تاکنون داستانهای مختلفی درباره پیروزی افراد ضعیف در برابر حریفان به ظاهر غیرقابل شکست منتشر شده است. فکر نمیکنیم معادل خودرویی بهتری نسبت به رویارویی تویوتا GR یاریس و بیامو M4 وجود داشته باشد و خب نمیخواهیم دماغ ترسناک بیامو را هم جزو عوامل شکستناپذیری این خودرو به حساب آوریم!
شاید با خود بگویید GR یاریس در مقایسه با M4 یک نصف خودرو محسوب میشود. از نظر تعداد سیلندرها، تعداد توربوها و حجم پیشرانه اینگونه است و نهایتاً در بحث قدرت تولیدی نیز تویوتا نصف بیامو خروجی دارد. پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی GR یاریس قدرت ۲۵۷ اسبی تولید میکند درحالیکه قدرت پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بیامو به ۵۰۳ اسب بخار میرسد. خب پس آیا تویوتا در این مسابقه شانسی برای پیروزی دارد؟
اگر فقط به ارقام نگاه کنید نه! بیامو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت بسیار بهتری داشته و همین برتری را در ۴۰۰ متر نیز ثبت میکند. هرچند GR یاریس هم دو برتری دارد که یکی وزن و دیگری چسبندگی است. این خودرو حدود ۴۰۸ کیلوگرم سبکتر از حریف و به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است. پس اگرچه M4 در روی کاغذ بسیار سریعتر است اما GR یاریس از فرمول قابلاعتمادتری برای شرایط واقعی بهره میبرد؛ و قلب تپنده ۳ سیلندر GR یاریس هم گل سرسبد این خودروست.
همین موضوع به محض شروع مسابقه خودش را نشان میدهد زیرا این هاچبک تیز و فرز سریعاً پیش میافتد. لانچ خوب بدون هرزگردی چرخ ها باعث میشود تویوتا برتری اولیه را به دست آورد هرچند توانایی حفظ برتری خود را نداشته و قدرت زیاد M4 آب رفته را به جوی بازمیگرداند.
Scuderia Ferrari
۲۳ دی ۱۴۰۰بی زحمت رولینگ ۹۱۸ اسپایدر و شیرون با مدل S پلاد رو بزارید یکمی بخندیم 😂😂
1123
۲۳ دی ۱۴۰۰اینکه ماشین میلیون دلاری که همش دردسره از یه ماشین خانوادگی بزور و رولینگ ببره خنده داره؟
Taha Malek
۲۳ دی ۱۴۰۰تا بحث رولینگ و پیست و… میشه ماشین خانوادگی
تا بحث کیفیت مونتاژ و کیفیت مواد به کار رفته میشه(ویژگی های ی ماشین خانوادگی) میبرید بحثو سمت درگ 400 متر و شتاب پرفورمنس الکی خفن
1123
۲۴ دی ۱۴۰۰مشکلات مونتاژی با صرف هزینه خیلی پایین( حدود 2000 دلار) حل میشن ضمن اینکه مدل اس پلد هیچکدوم ازین مشکلات رو نداره.
جدا ازون سریعترین برقی نوربرگرینگ چیه؟ آفرین تسلا مدل اس پلد
ازه بدون آپدیت اخیر( ترک مود که توسط پدال هم پوشش داده نشد) و بدون ترمز های کربن سرامیکی که جدیدا قابل سفارش هستند، ازه هنوز پلد+ پرونده بازی داره ممکنه تولید بشه
در نهایت پلد بعنوان یه سدان رده بالا ارزش خرید بالایی داره
Tommy
۲۴ دی ۱۴۰۰تسلا فن های فرهیخته فقط میفهمند بقیه خر هستند بلا نسبت کابران پدال فقط نمیدونم چرا تسلا با سه موتوری که رو هم گذاشته که 1020 اسب بخار الکتریکی داشته باشه باز هم این الهه تکنولوژی و فناوری و دانش رکورد بیست سال پیش (دقیق 19 سال پیش) درونسوزی مثل Carrera GT با قدرت کمتر رو هنوز نتونسته بشکنه
اصلاً Carrera GT هیچی یه نگاهی به رکورد های نوربرگرینگ درون سوز هایی مثل
M4 competition (توسط راننده sport auto)
M5 cs (توسط راننده sport auto)
M4 GTS (توسط راننده رسمی bmw)
Panamera turbo s (توسط راننده رسمی پورشه)
GT63s (توسط راننده رسمی مرسدس)
911 Carrera GTS (991) (توسط راننده sport auto)
Lexus LFA (توسط راننده رسمی تویوتا)
بیاندازید متوجه فاصله مهندسی تسلا با سایرین در صنعت خودروسازی خواهیم شد. در ضمن تایم تسلا توسط خوده شرکت به ثبت رسیده
جا داره به رکورد های آئودی RS3 8y با 400 اسب بخار و کاین turbo GT با مرکز ثقل یک SUV هم اشاره کنیم که با اختلاف کمی کند تر از s پلاد هستند و سریع تر از سوپر اسپرت های چند سال پیش مثل فراری 458 ایتالیا و لامبورگینی گالاردو سوپر لگرا هستند
ولی من حیث المجموع تسلا فن ها از مدار جغرافیایی گرفته تا موقعیت کهکشان راه شیری تا … بهانه برای توجیه شرکت مورد نظر خواهند داشت
Hamid
۲۴ دی ۱۴۰۰از کی چند ده هزار دلاری شده ملیون دلاری
1123
۲۴ دی ۱۴۰۰918 چند ده هزار دلاریه یا بوگاتی شیرون؟
MR.JD
۲۳ دی ۱۴۰۰سلام دوستان عزیز – میخواستم از شما یک راهنمایی بگیرم
بنظر شما در این وضعیت بازار با حدود یک میلیارد چه ماشینی میتوان خرید که واقعا بیارزد ؟
برای من ملاک اول قدرت و شتاب و برند هست . حداقل شش سیلندر و ترجیحا سدان (هرچند شاسی بلند هم مورد قبوله)
( یعنی اینطور بگم اول در نظر داشتم یک ماکسیما در حد نو (مدل 90/91) بگیرم ولی با توجه به افزایش خنده دار قیمت ماکسیما های تمیز به بالای 1 تومن برام جای سوال شد که با این بودجه بجای ماکسیما چه چیزی میتوانم بگیرم که مثل آن موتور قوی – اتاق بزرگ – استهلاک کم و دوام زیادی داشته باشه )
بابت انتشار کامنت بیربط شرمنده
Aboalfazl demon
۲۳ دی ۱۴۰۰داداش به نظرم با این بودجه میتونی یه کادیلاک سویل اعلا و نمونه جمع کنی
هم ۸ سیلندر
هم آپشن داره
هم پرستیج
هم اینکه یکی از نرم ترین سواری های تو دنیا رو میتونی تجربه کنی
Scuderia Ferrari
۲۳ دی ۱۴۰۰دوست عزیز
من تا حالا ماشین مدل بالا و گرون نداشتم ولی ۲ روز ماکسیما دنده ای دستم بود دلم نمیخواست پسش بدم
شاید از ۲۰۶ سواری به اولین عشقم یعنی ماکسیما سواری رسیده بودم حال خیلی خوبی داشتم
آرین
۲۳ دی ۱۴۰۰زیاد از قیمتها خبر ندارم ولی ماشین مورد علاقه خودم اپتیمای نسل قبل یعنی تولید پیش از 2010 هست که موتور v6 داره و از نظر ابعاد برای شهر هم مناسبه و بعد از اون سورنتو نسل قبل و آزرا.
MR.JD
۲۳ دی ۱۴۰۰جسارتا از خرج و هزینه نگهداری آزرا اطلاع دارید ؟ چون برای من کم خرج و استهلاک بودن ماشین مهمه
Arman
۲۳ دی ۱۴۰۰آزرا اگه تمیز پیدا کنی واقعا ماشین عالی و کم خرجی هم هست
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۳ دی ۱۴۰۰ماکسیما انتخاب بسیار خوبی میتونه باشه.
تویوتا کمری گرند هم هست که ۶ سیلند هست .
و اینکه دوستان کره ایی هم حضور دارند منتها اکثرا ۴ سیلندر تشریف دارند .
انتخاب با خودتان 🌷❤
MR.JD
۲۳ دی ۱۴۰۰ممنون از شما
از بین دوستان کره ای هیوندای آزرا و کیا اپیروس هم هست که بهش فکر کردم
ولی بنده هیچ اطلاعی از استهلاک و خرج نگهداری اش ندارم
بنظرتون کیا اپیروس چطوره ؟
خیلی ها تعریف میکنند و خیلی ها هم اصلا قبول ندارند دو دل ماندم
viper
۲۳ دی ۱۴۰۰وراکروز گزینه خوبی هست شتابش خوبه نرم هم هست جا دار هم هست اما با یه میلیارد شاید درجه یکش گیرت نیاد
seyedjavadrouhani-mercedesbenz
۲۳ دی ۱۴۰۰داداش ۶ سیلندر ، سدان ، پرشتاب ، خوشگل ، پر آپشن ، با کیفیت
نیسان تیانا
شاعر
۲۳ دی ۱۴۰۰سلام دوست عزیز
بنظرم با این بوجه نیسان تی ینا بهترین گزینه س.
ماکسیما هیچ آپشنی نداره و اکثرشون درست حسابی بهشون گاز دادن و از متورشون کار کشیدن (چون عشق سرعتها ماکسیما میخرن)
تی ینا بروزتر، مدل بالاتر و کم کارتر و سالمتر هستن
با این پول میشه یه تمیزشو خرید.
فرید
۲۳ دی ۱۴۰۰قیمت ماکسیما 91 هنوز کمتر از یک میلیارد است.
ولی پیشنهاد میکنم تی ینا بگیری.
آزرا 2011 تمیز هم عالیه.
Ali_x76
۲۳ دی ۱۴۰۰بنز کلاس E W211
نیسان تینا
پاجرو
مورانو
لکسوس IS300
_____
خودم این وسط بنز رو انتخاب میکنم، بعد پاجرو، بعد IS، بعد تینا
MR.JD
۲۳ دی ۱۴۰۰اتفاقا W211 در نظرم بود مخصوصا مدل E350 که موتور عالی داره ولی از استهلاک یا درست تر بگم هزینه های نگهداری اش میترسم
و اینکه متاسفانه ماشین های تمیز پیدا نمیشه اکثرا کارکرد ماشینا رو کم کردن
Ali_x76
۲۳ دی ۱۴۰۰وقتی سواری بنز رو میگیری، طبیعیه خرج بنز هم بدی
ولی خب به نظرم به جای اینکه ۳۵۰ بگیری، یه ۲۴۰ یا ۲۸۰ تمیز بگیر.
بعدا میشه تیون کرد (فیلتر K&N – کیت اگزوز و …)
علی
۲۴ دی ۱۴۰۰نو بخوایی بخری پژو ۲۰۰۸ هست ،نسبت به اندازه خودرو قدرت ش خوبه ،و شتاب ش هم خوبه
میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۸ هم هست فوق العاده کم استهلاک ولی شتاب ش بالاس
دست دو هم پیشنهاد میکنم به کره ای های دست دوم فکر هم نکنین
سپهر
۲۹ دی ۱۴۰۰بهترین انتخاب پژو ۲۰۰۸ هست
پارسا
۲۴ دی ۱۴۰۰آزرا مدل قدیمی ماشین جون داری هست هر جاش در نظر بگیری راضی نگهت میداره چه جوون دنبال هیجان باشی چه پدر خانواده
مهردادکمال
۲۳ دی ۱۴۰۰بی ام و یخورده دیر استارت زد و خیلی سریع از یاریس جلو زدش با این اوصاف عملکرد یاریس واقعا تحسین برانگیز بود
سپهر
۲۵ دی ۱۴۰۰اخه تویوتا پیرمردی و خسیس سوارو چه به سلطان ب ام و