه به دیس بده ببینیم چه خبره

    موافقم 51
    مخالفم 5
    1. زیزیگولو

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      تو دهه های 50 و 60 بی.ام.و ۲۰۰۲ با رنگای سبز و نارنجی و قرمز تو ایران خیلی محبوب و مشهور بود چون بخاطر کوچیک بودنو جمعو جور بودنو فرز بودنو شتاب داشتنو تسلط کامل راننده به کاپوت جلو و صندوق عقب و همینطور آسون بودن رانندگی‌ باهاش به یکی از پرطرفدارترین ماشینای ایران تو دهه‌دهای ۵۰ و ۶۰ تبدیل شده بود جوری که اون موقعها هر کی یه بی.ام.و 2002 داشت انگار همه چیز داشت!!!!

      موافقم 20
      مخالفم 1
  4. عشق ماشین

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    گند زدن با این موتور تسلا آخه این سلطان رو چه به موتور برقی

    موافقم 13
    مخالفم 3
  5. احمدرضا

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    این چه کار مسخره ای که دارن انجام میدن ؟
    گندش درآوردن
    برقی میخواین برین برقی بخرین دیگه چرا تِر میزنین به اصالت این زبون بسته ها؟

    موافقم 11
    مخالفم 8
  6. حیوانم

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    بار دیگر به افتخار تکنولوژی یک دقیقه سکوت میکنیم برای شادی روح کسانی که در این راه زحمت کشیدند و در حال توسعه ان هستند.

    هم وطن میبینی خودرویی بی صدا چه هندلینگی دارد میبینی چه شتابی دارد ذوق رو در چشمان راننده دیدی؟

    هم وطن پیست رو دیدی؟ در این چند میلیون کیلومتر وسعت کشور ما فقط یک عدد چنین پیستی سراغ دارید؟

    وای به حال ما وای به حال جوانی که اینگونه گذشت شاعر جدا راست میگفت ما خاک بر سران شرم بر جبین هستیم.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  7. sobhun

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    شاهکار کلاسیکی که بعد از سال‌ها، هنوز طراحیش باابهت و جزو منحصربه‌فردترین‌هاست.

  8. Arshia m3csl

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    گزاشتن موتور برقی رو ماشین کلاسیک مثل این میمونه که تاریخ رو دستکاری کنن خیلی اینکار مسخره هست واقعا

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا