بی ام وتویوتا

درگ رفت و برگشتی برادران ناتنی! بی ام و M2 در برابر تویوتا سوپرا

ب‌ام‌و M2 و تویوتا سوپرا هردو از پیشرانه شش سیلندر شرکت آلمانی استفاده می‌کنند اما در مسابقهٔ U-Drag کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود؟

نسل پنجم سوپرا در سال ۲۰۱۹ با پیشرانهٔ شش سیلندر به بازار آمد و دو سال بعد تویوتا یک موتور چهار سیلندر را هم برای آن ارائه کرد اما به‌تازگی شرکت ژاپنی اعلام کرده است که در پایان سال جاری تولید نسخهٔ چهار سیلندر سوپرا متوقف خواهد شد. این یعنی خریداران فقط امکان انتخاب نسخهٔ شش سیلندر را خواهند داشت که در این رقابت حضور دارد. این کوپهٔ ژاپنی از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ B58 ب‌ام‌و استفاده می‌کند که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

از سوی دیگر، ب‌ام‌و M2 به پیشرانهٔ S58 مجهز است که نسخهٔ پرفورمنس بالای B58 محسوب می‌شود. این پیشرانه که در خودروهای مختلف M مثل M3 و X3 M هم استفاده می‌شود، در کوچک‌ترین کوپهٔ ب‌ام‌و ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین، M2 به میزان قابل‌توجهی از رقیب ژاپنی قوی‌تر است اما با وزن ۱۶۹۵ کیلوگرم، بسیار از سوپرای ۱۵۱۵ کیلوگرمی سنگین‌تر است. انتقال نیرو در هردو خودرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته دستی صورت می‌گیرد.

به‌رسم همهٔ مسابقه‌های U-Drag ادموندز، در اینجا هم دو خودرو پس از پیمودن ۴۰۰ متر، یک دور ۱۸۰ درجه می‌زنند و دوباره به خط شروع بازمی‌گردند. همچنین بین خودروها دو مسابقه برگزار می‌شود که برای ایجاد شرایط عادلانه، در مسابقهٔ دوم راننده‌ها جابجا می‌شوند. در اولین مسابقه، دو خودرو برای مدتی شانه‌به‌شانه هم جلو رفتند اما پس‌ازآن، ۷۸ اسب بخار قدرت بیشتر M2 خود را نشان داد و تویوتا عقب افتاد. مسابقهٔ دوم هم مثل اولی با پیروزی ب‌ام‌و به پایان رسید. سوپرا کل مسیر U-Drag را در ۳۵.۸ ثانیه طی کرد درحالی‌که M2 این کار را در ۳۵.۱ ثانیه انجام داد.

مقایسه مشخصات فنی

تویوتا سوپرا ب‌ام‌و M2
پیشرانه ۳ لیتری I6 توربو ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۳۸۲ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۵۱۵ کیلوگرم ۱۶۹۵ کیلوگرم
قیمت ۵۶,۴۹۵ دلار ۶۶,۰۷۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Yazdan

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ولی طراحی سوپرا>>>>>

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. Puriya

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (508 ديدگاه)

      طراحی بی ام و انگار دادن دسته بچه مهد کودک با مداد رنگی کشیده بعد اومدن ساختنش
      آخه ایننن چییهههه فقط نگاش کنین تورو خدا
      دو تا مربع پایین دوتا مربع بالا!!
      نه ظرافتی نه اصالتی
      من نمیدونم واقعا بی ام و عقلشو از دست داده؟؟؟
      به بد ترین حالت ممکنه جلوی این ماشینو طراحی کرده
      حالا بازم این خوبه
      باید بری کانسپت هاشو نگاه کنی

      موافقم 2
      مخالفم 2
  2. JaMsHiD-R1988

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1709 ديدگاه)

    دوتاشون روهم شاید یه ماشین درست درمون در بیاد
    سوپرا که هیچ تلاشی جز قیافه و طراحی براش نشده ، بی ام و هم هیچ تلاشی جز موتور و تنظیمات و سیستم تعلیق روش انجام نشده و برای همینه که شبیه غزمیته
    تلفیقی از اینها یه ماشین خوب در میاد

    موافقم 11
    مخالفم 3
  3. سامان اذری

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3204 ديدگاه)

    قدیمی ها میدونن که من به شدت تویوتا بازم
    ولی خیلی تو ذوقم خورد که تویوتا از پلتفرم انجین بی ام و استفاده کرد
    در حالی که با یاریس و کرولا جی آر نشون داد که میتونه یه پلتفرم و موتور خوب داشته باشه
    فرض کن با همون تکنولوزی ساخت انجین
    میتونست یه ۶ سیلندر چهارلیتری خطی با ۶۰۰ اسل بخار تولید کنه و طرفدار هاشو به وجد بیاره

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Anti BTS

      ۱۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (167 ديدگاه)

      تویوتا این اواخر اعلام کرده ازین به بعد خودروهای اسپرتش با همکاری بقیه ساخته میشه
      حالا این بقیه میتونه کمپانیای ژاپنی مثل مزدا باشه میتونه امثال بیمر باشه
      برای نسخه GRMN سوپرا که سال بعد میاد احتمالا S58 استفاده بشه
      یادمه سالها پیش یکی از کاربرا نظر جالبی داده بود . گفته بود که بهتر بود این ماشین به عنوان نسل جدید سلیکا شناخته میشد نه سوپرا . سوپرا باید حد نهایی پرفورمنس و دانش موتوراسپرت تویوتا رو داشته باشه

      موافقم 15
      مخالفم 1
    2. Killer

      ۱۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (535 ديدگاه)

      با یاریس و کرولا جی ار نشون داد میتونه یه دینامیت خوب داشته باشه که هر روز منفجر میشن

      دیگه همه دنیا میدوننن بهترین انجین ساز جهان بی ام و هست بعد از همکاری با بهترین انجین ساز تو ذوقت خورد؟!!

      موافقم 3
      مخالفم 11
      1. amir

        ۱۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        دینامیت فقط اونی که تو کارخونه هواسئونگ منفجر شد (باتری) و جان ۲۳ نفر رو گرفت
        هیچ دینامیتی به این حد خطرناک نیست

        موافقم 12
        مخالفم 0
      2. JaMsHiD-R1988

        ۱۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1709 ديدگاه)

        شکار عزیز ( Killer )
        خیلی فشار اومده توی جوایز موتور های خودرو حتی پژو و سیتروئن که خیلی وقته نابود شدن بودن ولی کیا و هیوندا نبود😆

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. ! i M α η δ υ α R

          ۱۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1949 ديدگاه)

          جمشید جون …

          کیا _ هیوندای ، شورت لامبدا پاشون بود ، توی مراسم جوایز بهترین انجین سازان ، راشون ندادند …

          🤣🤣🤣

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. JaMsHiD-R1988

          ۱۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1709 ديدگاه)

          M α η δ υ α R

          شورت لامبدا عالی بود🤣🤣🤣😂😂😂

          موافقم 4
          مخالفم 0
        3. JaMsHiD-R1988

          ۱۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1709 ديدگاه)

          وای خدایا😂😂
          شورلت لامبدا عالی بود🤣

          موافقم 4
          مخالفم 0
        4. ! i M α η δ υ α R

          ۱۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1949 ديدگاه)

          🤣🤣🤣🤣

          موافقم 3
          مخالفم 0
  4. Omar

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تویتا سوپرا باید برای جانشینی موتور 2jz، موتور S58 رو انتخاب میکرد، چیزی قوی تر و پرفومنس بهتر از برادر بزرگتر نه ضعیفتر، اونوقت میتونست حتی با نیسان GTR رقابت کنه…
    اما این سوپرا اونی نیست که باید باشه…

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. datsun

      ۱۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3632 ديدگاه)

      برای رقابت با نیسان gtr چیزی بیشتر از یک موتور قوی نیازه

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. پیام۲

        ۱۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (208 ديدگاه)

        اون داتسون واقعا شکست ناپذیره

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. JaMsHiD-R1988

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1709 ديدگاه)

      کشکیه مگه با جی تی-آر رقابت کنه؟
      مهندسی موتور و نحوه قرار گیری گیربکس و سیستم تمام چرخ محرک خودش کلی جای بحث و گفت و گو داره
      به طوری که بحث یک ماه کاربران پدال در میاد !
      دربرابر سیستم انتقال قدرت و موتور سوپرا یه شوخی میمونه !
      با تمام احترامی که برای بی ام و قائلم ، ولی حتی اگه S58 هم بیاد رو این ماشین باز نمیتونه توی پیست حرفی در برابر VR38DETT و گیربکس و سیستم تمام چرخ محرک جی تی-آر بزنه

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۱۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3632 ديدگاه)

        درود جمشید جان برخی gtr رو یه خودرو معمولی می‌بینن ولی نمیدونن اون زیر چه خبره 💀

        موافقم 3
        مخالفم 0
  5. kasra

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    سوپرا MK5 :🙂🙃❤
    سوپرا MK4 :☠💀💀☠
    لجند ها میدونند 😐

    موافقم 4
    مخالفم 4
  6. omar

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سوپرا اگه طراحی کمی کشیده تر و صندلی های عقب هم واسش طراحی میشد با موتور S58 خیلی زیباتر میشد چیزی که الان بنز AMG GT63 زده

    موافقم 2
    مخالفم 5
  7. زیزیگولو

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5813 ديدگاه)

    تماشای دوتا ماشین که تو یه خط مستقیم مثل موشک شلیک میشن از پشت گوشی یا لپ‌تاپ قشنگه ولی به اندازه دیدن یه درگ از نزدیک هیجان‌ انگیز نیستش چون موقعی که یه درگ واقعی رو از نزدیک می‌بینین ماجرا یه چیز دیگه ست و فرق میکنه ………. کسیایی که درگ غولها بزرگو از نزدیک دیدن میفهمن چی میگم

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. پیام۲

      ۱۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (208 ديدگاه)

      ۴۰۵ و پراید یا ماشینای واقعی؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۱۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (5813 ديدگاه)

        عزیزم منظورم خارج از کشور و سوپر اسپرتای اروپایی و آمریکایی هستش

        موافقم 2
        مخالفم 0
  8. ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی ماشینای خوبی هستن ولی بی ام و می‌بره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  9. datsun

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3632 ديدگاه)

    طراحی سوپرا خیلی بهتره

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. ۱۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4532 ديدگاه)

      صددرصد

      موافقم 2
      مخالفم 0
  10. M power

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (177 ديدگاه)

    M2 از هر لحاظ سرتره

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا