بیامو i8 یکی از گرانترین خودروهای دست دوم بازار ایران است. خرید قطعات و لوازم یدکی این خودرو نیز چندصد میلیون تومان هزینه دارد.
نه تنها یکی از محصولات افسانهای بیامو است بلکه جزو یکی از جذابترین خودروهای تاریخ محسوب میشود. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی و در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. بیامو i8 به عنوان یک خودروی سوپر اسپرت طراحی شده است و در کمال تعجب دارای یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر همراه با یک موتور الکتریکی است. این خودرو قادر است در حالت تمامأ برقی حدود ۳۷ کیلومتر را طی کند. از نظر طراحی، بیامو i8 دارای ظاهری بسیار مدرن و آینده نگرانه است. بدنه این خودرو از مواد مرکب کربن فیبر ساخته شده است که باعث کاهش وزن آن شده است. بیامو i8 در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ تولید و عرضه می شد. در طول این مدت، بیامو چند نسخه بهبود یافته از این خودرو را به بازار عرضه کرد تا با تغییرات تکنولوژیکی روز همگام باشد.
شاید کمی عجیب باشد که این خودرو را در خیابانهای کشور به صورت پلاک ملی میبینیم. قیمت پایه بیامو i8 در زمان عرضه آن به بازار در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۳۵,۷۰۰ دلار (۸.۷ میلیارد تومان)بود. در سال های انتهایی تولید، قیمت مدل های دست دوم i8 در بازار جهانی به حدود ۱۰۰,۰۰۰ تا ۱۲۰,۰۰۰ دلار (بین ۶.۵ تا ۷.۶ میلیار تومان) کاهش یافت. همانطور که انتظار میرود قیمت این خودرو در ایران چندین برابر قیمت جهانی آن است. در تاریخ نگارش این مقاله قیمت یک i8 صفر کیلومتر بالای ۳۰ میلیارد تومان است. البته اگر با خرید نسخه دست دوم مشکلی نداشته باشید باید حدود ۲۲ الی ۲۶ میلیارد تومان هزینه کنید.
قیمت قطعات یدکی و هزینههای این خودرو نیز مانند قیمتش بسیار بالا است. به همین علت تقریبا هیچ کدام از بیامو i8های موجود در کشور بیش از ۴۰ هزار کیلومتر کارکرد ندارد. حال تصور کنید یک دستگاه i8 از جلو تصادف کند؛ به نظر شما تعمیر آن چقدر هزینه دارد؟ در این سری از مقالات هفته نامه پدال قصد داریم پاسخ این سوال را بدهیم. با پدال همراه باشید.
همچنین بخوانید: این آلمانی ساختارشکن! بررسی بامو i8 رودستر
قیمت برخی از قطعات بدنه بیامو i8
اگر هنگام تصادف از جلو نیاز به تعویض هر دو چراغ داشته باشید باید حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کنید.
اگر مجبور باشید کاپوت خودرو را نیز تعویض کنید باید ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید آن کنار بگذارید.
گلگیرهای i8 ترکیبی از فیبرکربن و پلاستیک فشرده هستند که بر اثر کوچکترین فشار یا ضربهای میشکنند. قیمت تعویض هر دو گلگیر خودرو ۴۰۰ میلیون تومان آب میخورد.
مطمئنا هنگام برخورد از جلو سپر اولین قسمتی است که آسیب میبیند. اگر تصمیم به تهیه سپر به همراه رادارها و سنسورهای همراه آن را داشته باشید باید بودجهای ۲۵۰ میلیون تومانی برای آن در نظر بگیرید.
در برخی از مواقع هنگام تصادف جلوپنجره خودرو نیز آسیب میبیند. هزینه تعویض جلو پنجره بیامو i8 به همراه دوربین جلو آن چیزی حدود ۲۰۰ میلیون تومان است.
اگر تصادف کمی سنگین باشید ایربگهای راننده و سرنشین نیز باز میشوند و برای تعویض آنها باید ۲۴۰ میلیون تومان هزینه کنید.
از آنجا که i8 در ایران خودروی خاصی محسوب میشود اکثر قطعات آن را باید از خارج از کشور وارد کنید. بنابراین به هزینههای بالا هزینه حمل و نقل و… نیز اضافه میشود. در صورت تعمیر درست و اصولی، حدود ۵ الی ۷ میلیارد تومان از قیمت i8 شما میافتد.
با یک حساب سرانگشتی در مییابیم یک تصادف ساده با بیامو i8 حداقل ۷ میلیارد تومان به مالک ضرر میرساند! یعنی هزینههایی که i8 با یک تصادف از جلو روی دستتان میگذارد تقریبا با قیمت یک بیامو ۵۲۸ مدل ۲۰۱۴ برابر است!
همچنین بخوانید: معرفی جان سختترین خودروهای جهان
زیزیگولو
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳پس با این تفاسیر بعد از تصادف اگه بندازیش دور بهتره تا اینکه بخوای این همه پول خرجش کنی🤦🤦
NAVID۰۰۹۸
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳از همون اول تا الان کسی که i8 تو ایران میخره سوار میشه ، تصادف کردنش به چپشم نیست چه برسه به افت قیمت و …!!!
شاهکارِ طراحیِ این لامصب😢.
زیزیگولو
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳چون تو ایران مرتب شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم در نتیجه افت قیمت تصادف هر سال خودبخود جبران میشه!!
محسن
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳خارج کشور قیمتش این هست اما همون مدل ۲۰۱۴ بیاری ایران سی برابر باید باج بدی ب دولت ک هیچ کجای دنیا این قانون نداره ، همه جا همه جور ماشینی وارد میکنن و ب قیمت جهانی ب مردم میدن با سود کم تو ایران واردات ماشین بالای ۲۰ هزار دلار ممنوعه همون هم از چین میارن ایران با دلار ۶۰ تومن میشه ۱۲۰۰ ک بعضی از چینی ها ب ۵ میلیارد هم میرسه از هر راهی دارن از مردم دزدی میکنن ، همون ماشین ایرانی قیمت کارخانه ۳۰۰ قیمت بازار ۸۰۰ این وسط ۵۰۰ میلیون جیب کی میره !؟؟.! همش باج از مردم فقیر میگیرن خدا نابودشون کنه
جمشیدی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳میره تو جیب یه دلال… نه کَس دیگه…
مصطفی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳بخاطر همینه که تو عربستان بعد یه تصادف میندازن دور ماشینو
Mr. gt c
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳این ماشین فقط بخاطر محدودیت های اینجا شاخ شده وگرنه حتی در حد تولیدات بی ام و هم جذاب نیست حتی در حد یک ام ۲ هم مدل خودش، امیدوارم حرفم بعضی هارو نرجونه چون اگ غیر این بود تولید ای ۸ میبایست بیشتر از ۶ سال دوام بیاره، پس خودروی آنچنانی نبود، بنظرم اگر اینجا کسی میخواد ی بی ام و مدل بالای خوب سوار شه در کنار قیمت منطقی تر در مقابل امکانات ۵۳۰ مدل 17-18 سوار شه خیلی برازنده تره برای راننده اش، اگر هدف چیز دیگ باشه که بحثش جداست
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اصلا بره s کلاس بخره
بره لندکروز بخره
بره یه چیز خوب بگیره
اگه هدف چیز دیگست با Z4 که ۵ میلیارد هست کار طرف راه میوفته
آخه اون شکار ها که قیمت ماشین رو نمیدونن
من اگه پولدار بودم یه ولوو xc90 و یه لندکروز یا لکسوس lx570 میگرفتم
Mercedes
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳همون بهتر شما سمت i8 نرو کسر شأنه واسش
فندق
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳مشکل اینه امثال شما کلا هیچ ارزشی واسه هنر و طراحی قائل نیستن
همه چی رو تو موتور بنزینی میبینی
و خب جای تعجبم نداره درک هنر کار هرکسی نیست
به جرئت میتونم بگم این ماشین زیباترین محصول تاریخ بی ام و هست
دلیلی که خودم هم عاشق بی ام و شدم یکی این مدل بود یکی m4
طراحی این خودرو هنوز که هنوزه نمیگم پیشرو ترین و مدرن ترینه ، ولی هنوزم شبیه به ماشینی هست که تو سال ۲۰۲۴ برای اولین بار تولید شده
یک ماشین دیگه از سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ نام ببر که رطاحیش هنوزم قابل تحمل و به روز باشه؟ فقط یدونه
همشون طراحیشون کلاسیک و قدیمی شده و فقط به مذاق کاربران پدال خوش میاد
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/12/bmw-7-series-f01-0.jpg
ایشون پرچمدار اصلی ب ام و تو همون سال اول تولید i8
هیچ نیازی به ادامه توضیح نیست عکس همه چیو واضح نشون میده
JaMsHiD
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط مالک باید آتیش بگیره . چون اگه شما با این ماشین تصادف کنی فقط باید به اندازه قیمت قطعات گرون ترین خودروی داخلی خسارت پرداخت کنی
دیوانگیه خرید این ماشین توی ایران !
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳مالک میتونه ماشین سی میلیارد تومنی رو بیمه بدنه کنه
من الان حساب کردم ماشین ۱/۵ میلیاردی بیمه بدنه اش تقریبا ۱۰ میلیون تومن در سال هست، برای i8، سالی دویست میلیون تومن 😀
رضا
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اگر تصادف نداشته باشه اگر بیست میلیارد در نظر بگیریم حدودا با تخفیف بیمه چهل میلیون میشه.
OM.01
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳کسی که بیزینس من باشه میتونه با 20 میلیارد سرمایه در سال حداقل 5 تا 6 میلیارد پول دربیاره…
اگر بیزینس من هستید و پولدار هستید فقط خودروی گذرموقت و تمام!
تازگی ها خودروی گذر زیاد شده. من خودروهای گذرموقت با مالکین ایرانی زیاد دادم
با 30میلیارد من به شخصه 25میلیارد میرم سرمایه گذاری املاک بساز بفروشی و با 70هزار دلار (4.5تومن)یه مورگان پلاس6 گذر میارم! (مورگان دوست دارم خب😂) تمدید گذر 4 هزار دلار برای 5ماه برای کسی که ماهی حداقل 250 تومن دربیاره چیز خاصی نیست
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳مورگان همونیه که تو پروفته؟
علی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳گذر موقت کلی شرایط نیاز داره اول شرط داشتن اقامت از یک کشور دیگس. هر کسی نمیتونه پلاک گذر بگیره .
abbas
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳با حدود یک و نیم سرمایه چه کاری تو ایران جوابه
خودم انلاین شاپ دارم ک شکرخدا سرمایه نمیخواد
در نظرم با کسی شریک شم یا خودم ی کار دیگ در کنارش ایجاد کنم
FY
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳آقای اشتری چون خودت یه چینی داری بین برند ها فرق می ذاری 😔
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳نه خداییش الان هیچ ماشینی به نامم نیست
محمد مهدی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳بیمه فقط خسارت بدنه رو میده و افت قیمت رو قرار نیست بپردازه
من خودم تصادف کردم اینطور بود
اگر این طور باشه بیمه یک میلیارد میده ۷ میلیارد افت قیمت میره تو پاچت
Taha Ayoobi
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳جمشید یه پولدار هایی هستن که اصن اهمیتی نداره اینا براشون.
نمیگم بده یا خوب ولی اصن به این چیزا فکر نمیکنن
از اختلاف طبقاتی هم دیگه گذشته
سروش۵۱
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳چرا مثل رادیو چهرازی این کامنت رو خوندم؟
محسن
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳من بخاطر همینه هیچ وقت نمیخرم دیگه 😅
واقعا ترس تصادف دارم.
(الکی مثلا خیلی پولدارم🤣)
𝐀𝐥𝐢
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳فوق العاده ترین وارداتی کشور همین i8 بود به نظرم
Mercedes
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳لامبو تبریز
لامبو کیش
دوتا فراری ها
Sls
G wagon
اینا بنظرم بالاترن
البته خودم اینو از g بیشتر دوست دارم (میدونم زمین تا اسمون فرق دارن از کلاس تا طراحی و …) ولی خب بقیشون واقعا از این هم بالاتر بودن
البته یه مسئله دیگه هم هست
لامبو دوتاست
فراری دوتا
Sls هم فکر کنم ۹ تا
در واقع همشون کمتر از تعداد انگشت های دوتا دست وارد شدن
اگر بین اینایی که زیاد وارد شدن بخوایم بگیم اره قبول دارم بنظرم بهترینه
blackwing
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳پسر پولمون چقد بی ارزشه..
حسام
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳اینو به پولمون خود ملی یعنی ریال حساب کنیم میشه 300میلیارد ریال 😂😆
علی جردن
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بخشش از بزرگان است
خودم چندبار با خودروهای لوکس بصورت اتفاقی تصادف کردم و حداقل خسارت ۱۰۰ ملیونی زدم اما گذشت کردن و خسارتی نگرفتن.
منم یکی زد گلیگر عقب و گلگیر جلو دو تا درب سمت راننده و آینه بغل شکسته شد چون طرف سرباز بود منم خسارت نگرفتم.
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳همیشه همین بود قدیما
ولی جدیدا اینطوری نیست مردم روانی شدن یه کوچولو سپر جلوت بخوره به سپر عقب یارو یهو میبینی طرف قمه در میاره تو هم مجبوری دنده عقب بگیری گازو تا ته بگیری بعد بدی دنده یک گازو تا آخر بگیری بری فقط فرار کنی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بعد حواست باشه یارو رو زیر نکنی چون مردم جدیدا چاق شدن بخوری بهشون ماشینت داغون میشه
فندق
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳چون جدیدا پولدار هامون شدن ادم های بی ارزش بی اصالت بلاگر و یوتیوبر های دلقک (مثل همون که دپربین مخفی فیک میساخت هر چند وقت یبار هم دوست دخترش باهاش کات میکرد و میخواست از ایران بره … (کلا دوتا ویدیو ازش دیدم بقیه تامبنیل هاشون میدیدم اوق میزدم))
وقتی جامعه مون به این سمت رفته توقع دارین ارزش هامون مثل قدیم باشه؟
یارو وقتی با پول قرمه سبزی و ته دیگ زدن و استوری گذاشتن ، از فلاکت و زندگی نکبتی به بنز و بی ام و رسیده ازش توقع داری پرستیژ و شخصیت و هویت یک جنتل من اصیل رو داشته باشه؟
متاسفانه اوضاع فعلی جامعه ایران خیلی بده
شنیدی میگن یارب مباد که گدا معتبر شود
الان دقیقا تمام گدا ها معتبر که هیچ سوپر معتبر شدن
میرن رستوران ۲ میلیون سفارش میدن ، ۵۰ تومن دستی هم از رستوران دار واسه تبلیغ میگیرن میان سوار تیگو و لندکروز و … میشن میرن
یا مثلا همینکارو با ریمل و رژ لب انجام میدن
جامعه ایران نابود شده ، ارزش هامون همه نابود شده ، ادم های با ارزش و پولدارمون شدن یه مشت دلقک و دله دزد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳وضعیت ایران همین شده متأسفانه
Bmw
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳رو اولین کلمه همون i8 زدم انتهای مطلب نوشته اگه بیاد ایران قیمتش ۱.۵ الی ۵ میلیارد میشه
خندم گرفت بعد ده سال قیمتش هم ۱۰ برابر شده تو ایران
18:45
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ولی عجب چیزی بود این جذابِ دوست داشتنی.
کلا کاری کرد ب ام و با دنیای خودروهای اسپرت که قبلا هیچکس نتونسته بود بهش نزدیک بشه.
ترکیب پرفورمنس قابل توجه در کنار مصرف و آلایندگی یک خودروی هاچ بک.
تمام این تمهیدات بدون بکارگیری گسترده از فیبرکربن و آیرودینامیک بالا هیچوقت صورت نمیگرفت.
پرفروش ترین اسپرت هیبرید جهان و تنها اسپرت جهان بود که بطور تولید انبوه تو ساخت اون از فیبرکربن استفاده کرده بودن.
اولین خودروی تولید انبوه دنیا با چراغهای جلوی لیزری، اولین خودروی دنیا مجهز به ریموت هوشمند تمام لمس، مهم ترین خودروی اسپرت (در دَهه خودش)، پاک ترین اسپرت تاریخ (دوره خودش)، مشترک بهمراه برادر هاچ بک خودش یعنی i3 بسیاری از جوایز خودروی سبز رو تو دوره خودشون گرفته بودن.
مدل i3 هم اولین هاچ بک تاریخ با بدنه و شاسی کربنی بود. همچنین اون دوره سومین ماشین پرفروش برقی دنیا بود. بهمراه بسیاری از اولین های دیگه…
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳اصلا میگم خریدنش صرفه نداره اجاره کردنش بدتر
یارو لکسوس lx570 داشت بخواطر یه لکه رنگ پنج میلیارد زیر قیمتش بود فکر کن این بی ام و اجاره کنی بعد تصادف کنی زندگیتو بفروشی نمیتونی فقط درستش کنی
اگه باهاش با سرعت ۲۰۰ تا تصادف کنی و زنده بمونی بعد یه مدت حالت بد میشه افسردگی شدید میگیری
درکل کسی که ماهی زیر ۵ میلیارد در میاره این ماشین براش مناسب نیست
Mercedes
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳با ماهی ۱ میلیارد هم این ماشین مناسبه
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳باید دو سال کار کنی بخریش😂😂
جرمی کلارکسون
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳بی ام و i8 توی دبی با ۲ و نیم تا ۳ میلیارد تومان میشه خرید تازه اونجا مالیات هرساله هم نداره بعد اینجا باید ۱۰ برابر قیمت جهانی این ماشین رو بخریم و مالیات نجومیش هم بدیم
Mercedes
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳با احترام چیز بدی نیست
وقتی پولدارهامون ۸۰ درصد دزد و کلاه بردار هستن
باید هم مالیات گنده بدن
تو دبی هر کسی هم به این راحتی و با دزدی نمیتونه پولدار بشه
مفت مفت تو ایران دارن از همه چی پول در میارن و هزار جور کلاه برداری قانونی میکنن ، تازه مالیات هم شوخیه چون طرف اینقدر در میاره و مالیات ۱۰ درصدی هم به زور میده اصلا اون مالیات به چشم نمیاد
تو اکثر کشور های پیشرفته دنیا مالیات بالای ۴۰ درصده
پولدار های ایرانیو ببرن اونجا باد معده ای بیش به حساب نمیان
BMW
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳مفت یه بی ام و مون نشه 😂البته تو خواب
عارف رضاییان
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳با پولش یک مازراتی میشه خرید با همون شتاب و سرعت ولی ارزش کلکسیونی بیشتر و خرج واستهلاک خیلی کمتر و صدای بهتر و باکلاستر هم هست