یک شرکت آلمانی با استفاده از شاسی Z4 جدید، رودستر ۵۰۰ اسب بخار ساخته است که بیامو ۵۰۷ کلاسیک مدل ۱۹۵۶ را یادآوری میکند. این محصول حدود ۳۰۰ هزار دلار قیمت دارد.
زمانی که بیامو مدل ۵۰۷ را رونمایی کرد، بلافاصله به خودرویی محبوب تبدیل شد و در خاطرهها باقی ماند. این کوپه رودستر از یک پیشرانه تنفسطبیعی ۳ لیتری ۸ سیلندر V شکل سود میبرد که قدرت ۱۵۰ اسب بخار قدرت خود را از طریق یک جعبهدنده ۴ سرعتی به چرخهایش منتقل میکرد. حال یعنی ۶۵ سال پس از تولد این خودروی افسانهای، خودرویی تازه با الهام از آن و بر پایه بیامو Z4 G29 تولید شده است که برخلاف ۵۰۷، چندان زیبا یا بهتر است بگوییم همهپسند به نظر نمیرسد.
شرکت فناوری خودروی استلا (Estella-Fahrzeugtechnik) مسئولیت ساخت رودستر «تِندِر ۵.۷» را برعهده داشته است. این مجموعه تمام صفحات بدنه را از فیبرکربن ساخته است. طرح نهایی با الهام از ۵۰۷ کلاسیک شکل گرفته است و میتوان با دقت در خطوط بدنه منظور آن را متوجه شد اما بهطور کلی باید به تندر ۵.۷ شخصیت مختص خودش را اعطا کنیم.
در کابین این رودستر عجیب هم بازنگری شده است اما همچنان میتوان آثار یک بیامو مدرن را در آن مشاهده کرد؛ از نمایشگر مرکزی روی داشبورد گرفته تا کنسول مرکزی آشنا که DNA بیامو را فریاد میزنند.
زیر کاپوت تندر ۵.۷ یک پیشرانه B58 بیامو خفته است. این موتور ۳ لیتری توربوشارژ تخت ۶ سیلندر در حالت استاندارد توان تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد اما در تندر ۵.۷ و بهلطف بهبودهای فنی مانند استفاده از توربوشارژر جدید، ورودی هوا تازه و سیستم اگزوز بهروزشده که شرکت استلا در آن ایجاد کرده، به خروجی ۵۰۰ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتنمتر رسیده است.
تندر ۵.۷ سوار بر سیستم تعلیق تنظیمشونده کویلاور و رینگهای ۲۰ اینچی آلپینا حرکت میکند. سازنده آلمانی این خودرو لطف کرده و تنها ۱۵ دستگاه از آن را، هر یک در رنگی منحصربهفرد تولید خواهد کرد تا دست شمار زیادی به آن نرسد. مدیر استلا فتزاگ تکنیک (با نلفظ سخت آلمانی) میگوید که هماکنون دو مشتری! اقدام به خریداری این رودستر ۳۱۲هزار دلاری کردهاند مه تقریبا برابر با موستانگ GTD یا فراری 296GTB است.
تصور کنید ۳۲۰ هزار دلار پول در اختیار دارید، آیا خرید استلا را به مدلهای مشهورتر ترجیح میدهید؟ البته درهرصورت طراحی تندر ۵.۷ به پای بریکلین 3EV افسانهای نمیرسد. نظر شما چیست؟
مازیار
۶ خرداد ۱۴۰۳نمای جلو جانب و پشت
بد بد بد
froG-driVer
۷ خرداد ۱۴۰۳خیلی سمیه🤣🤣
Amir
۶ خرداد ۱۴۰۳حس نوستالژی و کلاسیک بودن رو به آدم منتقل می کنه
مهران
۶ خرداد ۱۴۰۳((درهرصورت طراحی تندر ۵.۷ به پای بریکلین ۳EV افسانهای نمیرسد.))
چرا نمیرسد؟!
حال بهم زن تر از بریکلین هم مگه هست؟طراحش معلوم نیست چی با خودش فکر میکرده.
arvin44
۶ خرداد ۱۴۰۳هرچقدر داریم جلوتر میریم محصولاتی که برای قدیما بوده بیشتر تولید میشه
Mr. gt c
۶ خرداد ۱۴۰۳تنها چیزی ک من مشاهده میکنم یک z4 هست که هویتش رو از دست داده
آرین
۷ خرداد ۱۴۰۳اصلا هیچ ربطی به بی ام و نداره قیافه این
محمد
۶ خرداد ۱۴۰۳آقای صفر پور این تیکه هایی که میندازید رودست ندارند.
البته درهرصورت طراحی تندر ۵.۷ به پای بریکلین ۳EV افسانهای نمیرسد🤣🤣
عالی هستی شما.👍👍👏👏
OM.01
۶ خرداد ۱۴۰۳این کلمات آلمانی هستن. معنیFahrzeugtechnik میشه فن آوری وسیله نقلیه یا تکنولوژی وسیله نقلیه و معنی Fasertechnik هم میشه فن آوری الیاف. البته معنی Faser میشه نخ تار چون بحث ماشین هست احتمالا همون منظور الیاف ساختار ماشین هست
زبان آلمانی به شدت زبان سختی هست و یادگیریش اراده قوی میخواد. تلفظ هاشو فاکتور بگیریم که با انگلیسی خیلی فرق داره، ارتیکل های کلمات واقعا داستان داره چون تمام گرامر به همین ارتیکل ها (جنسیت) کلمات بستگی داره اونایی که کلاس رفتن میدونن چی میگم 🤦♂️
همین 2 کلمه ارتیکلشون das و die هستن.
یعنی Das Fahrzeug و Die Faser
کلمه technik هم ارتیکلش die هست
😊😉
اگه بخوام این شرکت نحوه تلفظش رو به آلمانی بنویسم میشه= اشتلا فغ زویگ تشنیک
البته نوشتاری نمیشه فهمید ولی اینجوری هست
علی جردن
۶ خرداد ۱۴۰۳هروقت بخوام یک خودروی مدرن با ظاهر کلاسیک بخرم تنها گزینه منطقی مورگان هست و بس.
زیزیگولو
۶ خرداد ۱۴۰۳این تاثیر روحیات و سلیقه آدماست که باعث میشه یه عده از کلاسیک خوششون بیاد و یه عده از مدرن خوششون بیاد
علی جردن
۶ خرداد ۱۴۰۳بعضی مواقع آگاهی کافی نداشتن هم باعث علاقه غلط و انتخاب اشتباه میشه
زیزیگولو
۶ خرداد ۱۴۰۳علاقه مند بودن به سبک مدرن یا سبک کلاسیک کجاش غلطه؟ …… مثلاً یکی خونه با معماری کلاسیک دوست داره و یکی دیگه خونه با معماری مدرن دوست داره و هیچکدومشم اشتباه نیستش
علی جردن
۶ خرداد ۱۴۰۳معماری کلاسیک اصول فنگشویی نداره شاید دلت بگیره توی معماری مدرن چیدمان بر اساس بهتر شدن خلق و خوی رفتاری صورت میگره
زیزیگولو
۷ خرداد ۱۴۰۳حرف من اینه که سلیقه ها متفاوته
Mamali
۱۲ خرداد ۱۴۰۳با اختلاف بهترین نظر
Taha Ayoobi
۶ خرداد ۱۴۰۳چه جالب اینم خیلی شبیه پونتیاک پگاسوس 1971 عه.
Alireza
۶ خرداد ۱۴۰۳ماشین خوشگلیه یه ترکیب از مدرن و کلاسیک به نظرم ایده جذابیه
محمد
۷ خرداد ۱۴۰۳بیشتر شبیه محصولات انگلیسی شده تا آلمانی
امیرمسعود
۷ خرداد ۱۴۰۳دهه ۵۰ خودمون یه ماشین فورد سینکا انگلیسی بود دقیقا این شبیه اون هست.
رامتین
۷ خرداد ۱۴۰۳چقدر طراحی خاصی داره و بنظرم جذابه، چون خطوط بدنه و قوس صندوق عقب عالیه
فرهاد رئیسی
۷ خرداد ۱۴۰۳این همه ماشین کلاسیک زیبا یعنی بهتر نمیشد طراحی کرد.
pouyan-h808
۹ خرداد ۱۴۰۳زیباست ولی جلو پنجره دو تیکه اش بهش نمیاد
به عنوان به استون مارتین ماشین جذاب تری بود
فیات مولتیپلا
۱۲ خرداد ۱۴۰۳خود z4 و z8هم همین بودن، انگار طراحی هنری فیسکره
M power
۱۰ خرداد ۱۴۰۳خود مورگان هم موتورشو از بیمر میگیره.ولی قبول دارم مورگان خوشگلتره