بی ام و به همراه رقیب اصلیاش یعنی مرسدس بنز دو روش مختلف را در عرضه محصولات الکتریکی و پرچمدار خود اتخاذ کردهاند. در یکطرف بیامو i7 قرار دارد که تقریباً کاملاً مشابه سری ۷ جدید است و از پلتفرم مشترکی استفاده میکنند. از طرف دیگر مرسدس بنز EQS را داریم که از نظر طراحی و معماری ارتباطی با S کلاس ندارد. آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی بیامو درباره این تشابهات کلیدی به ما توضیح میدهد. او میگوید:
این یک انتخاب عمدی بود. ما احساس میکنیم حملونقل الکتریکی اتفاق میافتد اما هیچکسی سرعت آن را نمیداند. به همین خاطر ما حس کردیم اگر اشرافیت و الکتریکی بودن را در یک خودرو ترکیب کنیم سودمند خواهد بود زیرا در غیر این صورت و در آینده نزدیک شاید مشتریان خود را مجبور به انتخابی ناخوشایند بکنیم. آیا من مدرن هستم، آیا میخواهیم الکتریکی را انتخاب کنم یا میخواهم سوار محصولی راحت و جادار شوم؟ به همین خاطر این یک تصمیم تقریباً غیرعادلانه است که ما نمیخواهیم مشتریان را مجبور به آن بکنیم
مدیر طراحی بیامو سرانجام مجبور شد اعتراف کند این استراتژی بهصورت محدود در سالهای آینده نیز بکار گرفته خواهد شد. البته چنین چیزی را قبلاً هم دیدهایم. iX3 در برخی بازارهای جهانی با طراحی مشابه X3 عرضه میشود هرچند برخی جزئیات متفاوت در تریم ها و البته قوای محرکه وجود دارد. i4 و سری ۴ گرن کوپه نیز بسیار شبیه یکدیگر هستند. البته برخی محصولات الکتریکی بیامو همچون iX فاقد برادران بنزینی هستند. صحبت از طراحی شد و باید گفت نمای جلوی i7 و سری ۷ از طراحی مشابه با نسخه فیس لیفت X7 سود میبرند اما این طراحی در سایر مدلهای بیامو دیده نخواهد شد. انتظار نداریم سری ۳ بعدی از طراحی مشترک با سری ۷ پرچمدار استفاده کند. اصطلاح عروسکهای روسی چیزی نیست که آدریان فن هوی دونک به آن اشاره کرده باشد زیرا او میخواهد طراحیهای مختلفی را در نظر بگیرد.
او اظهار میدارد:
ما خودروهایی با شخصیتهای متنوع را عرضه خواهیم کرد. یک زبان طراحی مشترک برای تمامی خودروها در نظر گرفته نخواهد شد. سبد محصولات ما در حال حاضر بسیار بزرگ است بنابراین احساس میکنیم باید هر خودرو شخصیت خودش را داشته باشد زیرا رقبای مختلفی در هر کلاس حضور دارند. بهطورکلی میتوان گفت سری ۷ نماینده فلسفه طراحی محصولات پرچمدار بیامو است. مواردی همچون جلوپنجره و چراغهای جلو در خودروهای مختلف بیامو طراحی متمایزی خواهند داشت. نمای جلوی i7 مختص خودروهایی همچون سری ۷، X7 و XM خواهد بود. ما برای هر خودرو برداشت متفاوتی خواهیم داشت.
ali-mg
۷ خرداد ۱۴۰۱کشتی آلمانی درست جلو پنجره یکم بیش از حد معمول بزرگ ولی آخرش سری 7
Joker
۷ خرداد ۱۴۰۱دوتا ماشین که یه سر سوزن تو طراحی داخلی و خارجی نمیتونی تفاوت بینشون ببینی رو زده چرا شبیه به یکدیگر هستند؟!!واقعا چرا😂😂😂😂😂😂
هر کی میدونه بگه تا از بلاتکلیفی در بیایم🙏
محسن
۷ خرداد ۱۴۰۱ای بابا تازه یادمون رفته بود اما دوباره این سم تزریق کردید😐😂
Lione
۷ خرداد ۱۴۰۱اس جدید خیلی قشنگتر از eqs دراومد ولی سری 7 دستشون درد نکنه هردوشون زشتن تا تفاوتی بین مدل بنزینی و برقی نباشه
aminbikar
۷ خرداد ۱۴۰۱چرا ؟ چون طراحان تنبل بودند
TML BN
۷ خرداد ۱۴۰۱عزیزم جواب یک کلام طراح خسته بود
بهش چای ندادن
Alan.r
۷ خرداد ۱۴۰۱جواب کوتاه: مدیر طراحی حوصله نداشته یه گند دیگه بزنه
محمد
۷ خرداد ۱۴۰۱با اینکه به مرسدس علاقه بیشتری دارم، ولی روش بی ام دبلیو رو بیشتر میپسندم
حس داشتن سری هفت با قلب الکتریکی
ولی حس داشتن یه اس کلاس رو با مدل الکتریکیش نداری
mahdi-es17
۷ خرداد ۱۴۰۱طراحی بیرون یه ویران خودرو میداد قشنگ تر در میاورد😂
Jdm باز
۷ خرداد ۱۴۰۱نمای عقب ماشین چقدر بد و زشته
اصلا ابهت و گنگ بودن نسل قبل رو نداره 👎
آدمیزاد
۷ خرداد ۱۴۰۱من طراحی بی ام و های سال 1975 بیشتر می پسندم
ماکان
۷ خرداد ۱۴۰۱سلام . من یکی از افرادی هستم که تحت هر شرایطی بی ام و و مرسدس بنز را دوست دارم .
The 911
۷ خرداد ۱۴۰۱میخوام حرف حق بزنم ، قبول کنید که مرسدس و بی ام و گند زدن به ابهتشون ، تعصب برتون نداره (حمله نکنید به ریپلای دادن به من) دارم راست میگم، مثلا اس کلاس جدید که افتضاحه هم داخلش هم بیرونش، تقریبا ۷۰ درصد خارجی ها میگن اس کلاس ۲۰۱۳ بهتر بود ، کابینش، چراغاش همه چیزش. چرا اس کلاسی که به کینگ معروف بود اینطور شد؟ نمیدونیم، سری هفت ۲۰۱۵ هم که فوق العاده بود سال بعد جلوپنجرش بزرگ تر شد کلی ایراد دید. حالا این اومد، تازه دارن میگن همون قبلیه خوشگل تر بود و واقعا هم مدل ۲۰۲۰ خوب بود. دیسلایک ندید بیاید قبول کنیم این ۲ برند دارن قدم اشتباه برمیدارن. هزاروصد رحمت به آئودی، که A8 رو بهتر هم کرد. سرچ کنید Mercedes-Benz S class old and new exterior and interior خودتون ببینید کدوم بهتره ، برای سری ۷ هم بزنید. حرفی نمیزنم.
Black SLR
۷ خرداد ۱۴۰۱متاسفانه درسته….
CARLOVER
۱۳ خرداد ۱۴۰۱داداش به شدددددت باهات موافقم. موافق که چه عرض کنم، موافق و مخالف مربوط هستن به سلیقه شخصی. اما یک سری چیزها از سلیقه شخصی خارجه و واقعیته اسمش. این حرفایی که گفتی هیچکدوم سلیقه و نظر شخصی نیستن، واقعیت هستن. چه قبول کنیم چه نکنیم واقعیت همینه که گفتی و منم به شدت همین فکرو دارم و ذهنمو درگیر کرده. اصن اون ابهت و شکیل بودن نسلای قبلی هردو خودروساز کجا سوسول بازیا و بی منطق بازیای الانشون کجا. دقت کرده باشید تقریبا 4 یا 5 ساله طراحی توی جهان و ذهن و مردم جهان ازبین رفته و نه تنها ایست کرده بلکه بی منطق هم شده! از بدو تاریخ تاااا همین 2018 همه ماشینا اسپرت بودن و شیک بودنشون پیشرفت میکرد و توی مسیر و روند تکامل قرار داشت و جدید که میومد آدم میفهمید که آره قبلی یکم کهنه تر دیده میشه. اما الان اینطور نیس، جدید که میاد کلا آثاری از هویت قبلی توش دیده نمیشه که هیچ بی منطق هم دیده میشه و همچنین با نگاه به مدل قبلی به جای اینکه حس کنی این قدیمی شده و به روز نیس، حس انس و صمیمت بیشتری باهاش حس میکنی و از هر نظر نگاه میکنی میبینی اسپرت تر و حرفه ای تر و منطقی تره قبلیِ هرچیزی. این ینی طراحی واقعا مسیرش ایست کرده و طراحا برای اینکه به نوعی توجیه کنن کارشون و طرحشونو، عمدا یه طرح ناملموس و غیرمنطقی و خارج از روند ارائه میدن که یه جورایی بیننده رو فریب بدن و بتونن زنده بمونن! کورخوندن.
محمد هادی
۷ خرداد ۱۴۰۱خوووفه
سری هفت خوووفه
ابهت و عظمته
مثل یه ساختمون عظیم الجثه میمونه
مستحکم و زیبا و با ابهت
نمیدونم چرا حس من با شما انقد متفاوته
واقعا اغراق نمیکنم!