بی ام و iX با شعار “ماشین الکتریکی نهایی” معرفی شده است. حتماً میدانید که این شعار از عبارت مشهور بی ام و برای تبلیغ محصولات خود گرفته شده است، شعاری که از سال ۱۹۷۳ تاکنون بکار میرود. حالا عصر خودروهای الکتریکی فرا رسیده است و در آینده نزدیک نیز شاهد معرفی برادر سدان iX یعنی i7 خواهیم بود.
بی ام و کره جنوبی به منظور نمایش تواناییهای این شاسیبلند الکتریکی، نسخه xDrive50 آن را به پیست اسکی ویوالدی پارک فرستاده است. اگرچه حضور در این پیست نشان دهنده پرفورمنس iX نیست اما ایدهای جالب برای عرضه تواناییهای شاسیبلند الکتریکی بی ام و در شرایط آب و هوایی دور از ایده آل محسوب میشود. خودروی موردبحث از لاستیکهای زمستانی هانکوک استفاده کرده است و حالت اسپرت سواری نیز مشکلی برای عبور از مسیر یخ زده و لغزنده ایجاد نمیکند.
با وجود دو پیشرانه الکتریکی و گشتاور ۷۶۵ نیوتون متری، پرچمدار الکتریکی بی ام و در عبور از مسیر به زحمت نمیافتد. این خودرو برای طی کردن مسیر ۱.۳۵ کیلومتری این پیست به زمان ۱ دقیقه و ۵۷ ثانیه نیاز داشته است و این کار را با سرعت متوسط ۴۳ کیلومتر در ساعت انجام داده است. iX در یک نقطه از مسیر پیست به سرعت ۵۲ کیلومتر در ساعت نیز رسیده است. این در حالی است که مسیر یاد شده زاویه چالشبرانگیز ۱۶ درجهای داشته است. اگرچه این ویدئو ضرورتاً برتری بی ام و iX بر رقبا را ثابت نمیکند اما روشی جالب برای نمایش تواناییهای سیستم چهار چرخ محرکش در شرایط آب و هوایی نامساعد است. در برخی لحظات هم شاهد ماهیت اسپرت این خودرو هستیم، خودرویی که وزن قابلتوجه ۲۵۸۵ کیلوگرمی دارد.
xDrive50 چندی به عنوان نسخه پرچمدار خانواده شناخته میشد اما با ورود M60 به میدان این عنوان را واگذار کرد. با گشتاور ۱۱۰۰ نیوتون متری، شاید مدل M60 عملکرد بهتری در این پیست اسکی داشته باشد. شاید مدل iX3 به خاطر دیفرانسیل عقب بودنش نتواند همانند برادران بزرگتر در این مسیر عمل کند.
Khosrow
۱۷ اسفند ۱۴۰۰اتصالی کنه برف چند برابر میکنه جریان رو / گفته باشم 😎 ..
امیرشایان فرازی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰حاجی اشتپ اون ی تو پیست اسکی سیستم ناوبریت ایراد خورده (با خودتم ix)
ارین صاحب جمعی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰تو رو خدا باز نیاید بگید زشته به خدا طرفداری نمیکنم ولی این ماشین فروش خیلی خوبی را تا الان داشته و تمام دستگاه هایی را که تولید کرده به فروش رسونده این ماشین زشت اصلن نیست در دیدگاه ما زشته ما آدمایی هستیم که هنوز تو کف لندکروز ۲۰۱۰ موندیم مگه تویوتا پریوس خیلی خوشگله ؟؟؟؟ ولی رکورد فروش امریکا رو هنوزم داره میشکنه مگه نیسان جوک خیلی خوشگله ؟؟؟ ولی تو بازار استرالیا تا همین سال ۲۰۱۹ داشت حرف اولو میزد مگه bmw m3 و m4 جدید در نظر ما زشت نیستن پس چرا فروششون سه برابر شده چرا فروش بخش ام بی ام و امسال رکورد تاریخشو زد جدی میگم هیچ کدوم این ماشینا زشت نیستن ماییم که دو دوره ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ گیر کردیم ولی دنیا داره وارد دهه ۲۰۳۰ میشه قصد بی احترامی اصلا ندارم ولی همونطور که دیدگاه تعصبیتون را عوض میکنید دیدگاه روی طراحی هم عوض کنید
AMANTE
۱۷ اسفند ۱۴۰۰گفتن زشت و زیبا بودن طراحی ماشین یا هر وسیله و…. به شخص برمیگرده.
یعنی ممکنه طراحی یک ماشین از نظر من زشت باشه ولی از نظر شخص دیگه زیبا باشه.
اینکه یک ماشین مثل تویوتا پریوس با طراحی زشت از نظر من، فروش خوبی داره بخاطر این نیست که مردم طراحی ایش رو زیبا میدونند.
بخاطر عملکرد ماشین هست که تو بازه ی قیمتی خودش کمتر ماشینی از نظر مصرف سوخت و فضا برای خانواده بهش میرسه.
هر ماشینی که طراحی زشتی داره و فروش خوبی داره دلیل بر این نمیشه بگیم ما ایرانی ها هیچی از طراحی نمیدونم. هر شخص نظر خودش رو میتونه بیان کنه حتی اگه زیر زمین زندگی میکنه.
اگه با استدلال شما باشه ماشین هایی با طراحی های زیبا هستن که فروش پایینی داشتن.
Sina10
۱۷ اسفند ۱۴۰۰اول اینکه نظر خیلیا تغییر کرده من که دیگه از iX بدم نمیاد ولی هنوز حالم از قیافه M3 جدید بهم میخوره و هنوز دلیل اینکه با جلوپنجره به این بزرگی جای قیافه عادی سری ۳ استفاده کردن رو نمیدونم
دوم اینکه اینو چندین بار گفتم و بازم میگم
هیچ طرفدار بامو ای ، هیچ طرفدار بامو رو نمیشناسید که بگه این نسل M3 و M4 بهترین نسلشونه در حالی میتونه از نظر فروش بهترین نسلشون باشه چرا؟ چون وقتی به آمار و ارقام هم نگاهی کنیم میبینیم که نسبت به ده سال پیش خرید ماشین گرون قیمت و پرفورمنسی مثل بامو های M خیلی جذاب تر از گذشته است مخصوصا بابت اینکه استهلاک مرگبار بامو های قدیمی خیلی کمتر شده
ولی بازم هیچ کسی نمیگه این نسل M4 یا M3 بهترین نسلشونه ، همه میگن یا E92 یا E46
ولی ایا از نظر فروش بهترین نسلش محشوب میشه؟ نه
فقط فروش عامل موفقیت و محبوبیت نیست ، کراس اوور ها میلیونی میفروشن ولی آیا طرفدارای واقعی خودرو دوستشون دارن ؟ نه قطعا
خوبه خودتون جوک رو مثال زدین ، جوک بدون هیچ شکی اصلا ماشین زیبایی نیست اینو تمام دنیا هم میدونن
ولی خوب میفروشه خب پس حتما اشتباه از ماست و خیلی زیباست!
یا فولکس واگن بیتل مثلا
این M3 جدید بابت عملکرد فنی عالی ، کابین لوکس و موتور جذابش خوب میفروشه ، هیچ نقدی هم ندیدم که بگه طراحیش خوبه ، همه گفتن بحث برانگیز ، فقط مت واتسون اومده از قیافه اش تعریف کرده که همتون میشناسیدش ، دیگه اوضاع و احوالش مشخصه نیازی به گفتن نیست!
این دیدگاه تعصبی نیست ، خیلی طراح ها از جمله طراحای اسبق بامو و خیلیای دیگه نه فقط بامو بلکه حرکت کلی طراحی ماشین های روز رو دوست ندارن
هر سالی که میریم جلوتر ، ماشینا بیشتر از گذشته حالت تخم مرغی و شاسی بلندی به خودشون میگیرن حتی سدان ها
شرکتی مثل بامو هم هر چی به ذهنش میرسه رو میسازه تا مثلا بتونه خلاف این جریان حرکت کنه ولی نمیتونه
قبلا سر ماجرای بازی ها هم اینو گفتم ، فروش هیچ وقت نشونه این نیست که یه ماشین یا محصول خیلی خوبه
هرچند که M3 و M4 بجز قیافه جلوی نسبتا ضعیف ، همه چیشون عالیه
Jdm باز
۱۷ اسفند ۱۴۰۰این و مرسدس eqs تنها الکتریکی هایی هستن که من بیشتر میتونم باهاشون کنار بیام
امین
۱۸ اسفند ۱۴۰۰همون افتضاح محض طراحی از جلو ؟
ماکان
۱۷ اسفند ۱۴۰۰سلام . با اینکه من این را هم دوست دارم ، اما نسخه تمام الکتریکی از نسل بعدی بی ام و سری ۷ را بیشتر دوست دارم .
محمدتوربو
۱۸ اسفند ۱۴۰۰جلوپنجرش توذوق آدم می زنه بایدقشنگ ترمی بود