بامو M2 و تویوتا سوپرا هردو از پیشرانه شش سیلندر شرکت آلمانی استفاده میکنند اما در مسابقهٔ U-Drag کدامیک سریعتر خواهد بود؟
نسل پنجم سوپرا در سال ۲۰۱۹ با پیشرانهٔ شش سیلندر به بازار آمد و دو سال بعد تویوتا یک موتور چهار سیلندر را هم برای آن ارائه کرد اما بهتازگی شرکت ژاپنی اعلام کرده است که در پایان سال جاری تولید نسخهٔ چهار سیلندر سوپرا متوقف خواهد شد. این یعنی خریداران فقط امکان انتخاب نسخهٔ شش سیلندر را خواهند داشت که در این رقابت حضور دارد. این کوپهٔ ژاپنی از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ B58 بامو استفاده میکند که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
از سوی دیگر، بامو M2 به پیشرانهٔ S58 مجهز است که نسخهٔ پرفورمنس بالای B58 محسوب میشود. این پیشرانه که در خودروهای مختلف M مثل M3 و X3 M هم استفاده میشود، در کوچکترین کوپهٔ بامو ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین، M2 به میزان قابلتوجهی از رقیب ژاپنی قویتر است اما با وزن ۱۶۹۵ کیلوگرم، بسیار از سوپرای ۱۵۱۵ کیلوگرمی سنگینتر است. انتقال نیرو در هردو خودرو هم توسط یک گیربکس شش سرعته دستی صورت میگیرد.
بهرسم همهٔ مسابقههای U-Drag ادموندز، در اینجا هم دو خودرو پس از پیمودن ۴۰۰ متر، یک دور ۱۸۰ درجه میزنند و دوباره به خط شروع بازمیگردند. همچنین بین خودروها دو مسابقه برگزار میشود که برای ایجاد شرایط عادلانه، در مسابقهٔ دوم رانندهها جابجا میشوند. در اولین مسابقه، دو خودرو برای مدتی شانهبهشانه هم جلو رفتند اما پسازآن، ۷۸ اسب بخار قدرت بیشتر M2 خود را نشان داد و تویوتا عقب افتاد. مسابقهٔ دوم هم مثل اولی با پیروزی بامو به پایان رسید. سوپرا کل مسیر U-Drag را در ۳۵.۸ ثانیه طی کرد درحالیکه M2 این کار را در ۳۵.۱ ثانیه انجام داد.
مقایسه مشخصات فنی
تویوتا سوپرا | بامو M2 | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توربو | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۳۸۲ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۱۵ کیلوگرم | ۱۶۹۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۶,۴۹۵ دلار | ۶۶,۰۷۵ دلار |
Yazdan
۱۰ تیر ۱۴۰۳ولی طراحی سوپرا>>>>>
Puriya
۱۱ تیر ۱۴۰۳طراحی بی ام و انگار دادن دسته بچه مهد کودک با مداد رنگی کشیده بعد اومدن ساختنش
آخه ایننن چییهههه فقط نگاش کنین تورو خدا
دو تا مربع پایین دوتا مربع بالا!!
نه ظرافتی نه اصالتی
من نمیدونم واقعا بی ام و عقلشو از دست داده؟؟؟
به بد ترین حالت ممکنه جلوی این ماشینو طراحی کرده
حالا بازم این خوبه
باید بری کانسپت هاشو نگاه کنی
سپهر
۱۳ تیر ۱۴۰۳طراحیم ب ام و
Mercedes
۱۹ تیر ۱۴۰۳تویوتا فن نیستم
ژاپنی فن هم نیستم
ولی با اختلاف ۱۰۰ هیچ تویوتا تو طراحی اینو میزنه
JaMsHiD-R1988
۱۰ تیر ۱۴۰۳دوتاشون روهم شاید یه ماشین درست درمون در بیاد
سوپرا که هیچ تلاشی جز قیافه و طراحی براش نشده ، بی ام و هم هیچ تلاشی جز موتور و تنظیمات و سیستم تعلیق روش انجام نشده و برای همینه که شبیه غزمیته
تلفیقی از اینها یه ماشین خوب در میاد
سامان اذری
۱۰ تیر ۱۴۰۳قدیمی ها میدونن که من به شدت تویوتا بازم
ولی خیلی تو ذوقم خورد که تویوتا از پلتفرم انجین بی ام و استفاده کرد
در حالی که با یاریس و کرولا جی آر نشون داد که میتونه یه پلتفرم و موتور خوب داشته باشه
فرض کن با همون تکنولوزی ساخت انجین
میتونست یه ۶ سیلندر چهارلیتری خطی با ۶۰۰ اسل بخار تولید کنه و طرفدار هاشو به وجد بیاره
Anti BTS
۱۰ تیر ۱۴۰۳تویوتا این اواخر اعلام کرده ازین به بعد خودروهای اسپرتش با همکاری بقیه ساخته میشه
حالا این بقیه میتونه کمپانیای ژاپنی مثل مزدا باشه میتونه امثال بیمر باشه
برای نسخه GRMN سوپرا که سال بعد میاد احتمالا S58 استفاده بشه
یادمه سالها پیش یکی از کاربرا نظر جالبی داده بود . گفته بود که بهتر بود این ماشین به عنوان نسل جدید سلیکا شناخته میشد نه سوپرا . سوپرا باید حد نهایی پرفورمنس و دانش موتوراسپرت تویوتا رو داشته باشه
Killer
۱۰ تیر ۱۴۰۳با یاریس و کرولا جی ار نشون داد میتونه یه دینامیت خوب داشته باشه که هر روز منفجر میشن
دیگه همه دنیا میدوننن بهترین انجین ساز جهان بی ام و هست بعد از همکاری با بهترین انجین ساز تو ذوقت خورد؟!!
amir
۱۰ تیر ۱۴۰۳دینامیت فقط اونی که تو کارخونه هواسئونگ منفجر شد (باتری) و جان ۲۳ نفر رو گرفت
هیچ دینامیتی به این حد خطرناک نیست
JaMsHiD-R1988
۱۱ تیر ۱۴۰۳شکار عزیز ( Killer )
خیلی فشار اومده توی جوایز موتور های خودرو حتی پژو و سیتروئن که خیلی وقته نابود شدن بودن ولی کیا و هیوندا نبود😆
! i M α η δ υ α R
۱۱ تیر ۱۴۰۳جمشید جون …
کیا _ هیوندای ، شورت لامبدا پاشون بود ، توی مراسم جوایز بهترین انجین سازان ، راشون ندادند …
🤣🤣🤣
JaMsHiD-R1988
۱۱ تیر ۱۴۰۳M α η δ υ α R
شورت لامبدا عالی بود🤣🤣🤣😂😂😂
JaMsHiD-R1988
۱۱ تیر ۱۴۰۳وای خدایا😂😂
شورلت لامبدا عالی بود🤣
! i M α η δ υ α R
۱۱ تیر ۱۴۰۳🤣🤣🤣🤣
Omar
۱۰ تیر ۱۴۰۳تویتا سوپرا باید برای جانشینی موتور 2jz، موتور S58 رو انتخاب میکرد، چیزی قوی تر و پرفومنس بهتر از برادر بزرگتر نه ضعیفتر، اونوقت میتونست حتی با نیسان GTR رقابت کنه…
اما این سوپرا اونی نیست که باید باشه…
datsun
۱۰ تیر ۱۴۰۳برای رقابت با نیسان gtr چیزی بیشتر از یک موتور قوی نیازه
پیام۲
۱۱ تیر ۱۴۰۳اون داتسون واقعا شکست ناپذیره
JaMsHiD-R1988
۱۱ تیر ۱۴۰۳کشکیه مگه با جی تی-آر رقابت کنه؟
مهندسی موتور و نحوه قرار گیری گیربکس و سیستم تمام چرخ محرک خودش کلی جای بحث و گفت و گو داره
به طوری که بحث یک ماه کاربران پدال در میاد !
دربرابر سیستم انتقال قدرت و موتور سوپرا یه شوخی میمونه !
با تمام احترامی که برای بی ام و قائلم ، ولی حتی اگه S58 هم بیاد رو این ماشین باز نمیتونه توی پیست حرفی در برابر VR38DETT و گیربکس و سیستم تمام چرخ محرک جی تی-آر بزنه
datsun
۱۱ تیر ۱۴۰۳درود جمشید جان برخی gtr رو یه خودرو معمولی میبینن ولی نمیدونن اون زیر چه خبره 💀
kasra
۱۰ تیر ۱۴۰۳سوپرا MK5 :🙂🙃❤
سوپرا MK4 :☠💀💀☠
لجند ها میدونند 😐
omar
۱۰ تیر ۱۴۰۳سوپرا اگه طراحی کمی کشیده تر و صندلی های عقب هم واسش طراحی میشد با موتور S58 خیلی زیباتر میشد چیزی که الان بنز AMG GT63 زده
زیزیگولو
۱۰ تیر ۱۴۰۳تماشای دوتا ماشین که تو یه خط مستقیم مثل موشک شلیک میشن از پشت گوشی یا لپتاپ قشنگه ولی به اندازه دیدن یه درگ از نزدیک هیجان انگیز نیستش چون موقعی که یه درگ واقعی رو از نزدیک میبینین ماجرا یه چیز دیگه ست و فرق میکنه ………. کسیایی که درگ غولها بزرگو از نزدیک دیدن میفهمن چی میگم
پیام۲
۱۱ تیر ۱۴۰۳۴۰۵ و پراید یا ماشینای واقعی؟
زیزیگولو
۱۱ تیر ۱۴۰۳عزیزم منظورم خارج از کشور و سوپر اسپرتای اروپایی و آمریکایی هستش
۱۰ تیر ۱۴۰۳خیلی ماشینای خوبی هستن ولی بی ام و میبره
datsun
۱۰ تیر ۱۴۰۳طراحی سوپرا خیلی بهتره
۱۰ تیر ۱۴۰۳صددرصد
M power
۱۰ تیر ۱۴۰۳M2 از هر لحاظ سرتره
سپهر
۱۳ تیر ۱۴۰۳حیف ب ام و که اسمش در کنار تویوتا بیاد
Sami
۳۱ مرداد ۱۴۰۳بی ام و ۲۰۰کیلوگرم سنگین تر هست ۲۰۰کیلوگرم خیلی هست
مث این میمونه ۲۰۰کیلو از رو بی ام و بر داری و ۲۰۰کیلو روی سوپرا بذاری