بی ام و ایزتا همیشه یک خودروی کوچک و عجیب بوده و مردم علیرغم عجیب بودنش آن را دوست داشتهاند؛ اما افراد بسیار کمی انتظار ارتقای چنین خودرویی را دارند. با وجود سهچرخ، یک درب و قدرتی کمتر از چمنزنهای امروزی، فکر نمیکنیم که ایزتا گزینهای ایده آل برای تیونینگ باشد! اما اگر قدرت خودرو بیشتر شود چه؟ اگر چهار چرخ و پیشرانه بزرگتر برای آن در نظر گرفته شوند چه؟ خب این ایزتا که تماشا میکنیم هماکنون برای فروش ارائه شده است و حرفهای جالبی برای گفتن دارد.
ایزتا در حالت استاندارد از پیشرانه تک سیلندر ۲۴۷ سیسی با قدرت ۱۲ اسب بخار استفاده میکرد. شما میتوانید پیشرانه این خودرو را در یک کیفدستی قرار دهید اما مدل موردبحث ما از پیشرانه ۴ سیلندر فولکسواگن بیتل استفاده میکند، پیشرانهای که بسیار بزرگتر از نیروگاه استاندارد ایزتا بوده و برای استفاده از آن باید در خارج از بدنه نصب شود. همچنین سیستم تعلیق عقب ایزتا نیز باید پهنتر شود و فاصله بین چرخ های عقبی نیز بسیار بیشتر شده است و تقریباً کل چرخ ها بیرون از بدنه دیده میشوند.
به خاطر اینکه قدرت این ایزتا سه تا پنج برابر بیشتر از نسخه استاندارد بوده و از چرخ های عقب بزرگ و توزیع وزن ۹۰ به ۱۰ سود میبرد، اساساً یک تله مرگ محسوب میشود! ظاهراً اگر به طرز عجیبی مراقب پدال گاز نباشید چرخ ها فورا هرزگردی خواهند داشت و البته جای تعجبی هم ندارد زیرا در تصاویر میتوانیم ببینیم که مالک بخش جلوی خودرو را تنها با یک دست بلند کرده است! بنابراین اگر کسی به دنبال خرید این خودرو باشد قطعاً باید بیمه حوادث را برای خود سفارش دهد. البته علاوه بر بیمه حوادث باید فرم سلامت ذهنی را نیز پر کرد چراکه فروشنده بهای ۱۴۵۰۰ دلاری را برای این ایزتا تعیین کرده است. باید اذعان کرد این هزینه زیادی برای یافتن یک ایزتا و ایجاد چنین تغییرانی نیست اما آیا واقعاً کسی خواهان خریدش هست؟
مهردادکمال
۳۰ خرداد ۱۴۰۱لکه ننگی بر تاریخ بی ام. و
GMA
۳۰ خرداد ۱۴۰۱لکه ننگ؟! اگه این مدل ساخته نمیشد بقای BMW قطعا به پایان میرسید
Porsche 911
۳۰ خرداد ۱۴۰۱لکه ننگ نیست
قبل از ساخت چنین ماشینی ب ام و شاخت موتور هواپیما رو بر عهده داشت و هواپیما های آلمان رو ب ام و براشون موتور میساخت
و در همون زمان مرسدس و دایملر ساخت موتور ماشین های زرهی رو به عهده داشتن
فکر نمیکنم که اینحا ب ام و باید تحقیر یا سرزنش بشه
Philipp
۳۱ خرداد ۱۴۰۱اگر نمی ساختنش الان رفته بودن پیش پونتیاکو پلیموث
تحت پیگرد
۳۰ خرداد ۱۴۰۱14500 تا 😲😲😲😲😲
mahdi-es17
۳۰ خرداد ۱۴۰۱سمی جدید همانند ماشینی که پروفایلمه😂😂😂
mahdi-es17
۳۰ خرداد ۱۴۰۱یسوال کامنتای منو ریپلای میکنید تک تک باید پستارو ببینم یا راه دیگه هم داره
Hl>i
۳۰ خرداد ۱۴۰۱درست همان سالهایی که بی ام و مشغول ساخت این خودرو بود شرکت مرسدس بنز روی نمادین ترین مدل خود یعنی SLR 300 کار میکرد
+|<i
من^_^
۳۰ خرداد ۱۴۰۱تنها جایی که بی ام و تونسته از بنز بهتر باشه اون دوره دو هزار و پنج تا دو هزار هشت(نسل اون موقع) به نظرم عملکردش بهتر بوده وگرنه همیشه بنز یه سروگردن بالا تر بوده(نظر شخصی)
Mohsen
۳۱ خرداد ۱۴۰۱پسرجان بی ام و اینو از ایتالیائیا خرید و داشت از منجلاب جنگ جهانی خارج میشد بنز ورشکست شد و شاه از ورشکستگی نجاتش داد و لگناشو وارد ایران کرد تنها ماشین خوب بنزم همون بود که اسمشو آوردی وگرنه یه مینی بوس ساز بیشتر نیست
aminbikar
۳۰ خرداد ۱۴۰۱به پراید میرسه 😓