بی ام و

اختراع جدید بی ام و برای رفع پنچری حین حرکت خودرو!

کیت جدید تایر بی‌ام‌و هنگام رانندگی، لاستیک پنچر را پر می‌کند این بادکن مغناطیسی تقریباً بدون نیاز به کار فنی، نصب می‌شود و حین رانندگی، لاستیک پنچر را با هوا و ماده درزگیر، پر نگه می‌دارد.

بی‌ام‌و  دور از هیاهوی تبلیغاتی، یک کیت جالب تولید کرده که می‌تواند هنگام پنچری لاستیک، به کار بیاید. این وسیله، یک بادکن است که به سادگی از صندوق عقب بیرون می‌آورید، آن را به صورت مغناطیسی به چرخ متصل می‌کنید و راه می‌افتید. برای این وسیله، مهم نیست که بلد باشید چطور لاستیک را عوض کنید یا نه، و دیگر نیازی نیست در گرما یا سرما وقت خود را برای پنچرگیری یا باد کردن تایر تلف کنید. این دستگاه تقریباً همه کارها را برای شما انجام می‌دهد.

طرح بی‌ام‌و Seal & Drive نام دارد که رفع نشتی و رانندگی را برای مخاطب تداعی می‌کند. این اختراع کاملا رویایی به نظر می‌رسد اما واقعیت دارد. برای استفاده از آن، درپوش سوپاپ تایر را باز می‌کنید، شلنگ کیت را به آن وصل می‌کنید، و سپس پنج شاخه  را به سوراخ‌های پیچ چرخ می‌بندید. همه چیز به صورت مغناطیسی و مکانیکی در جای خود ثابت می‌ماند. سپس با فشار دکمه روشن، کیت شروع به باد کردن تایر با هوا و ماده درزگیر می‌کند تا سوراخ پر شود. وقتی فشار تایر به ۲۰ psi یا بیشتر رسید، می‌توانید با کیتِ متصل به چرخ، رانندگی کنید. این دستگاه حین حرکت به باد کردن تایر ادامه می‌دهد تا فشار هیچ‌وقت به سطح خطرناک نرسد.

با اتصال این بادکن، نمی‌توانید با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنید و همچنین نباید بیش از ۲۰۰ کیلومتر برانید. از این نظر، تقریباً شبیه به لاستیک زاپاس موقت است. در هر صورت، این محدودیت‌ها باید برای رساندن شما به خانه یا حداقل نزدیک‌ترین مرکز خدمات کافی باشد تا مشکل لاستیک را برطرف کنند. ظاهرا سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت، به دلیل وزن اضافی روی چرخ، باعث عدم تعادل و بالانس تایر شود—پس محدودیت سرعت قابل درک است.

البته دستگاه مذکور برای ترکیدگی شدید لاستیک یا آسیب‌های اساسی کارایی ندارد، اما برای پنچری‌های کوچک مثل سوراخ ریز، کاملاً مناسب است. این ویژگی برای بسیاری از رانندگان کافی است تا در شرایط اضطراری دوباره به راه بیفتند. همچنین، از تعویض یا پنچرگیری در کنار جاده بسیار راحت‌تر است.

کیت “سیل اند درایو” از امسال به بعد، تجهیز استاندارد در تمام مدل‌های جدید سری ۵ خواهد بود. بی‌ام‌و به خبرنگاران گفته که این کیت به مدل‌های دیگر نیز راه خواهد یافت، اما هنوز زمان‌بندی دقیق و لیست مدل‌ها مشخص نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. nima.jdm

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    جالبه

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. Ahmad

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (244 ديدگاه)

      چه قد این ژرمن ها تلاش گرن مخ شون خوب کار میکنه

      موافقم 13
      مخالفم 4
    2. mmd@

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (482 ديدگاه)

      اختراع جالبیه بدرد بخور هست کار آمد هست🫡👍 مخصوص ما نیست ولی🤣💀🗿

  2. عليرضا

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (53 ديدگاه)

    USELESS

    موافقم 8
    مخالفم 15
  3. KOP

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خیلی تفاوتی با کیت های قبلی که روی ماشینهاش گذاشته نداره.
    اگر کسی استفاده کرده باشه متوجه منظورم میشه.
    فقط هزینه بیشتری از مشتری میگیرند و استرس جدا شدن در حین حرکت و عواقبش به راننده تحمیل میکنند

    موافقم 3
    مخالفم 12
  4. ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (6045 ديدگاه)

    بسیار عجیب و جالب

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. 🥇M🏆bavaria///👑

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (753 ديدگاه)

    خیلی جالب بود!
    ب ام و همیشه تو ایمنی بخصوص بحث لاستیک ها اهمیت زیادی قائل بوده، چون اونا اوایل دهه 2000 هم اولین خودروسازی بودن که از تایرهای ران فلت یا همون ضدپنچری بصورت استاندارد استفاده کرده بودن. 😍🤩

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. Navid A J

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    از دید آقا مهدی اینم روغن ریزی داره

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. NAVID@@98

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      به حرف هر بیسواد و متعصبی اهمیت ندید اتفاقا اون هیت هایی که میگه برعکسه

  7. Gh_camry

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    فکر میکنم (اختراع جدید) یه مقداری اغراق شده!
    چون این نوع سیستم در تانک های زرهی که آمریکا و ناتو برای آسیا یعنی افغانستان و عراق اعزام کرده بود وجود داشت یه مدل تانک های به اسم تانک ضربتی به انگلیسی Assault Breacher Vehicle یا ABV که الهام گرفته از تانک m1 abrams بود جاگذاری شده بودند.

  8. Lyting

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (73 ديدگاه)

    خب وقتی که پیاده شدید که ببینید ماشین پنچر شده یا چی
    اونوقت پنچرگیری کنید
    نیازی به پنچرگیری حین حرکت وجود نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا