کیت جدید تایر بیامو هنگام رانندگی، لاستیک پنچر را پر میکند این بادکن مغناطیسی تقریباً بدون نیاز به کار فنی، نصب میشود و حین رانندگی، لاستیک پنچر را با هوا و ماده درزگیر، پر نگه میدارد.
بیامو دور از هیاهوی تبلیغاتی، یک کیت جالب تولید کرده که میتواند هنگام پنچری لاستیک، به کار بیاید. این وسیله، یک بادکن است که به سادگی از صندوق عقب بیرون میآورید، آن را به صورت مغناطیسی به چرخ متصل میکنید و راه میافتید. برای این وسیله، مهم نیست که بلد باشید چطور لاستیک را عوض کنید یا نه، و دیگر نیازی نیست در گرما یا سرما وقت خود را برای پنچرگیری یا باد کردن تایر تلف کنید. این دستگاه تقریباً همه کارها را برای شما انجام میدهد.
طرح بیامو Seal & Drive نام دارد که رفع نشتی و رانندگی را برای مخاطب تداعی میکند. این اختراع کاملا رویایی به نظر میرسد اما واقعیت دارد. برای استفاده از آن، درپوش سوپاپ تایر را باز میکنید، شلنگ کیت را به آن وصل میکنید، و سپس پنج شاخه را به سوراخهای پیچ چرخ میبندید. همه چیز به صورت مغناطیسی و مکانیکی در جای خود ثابت میماند. سپس با فشار دکمه روشن، کیت شروع به باد کردن تایر با هوا و ماده درزگیر میکند تا سوراخ پر شود. وقتی فشار تایر به ۲۰ psi یا بیشتر رسید، میتوانید با کیتِ متصل به چرخ، رانندگی کنید. این دستگاه حین حرکت به باد کردن تایر ادامه میدهد تا فشار هیچوقت به سطح خطرناک نرسد.
با اتصال این بادکن، نمیتوانید با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید و همچنین نباید بیش از ۲۰۰ کیلومتر برانید. از این نظر، تقریباً شبیه به لاستیک زاپاس موقت است. در هر صورت، این محدودیتها باید برای رساندن شما به خانه یا حداقل نزدیکترین مرکز خدمات کافی باشد تا مشکل لاستیک را برطرف کنند. ظاهرا سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت، به دلیل وزن اضافی روی چرخ، باعث عدم تعادل و بالانس تایر شود—پس محدودیت سرعت قابل درک است.
البته دستگاه مذکور برای ترکیدگی شدید لاستیک یا آسیبهای اساسی کارایی ندارد، اما برای پنچریهای کوچک مثل سوراخ ریز، کاملاً مناسب است. این ویژگی برای بسیاری از رانندگان کافی است تا در شرایط اضطراری دوباره به راه بیفتند. همچنین، از تعویض یا پنچرگیری در کنار جاده بسیار راحتتر است.
کیت “سیل اند درایو” از امسال به بعد، تجهیز استاندارد در تمام مدلهای جدید سری ۵ خواهد بود. بیامو به خبرنگاران گفته که این کیت به مدلهای دیگر نیز راه خواهد یافت، اما هنوز زمانبندی دقیق و لیست مدلها مشخص نشده است.
nima.jdm
۲۲ فروردین ۱۴۰۴جالبه
Ahmad
۲۲ فروردین ۱۴۰۴چه قد این ژرمن ها تلاش گرن مخ شون خوب کار میکنه
mmd@
۲۳ فروردین ۱۴۰۴اختراع جالبیه بدرد بخور هست کار آمد هست🫡👍 مخصوص ما نیست ولی🤣💀🗿
عليرضا
۲۲ فروردین ۱۴۰۴USELESS
KOP
۲۲ فروردین ۱۴۰۴خیلی تفاوتی با کیت های قبلی که روی ماشینهاش گذاشته نداره.
اگر کسی استفاده کرده باشه متوجه منظورم میشه.
فقط هزینه بیشتری از مشتری میگیرند و استرس جدا شدن در حین حرکت و عواقبش به راننده تحمیل میکنند
۲۲ فروردین ۱۴۰۴بسیار عجیب و جالب
🥇M🏆bavaria///👑
۲۲ فروردین ۱۴۰۴خیلی جالب بود!
ب ام و همیشه تو ایمنی بخصوص بحث لاستیک ها اهمیت زیادی قائل بوده، چون اونا اوایل دهه 2000 هم اولین خودروسازی بودن که از تایرهای ران فلت یا همون ضدپنچری بصورت استاندارد استفاده کرده بودن. 😍🤩
Navid A J
۲۲ فروردین ۱۴۰۴از دید آقا مهدی اینم روغن ریزی داره
NAVID@@98
۲۳ فروردین ۱۴۰۴به حرف هر بیسواد و متعصبی اهمیت ندید اتفاقا اون هیت هایی که میگه برعکسه
Gh_camry
۲۲ فروردین ۱۴۰۴فکر میکنم (اختراع جدید) یه مقداری اغراق شده!
چون این نوع سیستم در تانک های زرهی که آمریکا و ناتو برای آسیا یعنی افغانستان و عراق اعزام کرده بود وجود داشت یه مدل تانک های به اسم تانک ضربتی به انگلیسی Assault Breacher Vehicle یا ABV که الهام گرفته از تانک m1 abrams بود جاگذاری شده بودند.
Lyting
۲۲ فروردین ۱۴۰۴خب وقتی که پیاده شدید که ببینید ماشین پنچر شده یا چی
اونوقت پنچرگیری کنید
نیازی به پنچرگیری حین حرکت وجود نداره