خودروهای ۱۰ سیلندر زیادی دیگر در خیابانها حضور ندارد و هر زمان که شاهد جولان یک محصول ۱۰ سیلندر باشیم باید آن اتفاق را جشن بگیریم. بیامو M6 نسل E63 یکی از بهترین مثالها از آن دوران است که میخواهیم اندکی با آن همراه شویم.
این خودرو از نظر سختافزاری با بی ام و M5 E60 مشترک بوده و اگرچه این دو خودرو در بازارهایی به غیر از آمریکا تنها با گیربکس جنجالی SMG-II دستی اتوماتیک شده عرضه شدند اما این گیربکس اصلاً روی هیجان سواری M6 و M5 تأثیر منفی نگذاشت. ویدئویی که تماشا خواهید کرد حاصل کار کانال AutoTopNL است که در واقع متخصص رانندگی پرسرعت در اتوبان بوده و به خوبی با بخشهای بدون محدودیت سرعت از اتوبانهای کشور آلمان آشناست.
در این ویدئو هنرنمایی بیامو M6 نسل E63 را تماشا خواهیم کرد هرچند باید دانست خودروی یاد شده تیون شده و قدرت بیشتری دارد. ما از تغییرات رخ داده در M6 ده سیلندر اطلاعی نداریم اما به نظر میرسد این کوپه آلمانی از سیستم اگزوز بازنگری شده سود میبرد تا کمی قدرت بیشتر و صدایی پرطنینتر داشته باشد. شما صدای تولیدی را حتی از داخل کابین نیز میتوانید بشنوید و باید اذعان کرد این صدا یکی از بهترین صداهایی است که در ماههای اخیر از یک خودرو شنیدهایم.
شتابگیری بیامو M6 نیز بسیار احساسبرانگیز است. راننده به راحتی سرعتهای بالای ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند و حتی به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت نیز نزدیک میشود و این کار را نیز بدون زحمت زیادی انجام میدهد. دمای پیشرانه نیز در کل تست انجام شده پایین بوده و تنها چیزی که نگرانکننده به نظر میرسد سرعت تمام شدن بنزین است! البته این مصرف سوخت بالا نباید سورپرایز کننده باشد زیرا پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری بکار رفته در این خودرو هرگز برای مصرف کم طراحی نشده است. در واقع نیروگاه S85 بیامو قدرت ۵۰۰ اسب بخار را ارائه میکند. حداکثر سرعت بیامو M6 روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت قفل شده اما در صورت سفارش پکیج M راننده به ۳۰۵ کیلومتر در ساعت میرسد. خودروی حاضر در تست نیز یا از این پکیج استفاده کرده و یا اینکه محدود کننده سرعتش حذف شده است.
TESLA
۲۰ آذر ۱۴۰۱یادمه یه زمانی غول پرفورمنس آلمانی ها همین m6 v10 بود که با امثال لامبورگینی مورسیالاگو، فراری ۵۹۹ gto یا پورشه ۹۱۱ توربو ( ۹۹۷) خیلی کل مینداخت ( هر چند اکثر اوقات شکست میخورد) ولی باز هم به عنوان یه معیار برای محصولات بعدی M شد و یه جورایی میشه نماد محصولات M پرفورمنس رو همین نسل m6 دونست که تو دوران تولیدش خیلی افتخارات بدست آورد و یکی از افتخاراتش همین پیشرانه ۱۰ سیلندر بود ، تو دوران خودش از لحاظ مهندسی بینظیر بود
MASOUD 0099
۲۰ آذر ۱۴۰۱جووووووووووووون
NAVID۰۰۹۸
۲۰ آذر ۱۴۰۱آقا
احساس تو من مرده !
طلا دلار مسکن زمین ماشین شده رویا و دستنیافتنی !
هنر کنی با درآمد عموم جامعه بتونی خرج شکم در بیاری بخور نمیری !
بعد نه فقط تو ایرانها ، نه ، ترکیه وضعش از ایران هم بدتر شده که با دوست خودم تو استانبول زندگی میکنه و صاحب خونه هم هست تعریف میکردیم میگفت چنان هزینههای انرژی بالا رفته که بیش از نیمی از درآمد را صرف خرج شارژ خونه و حملونقل روزانه میکنیم و باقیش هم میشه خورد و خوراک !
ولی جالبه برام که ما ایرانیها وقتی دستمان تنگ میشه و جیبها خالی میشه نسبت به هم دلرحمتر و مهربانتر میشویم در صورتی که مردم ترکیه عصبیتر و بیرحمتر میشوند و این مهربانی فقط برای ایرانیهاست و من کمتر جایی تجربه کردم و دیدم !
واقعاً دیگه چه حالی میمونه با این وضع ببینیم bmw چه میکنه یا چی میخواد وارد بشه یا قیمت فلان خودرو چقدر شده و میشه !!!!
چی داره میشه رو دیگه نمیشه تحلیلش کرد اما فکر میکنم یه مرگ تدریجی بدی در انتظار همه از کوچیک تا بزرگ جامعهی ایرانی باشه و در این روزهای وحشتناک بهترین آرامشی که میشه گرفت اینه که کتاب بخونیم فیلم ببینیم و اگر نه که دیگه پیشرفت در بیزینس محال شده چون مردم قدرت خریدشون نابود شده و همین که نیروی قدیمی را هم حفظ کنیم کلاه بالا میندازیم !
این روزها بیشتر از هر زمانی مراقب کلاهبرداری ، پروبازی ، دزدی در اطراف خودتان باشید که سر بچرخونید میبینید لباس تن را هم کندن بردن و دستتان به هیچ کجا نمیرسه از بس که همه جا شلوغ و به هم ریخته هست !
و جالبه که همه هم به هم حق میدهند چه مالباخته چه آقا دزده و کلاهبرداره ، یکی از درد نداری و یکی از درد نفهمی !
علی
۳ دی ۱۴۰۱پیشرفت در بیزینس محال شده !!!!!!؟!!!!!😐این چه حرفیه!
خیلی ها در این چند سال بسیار پیشرفت کردن از نظر مالی از جمله خودم از سال نود و شش که تورم در ایران شدت گرفت .از نظر مالی بسیار بالا تر رفتم .در پنج ساله گذشته دو تا خونه خریدم چند تا ماشین خریدم. شرکتم و کارم رو گسترش دادم .( چون اصلا پول به ریال ایران نگه نمیدارم )
Hassan
۲۰ آذر ۱۴۰۱من حس می کنم راننده باید کلاه ایمنی بذاره . سرعت بالا خطرناکه
Jamshid
۲۱ آذر ۱۴۰۱اون برای موتور کارآمد هست که میخوره زمین ضربه مغزی نشه
الان این اگه تصادف کنه با کلاه ایمنی بدنش تیکه تیکه میشه کلاه ایمنی براش فایده و معنی نداره
مهردادکمال
۲۰ آذر ۱۴۰۱از این نسل به ایران وارد شد و فکر کنم اکثرا تو خیابون دیدیم این نسل سری ۶ رو.. و اینکه برخی ادعا میکنن خیلی زیبا نیست! برعکس به نظرم فوق العاده اس! جالبه که فیسکر هم این مدل رو تیونینگ ظاهری کردش و یه محصول بی نهایت زیبا علی الخصوص از نمای پشتی ساخت. منتها تا اونجا که میدونم کلا این سالها محصولات بی ام و به پر استهلاک بودن و پر دردسر بودن معروف بودن. با این اوصاف به شخصه این مدل رو به نسل بعدیش ترجیح میدم.
Reza Waffen SS
۲۱ آذر ۱۴۰۱حال کردم دمت گرم