شمارش معکوس برای معرفی نسل جدید بیامو M2 شروع شده است اما برخی نکات درباره این خودرو وجود دارد که میخواهیم به آن بپردازیم. محصولات مدرن این خودروساز به طرز شوکه کنندهای سنگین هستند که از جمله دلایل آن میتوان به ابعاد و کلاسی که در آن حضور دارند اشاره کرد. باید اعتراف کنیم این مشکل فقط مختص بیامو نیست زیرا اکثر برندها محصولاتی با وزنهای بیشتر و بیشتر تولید میکنند که این موضوع به خاطر ویژگیهای پیشرفته و سیستمهای ایمنی است. این در حالی است که بیامو به خاطر تولید خودروهای نسبتاً سبکوزن در سالهای گذشته شناخته میشود. برای مثال بیامو M2 جدید را در نظر بگیرید که حدود ۱۶۷۸ کیلوگرم وزن دارد و این رقم برای یک کوپه دو درب واقعاً وزن بالایی است. خب سؤالی که به وجود میآید این است: چرا نسل جدید بیامو M2 وزن بالایی دارد؟
مجله اتوکار در خلال تست درایو نسخه پیشتولیدی M2 جدید با مهندسان این برند گفتوگویی داشته و آنها به دلیل این موضوع اشاره کردهاند. به گزارش پدال و به نقل از بیامو بلاگ، مهندسان میگویند خود بیامو انتخاب کرده که این خودرو چنین وزنی داشته باشد. اساساً بیامو M مجبور بوده بین دو گزینه یکی را انتخاب کند: کم کردن حداکثر وزن این خودرو و حذف برخی تجهیزات به منظور ارائه بهترین پرفورمنس و یا نصب بهترین تکنولوژیهای مربوط به عملکرد خودرو و تولید پرفورمنس ترین کوپه کوچک تاریخ بیامو.
گزینه اول باعث میشد خودروی سبکوزن و چابک تولید شود اما شاید کندتر از رقبا میشد درحالیکه گزینه دوم باعث ایجاد یک کوپه با حد نهایی پرفورمنس میشود هرچند از نظر احساس رانندگی و لذت شاید کمی لنگ بزند. بیامو M گزینه دوم را انتخاب کرده است. همانطور که میدانید بخش اعظم زیرساخت بیامو M2 جدید از M4 گرفته شده و به همین خاطر است که این کوپه تازهنفس چنین فاصلهای بین چرخ های روبرویی و تواناییهای فوقالعاده دارد. بیامو M4 کنونی از نظر پرفورمنس بسیار خوب عمل میکند و در واقع میتوان آن را همانند GT-R ژرمنها تلقی کرد اما فاقد حس سبکی مدلهای قبلتر M3 است زیرا وزن بالایی دارد؛ بنابراین زمانی که ژرمنها بخشهایی همچون ساب فریمها، سیستم تعلیق، شوکها و فنرها را از M4 میگیرند و آن را در M2 نصب میکنند خودرویی بسیار توانا تولید میشود که درعینحال باید با وزن بالای خود کنار بیاید.
نکته جالب اینکه علیرغم وزن بالای این خودرو هنوز هم برخی اقدامات برای کاهش وزن M2 صورت گرفته است. برای مثال این خودرو از سقف فیبر کربنی و آلومینیوم زیاد در سیستم تعلیق سود میبرد؛ بنابراین بیامو تنها به فکر پرفورمنس صرف نبوده است. این برند آلمانی برای جبران اضافهوزن M2 جدید یک پیشرانه بزرگ را در نظر گرفته است. نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی S58 که آنهم از M4 گرفته شده قدرت ۴۴۴ اسب بخاری دارد که از خروجی ۴۷۳ اسبی M4 کمتر است. البته این قدرت برای خودرویی با ابعاد M2 کاملاً کفایت خواهد کرد. همچنین نسخه داغتر این خودرو نیز در راه است که از همان قدرت ۴۷۳ اسبی برادر بزرگتر سود خواهد برد و امیدوارم وزن آن اندکی کاهش یابد.
TML BN
۲۹ شهریور ۱۴۰۱کلا نسل جدید یکم پلشته
akrh78
۲۹ شهریور ۱۴۰۱چرند
شده مثل توجیهشون برا جلو پنجره دماغ خوکی
R@min
۲۹ شهریور ۱۴۰۱این تنها راهکار برای گرفتن حد نهایی پرفورمنس و پایداری بالا در مسیر در محصولات موتور جلو هست.
از کاماروها و ماستنگ های پیست محور تا مرسدس و محصولات موتور جلوی دیگه همگی وزنی بالای ۱۶۰۰ کیلو دارن. بی ام و هم فهمید سبک سازی فایده ای نداره و راه بقیه رو پیش گرفت و پرفورمنس سری ۴ و ۸ هم اثبات این قضیه هست.
کیانوش
۲۶ فروردین ۱۴۰۲بزگوار ام دو مودروی واسه حد نهایی پرفورمنس و اسپورت بودن نیست ی کوپه کوچیکه واسه لذت بردن ازرانندگی قرار نیست که با جی تی بلک سریس قیاس بشه از نظر من سلیقه تویوتا تو سوپرا خیلی بیشتر از بی ام و بود پلتفرمشون یکی بود اما اون اززد فور که واقعا عقب تر ازسوپرا بود و اینم ازام دو جیدید که شده ی ام فور یکم ارزون تر همین
aryan 25
۲۹ شهریور ۱۴۰۱یادتونه یه مقاله توی همین پدال چند وقت پیش بود که بی ام و این ماشین رو به عنوان ماشین دریفت معرفی کرد ؟ مگه یکی از لازمه های دریفت سبک وزن بودن نیست؟ این نسلش بجای پیشرفت پسرفت کرده
کیانوش
۲۶ فروردین ۱۴۰۲واقعا تو پست های راجب بی ام و. مغز ادم هنگ میکنه اقا واسه ماشین کوپه ساز کوچیک به پیر وزنزیاد نقطعه ضعفه و اهمیتی نداره ثدرتموتور چقدر زیاد باشه بازموزنزیاد نقطعه ضعف بزرگیه واسه این کلاس ،،اصلا شما ازخودتون نپرسدین که این همه شباهت فنیش با ام فور چی از نظر شما واقعا این اتفاق خوبیه و به نفع برنده بی ام و است؟!؟!فکر کن مثلا نیسان میومد ازسیتم های جی تی ار تو نیسان زد استفاده میکرد مشخصه ایده احمقانه ایه اگه ی نفر میخواست ام دو خودش رو مثل احمقا تیون کنه نمیشد تزش ایراد گرفت اما این خودرو قراره تولید انبوه بشه و هرمی بخردش هر روز این سئوال رو ازخودش میپرسه که خب چرا خود ام فچر رو نخریدم
رضا
۲۹ شهریور ۱۴۰۱چه تکنولوژی میتونه داشته باشه که وزن کوپه کوچیک رو به ۱۷۰۰ کیلو برسونه !!!
احتمالا میخوان نسخه CS با قیمت گزاف بزنن و بگن اگه ماشین سبک میخواید اونو بخرید
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۹ شهریور ۱۴۰۱سری 2 ماندگار
محمد هادی
۲۹ شهریور ۱۴۰۱مسلما نیروی عظیم موتورش این اضافه وزن رو پوشش خواهد داد
بعلاوه ی گیربکس های عملکرد بالای اخیر این شرکت
Bmw gg6
۲۹ شهریور ۱۴۰۱اخه چه لزومی داره این همه قدرت سر این اضافه وزن حروم بشه هم رو مصرف سوخت تإسیر داره هم تو هندلینگ و بقیه چیزا /:
کیانوش
۲۶ فروردین ۱۴۰۲عزیزم هرچقدر هم انجین قدرت داشته باشه بازم وزن زیاد خودرو احساس میشه قدرت موتور ی بخشه خب تو پیچ ایا لاستیک میتونه این وزن بالا رو تو پیو باسرعت بالا تحمل کنه فقط قدرت موتور که ملاک نیست
۹۱۱
۲۹ شهریور ۱۴۰۱وزن بالای ماشین های جدید، بخاطر سیستمهای ایمنی و سیستمهای دیگه یی که به ماشین اضافه میشه هست. البته با هندلینگ و قدرت بیشتر ،بی ام و می تونه این نسل رو خیلی خوب درست کنه.
پیام
۲۹ شهریور ۱۴۰۱تنها راهش نخریدنه تا حساب کار بیاد دستشون مردم نخرید الان از فردا M2 میاد نمایندگیها زرتی نرین صف بکشین واسه پیش ثبت نامش تا بفهمن ایرانی جماعت لایق این اشغال سنگین وزن نیستن خدا پشت و پناه خودرو سازای وطنی باشه که اگه نبودن اشغال سازی به نام بنز و بی ام و پوست این ملتا میکندن.
#M2 نخرین
Porsche 911
۳۰ شهریور ۱۴۰۱میدونم که جنبه طنز داره
ولی این شوخی ها خیلی هم جذاب نیستن
ناشناس
۳۰ شهریور ۱۴۰۱خیلی جالبه . بی ام و این همه سال داره ماشین تولید میکنه و توی این سال ها اینقد پیشرفت کرده و معروف شده و این همه مهندسی برای ساختشون استفاده شده .حالا یکی که نشسته تو خونه یه بیژامه پاشه و پراید گذاشته تو حیاطش داره نظر میده که چجوری باید ساخته بشه . اگر بلدی خوب بسم الله خودت بساز
کیانوش
۲۶ فروردین ۱۴۰۲بله ما نمیتونیم بسازم اما بی ام و اشتباه کرده که کوچیکترین کوپه اش رو اینقدر سنگین کرده و اومده نصف قطعاتشم تزام فور گرفته کسی که ی کوپه کوچیک میگیره دنبال دو تا توربو شارژ و قدرت زیاد. و وزن زیاد نیست بزگوار ی حسی میخواد مثل نیسان زد یا سوپرا خب الان چرا باید ی نفر ام فوراصل رو نگیره و بیاد این ام فور ناقص رچ بگره ،،وزن تو حس و خال رانندگی تاثیر خیلی زیادی داره این خودرو هم دلیلشرو نمیدونم اما بی ام و شدیدا شبیه ام فورش کرده حس رانندکیش رو که خب کار عاقلانه ای نیست الان نیسان نیسان جی تی ار. رو داره و پیسان زد رو این دوتا تو مشخصات هیچشباهتی به هم ندارن یا پورشه ناین الون رو داره و ۷۱۸ رو این دو تا هم شباهتی به هم ندارن ازنظر مشخصات و ی کوپه در حد سوپر اسپورت و ی کوپه دیگه سبک وزن با لذت رانندگی خیلی بالا اشتباه کرد بی ام و با این نسل ام ۲ باید تا میتونست بین ام ۲ و ام ۴ تمایز ایجاد میکرد نه اینکه بیاد کاملا شبیه همشون کنه ازنظر مشخصات و حس و حال رانندگی بعد کی ی کوپه کوچیک دو محوره میخواد خدایی فکر کن مثلا کسی بگه من موستانگ دو محوره میخوام گند زدن به حس و حال ماشین ها فرمول یک محو عقبه و اسپورت ترین خودری ساخته شده است اینکه بهانه میکنن واسه سریع تر شدن خودرو دو محوره اش میکنن چرت محظه فقط واسه این دو محوره میکنن تا با کمک نرم افزار لانچ کنرل ی شتاب اولیه خب به خودرو بدن و سر مردم رو کلاه بزارن که خودرو سریعه اما بابت همون ی. ذره شتاب بهتر کلی وزنخودرو بالاتر میره و لذت رانندگی هم میاد پایین بله تو استیشن ها یاکراس اور ها دو محوره بودن مزیته واقعا اما کوپه نه
کیانوش
۲۶ فروردین ۱۴۰۲چه اشتباه مهلکی کرده بی ام دبلیو خب لامصب چرا باید دو تا ام فور بدی بیرون چرا همون گزینه اول رو انتخاب نکردی ی کوپه سبک خب به درک که کم تر ازچهارصد تا قدرت می داشت هرچند شک ندارم میتونستی همین انجین رو هم تو اون کوپه سبک استفاده کنی اما خب زی ام و است دیگه جدیدا کسی نمیدونه چیکار داره میکنه یک تن هفتصد هشتصد کیلو وزن واسه کوچیکترین کوپه ات آخه بعد اومده انجین و ترمزو تعلیق و فاصله بین دو تا چرخ رو هم دقیقا ام فور استفاده کرده چرا اخه مگه قبلیه چش بچپ ی جاهای حتی نسل قبل ام دو لذتش بیشتر ازام فور بود