در این مقاله با زشت ترین خودروهای تاریخ بی ام و آشنا خواهید شد.
بی ام و یکی از بهترین تولیدکنندگان خودروهای لوکس دنیاست اما هیچ شرکتی بینقص نیست و حتی بی ام و نیز در گذشته نقاط ضعف زیادی داشته است. البته باید دانست این خودروهای ضعیف همچنان کار میکنند و دلیل عدم علاقه مردم به آنها معمولاً مواردی همچون قیمت بالا و یا مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان قطعات بوده است. اگر صفحات تاریخ را ورق بزنید شاهد برخی خودروهای بی ام و خواهید بود که از نظر طراحی برجسته نبودهاند. این خودروها معمولاً تناسبات نادرست و یا طراحی جنجالی داشتهاند و سریعاً هم کنار گذاشته شدهاند. با اینکه برخی افراد معتقدند خودروهای این لیست منحصربهفرد و خاص هستند اما ما نظر دیگری داریم. در ادامه شما را با زشت ترین خودروهای بی ام و آشنا میکنیم.
زشت ترین خودروهای بی ام و
بی ام و سری ۳ کامپکت
سری ۳ پرفروشترین خودروی این برند است و مدل کامپکت موردبحث ما جزو بدترین آنهاست. افرادی که خواهان هاچبکی لوکس از باواریا بودند گزینهای نداشتند اما در سال ۲۰۰۴ بود که سری ۱ نسل E87 تولید شد. تا قبل از آن بی ام و خودروی سری ۳ کامپکت نسل E36/E46 را بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ تولید کرده بود. اولین نسخه این خودرو در واقع همان سری ۳ استاندارد E36 بود که بجای صندوقعقب آن طراحی هاچبک در نظر گرفته شد. با اینکه چنین کاری هزینههای تولید را کاهش داد و قیمتش را به کمتر از مدل سدان رساند اما تناسبات خودرو درست نبود و در بخش جلو شبیه E36 به نظر میرسید اما از زوایای دیگر چهرهای عجیب داشت. وقتی که از نمای جانبی به این خودرو نگاه میکردید، سری ۳ کامپکت شبیه E36 کوپهای بود که صندوق خود را در تصادف از دست داده است. بی ام و همین کار را با سری ۳ نسل E46 نیز انجام داد و نسخه کامپکت آن را در سال ۲۰۰۱ عرضه کرد. بخش عقب بریده شده خودرو ظاهر عجیبی ایجاد میکرد و جدای از آن بی ام و چراغهای جلو را نیز تغییر داد تا با مدل استاندارد تمایز ایجاد کند هرچند این تمایز به قیمت زشت تر شدن خودرو تمام شد.
بی ام و Z3 کوپه
Z3 یکی از موفقترین خودروهای تاریخ بی ام و است و حتی جیمز باند نیز یکی از آنها را رانده است. نسخه رودستر این خودرو لذت رانندگی در هوای آزاد را با ظاهری زیبا ارائه میکند اما این موضوع را نمیتوان درباره Z3 کوپه گفت. مدل کوپه درست شبیه نسخه رودستر بوده و یک سقف فلزی بزرگ جایگزین سقف نرم شده است. اگر بی ام و پروفایل جانبی نسخه رودستر را در Z3 کوپه حفظ میکرد مشکلی به وجود نمیآمد اما بجای این کار، خودروی خود را به یک هاچبک تبدیل کرد و خط سقف آن به گونهای عجیب به انتها رسید. شاید این تصمیمی کاربردی به نظر برسد چراکه در بخش عقب فضای بیشتری ایجاد میشود اما هنوز هم کابین خودرو ظرفیت ۲ نفر را دارد و به همین خاطر چنین چیزی منطقی نبوده است. Z3 کوپه در صورت برخی تغییرات طراحی از جمله وجود یک صندوق کامل طراحی بسیار بهتری داشت اما هرگز این اتفاق نیفتاد.
بی ام و سری ۷ نسل E65
خودروی پرچمدار یک شرکت باید شیکترین و خاصترین محصول آن باشد و این موضوع تا حد زیادی درباره سری ۷ بی ام و صدق میکند. جیمز باند نیز با یک سری ۷ پیشرفته نسل E38 در فیلم فردا هرگز نمیمیرد حضور داشت اما زمانی که ژرمنها نسل E65 این خودرو را معرفی کردند شاهد سدانی گردتر و فربهتر بودیم. چراغهای جلوی این خودرو پف کردگی بیشتری داشتند و جدیت چهره E38 را از دست داده بودند. همچنین باقی بخشهای بدنه نیز رشد کرده بودند اما شاید بزرگترین و جنجالیترین تغییر سری ۷ نسل E65 را بتوان بخش عقب آن دانست که هیچ شباهتی به باقی بخشهای بدنه نداشت. همچنین نوار نورانی مدل قبل از فیس لیفت هم عجیب بودن بخش عقب خودرو را بیشتر میکرد. طراحی چراغهای عقب هم به گونهای بود که ظاهراً برش عجیبی داشتهاند. خوشبختانه مدل فیس لیفت بسیاری از این ایرادات را رفع کرد اما پروفایل جانبی خودرو همچنان سنگین و عجیب به نظر میرسید. برخی کارشناسان حتی میگویند مدل فیس لیفت سری ۷ جزو موفقترین کارهای تاریخ بی ام و است.
بی ام و iX
بی ام و iX اولین تلاش باواریا در کلاس شاسی بلندهای برقی کوچک است و قرار بود به این برند در رقابت با شرکتهایی همچون تسلا و ریویان کمک کند. با اینکه پرفورمنس، کابین و توان پیمایش iX مورد تحسین قرار گرفته اما نمای جلوی آن طراحی بحثبرانگیزی دارد و به همین خاطر در لیست زشت ترین خودروهای بی ام و حضور یافته است. این خودروساز آلمانی تصمیم گرفت دو جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ را در دماغه iX نصب کند اما نتیجه نهایی این بود که با اولین نگاه به خودرو حس عجیبی پیدا خواهید کرد. این زبان طراحی مشابه همان چیزی بود که در M3 و M4 دیده بودیم اما iX خودرویی برقی است و به همین دلیل نیازی به ورودی هوای بزرگ در جلو ندارد. اگر با دقت به خودرو نگاه کنید خواهید فهمید که جلوپنجرههای iX فاقد منافذ عبور هوا هستند.
بی ام و سری ۷ نسل G70
حدود ۲۰ سال پس از معرفی سری ۷ جنجالی قبلی که به آن اشاره شد، یک سری ۷ خبرساز دیگر رونمایی شد. این خودرو که با کد G70 شناخته میشود از همان مشکل iX یعنی جلوپنجره بزرگ و ناهماهنگ با سایر اجزای بدنه رنج میبرد. این بار جدای از جلوپنجره، چراغهای جداگانه نیز جلبتوجه میکنند. اگرچه چنین ترکیبی باعث شده سری ۷ ظاهری آیندهنگرانه پیدا کند اما ما خواهان چنین آیندهای نیستیم. تریم مشکی سپر جلو نیز کمکی به بهبود اوضاع طراحی این سدان لوکس نکرده است.
بی ام و سری ۵
ما استفاده از جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ در برخی محصولات بی ام و را پذیرفتهایم اما درک نمیکنیم که چرا این خودروساز یک پلاستیک مشکی براق را روی سپر جلوی سری ۵ نسل G60 نصب کرده است. شاید ژرمنها میخواستهاند این خودرو در دریایی از خودروهای شبیه به هم متمایز جلوه کند اما نتیجه نهایی جالب از کار درنیامده و به همین خاطر سری ۵ نسل G60 نیز در لیست زشت ترین خودروهای بی ام و حضور دارد. در برخی تصاویر، این خودرو بدون جلوپنجره مشکی موردبحث به نمایش درآمده و وضعیت بهتری دارد؛ اما جدای از طراحی بحثبرانگیز این قطعه، سری ۵ جدید سواری خوبی دارد و شما را راضی خواهد کرد.
BMW is GOD
۲۰ بهمن ۱۴۰۳اتفاقا بی ام و هیچ خودروی زشتی نداره و تمام خودروهاش زیبا هستن ولی بعضی از خودرو هاش خاص پسند هستند و هر کسی طراحیشون رو نمی پسنده
(Ali(chevynova
۲۰ بهمن ۱۴۰۳BMW is GOD
مثل بی ام و ایزتا ۱۹۵۵ ، درسته؟
رضا
۲۰ بهمن ۱۴۰۳نه مثل شورولت نوا 150 میلیون تومانی
Iman 007
۲۰ بهمن ۱۴۰۳تعصب رو بزار کنار لطفا
Jamshid
۲۰ بهمن ۱۴۰۳از اسمت معلومه فازت چیه
ehsan.fa
۲۰ بهمن ۱۴۰۳به نظرم سری ۵ زشتترینش هست
mickeyy
۲۰ بهمن ۱۴۰۳سری ۵ قرمز عکس آخری اونقدر هم بد نیست از خیلی از ماشین هایی که امروز میبینیم طراحیش بهتره فقط جلو پنجرش بده ولی سری ۷ نسل g70 واقعا مزخرفه طراحیش
Iman 007
۲۰ بهمن ۱۴۰۳به معنی واقعی کلمه سری 7 زشته عاشق نسل قبلشم ولی این اشغاله
911
۲۰ بهمن ۱۴۰۳پس نیو کلاس چی ؟
انگار این اواخر بی ام و طراحان ایران خودرو و سایپا رو استخدام کرده
شاهین
۲۰ بهمن ۱۴۰۳نئو کلاس فعلا تولید نشده و چیزی که دیدیم یه کانسپت بوده. احتمالا اون هم کاندید بالقوه این لیست باشه متاسفانه.
بز کوهی پازن
۲۰ بهمن ۱۴۰۳آقا شاهین خسته نباشید
بی ام و سری سه کامپکت هستش ؟ شرکت تیونینگ ind هنوز هم مشغول تیونینگ بی ام و هست ؟؟؟؟؟؟؟
علیرضا
۲۰ بهمن ۱۴۰۳سری ۲ و ایکس ۸ و تمام سری نئو کلاس زشت ترینن
BlackWing
۲۰ بهمن ۱۴۰۳البته یه زمانی سری ۴ و سری ۳ جدید که ۲۰۲۰ اومده بودن تو بازار جزو زشت ترین ها بودن اما با مرور زمان اینقدر طراحی های بیمر زشت شد که اونا از لیست خارج شدن !
Ali
۲۰ بهمن ۱۴۰۳بی ام و ۱،۲ ساله طراحیاش داغون شده انگار از قصد میکنن و خیلیم سنگین شده ماشیناشون
گاس فرینگ
۲۰ بهمن ۱۴۰۳XM کو پس
BMW is GOD
۲۰ بهمن ۱۴۰۳من واقعاً موندم که دوستان چطور راجع به طراحی بیامو نظر میدن واقعاً چطور جرات میکنند که نظر بدن نادر فقیه به اون نادر فقیهیش که حدوداً ۲۰ سال تو بیامو کار کرد وقتی تو مصاحبه ازش پرسیدن که نظرت راجع به طراحی های بیامو چیه گفت من کسی نیستم که بخوام راجع به طراحی های بیامو نظر بدم واقعاً براتون متاسفم چهار تا بچه سال نشستین دور هم فقط ترور میکنید و هیت میدین و دیس لایک میدین
kh@sh@y@r
۲۰ بهمن ۱۴۰۳دوست عزیز ترور به یک چیز دیگه میگن اون چیزی که منظورته بهش میگن ترول .
——————————————–
بی ام وی هیچ وقت از نظر طراحی در لول بالایی قرار نداشته بجز چند مدل خاص بقیه شون یک طراحی ضعیف و پایین تر از نرم متوسط خودروسازی قرار داره. بخاطر همین هم این همه توی طراحی خودروهاش افراط میکنه تاثیری در فروشش نداره چون هیچ وقت مدل ایکونیک نداشته.
BMW is GOD
۲۰ بهمن ۱۴۰۳همین شماهایی که فقط به من دیس لایک میدین از بیامو فشاری هستین چون که هر روز داره پیشرفت میکنه و هر روز داره فروشش میره بالاتر و هر روز طرفداراش بیشتر میشه فقط تو ایرانه که از طراحی های بیامو ایراد میگیرند برید پرایدتونو سوار شید لذت ببرید من همیشه حقیقت رو میگم حالا آدم عاقل حرفهایی که من میگم رو میپذیره
ناشناس
۲۰ بهمن ۱۴۰۳اوه ببخشید نمیدونستیم که شما انواع BMW و فراری و مازراتی رو داری
اینجا هم میایم برای سرگرمی مقاله میخونیم قرار نیست که دیگه متعصب تر از سازنده اش باشیم!
بلانسبت شما کسایی که احساس کمبود دارن رفتار ایده آل و قابل قبولی ازشون دیده نمیشه. خلاصه آهن پرستی این شکلی موج میزند
BMW is GOD
۲۰ بهمن ۱۴۰۳حالا من نمیگم که هیچ ایرادی نداره الان مثلاً تو همین لیست بیامو سری ۳ کامپکت و عقب بیامو سری ۷ نسل ای ۶۵ واقعاً طراحیشون ایراد داره ولی بقیه خودروهای این لیست واقعاً زیبا هستند
Taha Ayoobi
۲۰ بهمن ۱۴۰۳XM کو پس😂
سر دسته زشت ها