بی ام و

چرا نسل جدید بی ام و M2 کوپه وزن بسیار بالایی دارد؟

شمارش معکوس برای معرفی نسل جدید بی‌ام‌و M2 شروع شده است اما برخی نکات درباره این خودرو وجود دارد که می‌خواهیم به آن بپردازیم. محصولات مدرن این خودروساز به طرز شوکه کننده‌ای سنگین هستند که از جمله دلایل آن می‌توان به ابعاد و کلاسی که در آن حضور دارند اشاره کرد. باید اعتراف کنیم این مشکل فقط مختص بی‌ام‌و نیست زیرا اکثر برندها محصولاتی با وزن‌های بیشتر و بیشتر تولید می‌کنند که این موضوع به خاطر ویژگی‌های پیشرفته و سیستم‌های ایمنی است. این در حالی است که بی‌ام‌و به خاطر تولید خودروهای نسبتاً سبک‌وزن در سال‌های گذشته شناخته می‌شود. برای مثال بی‌ام‌و M2 جدید را در نظر بگیرید که حدود ۱۶۷۸ کیلوگرم وزن دارد و این رقم برای یک کوپه دو درب واقعاً وزن بالایی است. خب سؤالی که به وجود می‌آید این است: چرا نسل جدید بی‌ام‌و M2 وزن بالایی دارد؟

مجله اتوکار در خلال تست درایو نسخه پیش‌تولیدی M2 جدید با مهندسان این برند گفت‌وگویی داشته و آن‌ها به دلیل این موضوع اشاره کرده‌اند. به گزارش پدال و به نقل از بی‌ام‌و بلاگ، مهندسان می‌گویند خود بی‌ام‌و انتخاب کرده که این خودرو چنین وزنی داشته باشد. اساساً بی‌ام‌و M مجبور بوده بین دو گزینه یکی را انتخاب کند: کم کردن حداکثر وزن این خودرو و حذف برخی تجهیزات به منظور ارائه بهترین پرفورمنس و یا نصب بهترین تکنولوژی‌های مربوط به عملکرد خودرو و تولید پرفورمنس ترین کوپه کوچک تاریخ بی‌ام‌و.

 

گزینه اول باعث می‌شد خودروی سبک‌وزن و چابک تولید شود اما شاید کندتر از رقبا می‌شد درحالی‌که گزینه دوم باعث ایجاد یک کوپه با حد نهایی پرفورمنس می‌شود هرچند از نظر احساس رانندگی و لذت شاید کمی لنگ بزند. بی‌ام‌و M گزینه دوم را انتخاب کرده است. همان‌طور که می‌دانید بخش اعظم زیرساخت بی‌ام‌و M2 جدید از M4 گرفته شده و به همین خاطر است که این کوپه تازه‌نفس چنین فاصله‌ای بین چرخ های روبرویی و توانایی‌های فوق‌العاده دارد. بی‌ام‌و M4 کنونی از نظر پرفورمنس بسیار خوب عمل می‌کند و در واقع می‌توان آن را همانند GT-R ژرمن‌ها تلقی کرد اما فاقد حس سبکی مدل‌های قبل‌تر M3 است زیرا وزن بالایی دارد؛ بنابراین زمانی که ژرمن‌ها بخش‌هایی همچون ساب فریم‌ها، سیستم تعلیق، شوک‌ها و فنرها را از M4 می‌گیرند و آن را در M2 نصب می‌کنند خودرویی بسیار توانا تولید می‌شود که درعین‌حال باید با وزن بالای خود کنار بیاید.

 

نکته جالب اینکه علیرغم وزن بالای این خودرو هنوز هم برخی اقدامات برای کاهش وزن M2 صورت گرفته است. برای مثال این خودرو از سقف فیبر کربنی و آلومینیوم زیاد در سیستم تعلیق سود می‌برد؛ بنابراین بی‌ام‌و تنها به فکر پرفورمنس صرف نبوده است. این برند آلمانی برای جبران اضافه‌وزن M2 جدید یک پیشرانه بزرگ را در نظر گرفته است. نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی S58 که آن‌هم از M4 گرفته شده قدرت ۴۴۴ اسب بخاری دارد که از خروجی ۴۷۳ اسبی M4 کمتر است. البته این قدرت برای خودرویی با ابعاد M2 کاملاً کفایت خواهد کرد. همچنین نسخه داغ‌تر این خودرو نیز در راه است که از همان قدرت ۴۷۳ اسبی برادر بزرگ‌تر سود خواهد برد و امیدوارم وزن آن اندکی کاهش یابد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    کلا نسل جدید یکم پلشته

    موافقم 26
    مخالفم 8
  2. akrh78

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    چرند
    شده مثل توجیهشون برا جلو پنجره دماغ خوکی

    موافقم 20
    مخالفم 9
    1. R@min

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      این تنها راهکار برای گرفتن حد نهایی پرفورمنس و پایداری بالا در مسیر در محصولات موتور جلو هست.

      از کاماروها و ماستنگ های پیست محور تا مرسدس و محصولات موتور جلوی دیگه همگی وزنی بالای ۱۶۰۰ کیلو دارن. بی ام و هم فهمید سبک سازی فایده ای نداره و راه بقیه رو پیش گرفت و پرفورمنس سری ۴ و ۸ هم اثبات این قضیه هست.

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. کیانوش

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (826 ديدگاه)

        بزگوار ام دو مودروی واسه حد نهایی پرفورمنس و اسپورت بودن نیست ی کوپه کوچیکه واسه لذت بردن ازرانندگی قرار نیست که با جی تی بلک سریس قیاس بشه از نظر من سلیقه تویوتا تو سوپرا خیلی بیشتر از بی ام و بود پلتفرمشون یکی بود اما اون اززد فور که واقعا عقب تر ازسوپرا بود و اینم ازام دو جیدید که شده ی ام فور یکم ارزون تر همین

  3. aryan 25

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    یادتونه یه مقاله توی همین پدال چند وقت پیش بود که بی ام و این ماشین رو به عنوان ماشین دریفت معرفی کرد ؟ مگه یکی از لازمه های دریفت سبک وزن بودن نیست؟ این نسلش بجای پیشرفت پسرفت کرده

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. کیانوش

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (826 ديدگاه)

      واقعا تو پست های راجب بی ام و. مغز ادم هنگ میکنه اقا واسه ماشین کوپه ساز کوچیک به پیر وزنزیاد نقطعه ضعفه و اهمیتی نداره ثدرتموتور چقدر زیاد باشه بازموزنزیاد نقطعه ضعف بزرگیه واسه این کلاس ،،اصلا شما ازخودتون نپرسدین که این همه شباهت فنیش با ام فور چی از نظر شما واقعا این اتفاق خوبیه و به نفع برنده بی ام و است؟!؟!فکر کن مثلا نیسان میومد ازسیتم های جی تی ار تو نیسان زد استفاده میکرد مشخصه ایده احمقانه ایه اگه ی نفر میخواست ام دو خودش رو مثل احمقا تیون کنه نمیشد تزش ایراد گرفت اما این خودرو قراره تولید انبوه بشه و هرمی بخردش هر روز این سئوال رو ازخودش میپرسه که خب چرا خود ام فچر رو نخریدم

  4. رضا

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    چه تکنولوژی میتونه داشته باشه که وزن کوپه کوچیک رو به ۱۷۰۰ کیلو برسونه !!!
    احتمالا میخوان نسخه CS با قیمت گزاف بزنن و بگن اگه ماشین سبک میخواید اونو بخرید

    موافقم 8
    مخالفم 6
  5. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    سری 2 ماندگار

    موافقم 13
  6. محمد هادی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    مسلما نیروی عظیم موتورش این اضافه وزن رو پوشش خواهد داد
    بعلاوه ی گیربکس های عملکرد بالای اخیر این شرکت

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. Bmw gg6

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (112 ديدگاه)

      اخه چه لزومی داره این همه قدرت سر این اضافه وزن حروم بشه هم رو مصرف سوخت تإسیر داره هم تو هندلینگ و بقیه چیزا /:

      موافقم 3
      مخالفم 3
    2. کیانوش

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (826 ديدگاه)

      عزیزم هرچقدر هم انجین قدرت داشته باشه بازم وزن زیاد خودرو احساس میشه قدرت موتور ی بخشه خب تو پیچ ایا لاستیک میتونه این وزن بالا رو تو پیو باسرعت بالا تحمل کنه فقط قدرت موتور که ملاک نیست

  7. ۹۱۱

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (599 ديدگاه)

    وزن بالای ماشین های جدید، بخاطر سیستم‌های ایمنی و سیستم‌های دیگه یی که به ماشین اضافه میشه هست. البته با هندلینگ و قدرت بیشتر ،بی ام و می تونه این نسل رو خیلی خوب درست کنه.

  8. پیام

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (287 ديدگاه)

    تنها راهش نخریدنه تا حساب کار بیاد دستشون مردم نخرید الان از فردا M2 میاد نمایندگیها زرتی نرین صف بکشین واسه پیش ثبت نامش تا بفهمن ایرانی جماعت لایق این اشغال سنگین وزن نیستن خدا پشت و پناه خودرو سازای وطنی باشه که اگه نبودن اشغال سازی به نام بنز و بی ام و پوست این ملتا میکندن.
    #M2 نخرین

    موافقم 5
    مخالفم 12
    1. Porsche 911

      ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      میدونم که جنبه طنز داره
      ولی این شوخی ها خیلی هم جذاب نیستن

  9. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی جالبه . بی ام و این همه سال داره ماشین تولید میکنه و توی این سال ها اینقد پیشرفت کرده و معروف شده و این همه مهندسی برای ساختشون استفاده شده .حالا یکی که نشسته تو خونه یه بیژامه پاشه و پراید گذاشته تو حیاطش داره نظر میده که چجوری باید ساخته بشه . اگر بلدی خوب بسم الله خودت بساز

    1. کیانوش

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (826 ديدگاه)

      بله ما نمیتونیم بسازم اما بی ام و اشتباه کرده که کوچیکترین کوپه اش رو اینقدر سنگین کرده و اومده نصف قطعاتشم تزام فور گرفته کسی که ی کوپه کوچیک میگیره دنبال دو تا توربو شارژ و قدرت زیاد. و وزن زیاد نیست بزگوار ی حسی میخواد مثل نیسان زد یا سوپرا خب الان چرا باید ی نفر ام فوراصل رو نگیره و بیاد این ام فور ناقص رچ بگره ،،وزن تو حس و خال رانندگی تاثیر خیلی زیادی داره این خودرو هم دلیلشرو نمیدونم اما بی ام و شدیدا شبیه ام فورش کرده حس رانندکیش رو که خب کار عاقلانه ای نیست الان نیسان نیسان جی تی ار. رو داره و پیسان زد رو این دوتا تو مشخصات هیچشباهتی به هم ندارن یا پورشه ناین الون رو داره و ۷۱۸ رو این دو تا هم شباهتی به هم ندارن ازنظر مشخصات و ی کوپه در حد سوپر اسپورت و ی کوپه دیگه سبک وزن با لذت رانندگی خیلی بالا اشتباه کرد بی ام و با این نسل ام ۲ باید تا میتونست بین ام ۲ و ام ۴ تمایز ایجاد میکرد نه اینکه بیاد کاملا شبیه همشون کنه ازنظر مشخصات و حس و حال رانندگی بعد کی ی کوپه کوچیک دو محوره میخواد خدایی فکر کن مثلا کسی بگه من موستانگ دو محوره میخوام گند زدن به حس و حال ماشین ها فرمول یک محو عقبه و اسپورت ترین خودری ساخته شده است اینکه بهانه میکنن واسه سریع تر شدن خودرو دو محوره اش میکنن چرت محظه فقط واسه این دو محوره میکنن تا با کمک نرم افزار لانچ کنرل ی شتاب اولیه خب به خودرو بدن و سر مردم رو کلاه بزارن که خودرو سریعه اما بابت همون ی. ذره شتاب بهتر کلی وزنخودرو بالاتر میره و لذت رانندگی هم میاد پایین بله تو استیشن ها یاکراس اور ها دو محوره بودن مزیته واقعا اما کوپه نه

  10. کیانوش

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (826 ديدگاه)

    چه اشتباه مهلکی کرده بی ام دبلیو خب لامصب چرا باید دو تا ام فور بدی بیرون چرا همون گزینه اول رو انتخاب نکردی ی کوپه سبک خب به درک که کم تر ازچهارصد تا قدرت می داشت هرچند شک ندارم میتونستی همین انجین رو هم تو اون کوپه سبک استفاده کنی اما خب زی ام و است دیگه جدیدا کسی نمیدونه چیکار داره میکنه یک تن هفتصد هشتصد کیلو وزن واسه کوچیکترین کوپه ات آخه بعد اومده انجین و ترمزو تعلیق و فاصله بین دو تا چرخ رو هم دقیقا ام فور استفاده کرده چرا اخه مگه قبلیه چش بچپ ی جاهای حتی نسل قبل ام دو لذتش بیشتر ازام فور بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا